Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Alufóliával árnyékolás?
Lapozás: OK   2 / 3
(#) Frankye válasza miklosch hozzászólására (») Feb 7, 2006 /
 
#8033 hsz: vicsys írta:

Idézet:
„Ezt is beállíthathatod úgy, hogy a potival sorosan bekötsz egy termisztort...(mintha a potit tekergetnéd...)”


Ugyan ebben a témában van, egy picivel lejjebb (5 centi, 4. hsz.)
(#) miklosch válasza Frankye hozzászólására (») Feb 7, 2006 /
 
jah, tényleg.. köszi!
(#) miklosch válasza miklosch hozzászólására (») Feb 7, 2006 /
 
Megtaláltam a rajzot, amire gondoltam, felrakom, hátha érdekel még valakit! Max fordulaton világít egy LED is, de ez a része elhanyagolható!
(#) Frankye válasza miklosch hozzászólására (») Feb 8, 2006 /
 
Nincs mit! Remélem, sikerrel jársz! Majd írd meg, mire jutottál!
(#) Lázár Péter válasza lamar hozzászólására (») Feb 8, 2006 /
 
Ha egy vasdobozba csomagolnék floppy lemezt és mágnest érintenék hozzá az bizony törlődne rendesen. Ugye-ugye. Az elektromágneses hullámokat pedig a rézháló is kivédi lásd a koax kábel külső védőrétege. ugye-ugye.
(#) Lázár Péter válasza lamar hozzászólására (») Feb 8, 2006 /
 
Amúgy hogy árnyékolhat valami ami vezeti az árnyékolni valót? Az kéne még hogy az elektromos kapcsoló műanyaga vezesse az áramot szép lenne. Meg aztán minek használják árnyékolásra az ólmot a tv-ben és a többiben.
(#) Dióda válasza Lázár Péter hozzászólására (») Feb 8, 2006 /
 
Egy erősítőnél azért kell az árnyékolás hogy ne kapjon kívűlről zavarokat illetve hogy ne gerjedjen.
Erre nem kell semmi más csak olyan anyag ami az áramot vezeti ergo jó az alu fólia is vagy horganyzott lemez vagy vaslemez.Mivel ha rákötöd a test(föld)et akkor vezetőként működik és töltést hordoz valamien irányból nézve az a fém ami töltéseket hordoz azon maximum a fúró vagy a balta megy át de zavarok nem.Elekrtomágneses elvből kiindúlva !
Tehát dobozt árnyékolni zavarok ellen tökéletes minden anyag ami áramot vezeti.A trafó árnyékokása már más tészta mert ott gerjesztődik a mag körül elektromos mező és oda már nem jó akármilyen anyag mert lehet hogy induktívként működik vagy éppen nem csinál semmit de ez most nem tartozik ide.

A tv-ben az ólom a sugárzástól véd!
(#) lamar válasza Lázár Péter hozzászólására (») Feb 10, 2006 /
 
Íme a válasz.
Elnézést, hogy nem fordítom le.
A lényeg jól benne van. Forrása:
[link=http://www.measurement-testing.com/elecrical-shielding.html]http://www.measurement-testing.com/elecrical-shielding.html[/link]

  1. Electrical shielding is the imposition of a metal or composite barrier between
  2.         one or more sources of electrical noise and their victims with the objective
  3.         of reducing or eliminating electrical interference. Examples of the barrier
  4.         are the case or housing of equipment; shields covering interconnecting
  5.         cables between equipment; large cabinets, racks, or consoles; shielded
  6.         (screen) rooms; and entire shielded buildings or vehicles.
  7.       The principal measure of a shield"s performance is the <em>shielding effectiveness</em>.
  8.      It is defined by the equation below where SE<sub>dB</sub>
  9.      SE<sub>dB</sub> = 20 log<sub>10</sub> (F<sub>b</sub>/F<sub>a</sub>)
  10.      is the <em>shielding effectiveness</em> in decibels, F<sub>b</sub> is the electric
  11.        (or magnetic) field strength before imposition of the barrier, and F<sub>a</sub>        is the electric (or magnetic) field strength after imposition of the
  12.        barrier.      
  13.      Shielding is obtained by the combination of <em>reflection loss</em> and <em>absorption loss</em>.
  14.        The former is due to the impedance mismatch between the wave impedance
  15.        of an oncoming wave and the surface impedance of the interposed barrier.
  16.        Absorption loss corresponds to the attenuation due to the <em>skin effect</em>        at higher frequencies, and is dependant on the frequency, conductivity,
  17.        permeability, and thickness of the barrier. Shielding effectiveness is
  18.      the sum of both losses.
  19.      Most intentional shields are made of metal to ensure high reflection losses.
  20.        Even thin metals, such as household aluminum foils (with a thickness
  21.        of about 1.5 mils or 0.038 mm), offer shielding effectiveness in excess
  22.        of 100 dB. At low frequencies, these foils become electromagnetically
  23.        transparent (i.e., they do not attenuate magnetic fields). Thus, if there
  24.        is a shielding problem due to the selection and makeup of the metal barrier,
  25.      it is likely to occur only for low-frequency magnetic fields.
  26.      To obtain significant shielding to magnetic fields at low frequencies, the metal
  27.        barrier must be very thick or composed of a highly-permeable material
  28.        such as Mumetal, Supermalloy, or Hypernom. Often such shields are fabricated
  29.        in two or more layers, frequently laminated, to obtain good shielding
  30.      properties per unit of weight.
(#) lamar válasza Lázár Péter hozzászólására (») Feb 10, 2006 /
 
Idézet:
„Amúgy hogy árnyékolhat valami ami vezeti az árnyékolni valót?
Az kéne még hogy az elektromos kapcsoló műanyaga vezesse az áramot szép lenne.”


Itt van egy egy egszerű példa:

Képzeld el, hogy van egy kis házad a hegyoldalban, de a természet minden
tavasszal megkeseríti az életed, mert az olvadó hó lejövő vize elmossa a
telkedet. Mit csinálsz?
Ásol egy árkot a telked körül, ami elvezeti a lefolyó vizet.
Az árok pedig köztudottan jó víz-vezető tulajdonságú.

Ugyanezért kell az ALACSONY FREKVENCIÁS árnyékoláshoz olyan anyag,
ami jó mágneses vezető, azaz nagy permeabilitású.
(A nagyfrekvenciás árnyékolás más tészta, azt említettem korábban is.)

A kérdésedet rosszul tetted fel. Az árnyékoló anyag ugyanis nem az
"árnyékolni való"-t vezeti, hanem azt a fizikai jellemzőt,
amitől megvédjük az "árnyékolni való"-t.

A villanykapcsoló példája azért rossz, mert a burkoló műanyagnak
érintésvédelmi szerepe van, és semi köze az árnyékoláshoz.
Az áram akkor sem lép ki a kapcsoló fémalkatrészeiből, ha
a műanyag búrát eltávolítjuk.

--

Ha ezek után sem hiszel nekem, akkor álljon itt az Automatizálási
Lexikon "hivatalos" definíciója.

Műszaki könyvkiadó, 1986, főszerkesztő: Dr. Telkes Zoltán.
39. oldal:

Idézet:
„Árnyékolás: Villamos berendezések vagy berendezésrészek külső zavaró
hatások elleni védelme, amely vonatkozhat a külső zavarforrások hatásának
megakadályozására vagy a belső zavarforrások elszigetelésére, a zavaró
hatás továbbterjedésének megakadályozásra. Statikus villamos terek ellen jó
vezető anyagból készült földelt búrákkal, kisfrekvenviás mágneses terek
ellen nagy kezdeti permeabilitású anyagból, nagyfrekvenciás mágneses terek
ellen jó vezető anyagból (pl. réz) készült búrákkal lehet védekezni.”


Lamár Krisztián, főiskolai adjunktus
Kandó Főiskola
(#) miklosch válasza miklosch hozzászólására (») Feb 11, 2006 /
 
Sajnos nem működik a ventillátor szabályzóm! Nem tudom, hogy mi lehet a gondja, ha feszt adok rá, akkor max fordulaton forog a venti! Ha esetleg tudná valaki a rajz alapján, hogy mi lehet a hiba, megköszönném, ha tudna segíteni a kijavításában!
(#) Thom válasza miklosch hozzászólására (») Feb 11, 2006 /
 
Rajz?
(#) Dzót válasza Thom hozzászólására (») Feb 11, 2006 /
 
Ezt én felteszem, nekem nagyon bevált a kapcsolás.

ventszab.gif
    
(#) miklosch válasza Dzót hozzászólására (») Feb 11, 2006 /
 
ebben a tip127 érzékeli a hőt? a poti meg arra való, hogy hény foknál kapcsoljon be?
az enyém rajza fentebb megtalálható!
(#) Dzót válasza miklosch hozzászólására (») Feb 11, 2006 /
 
Ez a kapcsolás is szintén fokozatmentesen állítható.
Tehát minél melegebb a TIP127 es tranzisztor annál gyosabban forog a venti.
A potival pedig beállíthatod hogy mekkora hőmérsékleten kezdjen el forogni a venti
(#) miklosch válasza Dzót hozzászólására (») Feb 12, 2006 /
 
Ebből a tranzisztorból kétfajtát lehet kapni, melyik kell ide?

1. TIP127 (FAI) PNP-DARL-POWER 100V 5A 75W TO-220 NOPB

2. TIP127 (STM) PNP-DARL-POWER 100V 5A 75W TO-220 RoHS
(#) Krajcsooo hozzászólása Nov 6, 2006 /
 
Hello! Árnyékolással kapcsolatban lenne pár kérdésem: Építettem egy 2x100W-os erősítő TDA 7294-gyel és LM1036-os hangszínszabályzóval. Fa dobozban van a dolog és egy 400W körüli méretes középmegcsapolásos trafó hajtja, graetz híd és két 11000 µF-os szűrőkondi van rajta. A trafó és szűrés még egy másik erősítőből volt, amiben szétmentek a végfokok így gondoltam hasznosítom. Annyi a gondom csak hogy mély hangon kicsit búg az egész, nem igazán hangos de egy idő után nagyon idegesítő tud lenni. Azt nem tudom csak hogy mi a búgás forrása. Mivel a trafó szabadon van ezért erre gondoltam, ekkora trafó már sugárzik biztos rendesen. Vagy ha nem jó a szűrésem milyet használjak? Illetve a trafót mivel érdemes leszigetelni? (Ha tényleg csak az a gond vele) Előre is kösz a válaszokat!
Csatoltam pár képet az erősítőről, a kábelezés kicsit átláthatatlanra sikerült, de működik.
(#) Thom válasza Krajcsooo hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
Hi!

Ellenőrizd, h nincs e fölhurok!
+ nem tanácsos az egyenáramot szállító tápvezetékeket a trafó közelében elhelyezni, még a GND-ket sem! Ezek lehetőleg minnél távolabb legyenek a trafótól!
(#) Sebi válasza Krajcsooo hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
"a kábelezés kicsit átláthatatlanra sikerült, de működik."

Hát ez az... működik, de brummos.

A helyesen vezetékelt készülék általában nem brummos, úgyhogy először ezt kell ellenőrizni.

Trafóról vastag (megfelelő keresztmetszetű) vezetékek a graetz-re - graetz-től ugyanilyenek az elkóra (elkót - ha csavaros - akkor sem szabad a sasszira szerelni, elkell szigetelni a negatívot, mert nem itt kell testelni!) - elkóról vastag vezetékek a végerősítő táppontjaira - ugyanilyenek a hangszóró kimenetre (itt sem testelhető a hangszórókimenet).
Ennyi a nagyáramú huzalozás titka.
Az előerősítő tápvezetékein már kis áramok folynak, ezeket külön kell az elkóra kötni - az előerősítő panel testje közösítendő a házzal, sasszival, egyetlen ponton.

Ha minden így van, akkor lehet másfelé keresni a brumm forrását.
(#) Müszi válasza miklosch hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
Szép munka!
Gyári minőség!!!
Gratula
(#) Müszi válasza szabi83 hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
Itt az enyém is:
Sajnos az ampról csak ilyen képem van
A kivezérlés jelzőről van egy sematikus ábrám!
elég gagyi rajz dehát szkenner híjján ez marad
Ez is fából van!
Ez olyan, hogy mekapcsoláskor nincs koppanás és semmi alapzaj!
(#) Krajcsooo válasza Müszi hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
Na átkábeleztem elég sokmindent, zsugorcsővel lehúztam a végeket, mostmár jóval jobban néz ki a belseje. A vezetékvastagságokkal sz.tem nem volt gond, földhurok sincs, viszont azt hiszem megvan a hiba oka ... beépíthető RCA csatlakozó van bemenetre aminek fémes a menetje, ez be van hajtva a fém hátlapba, ami így gondolom összeszedi a trafót. Holnap orvosolom a problémát műanyag menetes alljzattal, remélem meg is szűnik a búgás.
U.I.: elfelejtettem mondani hogy a doboz elő és hátlapja fém, de be van vonva barkácstapétával, hogy kinézzen valahogy.
(#) Krajcsooo válasza Krajcsooo hozzászólására (») Nov 7, 2006 /
 
Tényleg ez volt a hiba ... már nem is búg. A kábelezés sz.tem így már oké, de azért csatoltam róla képet, biztos ami biztos, lehet van még benne hiba, nagyon halkan szinte észrevehetetlenül még búg az erősítő, de lehet ez normális jelenség. Úgyhogy ha bárkinek van még valami tanácsa, szívesen veszem, szeretném a legjobbat kihozni az erősítőmből.
(#) gulyi88 hozzászólása Nov 7, 2006 /
 
csá
lenne 1_2 kérdésem, mer most tervezem a nyák másik felét...
szal a tápot hogyan vigyem ?
gondolom nem sorba..
hanem csillagpontosan... !!???

árnyákolás..
ha kapcsitáp lesz benne, akkor oda jó az alu is árnyékolni... nagy freki...

hálózati földet azt rá kell kötni a kasznira?? azaz a dobozra (a táp gnd vel nincs összekötve, szal csak a kasznira menne)..
[off0] sztem nem árt ÉV[/off]

és akkor mégegy: az árnyékolást a gnd re kössem ?? vagy a hálózati földre ???sztem a GND
((mert ha a kaszni hálózati test, és az árnyékolás az a GND re kell, akkor külön kell vennem a kasznin belül....))
hy
(#) tams hozzászólása Jún 25, 2007 /
 
Hello!
Van egy MZ-m elektronikus gyújtással. Akartam rá tenni bicikliórát digitálisat. Beindítom a motort erre elkezd össze vissza számolni, leállítom akkor megáll. Gondoltam a gyertyakábelben folyó áramimpulzusok változó mágneses mezőt hoznak létre. Na jó gondoltam betekerem alufóliával. Meg is történt, jól bebugyoláltam még a pipát is; beindítottam ugyanúgy megbolondult az óra. Gondoltam megmozgatom hátha rosszul testel, erre eléggé megrázott. Nincs szerintetk valami megoldás a mágneses mező leárnyékolására? Én erre a Faraday kalitkaszerű alucsomagolásra gondoltam, de most vagy béna voltam vagy nem ez a jó megoldás.
Esetleg valami profi megoldás nincs? valami árnyékolt gyertyakábel.
Várom az ötleteket
Üdv!
(#) László zs hozzászólása Jún 25, 2007 /
 
A mágneses mezőt ferrittel vagy megfelelő vasanyaggal lehetne leárnyékolni.
Létezik spéci nagyfeszkábel, de hogy mennyit javul a helyzet, nem tudom. Én megpróbbálnám az érzékelőig menő kábelt inkább kicserélni árnyékoltra, esetleg még az érzékelőt is becsomagolni (nem vasba, hanem rézbe vagy aluba) és természetesen összekötném az árnyékolással. Ja, de előtte nézd meg, ha a kilóméterórát simán a kezedben tartod (felszerelés nélkül), nem e ugrál össze-vissza a mutatott érték.

Régebben, nekem kiskerekű Romet robogón valami sárga színű digitális bicikli km-óra tökéletesen működött árnyékolás nélkül, igaz a digitális multiméterem a közelében meg volt halva.
(#) tams hozzászólása Jún 25, 2007 /
 
nem fölszerelve is ugrál. Kb másfél, 2 m távolságig. (mármint össze van rakva csak nincs fölszerelve, de értem úgy, hogy az érzékelő nélkül is meg fogom próbálni, úgy még nem próbáltam)
de ha az érzékelőt leárnyékolom akkor azt se érzékeli majd amit kellene neki nem, azt a kis mágnes?
(#) László zs válasza tams hozzászólására (») Jún 25, 2007 /
 
Általában úgy oldják meg, hogy abba a fekete műanyagban egy reed relé van elhelyezve, erre kapcsolódik a két drót, ami megy az érzékelőre. Ha az érzékelő előtt elhalad a mágnes, akkor záródik az reed kontaktusa. Azért nem jó a mágneses ill. mágnesezhető dolog az érzékelőnél, mert akkor lehet, hogy nem nyit a reed kontaktusa.

Ha csak a kezedben van az km óra drót nélkül és akkor is hülyeséget mutat akkor sajna felejtős a dolog.

Ha működik, akkor még megkéne nézni, hogy ha a kis mágnest az érzékelőre rakod és összekötöd az órával akkor is rendben működik.
(#) tams hozzászólása Jún 25, 2007 /
 
régebben már fel is raktam, ha mentem vele össze vissza mért, he pedig levettem a gyújtást és megállt a motor akkor szépen jelezte ahogy lassulok.
(#) Josska hozzászólása Feb 23, 2010 /
 
Üdv!

Sok problémám közül az egyik:
Elektromos gitárom "zúg", mintha hibás volna a testelés(földelés).
Azt szeretném kérdezni, hogy rézzel lehet árnyékolni?
Trombitalemezre gondolok.

Illetve van öntapadós fémfólia, alumíniumnak nézem, az jó lehet? Természetesen rögzítve a testpontra.
(#) adorjan81 hozzászólása Aug 13, 2010 /
 
Hello!

Adott egy árnyékolt vezeték (3eres, de ebből csak kettő kell) és szeretném a gázkazánt és a szobatermosztátot összekötni? Hogyan kell bekötni úgy, hogy az árnyékolás is aktív legyen? Esetleg az árnyékolást le kell húznom a földre?
Következő: »»   2 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem