Fórum témák
» Több friss téma |
Őszintén szólva sosem mértem indítózás közben feszültséget.
Van egy terhelővillám, ami jó aksi esetén 9,5-11V közötti értéket szokott mutatni, aksi mérettől függően. Az izzítógyertyák is 10,5 vagy 11 V névleges feszültségűek. Ezért gondoltam, hogy a 10 V nem feltétlenül beteges. Persze én inkább szempontokat figyelnék, engem az se zavar, ha 4 voltra esik, ha közben csapágyasra forgatja a motort. Idézet: „Persze én inkább szempontokat figyelnék, engem az se zavar, ha 4 voltra esik, ha közben csapágyasra forgatja a motort.” Ebben igazad van. de gondolod nekiállna valaki feszültséget mérni, ha egyébként minden rendben?
"Azt mondják, a földi boldogsághoz a következők kellenek: legyen kit szeretnünk, legyen mit csinálnunk és legyen miben reménykednünk." (Tom Bodett) Én abba reménykedtem , hogy végre megoldódik a rejtélyes önindító problémám. Évek óta szenvedek. Autó szerelőtől autószerelőig jártam. Egy kalap pénz leszedtek rólam de a piszok indítási probléma megmaradt.
Végül meguntam és elvittem az indítómotorom egy "neves" céghez. Hogy totális felújítást kapjon az indító. Ott azt mondták , hogy a felújítási költségeknél olcsóbban kapok egy teljesen új utángyártott darabot. Megvettem. (kár volt) Fél év után az önindító feladta a harcot. Kicserélték. Most eltelt egy újabb fél év most a kettes számú önindító is tönkrement hála a kiváló minőségének. Ezért az eredeti önindító elkerült egy szakihoz aki megoldotta a problémát. Ugyanis az évek óta fennálló hiba oka az volt , hogy az alumínium-vas-alumínium szendvics felületei "kiszigetelődtek" és emiatt az önindító vagy kapott testet vagy nem. Ezért önindító javításnál drótkefével csiszold fel az önindító ezen érintkező felületeit. Sikeres indítást.
Az azért alap, hogy legalább azok a felfekvő felületek, amin a test eljut a kefékig, fémtiszták legyenek.
De mi lehet az oka, hogy az új indítók is elfáradtak fél év után..? Szerintem aktuális az idézeted, lesz ott még mit csinálni...
Sziasztok.Olyan gondom lenne hogy egyik inditástól a másikra nem indit az önindító motorom egy opel vektrába.nem kattan nem húz be de viszont gyujtás van meg minden más ok.Merre kereshetném a problémát??
Legvalószínűbb, hogy az önindítóban.
Köszönöm de gondoltam hogy nem a pillangó szelepeknél kell keresnem a problémát de azt hittem valami közelebbi választ kaphatok itt de majd valahogy megoldom.azért köszi.
Vagy lehet még a gyújtáskapcsoló is hibás. Ha nem kattan, akkor valószínűleg a behúzótekercs feszültséget sem kap. Meg kellene nézni, hogy nincs-e leszakadva a vezeték a behúzóról. Ha ez jó, akkor mérni feszt indításkor itt, hogy kap-e egyáltalán. Ha kap, akkor rossz az indítómotor, kopott bronzkefe is okozhatja a gondot.
Műszer, izzó, indikátor, bármi, ami mér.
Kezded az önindítóra (ezért kapok, mert lesz okos, aki szerint az indítómotor) menő vékony vezetékkel. Kulcs elfordít, ha van rajta fesz, akkor jó. Eddig. Ha van fesz, és csend van, akkor a bendix (erre is jön majd javítás, mit képzelek az ilyen szavakkal) beadta a kulcsot. Szétszed, megnéz. Ha van kattogás, akkor lehet a bendix végén a két combos érintkező, amit rövidre-zár. Ha ki van vezetve a bendix mindkét csatija, egyik érkezik vastaggal az akku felől, a másik bemegy a házba, akkor rámérsz a ház felé menőre. Ha ott megjelenik a delej, akkor a bendix zár, onnantól kezdve a forgórész környékén keresgélj. Ha mázlid van, akkor csak a szénkefe szorult be, ha nincs, akkor cumisabb, lehet szakadás is. Érdemes kipuceválni a szénkefe környezetét, és nagyon óvatosan felcsiszolni a forgórész réz leszedőit. Remélem segítettem, bár rövidebb, és egyszerűbb lett volna azt írni, hogy az autóban keresd a hibát. )
A behúzótekercsről vedd le a vezetéket és kösd egy izzó végére az izzó másik végét testre,és indítóz ,ha világít akkor lehet az indító hiba.
Idézet: „Ha nem kattan, akkor valószínűleg a behúzótekercs feszültséget sem kap.” Ez egyáltalán nem biztos.
Ja igen, hülyén volt megfogalmazva, mert utána írtam pont ellentéteset is. tehát ha nem kattan, akkor lehetséges, hogy nem kap feszt, de a kefék is lehetnek felakadva, elkopva.
Még egy apróság:
Mielőtt veszett nagy szervizelésbe kezdenél, nézd meg az önindítót, hogy szerelhető, vagy peremezve van. A mai világ nem arról szól, hogy kicserélsz egy 200 forintos kefét. Lófütty, cseréld az egész önindítót 30 ezerért, az jobban megéri a gyárnak.
Ez biztosan szerelhető. Először az akkuról adnék neki pozitívat egy külön vezetékkel a behúzó mágnesre. Ha működik gyújtáskapcsoló hiba. Ha nem történik semmi, behúzó mágnes, vagy test hiba. Ha nem működik, de kattan, akkor megvizsgálnám a szénkeféket. ha rendben akkor a forgórész, vagy az állórész tekercselése a ludas. De ha kint van úgy is látszik a legtöbb esetben.
Sziasztok!
egy kis problémám lenne egy valeo önindítóval az áttétel megszűnt létezni . Lehet e valahol kapni hozzá? És ha lehet ,akkor hol ? Előre is köszönöm a választ.
Mindent lehet kapni hozzá, bármelyik normális alkatrészkereskedő beszerzi egy nap alatt.
Itt egy online alkatrészkatalógus, nem magyar ugyan, de tájékozódni hasznos lehet. Jobbra fent írd be az indító tipusszámát.Bővebben: Link
Szia!
Nem reklámozni szeretném őket, de a Kellééknél a Kamaraerdő aljában aránylag jó áron van minden öninditó és generátor alkatrész.(Csak mert láttam, hogy XXII.kerületet irtál be). üdv:hp
Ezt én is igazolhatom.Bővebben: Link
KÖSZÖNÖM az infókat.holnap utánna járok ezek tudatában és remélem sikerrel járok.mégegyszer mindenkinek köszönöm a segitséget.
Köszönöm megnézzen nincs nekik hozzá alkatrész csak komplett. De még futok egy kört mert nem vittem a mintát
Szia Megoldódott a problémád? Én is ugyan ezzel a problémával szenvedtem. A megoldás itt olvasható. A behúzó tekercs az indítómotor tekercsein keresztül kap testet. És ha a felületek korrodáltak akkor nincs test így már a behúzótekercs sem dolgozik. Fúrógépbe fogott drótkoronggal tisztítsd meg a felületeket. Persze szénkefe kopás és a gyújtáskapcsoló probléma is szóba jöhet.
Sziasztok!
Én ma reggel hőlégfúvóval melengettem meg az indítómat és segített a gondon. Én is csak azt tudom javasolni annak aki hasonló cipőben jár,h a csapágyazást érdemes megnézni viszont,ha nem indít rendesen akkor sem,ha meg van kicsit melengetve akkor az előttem szólók tanácsai jól jöhetnek.
Az a 2 évvel ezelőtti javaslatom némi iróniát is tartalmazott az előzmények miatt (őszintén szólva csak azt tartalmazott), de ha neked bevált, örülök.
Azért vontatókötél legyen az autóban.
Hiába irónia volt, nem mondtál hülyeséget vele Már úgy vettem az autót,h felújított indítóval...mondanom sem kell olyan is volt.Kefék eléggé érdekesen beforrasztva az egyiknél nem is volt abszolút kontakt így csak 3 dolgozott, és a rengeteg dzsuvától ami volt benne nagy hidegben szorult,amit ki is próbáltam, forrasztás kijavítva komutátor és kefék közé és mindenhová máshova is egy kis kenés ,ahová kellett és most jó
Na, ez azért többet ér, mint a hajszárító.
