Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
Az a kis membrán a nagyobb a hátsó a kisebb. Baxi vagy Westen alkatrészeket forgalmazó üzletekben és a márkaképviseleteknél beszerezhetö.
Problémám van, kérném hozzáértők segítségét.
Westen Quasar 24F meleg víz ellátó része először beindul 70fokig világít a LED sor, majd pár másodperc múlva leeseik 30-40-re, és csak langyos vizet szolgáltat. Átolvasva a témát rámértem az NTC-re, és 6,9 kOhm a HMV rész. Összehasonlítva a fűtéskörével ami 6,6k Ohm nem túl nagy az eltérés. Ha a vízmennyiséget lecsökkentem, kb felére akkor viszont felmegy a hőfok 60 fokig is. Ez a hiba pár hete jött elő. Mi lehet a gond?
Üdvözlök minden fórumozot!Kérdésem a következő lenne.Westen 240i tipúsú hőtárolos kombikazánnal kapcsolatban.Melegviz előállitásnál indul rendesen, de amikor az összes piros led világit az égőfej kialszik.Csak akkor indul újra ha piros ledek közül az utolsó hőmérséklet jelző led kialszik.akkor sem füt tovább csak néhány percig,igy elég sokára füti fel atároloban lévő vizet,és csak annyit ad amennyi a tároloban van,valami ötlet valakinek?köszönöm válaszaitokat
Bitermikus hőcserélőd el van dugulva, vízköves, stv. Mosatása, tisztítása savazó szivattyúval, ha sikerül. Ha nem, akkor sajna csere. Ha kemény a víz, szerelj be egy vízlágyítót, olcsóbb lesz, mint hőcserélőt cserélgetni.
Vízköves a tárolód. Kiszedni, átsavazni a tárolót, és a benne lévő hőcserélőt.
Sziasztok!
Sajnos folyamatosan sz@r@kodó Westen quasar 24F kazánom egy újabb hibával "örvendeztetett" meg így a hónap vége felé. Bekapcsolom: Azonnal elkezd villogni a legfelső 80'C lévő piros led. A leírása szerint ez a fűtési szonda meghibásodása. Kb 1 hónapja volt rajta csinálva karbantartás, a szerelő atomokra szedte, és kitakarítva újra összerakta, Adalék: kb 30 perc teljes áramtalanítás (falból dugó kihúz) után néha jó. Ideig-óráig... Ha valaki tud megoldást, vagy tanáccsal tud szolgálni, azt megköszönném! Üdv,
Kitakarítás alatt a hőcserélő belső csöveinek átmosását is érted savazással? Ha a gépkönyv szerint érzékelő hiba, akkor mérjél rá hány Kohm. Úgy kb 10-12 kohm 20C°-on. Ha nagyon eltér ettől, akkor cseréld ki. Nézd át a csatlakozók rendesen vissza vannak-e dugva. Figyelj a fázis helyes bekötésre.
Az nem történt meg, tavaly nyáron volt savazva. Ha az érzékelőnek van baja, hol tudok rendelni, vagy venni másikat, illetve nagyságrendileg milyen összeg? Az érzékelőjét hol keressem majd? A csatlakozókat holnap megnézem, a fázist már leellenőriztem. Köszönöm a válaszod.
Mivel nem tudom te hol élsz, így marad az általános dolog. Gázkészülék alkatrész bolt, márkaszerviz, stb. Árban nem vagyok otthon, pár ezer ft. A rajzot átnézve rájössz te is, a hőcserélőd (ezt melegíti a gáz ) kilépő oldalába, a csőnél van felszerelve. Mérj rá mind a kettőre, hideg állapotban ( kazán rég nem fűt, se HMV-t nem készít ) ugyan olyan értékűnek kell lenni.
A hőcserélőnél (hmv oldal ) arra vigyázz, nehogy már annyira eltömődjön vízkővel, hogy már a savazás sem segít rajta- esetleg teljesen elzáródik a cső.
Köszi a választ!Még 1 kérdés,hány köbméter gázt fogyaszt ez a tipus havi szinten? Mert az enyém 100-110et,...sokallom nagyon!Azt hiszem visszakéredzkedik a régi villanybojler...
Jó kérdés mennyit fogyaszt! A haverom külföldön van és nem használja neki semmit, neked 100-at. Ez volt a fél poén!
10kw-os kazán- ököl szabály, sacc/kb- fogyaszt teljes terhelésnél folyamatos ütemmódban 1.05m3-t óránként. Egyszerű lemérni. Teljes terhelésre veszed a kazánt, a gázórán- más fogyasztó akkor ne menjen, pl sütő, stb-méred X idő alatt mennyi gázt eszik. Ezt felszorzod órára, vagy kw-ra, és összehasonlítod a te kazánod adataival. Ha stimmel, szerencséd van, ha nem, akkor be kell szabályozni a kazánt, esetleg a hatásfoka rossz valami miatt. Szerintem a 100m3 nem sok. Nekünk 56m2-re legutóbb 140m3 volt, meleg vízzel, fűtéssel.
Köszi.csak melegviz előállitásra használom,ezért sokallom a fogyasztását!Tüzhely villanysütős.
Főzőlap, stb, ami gázzal üzemel olyanra gondoltam, nehogy annak a fogyasztását is belemérd. Ha csak HMV-re használod ( mennyi a vízfogyasztás havonta ) az is csak nézőpont kérdése mi sok. Több generációs, fél órás zuhanyzásoknál, folyó vízzel mosogatás nem sok. Javaslom mérd meg a gázfogyasztást, nem nagy kunszt, és tisztábban látsz akkor. Ha a hőcserélőd vízköves- az jó hőszigetelő- olyan mintha a termoszba forralt víztől várnád, hogy annak külseje is meleg legyen. Ezért kapcsolgat ki-be, mert nincs neki hová leadni a hőt, így feleslegesen égeted a gázt. Ebben, vagy a kombikazán működési hiba topicban már egy valakinek pont ilyen problémája volt, mint neked. Megpróbálom előkeresni, de te is rákereshetsz.
Üdv mindenkinek.
Kérdésem a következő lenne: westen turbó kazánom van, két hete elromlott, az 50-es hiba villogott, vagyis a ventilátor romlott el. A persely tört szét rajta, a szerelő rendes volt, megragasztotta, ideiglenesen legyen fűtésünk meg meleg vizünk. Ki lett cserélve. közel (40 ezer forint), de azóta sokan beletették a fülembe a bogarat, hogy lehetett volna esztergálni hozzá bronzból. Kérdésem, igaz-e, hogy nem lehet külön venni ezt a kis alkatrészt, csak ventilátorral együtt, és lehet-e bele esztergáltatni, mert akkor megcsináltatom a régit és eladom, legalább valami visszajönne az árából.Azt mondta a szerelő, hogy két hibája lehet, vagy persely, vagy csapágy. Ennek a persely volt, úgyhogy ha valakinek kell, megbeszélhetjük Nem gondolom. hogy átvert a szerelő, de fúrja az oldalamat...
Sziasztok!
Megmértem, a belépőnél 10.75 KOhm, a kilépőnél 0. Tehát egyértelmű a hiba. Sokat keresgéltem, mire megtaláltam a szondát, és rendelni is tudtam innen: Bővebben: Link Ez a tipus való bele: B57301K0103A003 a 10KOhm-os. Telefonon előtte egyeztettem velük. Egy férfival sikerült beszélnem, korrektek, normálisak. Ez egy lengyel cég magyarországi képviselete, de igazából csak webshopként funkcionálnak, személyes átvétel nem lehetséges. A szonda: 880ft+áfa, a szállítás 1600. Köszönöm a segítségeteket! Remélem lesz aki majd ennek az infónak is hasznát veszi.
Szia!
Persze, lehet gyártani bele perselyt- venni nem nagyon, mert elég kicsi, ritka alkatrész lehet. Ezt árulni nem nagyon éri meg szerintem, hacsak bontottból, aminek pl a motorja égett le. csináltatni lehet, de azért kell egy-két paraméter hozzá, ami nem mindegy a biztonságos működés miatt. Ezt a szerelő azért nem vállalta be szerintem, mert nem akar nyugtalanul aludni, bármikor meghibásodhat, és kezdődik a mutogatás. te azt mondanád rosszul csinálta, kifizeted a kiszállást X alkalommal. Ha nem fizetsz, akkor pedig ő fizet rá az olcsó javítással, nem beszélve az persely gyártásával, stb. Neked ezt legyártatni saját felelősségre lehet érdemes, tudni kell azért az anyagát, érdességet, anyagminőséget, illesztést, stb.
Köszönöm a választ. Azt mondta a szerelő, a persely belsejében van valami műanyag bigyó, ami széttört, meg valami karmokról is beszélt, amik tartják. Mindenesetre a régit eltettem, így, megragasztva, ha netán elromlik megint, akkor tartaléknak jó lesz Bár szerinte mire ez újra elromlik, a kazánt is cserélni kell
Köszi mégegyszer
Sziasztok
Westen B 240 FI kazánom van, de tegnap óta nem indul. Bekapcsolom, elkezd égni a 30-as LED, a "gázelzáródás" jele. Gázszerelő mindent megpróbált, nem indul be a szivattyú. Aztán kimérte, és azt mondta, hogy a panel a hibás, ami kb. 45000Ft-ba kerülne. Megpróbálok mellékelni egy rajzot, azon az A4-es csatlakozón nem volt fesz, ami, ha jól láttam a mellette lévő reléhez megy. Bejelöltem ezeket a rajzon. Kérdésem, ha kicserélem ezt a relét (OMRON G5LE-1-VD), akkor elképzelhető, hogy működni fog? Vagy ezt nem lehet javítani?
Ha rámérsz, és bemenő feszültség van, csak elmenő nincs az érintkezőn, esetleg a mágnestekercse kap áramot, de nem húz be a relé- cserével működhet, de miből gondolod, hogy a relé nem jó? Lehet feszültséget sem kap a relé?Ha gáz elzáródást jelez a készülék, akkor valószínű az is van. Működik a gázszelep tekercse? Kimegy odáig az áram?
köszi a választ
Mindent megmért a szerelő, de minden jó volt, azon kívül. De így hogy mondod, logikus lenne, hogy nem is megy fesz a reléhez, hiszen az A4 csatlakozó 3-as és 6-os lábánál nem volt fesz.
Folyamatosan világít a zöld- a kettes és a hármas led nem villog, a gyújtó szikra szikrázik és nem adja be a gázt. A NTC szondát ellenőriztem, a mikrokapcsolokat ellenőriztem és jók, és a készülékben a tágulási tartálynyomást feltöltöttem együtt a fűtési nyomással. Ezek után sem hajlandó sem téli sem nyári üzemmódban működni.
KÉREM A SEGíTSÉGET!
Milyen kazán, típus, stb.
Nézd meg, kap-e áramot a gázszelep, csatlakozók, vezetékek, stb ellenőrzése. Ha kap, akkor a szelep elektromágnese behúz-e. Ha igen, miért nincs gáz. Szikráztatás után a gázszelep nyitása jönne.
Köszönöm a segítsége.
A gázszeleppel volt probléma, kétszer szétszedtem, közben a kinyitottam a főgázcsapot a kazán alatt és hatalmas mennyiségű kosszal találkoztam. A nyomáscsökkentő előtt van beszerelve gázszűrő ennek ellenére sok kosz belement a kazánba. Most tökéletesen működik a kazán. Bocs a típusa Westen 240i. Ha tudsz segíteni a kazán paneljának alaprajzából plusz mérési adataiból.
Üdv mindenkinek.
Segítő hozzászólást várok a következő hibajelenséggel kapcsolatban. Pár nap alatt a westen energy 240 fi kazán nyomása megemelkedik. A nyomásemelkedés melegvíz vételnél azonnal kezdődik. Alkalmanként 10-15 perc után kb 0.5-0.8 barral növekszik, és így 2-3 nap múlva újra 4 bar lesz. Egyébként más hibajelenséget nem tapasztalok; vízhőfok megfelelő, rendellenes hangokat sem észlelek. Sziasztok.
Utána visszaáll a nyomás a normális állapotra amikor lehűlt a rendszer? Fűteni fűtesz vele, vagy csak melegvíz készítésre használod? Fűtés alatt nem megy fel a nyomás? Kinyit a biztonsági szelep?
Elsőre- ha a nyomás visszaáll a normális állapotra, esetleg utána kell tölteni- a tágulási tartályból elszökött a levegő. Nyomásmentes állapotban levegőt kell bele fújni.
Köszönöm a gyors reakciót briki !
Nem áll vissza, a nyomásemelkedésből mindig marad 0,2-0,5 bar. Fűtés estén szintén emelkedik, kb. ugyanilyen arányban. Azzal a különbséggel, hogy mivel a fűtéskör lassabban melegszik így lassabb a nyomásemelkedés folyamata is. A biztonsági szelep még egyszer sem nyitott, de mivel folyamatosan figyelem 4 bar fölé még nem ment. A tágulási tartály ellenőrzésével kezdtem,rendben van. Leengedtem majd belefújtam, közben semmi rendellenes hangot (légbuborék a vízbe-esetleg lukas membrán...) nem hallani,és a nyomást is megtartja. Még annyit a jelenséghez, hogy a nyomás 4 barról 1 bar-ra engedéséhez kb 6-8 dl víz leengedése elegendő.
Ha minden igaz holnap jönnek savazni. 23 körül vállalták. Valamiért a bitermikusága végett ódzkodtak kicsit.
Nem áll vissza, a nyomásemelkedésből mindig marad 0,2-0,5 bar.
Nem tudom értelmezni, mit akartál ezzel mondani. Ha kazán leállás- lehűlés után visszamegy 1-2 bar közé, csak felfűtés közben emelkedik 4 bar-ig, akkor csak is kizárólag a tágulási tartályod a hibás- nincs benne elég levegő, így tágulási tér sem. Nem akarom megint részletesen leírni mi is a teendő. Keress vissza itt, vagy a "kombikazán működési hiba" topicban, többször le lett írva. Röviden: kazánt kizárni, áramtalanítani, nyomást leengedni ( víz oldal ) UTÁNA megnézni a tág tartályban a levegő oldalon mennyi a nyomás, és ha kell, pumpálni bele. ellenőrizni, a levegő szelep nem enged-e, ha jó, vízzel felnyomni a fűtési kört, csap kinyit, áram bekapcsol, és kész
0.8 bar-ig levegővel felnyomni. Ha a levegő oldali nyomást úgy ellenőrizted, hogy a fűtés oldali nyomás rajta volt, akkor azt ROSSZUL tetted. Így csak az a nyomást tudod mérni, amelyik nagyobb. Ha nulla a levegő oldalon, 2 a fűtésen, 2 bart fogsz mérni. Ha 4 bar a levegő, 2 bar a fűtés 4 bart fogsz mérni. Pont ezért kell a másik oldalt nyomásmentesíteni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |