Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   46 / 100
(#) Poc hozzászólása Feb 10, 2012 /
 
No erről beszélek:
http://totalcar.hu/magazin/hirek/375517/


http://www.mernokbazis.hu/node/12197

Itt rögtön 2 féle megoldás van.Az előbbi egyszerűbbnek tűnik.
Még ha a teker magának az ember ilyet kisérletképpen,megfejelheti egy 2karú emelővel a csatlakozást,amivel megduplázza a mozgás útját,egyben a sebességét is,és akkor házilag is nagyobb mennyiségű energiát lehetne termelni.Majd a bringámra akarok ilyesmit csinálni az első telóhoz.A neodim mágnesek sem drágák,ebay-en gombokért vannak.Csak jó lenne valahogy leárnyékolni őket(gondolom nem hátrány ha az erős mágneses térben nem vagyok benne sokáig)
(#) sanykaraj hozzászólása Feb 10, 2012 /
 
Üdv az érdekelne, hogy pl egy trabant megmozditásához mekkora motor szükséges. Vagy ugy átlagban egy 600kg sulyu autohoz? És persze mijen akut érdemes használni. Olom aksi nehéz de olcso a NI akuk meg még viszonylag drágák. És az is érdekelne, hogy baleset esetén mejik ajo az olom aksi nem ép egéséges ha megsérül, de a ni akuk sem épen.
(#) zolika60 válasza sanykaraj hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Ezen a tájon olvasgass, it sok minden kiderül a Trabantról:Bővebben: Link
Szerintem az akkukat úgy kell elhelyezni, hogy csak igen nagy karambolban sérülhessenek meg. Teljesen mindegy milyen fajta, ha sérül, nagy gáz van. :yes:
(#) kameleon2 válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Szia!
Legegyszerűbb, ha linkelem: Hajlékony napelemek. Árat nyilván akkor tudok mondani, ha megvan melyik érdekel. Ami a weboldalon van, azok a raktári típusok, de bármilyet behozok - ha tényleg kell kb. 3 hét alatt. Most kaptunk - sajnos olyan árakat, hogy már a saját gyártású 80eFt/240W-os polykristályos napelemünk is drágának számít ! Nem fixáras cég vagyunk, igyekszünk mindenkinek a legjobb árat adni - főleg így télvíz idején. Ha netán hirdetésnek fogják fel a modik - keress meg nyugodtan magánban.
(#) X-ecutor válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Köszi! Meglesem majd.
(#) zulu80 válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Üdv, találtam Gödöllőn egy jó helyet.
http://targoncacom.hu/index.php?mod=alkBővebben: Link
Szétnéztem személyesen, igazi kincsesbánya. Szerintem innen veszem meg a meghajtómotort. Van nekik vagy 60 db.
(#) X-ecutor válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Értem...szóval elméletileg egy nagyobb (mondjuk 1-1.2 tonnás) autónak elég lenne a 11kw-os motor, de 144 V-hoz sok drága aksit kellene sorba kötni, ami anyagilag húzós. Esetleg megoldjuk ólomaksikkal és kijövünk 300 ezerből, de nagyjából egy év múlva vehetünk másik aksi packot újabb 300-ért...Egyébként megnéztem a permanenet.hu-n az elektromos Porche-t, ahol a készítő azt mondta, hogy a Porche-ban 150 kg-nyi aksi van, és hogy ezeknek az aksiknak nagyjából 200-300 ezer km-re elég az élettartama. Jó lenne tudni, hogy milyen fajtát és hány darabot használt, mert akkor ezekkel az adatokkal lehetne egy kicsit számolgatni. Ugyanis: számoljunk mondjuk 200 ezer km-el. Mai benzinárak mellett egy átlagos fogyasztású autó ami megeszik 7 litert, az 100 km-en 7 x 420 = 2940 Ft-ot eszik. Számoljunk 3000-rel, így 100 ezer km-en megeszik az autónk 3 millió forintot, 200 ezer km-en 6 milliót. Ha tényleg kibírják az Li aksik 200 ezer km-ig, és mondjuk a 144V-os Dc-hez kellő 45 db 3,2V/200Ah-s LiFePO4 aksikkal számolok, az árban 4 millió forint, tehát poén, hogy még így is olcsóbban jövünk ki azzal, ha 200 ezer km-enként cseréljük ezeket a méreg drága aksikat, minthogy benzint tankolunk egy átlagfogyasztású autóba. Persze nem mindegy, hogy egy összegben csekkolunk le 4 millát, vagy napi szinten tankolunk pár ezret. (megjegyezném hogy a Porche készítője az autóban lévő aksipackot 2.5 millióra saccolta árban egy 30kw-os motor mellett, de ez szerintem a 144V-os 11kw-os max teljesítményére utalhat)
(#) KTobi válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Ott az E-Porsche-ben 48darab 3,2V/90Ah aksi van 11kW DC motorral.
(#) X-ecutor válasza KTobi hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Ez esetben az ár leredukálódik 2 millióra. Valóban. És még így is 100km-es hatótávja van az 1 tonnás autónak. 100-as végsebesség mellett. Ez már közel van a barátihoz
(#) X-ecutor hozzászólása Feb 10, 2012 /
 
