Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Itt egy nagy fesz generator tevrajza... Ha az elso trafot kiszeded es impulzusokba,mondjuk egy csengo aramkorhoz hasonloan egy relevel megoldod ugy jo,de nagyon veszelyes(ha tapizzak a kimenetet) (Ha igaz amit az azonositodba irtal,13eves,akkor en egykoru vagyok veled es egy nap alatt kesz) ha szepen megkersz megmutatom a 12V-os bekotest
Itt a tervrajz modositva...
En egy nap alatt keszitettem el az eredeti tervrajzot,es eleg fajdalmas,vagy halalos is lehet egy 12V-os 66A-os aksirol Szoval te NE tapogasd!
nem kell ide rajz ha aksiról akarod működtetni akkor egy 12v os kell ha trafórol oda is legalább 12 v kell beleteszel egy autó gyujtó trafóját ugyanúgy mint egy kondenzátort és azt valahogy süzsd el!! de az is jó megoldás veszel egy 35v-os trafót és egyenáramot csinálsz belőle és végig feszítessz egy drótot vagy bele is csavarhatod egy kötélbe és végighúzod ahova kell.
de szegény kutyának nehogy legyen baja :lookaround:
Akkor igéretemhez híven többekközt Remci kollega kérésének is eleget téve felteszem az általam közzétett villanypásztor valamivel részletesebb doksiját.
Üdv.: Mzolee Íme:
Sziasztok, sziasztok, újra itt vagyok .Ma helyeztem
üzembe Oldman kapcsolását.Pompásan működik,de csak 80 méter karámvezetékkel bír el.Kellene valami tipp,hogy miként lehetne kicsit izmosabbá tenni a szerkezetet?Úgy kb.300 métert akarnék rátenni.Kössz!
Kb 3 órája megírtam, de megette valami... Mégegyszer.
Ha előjön a másik is, bocs az ismétlésért. Nem akarnék károgni, a lelkesedést hűteni, de a villanypásztor, ahol a villamos produktumot rázás formájában megfoghatja barát és ellenség, az jól körbe van szabályozva. Például, bár olvasom itt, hogy vannak nagyobbak, egy érvényes EN szabvány szerint 5J lehet a max kimenő energia. De ezen felül külön szabályozva van a kimenő csúcsfeszültség, a kimenő áram, töltés, az idő, a 300 mA feletti áram ideje, hogy csak egy párat mondjak. Egy kapcsolási rajzról én ezeket nem tudnám 2 perc alatt eldönteni, hogy alatta vannak-e. A hálózati táplálásra pláne kemény feltételek vannak. Az üzemeltetésnek is vannak rendeleti szabályai, figyelmeztető tábla kell például. A földelések is fontosak, nem szabad a ház földelésétől számított 20 m-en belül földelni, stb.
Hol találhatók a részletes adatok? Lehetőleg magyarul.
Magyar? Az nem nagyon van.
Az MSZ 20860/4-87 az üzemeltetésről, az magyar. Az első 3 lap a biztonsági követelmények, visszavonták már őket, gondolom, az alábbiak miatt. EN 61011 és IEC 60335 csak angolul van, ez utóbbi mint magyar szabvány is megvehető - angolul. Az MSZT olvasótermében néztem ezeket meg, a napijegy 540 Ft, oldalak másolása nem olcsó.
HI!
A villanypásztor trafóinak elkészítéséhez létezik-e útmutató? eduard
Köszi az infót!
Jó dolog hogy a kötelezően betartandó szabványokat, jog, adó stb stb szabályokat - különös tekintettel a biztonságot érintőkre nem lehet, a, Magyarul b, Ingyen megismerni ??? - Viszont lehet hivatkozni arra hogy a nem ismerete nem mentesít a felelőség alól!
hali
fateroméknál, hogy a kutya (németjuhász) ne ugorjon ki a kerítésen, egy canon másológépből való nagyfesz áramkört szedtem ki és ezt kötöttem rá egy drótra, azóta a kutyus nem nagyon ugrándozik
Helló!
