Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » DCF77 óra Nixie-csövekkel
Okés köszi.
És anyi még a gond ,hogy 180Kohm helyett 187Kohm van és 2*24pF helyett 2*22 Ezek nagyon befolyásolják az órát?
180 kOhm-ot nem tudom hol látsz benne, de ahelyett jó az amit írtál. Én 220 kOhm-ot látok benne, de még ahelyett is lehet az jó. De a 2*24 pF helyett a kvarcnál nem lesz jó a 22pF. Sietni fog az óra!
Ahm.
de a a 2*2 pf ennyit jelent? A 24pf nem is szabványérték. A 22pF és a 27pF viszont igen
Szerintem nem fog sietni tőle, a gyári ajánlás 15-33 pf 4-10MHz-es kvarchoz. A nagyobb kapacitás növeli az oszcillátor stabilitását, de az indulási időt is, ami jelen esetben nem életbevágó. (Az rtc áramkörnél alkalmazott trimmerkondival tényleg lehet az órát hangolni, de ebben a kapcsolásban nincs olyan)
Akkor én tévedtem, nekem ez a trimmeres kapcsolás volt a fejemben, erre emlékeztem. Üdv!
Szia!
Vannak szabvány sorok és szabvány tűrések: Pl. Az E12 sorozat azt jelenti, hogy egy dekádban (pl: 10pF és 100pF között) 12 érték van, az E24 sorozatban pedig 24. Általában az E3 .. E96 sorozatokat használják. E12 +/- 10% -- Ebben tényleg nincs 24pF, de a 22pF lehet 19.8 .. 24.2pF, a 27pF pedig 24.3 .. 29.7 pF között bármekkora. E24 +/- 5% -- Ebben már van 24pF is és az értéke 22.8 .. 25.2 pF között lesz. A tűrés nem csak az abszolút pontosságot határozza meg, hanem a hőmérséklet függést, hosszabb idejű stabilitást stb. Néha azért adnak meg pontosabb sorba tartozó értéket, hogy mindenképen jobb minőségű kondenzátort használjunk fel...
Sziasztok! Ma délelőtt megadta magát a Mule V1 órám, valami zárlat lesz ez, csak egy kis segítség kéne, hogy mit nézzek első körben. A nagyfesz erősen beterhelődik, ez a glimmeken is látszik, valamint forró a FET. Az óra jár szerintem, mert beállító gombot nyomogatva látok ütemes változást a kijelzésben. Mi lehet rossz, az anódvezérló tranyók, vagy a 4028? Esetleg a 74141? A tranyókat letesztelni elvileg tudnám úgy, hogy kiveszem a 4028-at, de ezt nem tudom mennyire fogja szeretni a 74141. Az igazsághoz még annyi hozzátartozik, hogy egy ideje csinált olyat, hogy a szoftveres kijelzés-bekapcsolás után a másodperc csöve csak 1-2 másodperccel a többi után gyulladt ki. Illetve most találtam a tranyók lábai között két döglött muslincát, amik esetleg rövidre zárhatták. Hogy melyik cső ég most félig-meddig, az bekapcsolásonként változik.
Szia!
- Ha nem működik minden cső, akkor a multiplexálás nem indul be rendesen, a CD4028 A, B, C bemenetén nincs meg a vezérlés, vagy a kimenetén a tranzisztorokkal van baj. Lehet valamelyik vezetéken zárlat, de a program vagy a pic elszállása is lehet. Le kellene ellenőrizni a A, B, C bemenetek működését. - Ha beterheli az anód feszültséget, akkor valamelyik (esetleg több) tranzisztor átvezet. - Milyen dióda van az anód tápban? UF4007, SF17G -re kellene cserélni. - Milyen ellenállások az 1M és a 220k ellenállások, amik megkaphatják a teljes anódfeszültséget. A 2 raszteres példányok nem viselik el huzamosan a 180V .. 200V -ot.
Ma belehúztam és megcsináltam az órát a táp részével bajódok most.
5V-so betápot ír és ki semmit. Megépítettem a tápot és 3.8V körül van. Az jó?Mehet a Meghajtásra?
Valaki dobna választ?
Megvan a hiba úgy tűnik. A nagyfeszültségű pufferkondi széjjelrothadt egy év alatt. Csak épp alul eresztett el, nem felül púposodott meg...
Egyébként UF4007 van benne, tehát jó kell legyen.
Szerintem az kevés lesz. Ha működik is, bizonytalan hibákat okozhat.
Akkor élesztem labortáppal.
Mennyi kell a meghajtásnak? 4V-4.5V?
Sziasztok!
Nem kapcsolódik a témához szorosan a kérdésem, de nem tudom hova kellene feltennem. Tehát vásároltam IN-4 es orosz nixie csövöket, és szeretnék egy mezei órát építeni belőle, másodperc pontos felbontással. Nem kell bele ébresztő meg dátum kijelzés, csak az órát mutassa . Van valakinek ilyen csőhöz használható kapcsolása?
Melyik órát építed meg? Mert számomra ez nem derült ki. Amúgy általában 5V szokott kelleni.
Szia
Szerintem a Tom25 órát építs meg, az viszonylag egyszerű,de az anódellenállásokat át kell számolni. Üdv: Csupasz
Ja bocs, nem esett le, hogy ugyanaz vagy, aki tegnap is kérdezett. Igen, 5V kell neki, ott is van benne a 7805 5V-os stabilizátor IC.
A kondiból kifolyó elektrolit szétmarta a saját egyik lábát is. Pont ilyenem nem volt itthon, ezért a 2,2 µF helyett 10 µF került bele, tökéletesen megy, a FET is hideg. Annyi különbség van csak, hogy a potin lejjebb kellett tekernem a fényerőt, ill. most összvissz 5V különbség van csak ki-és bekapcsolt csövek mellett (a glimmek állandóan mennek). Ja a kondi Jamicon márkájú volt. Ilyet ne vegyetek.
Van egy kis gond.
Élesztésél véletlenül a 300V graetz lábát (+) és (-)-t összeérintettem. Lehet valami baja a csőnek?
Ha a kapcsolás szerint építed, és közvetlen a 230V-ot egyenirányítod graetz-el a cső számára és ezt zártad rövidre, ettől így max a graetz-nek lesz/lett baja, a csőnek nem. De remélem tudod, hogy a kapcsolási rajz alapján ez a megoldás életveszélyes!!! Vigyázz magadra!
Rossz esetben az elektronikát is kinyírhatta, ellenőrizd külön azt is! Ehhez nem kell nagyfesz.
Okés az előbb összedobtam a nixie tápját -az 555-re alapulót.
a PIC-et úgy vettem mástól elvileg felpogramozva. Honnan tudom ,hogy fel van-e programozva ha esetlegesen nem megy a cső.
A PIC cső felé menő kimeneteit tudod mérni. De ha már összedobtad a tápot, akkor a csövet is tudod tesztelni előtte. De nem hinném, hogy a csőnek baja lenne. Ha csak nem törött, vagy nem villant egy nagy kéket az előbb. De azt szerintem észrevetted volna.
Bővebben: Link
így állok .Bekapcsolom és semmi
Nem látom a képen a cső tápfeszének a földjét. Nincs is ott, vagy csak nem látszik. A negatív pólusokat közösíteni kéne.
3 vezeték megy be
A betáp azaz +- 5V és a 300 V anód azon kívül még mi kell?
A 300V anódfesznek is csak úgy van értelme, ha van egy ellenpárja, azaz van mihez képest 300V-nak lennie. Ha jól megnézed a kapcsolási rajzot, van egy 300V egyen, és egy 5V egyen. Mind a kettőnek van +- pólusa. És ha megnézed, a két negatív össze van kötve egymással ezért megy csak 3 vezeték, mert a negatív mind a kettőhöz tartozik. Nálad viszont ez a közösítés nincs meg ahogy látom. A 300V-os feszültség negatív pólusát kösd össze az 5V negatív pólusával!
Hát azzal a 300 negatívjával van egy kis gond ugyanis nincs.
A táp amiről kapja a 300V-ot egy Plazmacsövesnek a tápja. Csak ez volt kéznél 300 V körül Úgyhohg ellenpárom azaz 0 nincs . Mit tegyek?
Nem tudom mit értesz plazmacsöves alatt... erről vagy fénykép kéne, vagy kapcsolási rajz. Önmagában egy darab vezeték még nem lesz elég. Amúgy érdemes lenne ennek az órának a tápját megépítened. Természetesen az alsó LED-es rész és a hozzá tartozó dolgok neked nem kellenek. A dióda legyen UF4007, és az LDR ellenállás helyett is elég egy 1k-s. Nagyon sokat ezt a tápot használjuk itt nagy megelégedéssel.
Eszembe jutott ,hogy az én tápomom ha az anód és
a feszstab ic hűtőbordája között mérek akkor 300 v-ot ad. akkor a másik a hűtőborda lehet a tápomban? |
Bejelentkezés
Hirdetés |