Fórum témák
» Több friss téma |
Milyen motor alkalmas akkor a csomagtér ajtó nyitáshoz? Szerintem ez is elég 2 vezetékes. Egyik kap 12V-ot másik vezérszál gondolom. A riasztó meg egy negatív jelet ad. ÉS gondolom kap 12V-ot és akkor negatív vezérel. Akkor húzza meg.
Nyitni/zárni akarod, mint a többi zárat, vagy felnyitni, hogy felnyíljon? Az előbbihez jó a 2 vezetékes motor, az utóbbira nem.
Üdv Inhouse
Szép estét mindenkinek.Megköszönném ha valaki tudna segíteni,van egy E mercim tönkrement a központizár benne,vásároltam egy CCL002 és nem tudjuk bekötni úgy hogy működjön.Bekötésében kérnék segítséget. ELŐRE IS KÖSZÖNÖM....
Csak nyitni! Kipattanjon az ajtó.
Egyébként Suzuki Swiftről van szó. A csomagtartó ajtó nyitás vezetéket ma kimérem mert a 0,6V becsapós, mert lehet negatívot vezérel. Majd rákötök egy 12V os égőt 12V és hozzárakom a szálat. Remélem nem fog kiégni.
Nos, Én itt már jópárszor leírtam, csak az nyúljon a gépkocsihoz akinek van megfelelő előismerete, könnyen lehet zárlatot csinálni úgy hogy komoly elektronikát vágunk haza a gépkocsiba, esetleg kigyullad, ha nem most, késöbb, mert szabálytalanul kötött be valamit a tulajdonos. Aki ilyet kérdez egy negatív kimenettnél hogy "mi az hogy lerellézni" egy negatív kimenetet "és 12V izzóval megnézem és remélem nem ég ki" annak nem ajánlom hogy belenyúljon a gépkocsiba mert azért a kábelt is ell kell tudni vezetni, mondom vezetni úgy hogy nem begyürni a küszöbb és ülés alá, a megfelelő szálat biztosítékozni...stb Aki itt van ezen a forumon feltételezem hogy van megfelelő tudása hozzá, akkor alapvető dolgokkal is tisztába van pl relé kivezetései, és nem azt kell magyarázni minden 2. oldalon. Itt direkt szoktam írni nc-no-com és nem 30-87-87a, mert elektronikai emberek vannak itt.
Illetve a kérdésnél az előzmény, ami nekünk nem biztos, hogy világos mint elöttem párral hogy melyik része ment tönkre a gyári központizárnak, távirányító, komresszort vezérlő egység mit akarsz kiváltani egy bicskakulcs távirányítóval? Nem sok ( szerintem senki)olyan ember van aki minden munkájának minden fázisát leírja hogy melyik kábelt melyikre köti, körvonalakba és emlékezetből tudunk segíteni, ritka az mikor meg tudjuk mondani melyik színre kösd, léteznek ilyen adatbázisok komoly risztóknak pl cobra, meta, patrolline amihez van a szerelőnek egy felhsz-pass-a amivel hozzáfér és az adott riasztó bekötéséhez van gépjárműspecifikus segítség angol nyelven, egy része e vezetékeknek megegyyezik a gagyi riasztóéval úgyhogy lehet használni. Ezzel mondom senkit nem bántani akarok, de valahol van egy értelmes határ.
Írtam, hogy arra nem jó a kp zár motor. Oda ilyen elektromágnes kell.
A kimenetről tudni kellene, hogy tranzisztoros, vagy relés és mekkora a kapcsolható áram... Rakd a műszert a +12V és a kimenet közé és úgy mérj feszültséget! Üdv Inhouse
Jogos észrevétel, egyet értek.
Üdv Inhouse
Van megfelelő tapasztalatom csak tanácsot kértem. Sok mindent kötöttem már be a kocsiba, de ezt a kimenetet nemértettem. Relét is kötöttem már be. Csak arról akartam megbizonyosodni hogy negatív jelet küld vagy sem.
Kattanást nem hallottam mikor jelet kapott. Azért próbálkozok a 12V-os izzóval mert ott látni hogy mit is ad, mert a multiméterrel becsapós.
Ha tranzisztoros kimenet, izzóval tönkre teheted...
Forrassz egy 1k-s ellenállást egy LED-re és nézd azzal... Üdv Inhouse
Ha relésen kötöm be akkor úgy kell, hogy 30-as láb a 12V 87-es lábra a motor egyik szála 85-ös a másik szála (test)
86-os pedig a riasztó által adott vezérlés szál? 85-86 lehet fordítva is attól függ milyen jelet ad?
A relé 85-86 kivezetése a behúzótekercs. Ebből az egyik a +12V, a másik a testet kapcsoló kimenet.
Ha "4 lábú", akkor marad egy 30 és egy 87, ez egy zárókontaktus. Kapjon a 30-as +12V-ot, a 87 megy a motor egyik, a test a motor másik lábára. Az meg ennél jobban ne zavarjon, hogy nem jó kp zár motort használni ajtó kipattintásra... Üdv Inhouse
Tudtommal az csak vezérli a központi zárat, ha elromlott, előbb meg kell javítani.
Marad az a mágneses ajtónyitó, de valaki bekötötte rendes közp. motorral is.