Ezeket az adatokat nézve akár egy 1320 kg-os Calibra is nagyjából ugyan erre lenne képes, főleg egy kis súlycsökkentéssel Ha kicserélnénk az aksikat 200Ah-sokra, akkor pedig akár innen pestig is el tudnék jutni vele egy töltéssel bőven (kb 170km). "wow"
Van egy ötletem: Beszéljük rá a kedves kormányunkat, hogy adjanak támogatást EV autó átalakításokhoz (úgyis adnak már támogatásokat minden sz...a, legalább ezzel lenne egy értelmes dolog is)
(#) (Felhasználó 46585) válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Nem egy olcsó mulatság. És nem számoltad bele az áramot, ami a töltéshez kell. Meg azt sem, hogy esetleg hálózatbővítés kell, ha azt akarod, hogy gyorsan fel tudd tölteni. Egy ide való töltő sincs meg 2...3 ezer alatt, ha te csinálod. Meg nem számoltad bele az autó lepapírozását, hogy egyáltalán kimehess az utcára vele. Állítólag az is bő egy milla...

( Sajnos, ennyibe kerül a környezetvédelem. Csak a nagyon gazdagok engedhetik meg maguknak... )
(#) X-ecutor válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
A permanent-en az átépítési tervre és az engedélyeztetésre csak 60 ezret számolnak....a milliós összeg szerintem kicsit nagyon túl van becsülve....elvileg 100-on egy EV kb 500 Ft-ot eszik, ez 200 ezren 1.000.000 Ft, plusz ha a Porsche-ben lévő aksikkal számolunk 200 ezren akkor az 3 millió, de még így is csupán fele a benzinnek a jelenlegi 420 Ft/liter mellett. Igen a gyorstöltő az plusz kiadás. Ha pl egy ugyan olyan Porsche-t alakíttatnánk át a permanentesekkel még akkor is csak 3.523.680,- a végösszeg amiben a munkadíj is benne van 250.000,- ezt ők írták...és még így is olcsóbb, mint egy benzines autóval levezetni 200 ezer km-et
(#) (Felhasználó 46585) válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Hát, akkor ezt kell tenni!
(#) X-ecutor válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Igen ez is egy lehetőség, de van emellett még sok más is. Én úgy vagyok vele, hogy amit muszáj megvenni, azt nincs mese meg kell venni, de amivel lehet spórolni azzal célszerű és kell is spórolni. Mint például a vezérlőelektronika.
(#) Endlos válasza Poc hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Ismerem a feltalálóját, Csefkó Pali szabadalmaztatta nemrég, mindig kérdezgetem, hogy sikerült-e már gyártásra bocsátani, sajnos nem jutottak még el idáig, (fél éve kérdeztem) én lennék az első vevője. ) A fotovoltaikus fóliával egyelőre elérhetőbb.
(#) X-ecutor válasza Endlos hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Öm...erről egyébként lehet tudni esetleg konkrét technikai adatokat? Hatásfok? Működési mechanizmus? Átlagos teljesítmény?
(#) X-ecutor hozzászólása Feb 11, 2012 /
 
Én ha feltalálnék egy ilyen dolgot, akkor GNU alá tenném, és egy akkora nemzetközi kézjelet mutatnék az amcsiknak és minden vállalatnak ezzel, hogy nem férne be a kapitóliumba XD
(#) Endlos válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Küldtem erre választ, de nem jelent meg, na a lényeg az volt, hogy nem lehet elkerülni a másolást, az autógyárak is egymástól másolják az extrákat, ettől fejlődik az autógyártás
(#) sanykaraj válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Sokat nézeget és nem igazán láttam teknikai adatokat ugy hogy szeretném kérdezni azokat akiknek sikerült. Bond, Trabant , kacsa , és a kicsi kék auto tulaját ,hogy mekkora a motor és menyivel tudja repíteni illetve ezt mekkora akukal meddig képes tartani?
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Már javasoltam neki én is.
(#) X-ecutor válasza sanykaraj hozzászólására (») Feb 12, 2012 / 1
 
Egy 1000kg-os autót egy 11kw-os 144V-os motor 48 db 3,2V/90Ah-s LiFePO4 aksicsomaggal 100km/h-val tudja repíteni kb 100km-en keresztül fullra töltve. Az aksik élettartama kb 200.000 km-ig jó ha megfelelően vannak kezelve (ezt az ePorsche tulaja mondta)
(#) Endlos válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
DC motorral? Tudom, megnézhetném, de nincs erőm keresgélni. Pedig ki kéne számolni az akksik árát, Permantnél veszitek a LiFePO4 akksikat?
(#) zolika60 válasza Endlos hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
DC motorral. Az aksik ára durván 2M Ft a Permanatnél.
(#) X-ecutor válasza Endlos hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Az ár kb annyi, amennyit a permanentesek írnak, de ők még 250 ezret felszámolnak munkadíjnak. Olyan speciális aksikat szerintem máshol nem nagyon lehet kapni, vagy ha lehet is, akkor kb ugyan annyiért. Én megnézegettem, az egyetlen dolog amit kicsit drágálottam náluk az a 300 ezer Ft-os vezérlő volt. Itt a lap alján van egy kis költségvetés.
Bővebben: Link
Jó lenne tudni azt is, hogy vállalnak-e garanciát, és ha igen akkor mire, és mennyi időre, mert ugye ez sem elhanyagolható tényező. Az ár jeletősen csökken, ha Li aksi helyett sima ólomosat veszel, ami nagyjából 350 ezerből megvan, viszont ezeknek több a töltési ideje, hamarabb meghalnak, nehezebbek, szóval az Li aksik kifizetődőbbek hosszútávon.
(#) jkoti13 hozzászólása Feb 13, 2012 /
 
Sziasztok. Csak két kérdés. Van egy AC motor: AC11.75-4
aminek a teszt adatait átnéztem és kb. 50 volt feszültséggel tesztelték. Névleges feszt. nem láttam sehol leírva. Lehet a motornak baja mondjuk 100 volt feszültségtől? Vagy jobb nem fölé menni ennek az 50 voltnak? Mert így hatalmas áramokat vesz fel, ami drága alkatrészeket követel egy inverterbe.

motor - motor teszt adatok

Másik kérdés, hogy a teszt adatoknál néhány sorban két áramerősség értéket is láttam. Egy nagyobb pl. (I1(A)=393.9 A) és egy kisebb (I0(A)=193.7 A). Ezek mik, és miben különböznek, és az akkumulátorból végső soron hány amper megy a motorba?
Köszönöm az Urak segítségét
(#) zolika60 válasza jkoti13 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Itt az van róla, hogy 48V 4kW. Csúcsban 12kW. Tehát ez bizony csak 50V-os. A két áramadat pedig az üresjárati fordulathoz tartozó, meg a maximális terheléshez tartozó lehet. De ezt csak tippelem.
(#) X-ecutor válasza jkoti13 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Én inkább DC párti vagyok, mivel egyenáramot adnak az aksik, és azt átalakítani váltóra mindenképpen veszteséges, és nagy áramerősségnél egy csomó energia kárba fog veszni, hacsak nem használod fel az autó fűtésére
(#) pucuka válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
A sebesség szabályozás miatt mindenképpen van átalakítás. Egy 3f inverternek, meg egy PWM szabályzónak kb. egyforma a hatásfoka. Viszont egy 3f motor az egyenáramú motor súlyának kétharmada, fele azonos teljesítmény esetén.
Mióta lehet jó hatásfokú invertereket készíteni, a troliban, a villamosban (Combinó), és vasúti mozdonyokban is 3f hajtómotor van. Meglehetősen igénytelen szerkezet.
(#) jkoti13 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
egyébként ebben a topikban is megtaláltam a motrot, így:
AC11.75-4 Aszinkron 55VAC (80VDC) / 11.75kW (32kW csúcs).
Ha 55VAC akkor miért kell 80VDC áraforrás?
(#) zolika60 válasza pucuka hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
De ezen okok miatt a modellekben és az elektromos bringákban is a BLDC motor a menő ami tulajdonképp ugyanez.
Következő: »»   46 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem