Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » ECU probléma
 
Témaindító: qzo1, idő: Jan 15, 2012
Lapozás: OK   2 / 3
(#) Cursor10 válasza S.Roland hozzászólására (») Jan 28, 2012 /
 
Szia!
Nem tudod. Vagyis ez így nem igaz, mert az elm kezeli az összes protokollt csak program nincs írva hozzá. Alapvetően eobd hibakeresésre való, de a gyártó határozza meg, hogy az eobd szabványon kívül mit tesz még elérhetővé. a fiat ecuscan programot direkt úgy irták, hogy működjön az elm illesztővel. A carport nevezetű progit vag csoportos autókhoz irták de azt meg agv-s obd illesztőre. Csak abban az esetben tudsz illeszteni programozni, ha van hozzá program.
(#) farkast hozzászólása Jan 29, 2012 /
 
Valaki tudna segíteni?Nekem egy autódiagnosztikai műszer kellene.Fiat Punto I. 98 dec. havi.Írták hogy lehet OBDII,de csak kinézetre,mert 98-ban európában még nem volt OBDII.Milyen fajta műszer kellhet ehhez,ami biztos hogy működik?Valami összekócolódhatott benne,mert eléggé érdekes dolgokat produkál az elektronika.
(#) qzo1 válasza farkast hozzászólására (») Jan 29, 2012 /
 
Szia! Stilo, marea, bravo, brava, punto II, ezekkből már olvastam hibakódot. Régi puntóval még nem volt dolgom, keresd a neten a puntoclub-ot, ott biztossan tudnak segíteni. http://www.puntoclub.hu/forum
(#) farkast hozzászólása Jan 29, 2012 /
 
Kösz a segítséget!Már átnéztem a netet,de ezekhez a régi szutykokhoz biztosat senki se tudott mondani.
Bekukkantok a puntoclub-ba hátha..
(#) S.Roland válasza Cursor10 hozzászólására (») Jan 30, 2012 /
 
Hello,
Köszönöm a segítségedet. Megnézem a neten akkor egy-egy típusú autóhoz van -e olyan program amivel tudom írni a fedélzetit.
(#) Cursor10 válasza S.Roland hozzászólására (») Jan 30, 2012 /
 
Szia!
MILYEN AUTÓKRÓL BESZÉLÜNK?
Vagy titkos??? Úgy könnyebben tud bárki segíteni, ha megsúgod...
(#) S.Roland válasza Cursor10 hozzászólására (») Jan 31, 2012 /
 
Hello,
Nem titkos , BMW E46, Mercedes Sprinter , Vito , Opel Vetra B2
(#) Gagyicom válasza qzo1 hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Hali!

Bocsi, csak mostanában elfoglalt vagyok. Most értem haza egy turbósításból. Küld el nekem az eredeti file tartalmat és megnézem mit tehetek az ügy érdekében!
(#) qzo1 válasza Gagyicom hozzászólására (») Feb 4, 2012 /
 
Szia! Közben átmásoltam egy megegyező bosch számu fájlból 6 térképet, de még nincsen tapasztalatom a változásokról. E-mailben átküldöm a fájlokat. Közben írtam ide is: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_4600.html?pcount=0&pg=4
Köszi!
(#) GeryMix hozzászólása Feb 6, 2012 /
 
Sziasztok! Valaki nem tudna nekem is segíteni? PUG 307 HDI 110LE. Chippelni szeretném, a gyári tartalmat már kiolvastam, csak kellene egy garantáltan jól megírt tuning fájl amit valaki belerakna nekem a gyári dump-omba. EDC15 vezérlőről van szó. Elsősorban fogyasztáscsökkentés lenne a lényeg, de a plusz LE sem hátrány.
(#) daniel hozzászólása Feb 22, 2012 /
 
Szerintetek hibás lehet ez az alkatrész?