Szóval annak is két vezetéke van (mágneses ajtónyitó) Akkor a relé bekötés 30-as 12V, 87 motor egyik szála a másik szálát meg letestelni. 86 os szálra megy a riasztóból való vezeték ami kapcsolja a testet. 85 is 12 V? Ha kinyitom az ajtókat akkor kattog a relé, viszont ha nyomom egyfolytában a nyitást akkor ként nyitni a hátsónak akkor nem hallom hogy kattanna relé.
Nem okoskodásnak szánom de nem írta ha jól emlékszem milyen autóba akarja sima motorral nyitni a csomagtartót.
Nekem escort kombiban ilyen motor nyitja 2 éve hibátlanul. Persze itt alapból volt karos nyitás amire lehetett alapozni, mert a kar meghúzására az ajtó elemelkedik mire a motort visszahúzza a rugó. Ilyen esetben szerintem minden további nélkül megoldható más típusnál is.
És bírja erővel? Mert igen gyakran az ajtó reteszének mozgatása is kihívást jelent egy olyan motornak, pedig ahhoz nem kell nagy erő.
Írtam, egy Suzuki Swift csapott hátú.. isminek 2 éve így van sima 2 vezetékes és bírja....
De most nekem ugrott a projekt, kimértük és negatívon vezérel 12V-ot. Nem kötöttem elé relét. Bekötöttük a motort hogy vezérli-e. Vezérelte első nyításra aztán ennyi volt. A riasztó szólt alig tudtam kikapcsolni, össze vissza villogott stb. Ajtókat nem vezérli rögtön beriaszt. Kis égett szag. Úgy hogy ennyi volt ( Saját hülyeség csak gondoltam leírom, hogy kapjam az indokolt megjegyzéseket. Isminek oda adom lehet ki tudja mérni mi ment el, lehet csak relé vagy tranzisztor és akkor nem kell vennem újat.
Egy kidobásra ítélt önindítóba való behúzótekercs sokkal inkább alkalmas a célra. Persze relézve.
Vovozst meg ezentúl szólítsd nyugodtan Nostradamusnak.
Havernak ugyan ilyen Thunder riasztója van vagy is egy másik típus, mondta simán rákötötte a motort és jó volt, gondolom az 12V ot küldött...nekem nem, sajna nem volt relém hogy azzal teszteljem.
Most mérem mi ment el, 1 relé biztos zárlatos az 5 ből
** Azért nem kattant a relé, mert most nézem hogy egyik lába nincs beforrasztva ! Csak simán kilóg a relé lába! És pont a csomagtartó nyitás! Gyári hibás! Ezért nem kattant és szált el, mert az egyik relé túlfeszt kapott. Rohadjanak meg!
Hát persze, ha a kacsa nem tud úszni, a víz a hibás.
Kössz... persze én is hibás vagyok,mert nem úgy álltam neki ahogy mondták, de nem én rontottam el hanem gyári hibás volt, szóval hiába reléztem volna, mert ott a relé benne csak nem forrasztották le , szóval nem lett volna jó.
Hogy hogy hova? 5 lába van a relének, egyik lába nincs hozzáforrasztva a nyákhoz, a többi 4nek meg igen.
Nos ezt mondom, a pancserek (bocs) akik azt mondják van hozzá tudásuk és egy nyák lemezből olvasni sem tudnak, és nincsennek tisztába az alapvető elektromos ismeretekkel és, "gyárilag hibás túlfeszültség kekeltekezett", hol a felhőkben villámláskor? szarul kötötted be, írtál led+1k vagy ha bizosabb vagy magadba akkor egyből rellé, mert te egy szerintem továbbra is egy tranzisztoros kimenetet lőttél el, esetleg egy ic amibe tranzisztor mező van valami un2003? tán vagy valami hasonló. De látszik a nyákon is hogy az egy szabad láb, ami nincs kihasználva, minek legyen bekötve. de esetleg egy bekötési rajzot lefényképeznéd az biztos írja illetve vagy a leírás milyen kimenet, mennyivel terhelhető. Javítható a hiba, de a te és hasonló tudású kollégák miatt írjuk hogy ne kisérletezzetek a kocsiba, ezt egyszerűen megúsztad. Túlfeszültés meg ha valami nincs bekötve étrem szakadás van, akkor még síma feszültség sem megy át rajta, ez nem olyan mint a kerti locsoló cső. Rendbe, az ember a saját hibáin tanul.Ok tisztelet azért mert a fejleményekről beszámoltál, és hogy basztathassunk de lásd be neked ez nagy falat volt, a te tudásodat meghalatta.
Rakjál fel képet a müanyag dobozáról és a távirányítóról, hogy segeítsünk beazonosítani, esetleg a nyák alkatrészoldaláról hogy megmondjuk mi szállt el.
Relé túlfeszt kapott, meg relé zárlatos lett? Ezek nem igazán lehetnek az okok....
Azért nincs beforasztva (gyárilag), mert ezek 1 morzés relék, tehát 1 váltóérintkező van bennük, vagy az egyik pontot zárja és a másikat bontja a közös ponthoz képest, vagy fordítva. NO NC COM! Itt nem kell csak a záró, ezért az a kettő lett bekötve. Így már azt sem értem, hogy mi történt, hogy egyszer ment, aztán nem... Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |