Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Igaz, az nem. Köszi
Mennyire meleg a PIC? Kézlangyos lehet,forró nem!
Helo, Ma is próbálkoztam.Nem melegszik, 1 picit ha sokáig játszok talán akkor csak.1képet küldök csak, ugyan ez van ha forog a külső 3 és a belső négy villodzik.Amikor a tápot ráteszem akkor csak a külő 3 majd ha 1 ledet odaérintek a szignál ked helyére akkor begyullad a belső négy.Még elkínlódok vele 1 kicsit. Legelőször amikor összeraktam akkor a középső ledek is begyulladtak most már nem.
Csináld meg a forgás érzékelését biztonságosra. A motor kikötése után tesztelheted: kézzel mozgatva a rotort, mérheted a fototranzisztor kimenetét. Persze a táplálást kapcsold be. A külső led -ek villogása azt jelzi, hogy a rotor nem érzékeli a forgást (rendesen).
Helo. Köszi segítséged!, de hogy mérjem a kimenetet amikor forog,vagy meg marad 1 darabig a magasabb feszültség a negatív oldalán?-tehát gnd és a katód végeinél?) És ha forgatom ,és ha úgy teszem hozzá közel a fotodiodát,hogy lássák egymást akkor a villogásnak meg kell szűnnie?
Köszönettel.
Nem véletlenül fododiódát tettél a rotorra?Oda fototranzisztor kell!
Hp41C írta,kapcsold le a forgást és úgy pozícionáld a rotort az infra ledfölé, ekkor mérj aztán forgasd tovább lassan és újra mérj.
Szia!
A motor vezérlését leállítod / kikötöd - Nem forog a rotor. A programja beindul, azt hiszi, hogy forog, de rájön, hogy nincs forgásérzékelés. A rotort kézzel mozgatva a IR prozíció adó led fölött éa a fototranzisztor kollektorán mérve a feszültséget, bemérhető a jel fogadása illetve beállítható a legjobb helyzet. A motor vezérlését visszaállítod / bekötöd, jühet a teszt...
Sziasztok. itt küldök pár videót, hogy mit csinál. Ha nem teszem be a ledet ,ami csak azt mutatja,hogy üzem alatt van, akkor csak az első 3 led villog, ha odaérintem a ledet a helyére akkor a belső 4 is villog.Többet nem csinál.
Lehet hogy a fototranzisztor kipurcant? mert össze-vissze cserélgettem a polusait.A mérést kérdezném mégegyszer .A negatít pólus és az egyik láb(egyiken kb 5 volt a másikon nulla, ha megfordítom a tranyót akkor 1,8V kb. ill nulla a másikon) Pedig az első próbánál már a középső ledek is kigyulladtak(pár napja) Köszönettel.
Én nem értem mit csinálsz! Már kérdeztem egyszer de nem válaszoltál, így hogy segítsek, tehát még 1szer , mit érintesz mihez? Hol van az az üzem led ?egyáltalán mi az,a rotoron nincs is helye!? Annak a bázison kell lennie.
Itt egy Móricka rajz így kell mérni álló rotornál felszültség alatt. A bázison legyen táp az infratranyón, ellenőrizd hogy világít e?(mobiltelefon kamerával), Világítania kell. Tekerd a rotort az infra led fölé, a mérőponton nulla szintet kell mérned ha továbbtekered fölüle akkor magas szintet kell mérned. Ennél jobban nem tudom leírni. Az infra tranzisztor valszeg úgy van jó pozícióban hogy 5V van a mérőponton. Még egy dolog. Működő rotornál ne nagyon bökdöss oda mindenféle alkatrészeket meg érintgess össze dolgokat mert könnyen pórul jász! Az órád már működik nem lenne jó ha tönkretennéd véletlenül.
Még egy dolog !
Ugye az infra trazisztor fejjel lefelé van beszerelve? Úgy értem a bázisa az index led felé áll nem pedig az alkatrészoldal felé?
Az üzem led :azt hittem van a rotoron hely neki,de egyszer írtad hogy két helyet csináltál a fototranzisztornak-na annak hittem hogy az egyik egy lednek való. Persze az jól van,lefelé.De a bázisról az infra led elé nagyobb ellenállást tettem mint 100 ohm.Még 1 kicsit probálgattam.(infra led közelebb stb, +tranzisztort forgattam-mert már nem tom melyik lába micsoda) és most az van hogy amikor kézzel forgatom lassan akkor az infra led felett csak a zöld legkülső led ég, tovább forgatva az első 3 led villog,majd megint az infra led fölé érve csak a zöld. Majd később begyullad a 4 belső led.Majd elindítottam a motort akkor a külső led mintha visszafele fogyott volna-tehát a kör fénycsóva- és egyszer bekapcsolt a középső részen egypár led.
Csináld meg a mérést amit rajzoltam.
MÉG MINDIG NEM TUDOM MIT ÉRINTETTÉL MIHEZ ÉS MI AZ AZ ÜZEM LED !!! infra led mekkora tápról megy. 12 V ról kell neki kb 100-150 ohm. 5V ról kb 10-20 ohm kell. Ha ettől nagyobb az ellenállás akkor szinte nem is világít. Ellenőrizd kamerával!
na még ma megcsinálom a mérést de most sajnos mennem kell. Köszönöm mégegyszer!!
Értem már
Szóval az nem index led, úgyhogy pucold ki szépen nem kell az oda. Ahogy írtad két lehetőség is van a fototranyónak a felrakására de csak az egyiket szabad használni, mindegy melyiket viszont a maradék helyre nem szabad semmit sem beforrasztani hiszen ha oda ledet teszel úgy, hogy világítson akkor gyakorlatilag a kollektort lehúzod a led nyitófeszültségére ami kevés a magas szinthez ezért sosem fog működni az érzékelés.
Ha azt láttad fogy a csík a szélén az jó hír mert ezek szerint működik a köridő mérése. Persze csak akkor ha stabilan állt az a fogyó csík és nem csúszkált ide oda.
Egyébként a csík fogyása jelezné hogy mennyi idő van még soros vonalon a file-betöltés elindítására. (ennek csak később lesz majd jelentősége amikor az eeproba akarsz videót tölteni) Párszor írtam már hogy az STP IC-k 23. lábain lévő 4db 1K cseréld ki 10K ra. Ezt megtetted?
Igen a videon is látszik az a piros led amit oda forrasztottál , persze hogy nem működött így. Csinálj majd olyan videot hogy nincs rajta semmi "extra" alkatrész és forog a rotor.
Azt nem tettem meg mert azt úgy írtad ,hogy esetleg ki kell cserélni. -amikor mielőtt a dc árammal foglalkoztam.A csík igen ,stabilan állt.
Stabil csik = megfelelő pozíciómérés , csinálj erről videot és cseréd 10K az elleneket
Heló Kly!
Ma volt csak időm 1 kicsit vele foglalkozni, és meg kellett vennem az ellenállásokat. De felcsillant a remény kicseréltem az ellenállásokat és most bentről indulna kifelé az óra a számokkal de a közepén megáll és újra indul ,majd abbahagyja és akkor sajna nem mutatja tovább,teszek fel videót, még talán ma. Szia
Ha ráadom a tápot akkor ezt csinálja, mintha nem lenne elég a táp. egyidő után 2x3 szor újra kezdi aztán ez van.
A táp nem jó..Leesik a feszültség és resetel.. Kéne egy olyan belevaló mi a legkisebb fényerővel indul..
Heló, akkor a dc alap rossz vagy fel lehet valahogy javítani pl kondival ?
Köszi
A konverter hány voltra van beállítva?? 5,1-re fel lehet nyugodtan emelni! Sokat számítanak a tized voltok. Esetleg próbálj még az indexled-el játszani mert a nem megfelelő zavaros offset is okoz resetet bár a 30-as verzió már nem kényes..Csökkents a fordulaton ha lehetséges próbaképp.. Esetleg kis tantálokat (47uF) a meghajtók tápjaira bár kly szerint megy nélküle is..
Amikor mértem akkor 4.98 V-ot adott le(terheléssel, terhelés nélkül mintha 7V körül lett volna de erre már nem emlékszem).Index ledem nincs.Próbálok akkor még a kondikkal játszani.
Hálás köszönet!
Index led=infraled .) Sötétben is próbáld meg bár megnéztem még egyszer a videót ez bizony a táp leesése miatt resetel a legnagyobb valószínűséggel! Vigyázz ha valamit csinálsz a tápon először mérd meg mielőtt ráteszed a rotorra is a tápfeszt! Esetleg a bemenő tápfeszültségen emelni kicsit ha lehetséges.. sok lehetőség van még a tuningra .) A meghajtókon még nagyobbra cserélni az áramellenállásokat (nekem 22K van bent)
Meg jut eszembe, hogy az 5,5-ös zener helyett 5,6-os van bennt.Akkor ez is befolyásolja?
Szia
NA jó lesz ez , . Patexati -nak igaza van a táp miatt resetel, de nem a DCDC miatt hanem mert nem tud elég áramot leadni és ezért csökken a feszültség a küszöbszint alá. Ez több dologtól is lehet.A legvalószínübb ,hogy az egyedi HDD keret kialakítás miatt szivat ,mivel az aluminium és nagyon közel van a wireless tekercsekhez így gyakorlatilag van még egy szekunder tekercsed ami 1 menet . Szerintem pár dolgot azért tudsz csinálni. 1. Dobod a HDD keretet és csinálsz valamit nem vezetőből. 2. Emeled a bemenő tápot akár 20Volt-ig is áramkorlát nélkül. Ettől több lesz a kimenő teljesítményed is de minden sokkal jobban fog melegedni . Ki kell próbálni hátha bírja(hűteni kell). Ha valami belehal az csak a wireless lehet, a DCDC és prop így nem tehető tönkre szerintem. 3. tunning, ez a legnehezebb. Első körben Patexati utalt a 22K ellenekre ,próbáld ki valami hasonló értékűekkel vagy akár nagyobbal is. Egészen addig emelheted mígy világítanak a ledek.Még növelheted az 5V on lévő puffer kondik méretét, minnél több annál jobb. Régi alaplapokból lehet kitermelni 2200µF 6V kondikat amik nagyon picik és jól elférnek.(bár ha a táp nem képes tölteni akkor tökmindegy, azért próbáld ki) 4. Valahgy valamilyen távtartóval feljebb emeled az egész wireless terkercs DCDC rotor kombinációt a HDD kerettől kb 2cm már szerintem jelentős javulást hozhat(persze ilyenkor újra kell hangolni a kondikkal mert elhangolódik a rezgőkör) 5. Megnézed nncs e zárlat azon a leden amíg növekszik az óra, lehet hogy ott húzzameg valami a tápot.(nem valószínű de ellenőrizd) Ha nincs megoldás akkor tudok CNC vel majdmarni neked óralalapot ,de nem most majd csak ősszel. Az fából van nincsenek vele ilyen bajok. Mindenesetre szerintem az első az legyen hogy kipróbálod tényleg a HDD keret szivat e. |
Bejelentkezés
Hirdetés |