Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   70 / 167
(#) vladcepes válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Szia! Igen érthető. A mikrókapcsoló gondolom arra gondolsz ami ott van a motorban(mert szétkaptuk és ott van benne ha a fogaskerék elhagyja vagy visszaér hozzá),de oda megy az a 3 szál drót(a mikrókapcsolóhoz) ami végül nincs is bekötve. Csak azért kérdezősködök ennyit mert ne az legyen hogy rákötjük az újat és majd max bedöglik mert nem fog akarni leállni(vagyis a fogaskerékre gondoltam -mert a motor nem döglik be olyan hamar). Megtaláltam a bekötési rajzát is,végül egyenlőre ehhez nem nyulunk csak ha az új motorral is ezt fogja művelni. Itt van a rajz: Bővebben: Link
(#) vovozs válasza vladcepes hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
A leírásba nem tér ki az általad írt 5s hosszú jelre, inkább azt mérd meg, mert az teszi tönkre a motort, ha csak 1s akkor jó. Nem volt kétvezetékes mototruk azért rakarak bele 5vezetékest.
(#) dokibácsi123456 válasza vladcepes hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
A mikrokapcsoló gyárilag benne van az autódban ezért nem használják a motornál és ezért lenne elég neked a 2 vezetékes motor is.
Azt hiszem nem lehet időt állítani az általad linkelt készüléknél bár ebben nem vagyok teljesen biztos
(#) vladcepes hozzászólása Ápr 7, 2012 /
 
Köszönöm az eddigi válaszokat. "vovozs" hol mérjem meg? mert ezt nem igazán értem. "dokibácsi"-értem ,amúgy ha az új motorral is ezt fogja csinálni hogy kerregni fog 5-6 mp ig akkor gondolom hogy csak az időzítőjével lesz a gond ugye? vagyis a kerregést arra értem hogy attól kerreg mert nem áll le 1,mp után és ugye a motor pörögne tovább. Na de kíváncsi leszek az új motorral. Mindenkinek üdv.
(#) imo699 válasza lakiva hozzászólására (») Ápr 8, 2012 /
 
Szia. Nekem is ugyan ez a tipus van az autómba és közben kiderítettem, hogy ez a Rhino HT36AL-4. Találtam egy leírást hozzá és a központizár vezérlést a kis "füles" csati adná a piros ill. fekete/piros vezetéken. Meg is próbáltam illeszteni a központi záramhoz de nem jött össze. A két vezetéken pozitív jelet mérek záráskor és nyitáskor is, nekem pedig negatív kellene a centrálhoz. Meg akartam relézni de nem ment. Vettem kis fogyasztású relét de ezzel sem ment. Egyelőre tanácstalan vagyok. Közben azt is megfigyeltem, hogy ha nedves, esős idő van magától beriaszt valamiért. Valakinek esetleg ha lenne ötlete merre keresgéljek azt megköszönném.
Üdv. Imo699
(#) lakiva válasza imo699 hozzászólására (») Ápr 10, 2012 /
 
Szia.
Mivel ez az első risztóm amit én kötök be, nincs túl sok tapasztalatom. A viselkedéséről sem tudok sokat, mivel 1 napja van bekötve.
A kis fekete fülesre én a visszajelző ledet kötöttem, és működik.
A nagy fehér nem tudom mire szolgál.
A leírásban nem írnak véletlenül valamit a bekötésről?
az ajtókra a motor és csomagtérre bekötöttem, és jó.A gyujtással nem vagyok tisztában, kell -e relézni,mit, és hogyan
Az is érdfekelne hogy lehet -e őt tanítani?

Nem tudnád elküldeni a leírást róla?
Előre is köszönöm.

Üdv: lakiva
(#) lakiva válasza imo699 hozzászólására (») Ápr 10, 2012 /
 
Szia.
Közben turiztam egy kicsit, és ezt találtam.
Remélem segít valamit.

Üdv: lakiva
(#) Inhouse válasza lakiva hozzászólására (») Ápr 10, 2012 /
 
Eszerint van benne kék-fehér...
A szöveg hivatkozik egy rajzra, az nem volt ott, ahonnan ezt letöltötted? Ez a doc egyébként másnál is ilyen vagy csak én látom úgy, hogy az írójának enter mániája volt?
Egyébként egy másik leírásban megtaláltam, hogy a piros és piros-fekete pár valóban pozitívat kapcsoló kimenet a kp zárhoz. Ez a leírás meg írja, hogy nem lehet közvetlenül relézni. Tehát kell 2 tranzisztor, és azon keresztül már lehet testet kapcsolni vele.

Üdv
Inhouse
(#) imo699 válasza lakiva hozzászólására (») Ápr 10, 2012 /
 
Szia. Pontosan ezt találtam én is. (Ja és igaz entermániás volt a fickó szerintem is ) Viszont van egy rajzom amiből ki lehetett silabizálni, hogy a központival mi is van. Ebből jött a nagyobb fehér csati ami ugye piros ill. fekete/piros szinű. Pozitív kimenet és relézni nem lehet a leírás szerint és így is van! Sajna! Viszont Inhouse hsz-a az érdekes lehet és ha szépen megkérlek egy elvi rajzot is tudnál mellékelni nekem!? (Tranyó tipus amit meg is tud hajtani stb...). Ugye két impulzust kell a közponzizár vezérlőnek adni? Az jó ha rajta marad a nyitási jel egészen addig amíg be nem riasztom? Mert ha nem, akkor duplán kell megépíteni az áramköröket ha jól sejtem. Előre is bocs a sok kérdésért amit persze Inhouse-nak szántam. Köszönöm, hogy van ez a fórum és lehet okosodni belőle. Ja és az is tetszik, hogy a sokat tapasztaltak nem mindíg nézik le a kezdőket. Köszi mindenkinek, remélem én is hozzá fogok tudni tenni egy pár dolgot a Fórumhoz. Sziasztok.

Üdv: imo699
(#) imo699 válasza imo699 hozzászólására (») Ápr 10, 2012 /
 
Hali mindenkinek.
Közben eszembe jutott az is, hogy esős időben a riasztást nem-e valamelyik ajtókapcsoló beázása, párásodása okozza??? Esetleg érintkezési hiba???
Az eddigi tapasztalat szerint csak esős időben volt "téves" riasztás. A riasztót egyébként kb. egy hónapja üzemeltem be, de még nem volt időm foglalkozni vele. Így, hogy a központival nincs összekötve ugyebár záva is marad ha "kiriasztom". Egyelőre ez is megoldás de a végső cél: összekötés a központizárral. Akkor viszont ezek a "kiriasztások" nem megengedhetők ugye. No mára ennyi.

Üdv mindenkinek. imo699
(#) Inhouse válasza imo699 hozzászólására (») Ápr 11, 2012 /
 
Szia!

Ezt a pdf-et találtam meg én is. Lassan kialakul ennek a nyavajás Rhino-nak a komplett leírása...
Egyébként megtaláltam azt a sok enterest is, az csak a weboldalról való kimásolás miatt lehetett, Lakiva csinálhatott belőle dokumentumot.
Rajzolok neked 2 tranzisztort, mert 4 ellenállást.
A standard kp zár vezérlőnek 2 bemenete van, egy nyitó és egy záró. Ha az egyikre kap jelet, akkor zár, ha a másikra, akkor nyit. A dolga annyi, hogy a konstant jelből (amit a motorban levő mikrokapcsoló ad), egy adott hosszúságú impulzust csináljon a motoroknak, ami alatt azok zárnak, vagy nyitnak. Tovább nem szabad, mert leéghetnek. Nem foglalkoznak végállással, rövid az út, kicsi az idő, simán jó az időzítés, 0,75s-1s.
A régebbi kp zár vezérlők alaposan túl voltak bonyolítva, volt magyar fejlesztés logikai IC-kkel. Manapság 2 darlington tranzisztorral megoldják, és jó. Régebben még volt elszeparált bemenet a riasztóhoz, de manapság már ezt is kispórolják, jogosan, minek? Az 5 vezetékes motor mikrokapcsolójának lábaira megfelelő szintet adva működtethető. Nagyon ritka a pozitív vezérlés, 99,9%-ban negatívot kapcsolnak, ezért is érthetetlen a Rhino fixen pozitívot kapcsoló megoldása.
A riasztóból impulzusnak kell érkeznie, megfelelő hosszal.
Fogsz 2db BC547-es NPN tranzisztort (vagy valami hasonlót, ami van otthon, BC182, BC107, BC109...).
Az emitterek mennek a testre, az egyik kollektor az egyik, a másik a másik kimenet lesz. A bázisok és a test közé raksz egy-egy 10k-s ellenállást (külön-külön!), valamint a Rhino kimeneteiről is egy-egy 10k-s menjen a bázisokra. A 2 kollektor már testet kapcsol, mehet a kp zár bemenetére (nem a motorok vezetékeire!).

Üdv
Inhouse
(#) imo699 válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 11, 2012 /
 
Szia Inhouse.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Szerintem nem lesz gond a megépítéssel. Egyértelmű a leírásod. Remélem, hogy a hétvégén lesz rá időm megcsinálni. Majd leírom az eredményt. Mégegyszer köszi.

Üdv: imo699
(#) Inhouse válasza imo699 hozzászólására (») Ápr 11, 2012 /
 
Szívesen. Majd írj, hogy mi lett!

Üdv
Inhouse
(#) hor-ti hozzászólása Ápr 12, 2012 /
 
Sziasztok!

Egy 2000-es évjáratú 3 ajtós 1.3gls swift-em van.
Vettem egy univerzális távirányítós vezérlőegységet a meglévő központi záramhoz, amit be is kötöttem.
Ajtók záródnak és nyitódnak rendesen a távirányítóval.
Egy gondom van, hogy az index lámpákra nem tudom, hogy hol kell rákötni, de úgy, hogy világítson az összes (mindkét oldalon) nyitásnál-zárásnál egyaránt, de amikor irányjelzek, akkor ne világítson az összes.
Az elakadás jelzőnél gondolkodtam a bekötésen csak nem tudom hogyan fogjak hozzá.
???
Előre is köszönöm szépen a válaszokat!
(#) akos70 válasza hor-ti hozzászólására (») Ápr 12, 2012 /
 
Nincs a vezérlőjén 2 irányjelző-kivezetés?
(#) Inhouse válasza hor-ti hozzászólására (») Ápr 12, 2012 /
 
Ha nincs 2 külön kivezetés, akkor 2 főbb megoldás van.
- A meglevővel az egyik oldalon kívűl kapcsoltatsz egy külső 4 lábú relét és az kapcsolja a másik oldalt.
- Megfelelő terhelhetőségű diódákon keresztül kötöd az egy kimenetre a 2 oldalt.
A vészvillogónál a kapcsoló benyomásakor záródik össze a 2 oldal...

Üdv
Inhouse
(#) hor-ti válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 12, 2012 /
 
Köszönöm szépen a választ!

(Egy kivezetés van a vezérlőn).
A diódás megoldással fogok próbálkozni (erre gondoltam én is, csak nem voltam biztos a dologban, ezért inkább megkérdeztem)

Mégegyszer köszönöm szépen!
(#) hor-ti válasza (») Ápr 12, 2012 /
 
Szia!

Igazad van, Bocsánat, csak sűrgős volt a dolog és biztosra akartam menni a válasz gyorsaságában.
:worship:
(#) imo699 válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 15, 2012 /
 
Szia Inhouse.
Teljesen jól működik a kapcsolás! ( igaz elsőre pont fordítva lett bekötve a kp-zár két vezetéke, egyből lezárt mikor a negatívot rákötöttem és utána sehova nem akart menni de a csere után egyből tökéletes lett).
Így most már mondható, hogy komplett a leírás, csak a bekötési rajz hiányzik. Csinálok egy kis panelt neki és beépítem annyi módosítással, hogy teszek egy kapcsolót a negatívra. A téves riasztások miatt egyelőre még.
Még egyszer köszi a segítséget. :worship:

Üdv: imo699
(#) lakiva hozzászólása Ápr 16, 2012 /
 
Sziasztok.
A melóm miatt eddig nem sok időm volt foglalkozni a Rhino-val, de addig eljutottam hogy ajtók, motortér csomagtér bekötve, irányjelzők bekötve, és itt vége.
Nem tudom h. mire szolgál a lila, és a szürke vezeték ha bekötöm, és mi a jelentősége,gond -e ha nincsenek bekötve. Kell e relézni, és hogyan.
Az ajtókon eddig jól működik.

És még egy kérdésem lenne. Lehet programozni?
Pl:csipogás letiltás,hangváltás,aktiválási idő...Stb.
Arról nem találtam leírást sajnos.
(#) lakiva hozzászólása Ápr 16, 2012 /
 
Bocs!!!
A szürke nem szürke, hanem barna. Most néztem meg.
(#) Inhouse válasza lakiva hozzászólására (») Ápr 16, 2012 /
 
A barna egy kimenet, pl. gyújtástiltáshoz...nem fontos használni. Viszont a lilát gyújtásszálra kell kötni!

Üdv
Inhouse
(#) lakiva válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 16, 2012 /
 
És annak a lilának mi a pontos szerepe?
Tudom hogy túl aprólékos vagyok, de szeretek dolgokról a lehető legtöbbet megtudni.
Bocs.

Üdv
janoka
(#) Inhouse válasza lakiva hozzászólására (») Ápr 16, 2012 /
 
Ha gyújtáson van az autó, akkor nem működhet a riasztó. Ebből tudja, hogy csöndben maradhat. Mész az autóval, beélesedik a riasztó és mondjuk beriaszt a rezgésérzékelő, vagy a feszültségesés érzékelő és letiltja a gyújtást, vagy csak elkezd szirénázni, te meg megijedsz 90-nél...
Aztán jön a programozás rész, a riasztók zöménél van valamilyen kapcsolási kombináció a programozási mód eléréséhez, amiben fontos szerepet játszik a gyújás szál.

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza imo699 hozzászólására (») Ápr 16, 2012 /
 
Szívesen! Örülök, hogy jó lett.

Üdv
Inhouse
(#) lakiva válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 16, 2012 /
 
Köszönöm a kimerítő választ.!
Tudom hogy fárasztó vagyok, de ha a programozásról találnál valamit,nagyon szépen megköszönném.

Üdv
lakiva.
(#) Inhouse válasza lakiva hozzászólására (») Ápr 16, 2012 /
 
Azokból a fórumokból, ahonnan találtátok az eddigieket, meg kellene kérdezni az ott író tulajokat, hogy meg van-e nekik még....

Üdv
Inhouse
(#) imo699 válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 17, 2012 /
 
Sziasztok.
A lila nekem is be van kötve a bizti táblába, gyujtás utánra. A barna üres. Én egyébként próbáltam az egyik fórumozóval felvenni a kapcsolatot aki írta, hogy kapcsolási rajza is van, de nincs már meg az e-mail fiókja.... !
Egyébként ezek a beriasztások egyre zavaróbbak és most már nem csak esős időben riaszt be. Nem tudom mi lehet a baja de ha így folytatja lecserélem az biztos!!!!!
A programozásról én is csak annyit tudok ami a leírásban van (táv. ir. tanítása).
Üdv: imo699
(#) vovozs válasza imo699 hozzászólására (») Ápr 17, 2012 /
 
Beriasztgatásokra kezd el lekötni a bemeneteket, csavard le az ütésérzékelőt... stb. Ritka hogy a riasztó agya a hibás akkor is inkább valamikor beázott, 99,99% -ba a a doboz után van a baj. Milyen autó?
(#) Inhouse válasza imo699 hozzászólására (») Ápr 18, 2012 /
 
Idézet:
„írta, hogy kapcsolási rajza is van, de nincs már meg az e-mail fiókja”


Ha írt, akkor csak el tudja küldeni máshogy...vagy nem értem mi a baj...

Üdv
Inhouse
Következő: »»   70 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem