Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
PB gáztartályról volt szó, melyet 45 bar nyomsáson próbáztatnak. Először a gyárban, 2. alkalommal 10 éves korukban, 15 éves korukban vonják ki a forgalomból. Nem tudom találkoztál- e már ilyen tartállyal, masszív vastag falú nehéz tartályok. Szubjektív véleményem szerint erősebb, mint a készen kapható 8 baros kompresszortartályok. Tavaly nyomáspróbáztattam a kocsimban levőt. Már a 3. kocsimban van gáztartály, és a tapasztalataim miatt továbbra is mertem ajánlani. Javaslom menj el egy autógáz beszerelő műhelybe és nézd meg a kiszerelt tartályokat milyen állapotban vannak.
szerbusz
Minden autógáz beszerelő műhelyben található kiszerelt tartály? Illetve mennyi egy pl: 100 literes tartály ára? köszönöm És a másik dolog ... már elnézést hogy ide írom de sajnos nem kaptam választ arra hogy vajon működő képes lenne e a "kispolski" konstrukció illetve mekkora villanymotor kellene neki a biztos üzemhez?
Nem biztos, hogy minden autógáz szerelő műhelyben találsz, hiszen ott inkább az új tartályokat tarják. Inkább az autóbontókban próbálkozz. A kispolszki motor elméletben működhetne, de szerintem körülbelül 10Kw-os motor kéne legalább rá. Jobban járnál egy csavarkompresszorral.
Sziasztok.
Számoltam kicsit fejben.Jó lehetne a polszki motor, de... 1800-as fordulaton , ideális esetben 1200 liter körül sziv be levegőt, és ez még messze van a 10 bar körüli kivánt nyomástól. Nem vagyok biztos benne, hogy folyamatos homokfújáshoz elég lenne. Ahogy visszaemlékszem, homokszórással foglalkozó barátoméknál anno 3 vagy 4 nagyobbacska kompresszor töltött kb 400 liter térfogatú tartályt 6 bar körüli nyomással, és azzal sem lehetett folyamatosan rendesen dolgozni...csak nem birt többet a 3x32 A... Hobbizni jó megoldás lehet a MyKappa által leirt kompresszor, vagy egy Zil kompresszor egy irtózatos méretű tartállyal és még több türelemmel. üdv:hp
üdv
Említetted hogy a kispolák motor jó lehet de a fordulat hogyan függ össze a "bar"-ral? (talán innen is látszik hogy nem vagyok kompresszor guru csak lelkes halgató) vagy ezt az összefüggést a folyamatos használattal kötötted egybe? Hmm...szoval kellene vagy 2000-es fordulatszám....általában az egészséges kompresszor fordulatszám 1000 lenne de mivel ez egy autó motorja ami voltaképp fordulatra lett tervezve bírná gondolom... már csak olyanra kellene tervezni a hengerfejet hogy vízzel is lehessen hűteni arra meg rákötni egy vartburg hűtőt vagy akármit ajjaj de bonyolult ehez a konstrukcióhoz elég lenne egy 5 vagy 5,5 kw-s motor? Ugye többekközt meghagynám a turbina részét is a léghűtés miatt csak a generátor helyére egy sima tengelyt raknék. Egyébként azért nyargalok ennyire a kispolákon mert ha lehetséges belőle konstruálni valamit jó energiafelhasználással akkor talán még viszonylag olcsón ki lehet jönni belőle hisz a kispókhoz a legolcsóbbak az alkatrészek a piacon ráadásul egy felfúrás minden cók-mókkal is kijön kb 6e-ből ..... zil kompresszor se lenne rossz....szokott itt-ott feltűnni viszonylag olcsón 4000ft körül viszont ha jól tudom azok még 300ccm-esek se legalább is egy kompresszor javitással foglalkozó ember mondta....a javitása is drágább lenne mivel egy felfúrás lenne vagy 12000 körül mivel zil kompresszorbol kettő kellene hogy ugyanott legyen a dolog ahol a kispolák bár itt a következő dilemma! Ez az ember kinek szakálla "vót" kender azt is mondta hogy egy darab két hengeres zil vagy rába kompresszort amik ugye 300ccm körül vannak, kisebb energia is elég a meghajtására mint pl egy darab egyhengeres 300ccm esére mivel a hengerbe lévő kompresszió legyőzéséhez nagyobb energia kell így ebből adódóan nagyobb motor is az egy hengereshez valamint az egyhengeres egyenetlenebbül is jár a két hengereshez képest így a csapágyakat is megterhelik. Namost ezzel a tudattal élve dilemmázok hogy voltaképp mi is lenne a jobb 2x2 henger ami gondolom üzemeltetésbe lenne gazdaságosabb vagy 1x2 henger ami több áramot zabálna viszont olcsó a generálja és kevesebb a hibalehetőség mivel itt csak két henger játszik...... jó...jó...elnézést mindenkitől a regény miatt de úgy éreztem ezt meg kell osztanom..... köszönet mindenkinek
A fordulattal a nyomás nem változik, csak a termelt mennyiség !
A Balzac utcába hordtam homokfúvatni a hangszoró kosaraimat. 4 hengeres Csepel teherautó motorral csinálták a levegöt. 800-al forgatták. Tartály nélkül folyamatosan bírta. Kis Polski is lehet jó, csak ne gondold, hogy megúszod a kiloWattokat. X teljesitményhez Y Watt kell. Aki festette a hangfalaimat anno. Csináltatott villamymotort . Extra hosszó kétodalan kilogó tengely, rajta ( a két végén egy) kéthengeres Rába vízhütéses kompressor. Barátságos hangja volt, különben a hüvösvölgyi környezetből kiutálták volna. ( Profi autó fényező volt. Még spec festékeket is gyártott ! Gauss kopi hangszóróim festését ma is megcsodálom.) Két festékszoró tudott egyidejüleg menni, -Ő se használt tartályt. -
Sziasztok
Kicsit pongyolán fogalmaztam,leirom a gondolatot részletesebben. Az 1800-as fordulat-1200 liter beszivott levegő gondolat folytatása az lenne, hogy ezt 10 barra süritve veszteségek nélkül is tizede lenne a levegőmennyiség.Ez pedig édeskevés. A festékszóró kb. 1,5 -ös fúvókával és 2-4 bar nyomással üzemeltetve jóval kisebb levegőigényű, mint bármelyik másik levegős készülék..nálam egy gazdaságos 1,5 kW-os kompresszorral is elmegy 10-15 percet folyamatosan,az pedig nem kicsi felületre elég. A 4 hengeres motor sokkal jobb megoldás lenne, de az a 2 kW-os motor kb a belső surlódás leküzdésére és az olajpumpa megtekerésére lenne elég. Amikor még kisérleteztem kompresszor épitéssel, a 2 hengeres csepel kompresszor 1,6 kW-os motorral, kb 600-as fordulattal kb 6bar nyomásig birta, a levegőmennyiség pedig fényezésen kivül semmire nem volt elég..(el is adtam, vettem az árából egy akciósat). Sok levegőhöz nagy teljesitmény kell ,tehát drága...a nagy villanymotor is ezt kell átgondolnod. Ha nekem olyan sok levegő kéne, 2 motort vennék a bontóban, és egy dizellel tekernék egy átalakitott benzinest üdv:hp
Sziasztok!
Nálam is fut jelenleg a kompresszor építés. Kisebb dolgokat szeretnék homokszórni. 2 db rába kompresszort akarok hajtatni, de még így is kevésnek érzem a litert. 1250 1/min fordulatnál a két sürítő 772 litert szív. Adatlapokat nézegetve kb 70 % a nyomott liter. Tehát nekem 540 liter körül lenne. Majd elválik mire elég. Kérdezném a fórumtársaktól, milyen homokszórópisztolyt használtok/milyen szóróanyaggal? MyKappa! Egy rába kompresszort kaptál, vízhűtéses a hengerfeje, jó cucc. Ebből építkezek én is. Üdv Bubba
Köszi az infót ! Jó tudni, bár ha ezt építeném be, akkor mindjárt kettőben gondolkodnék én is. Egyelőre beszerelem a vásárolt három kis egyhengeres kompresszort a tartályra, aztán később talán upgadelek rábásra - csak most nagyon kevés a szabadidőm..
Szia!
Mekkora teljesítményű és fordulatú motorral hajtod? (Nekem is tervbe van az építése,elsősorban légkulcshoz. Rába kompresszort s hozzá 1,5kW 1400 1/min motort vettem. A tapasztalatokat gyűjtöm, elég-e ez a teljesítmény, s bírja-e az 1:1 áttételt?) Válaszod előre köszönöm. Üdv.: István
Szia!
Sajnos nincs három fázisom, ezért nekem marad a robbanómotor. Polski blokkal szándékozom hajtatni. Fordulatra nekem 1000-1500 1/min javasolták, de nem akarom megkergetni, hisz nincs hűtése az olajnak. Én 1250 re céloztam be a tempót. Csak tipp, de szerintem 1,5 kW kevés lesz 1:1 áttételnél. Az indulást meg tudod oldani mágnesszeleppel, viszont 4-5 Bar nyomást elkerülve kérni fogja az erőt. A légkulcs kevesebb literrel is beéri (homokszóróhoz viszonyítva), ha nagy tartályod van és tudsz várni míg feltermel, lassíthatsz esetleg az áttételen. Üdv Bubba
Sziasztok!
Kérdéseim lennének, ha nem zavarok. Sajna nincs annyi lóvém, hogy vegyek egy olyan kompresszort, ami autófestésre alkalmas, bár nem napi szinten kell, csak évi 5-6 autó max. javítgatások stb. Összeszedegettem egy projecthez való cuccost: - 100l-es tartály /garantáltan jó, nem kukáztam/ - TK-200 kompresszor - 3LE 1 fázisú motor. A mechanikus dolgok összerakása, vízhűtés, olajzás, fúrásfaragás-hegesztés stb. az nem okoz gondot, és olvastam is a fórumon a korábbi Hsz-eket tanácsokat ezügyben. Ami viszont nem megy az az elektronika..... Ugye kellene egy kapcsoló, ami a beállított értékeknél ki-be kapcsolja a motort, valami tehermentesítő szelep a kompresszor újraindulásához, nyomásszabályzó az elmenő levegőhöz stb. Ez elméletben megvan, viszont gyakorlatban elképzelésem sincs, hogy konkrétan milyen alkatrészeket vegyek, és azokat hogyan szereljem be, elektromos bekötés stb. Jelen pillanatban ott tartok, hogy a motor és a kompresszor a tartályra van építve, ékszíjhajtással kb 1000 körül forog a kompresszor, termeli a levegőt a tartályba. /szolíd próba volt, ifa lefúvó közbeiktatással, 4 bárnál lefújt./ Most szeretném a fentebb említett alkatrészeket beszerezni, beüzemelni, csak lövésem sincs miből milyet vegyek, hová, és miképp szereljem be. Ha valakinek volna, türelme, ideje összeírni a megfelelő alkatrészeket, elmagyarázni, vázlatolni ezek beszerelését, azt nagyon megköszönném! Üdv. Laci
A kapcsoló készen kapható a legtöbb barkácsboltban. Például itt is:Bővebben: Link Csak felszereled bekötöd a használati utasítás alapján és teszi a dolgát.
Engem is elkapott a kompresszorépítési láz, összeállítottam poroltópalackból és egy zanussi kompiból egy kis hobbi egységet. Szépen elindul, feltermel 4 barra, majd a nyomáskapcsoló leállítja. A gond az újraindulással van, a PTC relé nem hül ki mire eléri a bekapcsolási nyomást. Ezzel mit lehetne kezdeni? Tegyek rá bordát ventivel, vagy csere normál relére? Abból milyet lehet rátenni?
Előre is köszi Schnitt
Köszi a választ!
Megnéztem a hivatkozást. A pontosítás végett, konkrétan ez lenne amire szükségem van?:Bővebben: Link Az ő feladata lenne a motor vezérlése, ha jól sejtem? Ehhez még szükségem lenne visszacsapó szelepre, vagy azt magában foglalja? Még egy kérdés: A kimenő nyomás szabályzására mi lenne a megfelelő??
Benne van a szelep. Ha nagyon egyenletes kimenő nyomás kell, akkor valami ilyesmi.Bővebben: Link Ha elfér 1-2 bar ingadozás, akkor a nyomáskapcsoló elég neked, mert a ki és a be kapcsolási nyomás is beállítható rajta. Persze csak ha a kompresszor teljesítménye nagyobb a felhasznált légmennyiségnél.
Egyébként ilyen a kompresszor:
Bővebben: Link A vezérlője pedig a MOD .90 (pdf utolsó oldalán az első rajz) Gondolkodtam, hogy lehetne csinálni egy reléhez valami késleltető áramkört, ami 2-3 másodpercre bekapcsolja a segédfázist, majd elenged. A bekötési rajzon van helye egy üzemi kondenzátornak is. Az elég lehet arra, hogy PTC nélkül elindítsa a kompresszort? Persze a nyomóoldalt nyomásmentesíteni kell megálláskor, azt tiszta sor.
Szia!
Nagyon szépen köszönöm a segítséget, és a linkeket!
Szia Mindenki!Két dugattyús olajkenéses kompresszornak mennyi a max. fordulatszám amit elbír?Válaszotokat előre is köszönöm!
Igy látatlanba Kb: Max 3000/min
Nekem ma azt mondták hogy max.1000/min.ha nagyobb akkor nagyon felmelegszik és megszorul.Az olajozása ennek a kompresszornak csak annyi hogy olajba ér a főtengelye és ahogy forog saját magára csapja az olajat...tehát nincsen olajnyomás...ezért nem szabad túlpörgetni.Ez egy régi típusú léghűtéses kétdugattyús kompresszor.
Szia
A kompresszornak nincs adatlapja meg kell tudni miben használták. Az eredeti hajtásból számolható hogy mekkora fordulaton használták. Ha az 1000 fordulaton szállított levegő mennyisége elég neked, forgasd 1000-rel. Az én kompresszorom adatlapja szerint, 2000 Max. fordulattal forgathatnám.
Üdv.
Festék fújásra kellene egy kompresszor nekem, milyet érdemes venni? Olajo, olajmentes , elég a 25L vagy legyen 50L és milyen teljesítményű ?
Üdvözletem.
A kérdésem egyszerű aki foglalkozik elektronkával. Építettem egy komolyabb egyhengeres olajos kompresszort, Festo pneumatikával , hőrelével stb. De viszont a motor rajta csak 1400Watt!!! Ezáltal húzza az áramot, ( azaz vibrál a villany) A hálózattal nincs gond 4 éves a házba minden ki lett cserélve szakszerűen szakember csinálta, meg mivel vannak erősebb gépeim ami magasabb teljesítményűek, azoknál nem lép fel ilyen jelenség! Így szerintem vagy a motor kicsi ehhez a kompresszorhoz, vagy fordítva. Nagy maga a kompresszor. Mit lehet vele kezdeni, hogy maradjon mindegyik, vagy mindenképpen cserélnem kell valamelyiket! Ja 220v van csak 32 Ah ami el van osztva. Köszönettel: Geo
Szia
Egy gyári kompresszorral hasonlítsd össze a gépedet. A kompresszorod ismert adatai alapján keress.
köszönöm a válaszodat, de időközbe rájöttünk mi a probléma vele. A főnyomó cső kicsi átmérőjű amin nehezen ment át a levegő így szegény masina csak erőlködött. A héten orvosolom a problémát.
Üdv: Geo
hali! azzok segitseget kernem akiknek kamaz kompreszoruk van,nemreg vasaroltam es utana vettem eszre hogy a fotengely vegen tehat a fogaskerek van ott tulajdonkepen nincs szimering,kerdesem az lenne hogy tudom megoldani hogy az olaj ott ne folyon ki, mivel gyarilag ez a motorblokra volt szerelve
Szerbusztok
Kéthengeres Rába tk 200 -as kompresszornak mekkora fordulatot lehet adni ha hűtöm a hengert is ventillátorral és a hengerfejet is vízzel? valamint mekkora motor kellene hozzá? üdv!
szerbusz
Szerintem nem egy előnyös a dolog...ha tudod add el. csak azért mondom mert ugye az fogaskerékkel van csatlakoztatva...szoval ékszíjtárcsát gyártani meg fedelet... Ezt én is végigjártam egy traktor kompresszorral...ami hasonló elvű volt mint a tied. Itt egy vas kocka lett kimarva a csatlakozás alakjára és abba voltak belepakolva a szimeringek... a főtengelynek kifúrt részben... nameg az ékszítjárcsa....hmm csomó idő és pénz rámegy ráadásul nálam kiderült hogy sokkal több levegőre van szükségem tehát az egész mehet a .....-ba. én ajánlanám neked a rába kompresszort mert jól szállít. viszont ha egyszerű de nagyszerűt akarsz, akkor ZIL kompresszor a nyerő...igaz annak egy kicsivel kisebb a szállítása a rábáéhoz képest, de a hűtését sokkal egyszerűbb kidolgozni....csak egy nagy víztölcsér fölé aztán had szóljon...ismerősöméknek így van megcsinálva a zil kompreszor....van mikor fél napot jár egyfolytába és bírja...ráadásul többekközt légkulcsot is használnak róla a festékszóró mellett... noss remélem tudtam segíteni... üdv!
Sziasztok!
Nyáron készítettem egy kisebb kompresszort, főleg készülékek portalanítására, (bár egy LADA-t is lefestettem vele). A kompresszor egy kéthengeres, olajkenéses, mindössze 32 köbcentis. Valamilyen hűtőpultba való típus, melynél a forgattyúsház és a szívónyílás egy furattal össze van kötve. Ezt a furatot egy csavarral lezártam, így nem juthat olaj a szívó nyílásba. Meghajtása egy Tatramat mosógépből származó motorral ,kb. 1:2,5 áttétellel. (Ezt adták ki a meglévő szíjtárcsák.) Motornak a 2800 1/min fordulatszámú részét használom (centrifugálás). A tartály egy ZIL 20 literes tartálya. A nyomáskapcsoló direkt kompresszorhoz való típus,nyomásmentesítő funkciót is tud, de ezt nem használom, stabilan indul így is. Kb. 15 perc alatt tölti fel 0 Bar-ról 8 Bar-ra a tartályt. Egyszerű fújatási feladatokra tökéletesen bevált. |
Bejelentkezés
Hirdetés |