Bár a kefék és kommutátor közé nem szokás kenőanyagot tenni....
Tisztában vagyok vele, de jött valami új cucc amit ki akartam próbálni és pont jól jött az indító problém most már nem kell nagy hidegben reggel hőlégfúvót vinni indításhoz és jobb időben is sokkal jobb hangja van , könnyebben teker.
Sziasztok!
Ebben a topicban először írok - önindító problémám van. Escort diesel Bosch önindító. Második ráindítás közben az indítókulcs visszafordítása előtt indító motor leállt, újra próbálkozásnál a bendix határozott hanggal behúz, de motor meg se moccan. Próbalámpa (60W-s) a helyén levő önindítónál: Test - akku vastag+: világít Ind. motor+ (mágn. kapcsoló kimenetére kötött) - Akku+: világít (szénkefe, motor szakadás kizárva, legalább is 4-5A-nél. Test - motor+; mérőzsinórral indítás: lámpa fel sem izzik (a másik 20W-s se), bendix határozottan bevág, motor meg se rezdül --- talán mágneskapcsoló nem ad át. ...önindító ki (enyhe véráldozat és barkács-krovafej profira cserélése után -10 fokban, műhely: Mágn. kapcs. le (beragasztott csavarok, kifúrás), tápegység,próbalámpa: Táp+ - lámpa - motor+ - Test a táp- -ra: világít a tengely teljes kézi körbeforgatása alatt (talán 4A-nél szénkefe, kommutátor, tekercs hiba kizárva. Táp - mágn. kapcs. átadó érintkezők - lámpa sorban, mágn. kapcs. tengely benyomva kézzel: lámpa világít ??? - a helyén nem adott át, most átad? Gyakorlat szerint lehet időszakos hiba? Mágneskapcsoló érintkezők koszolódása, részleges beégés, letört darabka beszorulása, stb.. Ha igen, akkor mágneskapcsoló csere. Vagy esetleg a bendix mégse ugrik teljesen a helyére beszerelt helyzetben, és így nem zárnak az érintkezők? Felesleges vásárlás, méreg drága felújíttatás előtt szívesen vennék néhány gyakorlati tanácsot.
Olyan részletesen felsoroltad a végrehajtott ellenőrzéseket és méréseket, hogy nem volt türelmem gondolatban végigmodellezni.
Én a következőt csináltam volna először: amikor nem indul, csak kattan, akkor a mágneskapcsolón lévő 2 nyolcas csavart összezárom egy rossz csavarhúzóval. Ha nagy szikrázás közepette felpörög az indító, akkor rossz a mágneskapcsoló, ha nem, akkor léphetünk tovább.
Ki akartam egészíteni, elszállt az egész.
Még egy próbalehetőség, ha már le van szerelve: a mágneskapcsolóba belenyomod a vasmagját a rúgója nélkül. Ha lassan, figyelmesen csinálod, összenyomáskor érezni fogod egy belső rúgó erejét. Egy bizonyos út után egy picit erősebben kell nyomni, hogy tovább mozduljon, ekkor egy másik rúgót nyomsz össze. Ha ezt nem érzed, akkor elfogytak, szétégtek belül az érintkezők, bizonytalan lesz a kontakt. A 2. rúgóút kb.1-2mm, határozottan érzékelhető legyen. A behúzó egyébként javítható, létezik hozzá javítókészlet, kb. 2000 ft.
Épp azért a részletezés, hogy a felesleges "ezt mérd meg, azt mérd meg" ötletektől megkíméljem magunkat.
A "csavarhúzó" trükk felmerült bennem, de őszintén nem mertem 100 A-ekkel hegeszteni a fejem fölött. Pillanatnyilag késő bánat. Egyenlőre nincs kedvem csak ezért vissza-, és ismét ki- szenvedni az önindítót. (Az escort sem egy szervízbarát összeszerelés, több száz Amperes próbapadom természetesen nincs, terheletlenül akkuról felpörgetni pedig elég kockázatosnak tartom.) Minden esetre kösz a reagálást. |
Bejelentkezés
Hirdetés |