Itt van a képen egy Bosch ECU egyik analóg-digitál átalakító IC-je:
http://noob.hu/2012/02/22/IMG_20120222_213144.jpg
Van rajta egy helyes kis háromszög, mintha ott magas hőhatás érte volna. Lehetséges hogy megégett?

Teljes ECU:
http://noob.hu/2012/02/22/IMG_20120222_213307.jpg

Többek között ez az ADC érzékeli a szívócsonk hőmérsékletét. Nagyon sokáig szívat a kocsi és rengeteg benzint éget (20L/100km). Olyan is szokott lenni, hogy ahogy melegszik egyre jobban emelkedik az alapjárat (túl sok benya). Elsőre az ECU hibájára gyanakodtam, tehát megnéztem. Szerintetek normális ez, mert nemhinném hogy gyárilag ilyen lenne egy IC. Sajnos letesztelni nem tudom, mivel sehol nem találtam datasheetet.

Ha esetleg valakinek van Monojet ECU kapcsolási rajza, szívesen fogadom. Ha valakinek volt hasolnó problémája, kérem írja meg milyen alkatrésszel lehetne helyettesíteni? Egyáltalán megéri-e bajlódni vele?

Köszönöm szépen
(#) Lacko_1 válasza qzo1 hozzászólására (») Márc 3, 2012 /
 
Szia ,ha gondolod kiforrasztom és beleírom az adatokat.
Nem nagy dolog kiforrasztani ,ha elküldöd felírom az újat.
Akkor szakad meg a kapcsolat ,ha elmegy az áram vagy rossz cheksum-ot kapott a program.

Üdv
(#) qzo1 válasza Lacko_1 hozzászólására (») Márc 3, 2012 /
 
Szia! Már elkészült, ki lett forrasztva, és vissza lett írva a gyári tartalom, azóta már készítettem hozzá egy átírt fájlt (chiptuning) fel van töltve az ecuba, és szépen működik, fogyi -3dl, és jóval erősebb is lett. Nem kellett cheksumhoz hozzányúlni, elfogadta az ecu, az árammal volt gond először. Azért köszi a felajánlást.

Üdv.
(#) xtal válasza farkast hozzászólására (») Márc 18, 2012 /
 
OBD II nem volt, de diagnosztikai funkciok mar akkor is leteztek (egyes markaknal mar a 80as evektol).

A Punto I-nel tudomasom szerint nincs kozos diagnosztikai K-Line, viszont a diagnosztikakepes vezerloknek (pl motorvezerlonek, meg talan a bodycontrollernek) van sajat csatija. Szukseged lesz egy ilyen adapterre:
http://www.ebay.de/itm/220805924555
Erre mar ra tudsz kotni pl egy ELM327-et.
Funkciok teren sokat ne varj egy ilyen korai diagnosztikai rendszertol, de talan hibatarolot fogsz tudni olvasni.

(Edit: berakom ide a kepeket, mert az eBay aukciok nem orok eletuek.)
(#) Gagyicom válasza farkast hozzászólására (») Márc 24, 2012 /
 
Megoldódott a problémád? A Fiat Puntóknál a legnagyobb probléma a kábelek és csatlakozók a motortérben. Nem biztos, hogy az ECU-val lesz problémád. Próbáld meg a stekkereket kimérni. De ha leírod némely jelenséget, az segítene beazonosítani a hibát...
(#) loopilla hozzászólása Jún 14, 2012 /
 
Hello,

Nekem is lenne egy Punto-s problémam. (2001 1.2S).
Menet közben elment 2 hengerből a gyújtás, néha egy pillanatra visszajön, de alapvetőleg csak 2 henger megy. A gyújtástrafókat megnéztem, rendben vannak, ahogy nézem itt már az ECU jön.

Vegyek egy bontottat, vagy mit lehet még tenni, hogy feleslegesen ne vegyek egyet.

Kösz
(#) xtal válasza loopilla hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
Ismert hiba, eloregedett (vagy gagyi) trafo teszi tonkre a vezerlot, ergo azt is cserelned kell, ha nem akarod, hogy az uj vezerlod is tonkremenjen.
OBD hibatarat olvasd ki, es nezd meg, P0351/2-t ir-e a trafora. Ha igen, mondom tovabb, mit kell kimerned a kibontott vezerlon.
(#) drden hozzászólása Szept 20, 2012 /
 
Marelli iaw 59 f se -hez kellene nekem végfok , ha valakinek volna engem érdekelne , vagy ha valahol lehetne venni vezérlőhöz alkatrészeket akkor mandjátok már meg , hogy hol légyszi.
(#) GeryMix hozzászólása Márc 18, 2013 /
 
Sziasztok! Nem tudja valaki esetleg, hogy SID803A vezérlőből hogyan tudom kiolvasni a tartalmat és esetleg visszaírni? Köszönöm!
(#) futar01 hozzászólása Ápr 20, 2013 /
 
Üdv mindenkinek.
Egy kis segítség kéne! A olvasó interfész valamiért nem csatlakozik az ecu-hoz mindíg a végén azt írja,hogy ecu unabled cabel,és megszakítja a csatlakozást. ELM 327-es interface-röl van szó és egy Fiat Bravo 1.2-röl 182B2000-es motorkóddal,ez ugyan az a motor és vezérlője mint a Puntokban. Kérdésem,hogy mi tudok tenni,vagy mi lehet a gond?Toyota Yaris-al tökéletesen müködik az interface!
(#) nagysus hozzászólása Ápr 20, 2013 /
 
Sziasztok!

Opel Omega 25td van egy kis gondom. A tulajdonos nem kötötte le az akkut és úgy vette ki az ecu-t. Azóta nem indul az autó, viszont próbára elkért ecu-val teljesen jól üzemel. Valami olyasmit hallottam hogy újra kell inditani az ecu-t. De hogyan lehet?
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2013
(#) Chipmunk1960 válasza nagysus hozzászólására (») Ápr 20, 2013 /
 
Hali,
Kicsit bővebben le tudnád írni? Évjárat, OBDll-e az interface stb.
(#) Chipmunk1960 válasza futar01 hozzászólására (») Ápr 20, 2013 /
 
Hali,
Szintén az lenne a kérés, hogy kicst bővebben, írd már le légyszives, hogy mi a gond a motorral, valamint, hogy milyen évjárat, illetve milyen kábellel próbálkozol. Illetve, hogy próbáltad-e másik programmal. A Az Audi, s társai interface-val voltak ilyen kommunikációs gondok. DE ami kábelt a régebbi Mazda-khoz vettem, azt szét kellet vágnom, s újra bekötnöm, mert valamit nagyon elszórtak.
(#) futar01 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 20, 2013 /
 
Igazán sok gond nincs vele csak néha elkezd rángatni menet közben,nem veszélyes csak idegesítő!Meg melegben olyan mintha eltűnne az erő a motorból. 99-es évjárat 15700 km-er körül van benne óra szerint.A diag progi Scanmaster Elm. Másik progival nem próbáltam. ELM 327-es interface és 16 tűsről 3 tűsre átalakító.Mint a fentebb lévő képeni átalakító.
(#) nagysus válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Ápr 20, 2013 /
 
Szia!

1995-ös ha jól tudom OBDI Számot most nem tudok de ha fontos megkérdezem a barátomat hétfön.
(#) bubuszoft hozzászólása Okt 27, 2013 /
 
Sziasztok.

Egy opel G asztra 2007 Z16xep vezérlõm van. Most próbàlom kiolvasni a tartalmat.
Tud valaki segíteni az optimalizàlâsábs, ha elküldöm a fájlt?
(#) Mohooki hozzászólása Aug 1, 2015 /
 
Sziasztok!

Egy Fiat Stilo 1.9 Mjet 8V ECU, Bosch EDC16C39. Elmentettem az epromját MPPS-el, majd egy másik módosított fájlt tettem bele. Nem működött, mert a gyújtás ráadása után mindjárt észrevettem, hogy az izzítás nem megy és a feltöltőszivattyú sem. Vissza raktam az eredet fájt, de azzal is ugyan az a helyzet. Ráteszem a gyújtás, ez meg csekkol és csekkol...amit sosem szokott. Mit rontottam el? Hozzáfűzném, hogy a kiolvasás 42 percig tartott, viszont vissza rakás meg csak 6 percig.
Ha valaki tud segíteni, azt nagyon megköszönném!
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2015
(#) KIG1970 hozzászólása Jan 10, 2016 /
 
Hello mindenkinek,
Valamelyik fórumban olvastam, hogy vannak esetek, amikor "újra kell tanítani az ECU-t". Esetemben (1,9 Tdi Skoda Octavia 2002-es, ALH) arról van szó, ha kikötöm a EGR vákum csövet, azért hogy ne adjon be elégett üzemanyagot a motorba, akkor hogyan kell az ECU-val "tudatni", hogy pl. más üzemanyagmennyiségre lenne szükség...???

Le van ez írva valahol, esetleg video található a nete-en?

Ezt a műveletet egy laikus is el tudja végezni, vagy valami speciális eszköz és/vagy szakértelem szükséges ehhez?
(#) S.Roland válasza KIG1970 hozzászólására (») Jan 11, 2016 /
 
Üdv, mért lenne más üzemanyag mennyiségre szüksége , az EGR a bébifókák miatt van. Semmi köze mennyi üzemanyag levegő keverék jut be a motorba.
(#) KIG1970 válasza S.Roland hozzászólására (») Jan 12, 2016 /
 
Bocs, de őszinte leszek, nem értem a bébifókás válaszod.

Sokan ledugózás mellett döntenek (tele a Youtube ilyennel), szerelők szerint az EGR csak arra való, hogy gyengítsen az autóteljesítményen és ezzel "környezetbaráttá" teszik, mert az éghetetelen kipufogógázt visszavezetik a motorba. Ezzel szegényítik az üzemanyagot.

Én meg úgy gondolom, ha gyenge az autó az esetleg éppen az EGR szelep miatt (próba), akkor megpróbálnám kiiktatni.

A bébifókáról:
"Hogyan mûködik az EGR-szelep?
Az EGR-szelep feladata, hogy meghatározott mennyiségû kipufogógáz szívócsõbe történõ visszaáramlását, a tiszta levegõvel való keveredését biztosítsa. A kipufogógáz visszavezetése az égési hõmérséklet csökkenését eredményezi, ezáltal a nitrogénnel reakcióba lépõ oxigén koncentrációja, és az így keletkezõ nitrogén-oxid mennyisége is csökken. Az EGR-szelep mûködése benzin- és dízelmotorok esetén különbözik. A dízelmotorokban az EGR-szelep a motor üresjárati üzemállapotánál teljesen nyitott, akár 50% arányú kipufogógáz-visszavezetést is biztosít. Ahogy a motor terhelése növekszik, a visszaáramoltatott kipufogógáz mennyisége lecsökken egészen addig a pontig, amikor, a teljes terhelés elérésekor, az EGR-szelep lezár."

Ha tehát nem történik kipufogó gáz visszavezetés, akkor (lehet), hogy több üzemanyag "beférne" a motorba (ezért kellhet tanítani az ECU-t, ha ilyen tényleg van) és ezért tettem fel a kérdést és mert ahogy mondtam (nem tudom hol) de valaki nagyon írta, hogy újra kell ilyen esetekben tanítani az ECU-t.

A lényeg:
Függtellenül attól, hogy kell-e vagy sem, a kérdésem továbbra is az, hogyan végezhető el az ECU tanítása???

Lehet-e resetálni az ECU memóriáját egyszerűen, lehet-e ennek bármi káros következménye?

Tud erre egy hozzáértő szakember válaszolni?
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2016
Következő: »»   2 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem