Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia Attila, a termosztát melletti gombát és a hűtősor külső oldalán lévő elektromos egységet cseréltettem. A hűtőben nincs (nem látott a szerelő) hőgomba, amennyiben van a hengerfejben akkor azt sem cserélték. Ezeket akkor ki kellene cseréltetni ha jól értem, ugye?
Igen, digit klímás az autó. Van ezzel kapcsolatban más ötleted a hibára vonatkozóan? Nagyon köszönöm a segítő szándékodat, várom válaszod! Üdv, Eed
Szívesen megnézem, ha eltudod hozni XI. kerületbe munkaidőben. Ha neked így rendben, írj privátot.
Helló! Teljesen kapcsold ki a fűtést a kocsiban! Biztos van valami Off gomb, vagy ilyesmi. Nézd meg, hogy így ki kapcsol-e a venti!
Bocs, de még új vagyok, a privát üzenet hogyan működik?
Hello!
Rákattintasz a becenévre itt a fejlécben. Akkor megjelenik egy ablak és alatta "Üzenet küldése".. üdv! proli007
Az autóban van OFF gomb a fűtés panelen, de kikapcsolt állapotban is azonnal (kb 1 mp-en belül) beindul a ventillator, amint beindítom
Tiszteletem mindenkinek!
2003-as Opel Vivarohoz (1.9 TDI) keresek kapcsolási rajzot. Használati útmutató van, de abban nincsen kapcsolási rajz. Előre is köszönöm!
hello.
tudna valaki segiteni.golf3.nem mukudik a tompitott fenyszoro.ket biztositek van a tompitott vilagitasra es nem jon aram a biztositekokra.ha mashonnan adok aramot a biztositekra akkor pedig begy.azt mondjak h rele a hibas.es igy ahogy mashonnan adok aramot a biztositeka megy a vilagitasra de a reflektor nem kapcsol be csak pisllantani tudok vele.allitolag a rele kapcsolna ossze azt is.sajnos nem tudom h melyik rele lehet az.ha valaki tudna kerem segitsen.koszonom
Még mindig nincs benne relé.
Az áram útja: gyújtáskapcsoló "X" kimenete, világítás-kapcsoló, fényváltókapcsoló, biztosítékok.
Helló! Elég terjedelmes dolog lenne. Pontosan miről kéne a kapcsolás?
Szia!
Elnézést, hogy csak most írok. A világításról kéne (országúti, tompított) kapcsolási rajz.
Rendben, kikeresem!
hello.lükvercem nemvillágit,ha sebességbe rakom "R"
AZ IZZO JO A KÁBEL A KORMÁNYIG MEGVAN ONNAN NEMTUDOM ,MERT SZAKADÁST KERESEK,DE TÖBB HASONLO KÁBEL IS SIPOL.ELVILEG RELÉHEZ IS MEGY NEM? DE SZAKADTT OTT IS VAGY TIZ KÁBEL.CITROEN AX 1989 1.1-ES JA GYUJTÁS JEL IS KÉNE AKI EBBEN TUDNA SEGITTENI. KÖSSZ.
Váltón keress egy kapcsolót, amire megy egy csatlakozó. Az lesz a hátramenet kapcsolója, ott keresd a hibát. Csatlakozót lehúzod, rövidre zárod, gyújtás ráad és megnézed világít-e a lámpa. ha világít, akkor a kapcsoló rossz. Ha nem világít, akkor lehet tovább menni. Biztosítékot megnézni, stb.
És ha lehet kérni, ne ordítozz velünk, tartogasd a nagy betűket a mondatok elejére. KÖSZ SZÉPEN!
Sziasztok,
Zoli nem hívtalak, mert bármennyire is kedvező volt ajánlatod nem akartam kihasználni azt az előtt, hogy nem járok én magam az ügy végére. Szerencsére sikerült megfejteni a problémát, a hűtőventilátor a klímacsőben lévő tűszelepes nyomás (szabályozó?) gomba meghibásodása miatt tekert állandóan. Ezt most kiiktattam, remélem hiánya az új beszerzéséig nem okoz problémát a rendszerben. Szóval az autó most már megnyugtatóan működik. Mindenkinek (elsősorban zolika60 és CsemanAttila, ja és a segítőkész Moderátorok!) nagyon köszönöm lelkes fáradozását! Örülök hogy Vagytok! Mindenkinek nagyon boldog Karácsonyt és sikeres új évet! Üdv, :wave: Eed
Békés boldog karácsonyt neked is. Örülök, hogy megoldódott.
Sziasztok
Olyan problémám lenne,hogy van egy peugeot,de mindegy is a márka.A belső fűtésre szolgáló ventillátor fokozatmentesen vezérelhető.Vagyis volt,mert elromlott az elektronikája.Megnéztünk mindent. Tápot kap,a motor nincs megszorulva mert direkt árammal működik,ugyan ilyen típusú autóból átraktuk (kölcsönbe) akkor jó volt. Úgy néz ki a kütyü,hogy a légcsatornában van egy hűtőbordás tranzisztoros valami,és a műszerfalon csak egy poti van. Az elektronikáról már letettünk,mert ami kondi meg ellenállás volt benne azt kicseréltük,a nyákja szakadásmentes,a tranyó pedig ismeretlen. Gondolkodtam rajta,hogy beledobok egy PWM-et,de az eredeti elektronika a pozitív ágat szabályozza (mint általában az autóban minden más is) és arról megy egy visszajelzés is a műszerfalon. Szóval van valakinek egy olyan kapcsolási rajza amivel pozitív ágon kivezérelhetném a ventit? Inkább építenék egyet mint bontottan 15 ezerért venni. Nem hiszem el hogy nem lehet összehozni olcsóbban. Nyáron nem zavarna,de most kell a fűtés. Válaszokat előre is köszi
Szia!
Csináld meg a PWM-et P-csatornás fettel és már megy is, pénzben sem igazán kerül többe.(555-ös ic, komplementer tranzisztoros fet-meghajtás, P-fet) (A motorral párhuzamosan kötendő nagyáramú schottky-t ne hagyd ki belőle). üdv:hp
Köszönöm a gyors választ.
Csak hogy tisztán lássak. Annyi a dolgom,hogy mondjuk egy meglévő PWM-et amit ugyebár n-csatornásra gyártottam le,az NPN tranyóról hajtsak meg egy P csatornás FET-et ,és kész is? Természetesen a védődiódáról nem feledkezek meg.
Szia
Az csak majdnem lenne jó, mert nem nyitná biztosan a fetet-> melegedne. Itt egy skicc , hogyan tudod biztosan nyitni-zárni a fetet.BC tranzisztorokkal is elmegy, de pl., a BD 139-140 páros több fetet is biztosan elkapcsolgat. üdv:hp
Hú ezt jó hogy ideskiccelted,mert teljesen máshogy képzeltem el.Van itthon egy 555-ös PWM összerakva és jelenleg egy 30A-os N csatornás Fet van a nyákon.
Nem vagyok egy elektronikai zseni ezért is kérdeztem meg. Először amit mondtál arra gondoltam,hogy a jelenlegi fet Drain lábáról kell meghajtanom a P csatornás fet Gate lábát,és máris kész a pozitív kivezérlés,aztán a villanymotort pedig az autóra testelem. Akkor így már a rajzodon levő tranyópárost hajtom az ic 3-as lábáról és az outputról hajtanom kell egy P csatornás MosFetet. Köszi a hozzászólásod
Én csak simán hajtok két fetet 555-el, igaz, hogy N-csatis, de simán menne szerintem P-csatissal is. Jelenleg egy autó hűtőventilátor motorjának a meghajtásához használom, tökéletesen megy, hűtőborda nélkül sem melegszik a két IRFZ44-es fet.
Beköthetem az autoba a két hifi hangfalat?
Szevasztok) Fabia 2001 Skoda symphony CDs radiora 4x20W 4 Ohm szeretnek rakotni ket darab szobai Hagnfalat Philips FW-720 2x60W 6Ohm es berakni a csomagtartoba... ezt ugy kepzeltem el h lekotom a ket gyari hatso hagszorot es annak a helyere bekotom, az egyiket bekotottem ugy h miutan lekotottem a ket hatsot, a hangfal egyik kabeljat az egyik oldalra masikat a masik oldalra kotottem be ... keresztben ... az erdekelne h ez a kereszt megoldasal azt akartam elerni h az eristo 2x20 wattrol jojjon... jol gondoltam? esetleg ha bekotom a masikat is rendesen ahogy kene kiegethetek valamit? kosziii
Bekötheted éppen, de a szobai hangfalak nem rázkódásra vannak tervezve. Lehet, hogy hamar tönkre mennek. Ezt a keresztbe dolgot pedig nem is értem.
Hello,
Abba szeretnék segítséget kérni hogy az indexem nagyon gyorsan villog és lassítani szeretném. Valakinek valami ötlet? Ui: Nagyobb izzót már nem lehet beletenni ha jól tudom az csökkenti a villogásszámot. 12v 21w -os izzó van benne.
Milyen relé van benne? Még hagyományos hődrótos, vagy mér elektronikus.
Hát az igazság hogy ebbe a gépbe lenne: http://www.flickr.com/photos/62691992@N03/sets/72157627551958054/
Nyáron mikor megcsináltam akkor elmentem az autósboltba hogy index relé kell és * hogy nem néztem meg akkor de most már rájöttem hogy 2 vagy 3x 21W-ra van tervezve és én csak 1x 21w-ot használok. de az a bak hogy annyira be van építve már hogy kibontani minimum 1 nap meg 1 vissza. Gondolom hogy valamit be lehetne építeni a műszerfalon kívülre. |
Bejelentkezés
Hirdetés |