Nemrég építettem egy villanypásztort, "labor" körülmények között szépen működik (0,9-1cm-s szikraköz) , azt szeretném megtudni, hogy, hogyan tudom kimérni a trafó(autó-gyujtó kb30kV) kimenő áramat, leadott energiát, tudom hogy ez függ a vezeték hosszátol + a talajtól, de mégis kb. köszi szépen a segítséget!
hi
ezt multiméterrel nem tudod kimérni mert tönkre menne, viszont ki tudod számolni meg egyébként is csak miliszekundumokra jön létre a szikra ha pl a primer tekercs 12 volton 1 A vesz fel akkor a szekunder oldalon 1,2 kv nál az áram 0,01 A, ezzel a számolással csak megsaccolni lehet, sok mindentől függ, kondenzátor is van az áramkörben amit nem számoltam bele, legprofibban szkóppal lehet megmérni, (egyébként az a 30 kV nem sok egy kicsit? az 30 centiről már nyomná a szikrát )
Köszönöm szépen, én több helyen is 30kV-ot olvastam gyujtótrafónak, de ha szerinted nem, akkor kb. mennyi egy altalános gytr., ha 12V-ot kap primer oldalon?
Teljesítmény növelés
1- Növeld meg a bekapcsolási időt, amíg a trafó engedi 2- Ha nem elég, válaszz más tafót. (Nagyobb Induktivitású és/vagy nagyobb áramú) Mérés és számolás nélkül nem igazán lehet korrekten elkészíteni. Egyszerűbb - Szakaszold a kerítést és használj több trafót/ áramkört Fontos! Vedd figyelmbe a vonatkozó előírásokat (> ötfelezős # 106039)
Ha szkóppal akarod a nagyfeszt mérni. hamarosan egy új műszered lesz - Úgy hívják volt szkóp
Inkább a gépjármű technikában használatos gyújtás analizátort ajánlanám. Ez minden gépjármű zöldkártya kiállító helyen van. A szkópok jó esetben néhány (2-3) száz voltot viselnek el a bemenetükön. (Spec eszközök mérőfejek is vannak de ritkák és drágák)
Sziasztok!
Az a helyzet, hogy én is szeretnék építeni egy ütős villanypásztort, de idáig még nem sikerült....Viszont gyenge villanypásztoroknak a tucatját készítettem már el. Ezek az áramkörök amiket itt sokan ajánlottatok semmire sem jók. Azok a pásztorok amik igazán ütősek, mind inverteresek. A bemenő 12V-ot vissza kell alakítani közel a hálózati feszültségre, vagy akár többre és azt kapcsolgatni a gyújtótrafóra. Csak sajnos ilyen kapcsolások nem igazán forognak közkézen. De lehet, hogy külön, lehetne találni egy ilyen nagyon egyszerű invertert, -tényleg csak pár mA- hogy egy kondit feltöltsön, és azt beépítve ezekbe az áramkörökbe, jó eredményt lehetne kihozni. És lehetőleg ne a fazékvasmagra gonoljunk, mert ki szeret ilyet tekergetni, hanem még ennél is egyszerűbbre. Sajnos én nem találtam még a neten semmi ilyesmit, mindenhol csak nagyteljesítményűek vannak, de az jelen esetben nem szükséges.
köszi, hogy kijavítottál, szkópra nem kötümk közvetlen nagy feszültséget.
Anno autóvillamossági műhelyben láttam lakatfogóval ellátott szkópot, melyel gyujtásteljesítményt lehett mérni, nos valami ilyenre gondoltam.
Sziasztok,
én nem értem ezeket a villanypásztorokat. Olvastam itt a hsz-eket, és mindenki azt írta, hogy szaggatni kell a nagyfeszt, impulzusként adni a drótra. Na most, én úgy tudtam eddig, hogy a villanypásztorban nem nagyfesz lüktet alapból, hanem csak egy referenciaáram-szerűség, ami azért kell, hogy a drót ellenállását figyelje folyamatosan egy áramkör, mármint azét a drótét, amivel körbe van kerítve az a hely, ahol azon állataink nyüzsögnek, akiket nem szeretnénk szökésben látni. A nagyfesz készenlétben áll, és az áramkör akkor küldi rá a drótra, amikor ellenállásváltozást észlel, vagyis amikor hozzáér valami/valaki... Nekem ezt egy szerelő mondta el, még kölyökkoromban, mert egyszer sikerült megtapiznom egy ilyen örző-védő ketyerét. Most akkor hogyan működik ez a bigyó? TaTa
Biztos van olyan is amit te mondasz, jó pénzért...Ami biztos, ezek a kütyük nagyon tudják a fizikát.
A következőképpen működik ez a bigyó: A készülék folyamatosan (általában másodpercenként) állít elő egy nagyfeszültségű impulzust, ami a készülék belső szikraközén keresztül sül ki a negatívra. Viszont ha Te közelebb mész a dróthoz, mint a szikraköz távolsága, vagy netán meg is fogod, akkor rajtad keresztül fog a nagyfesz távozni, mivel a Te ellenállásod kisebb, mint a szikraközé. És az áram mindig arra folyik amerre kisebb az ellenálás. Persze ez ideális körülményre vonatkozik, ha a huzal valahol letestel akkor sehol nem ráz semmi....
Hi
ha voltál már állatkertben (pl szegedi vadaspark) ott még lehet is hallani a másodpercenkénti ciccegést, az egyik hozzászólásomba írtam, hogy másológép nagyfesz paneljával csináltam meg, ez igazából nem jó megoldás, csak kis távolságon ajálom, mivel a folyamatos nagyfesz miatt a felfüggesztési pontoknál (pl rászáll egy légy) elszenesedhet, vezetővé válik és már kész is a rövidzárlat, viszont ha csak másodpercenként adja le a nagyfeszt nem lessz ideje kialakulnia a zárlatnak üdv
Sziasztok!Villanypásztorral én is foglalkozok,de kielégítő eredmenyt nemtudtam produkálni!Azonban azRT-ben megjelent tirisztorosgyujtás elvét felhasználva megszakító helyett egyszerű gyujtókörrel jó erdményt lehetne elérni.Azt jó eredménnyel megépítettem akkor és ledaraboltkörmű gyertyával tökéletesen járt a motor, a gázelemző kiválló értékeket mutatott! a primérrel felmentem 800V-ig,a szekundert fordulaton a gyujtásvizsgálószkóp 50KV-os méréshetárba állítva sem fért a képernyőre!Izoláció szempontjából is a legjobb megoldás lenne.Az inverter a RT-ben egy Trakisz kistrafóval,555-el és egy bd-tranyóvolt,+4db 007-es diófa volt.Sajnos Költözés miatt nemtaláltam még meg az évkönyvet.Talán itt valakinek kéznél van! Üdvözlettel!
Szia! Az 1984 RT.39.oldal!
Egyszerű kondis gy.áramkörrel a tirisztort vez. Üdv!
hali!
tudna valaki készíteni villanypásztor elektronikát?? trafó van hozzá megpróbáltam de nem szaggatja az áramot hanem folyamatosan áramot kap a trafó
ezt csináltam
de sajna elég szedett vedett alkatrészekkel pl bu326a helyett buy69a kaptam a 47r ellenállás elég kicsike mert kifüstölt.... folyamatosan van áram a kimenetnél lámpával néztem mert a trafó nem szikrázott trafó jó mert relével tudom szikráztatni
Az elég nagy hiba ha füstölt a 47 ohm, mert ott csak az 555 adja a maga kis áramát és vezérelné a tranyót.
Régen ezt a kapcsit énis megcsináltam de nem nagyon akart menni. Helyette tirisztorosat ajánlanék! Méghozzá olyat ami vagy leválasztótrafós egyenirányított hálózati feszt sütöget a gyújtótrafóra, vagy 12 volt ból állít elő vagy 200-at (DC-DC) és azt sütögeti. Gondold meg!
egyszerű megcsinálni? rajz van róla??
mert rájöttem nem nagyon értek a dologhoz......
Ez egy kamu áramkör. Én is megépítettem már, nekem sem működött....Amit csinált az nevetséges volt: kb 5A volt az áramfelvétele, és nagyon halovány szikrákat húzott, söt azt nem is nevezném szikrának, inkább semminek.
Nem is értem minek raknak fel ilyen kapcsolásokat a netre, és ráadásul működőképesnek titulálják, és nem ez az egyetlen....Megkockáztatom azt a kijelentést, hogy ezek a free dolgok nem működnek bármit is akarsz építeni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |