Fórum témák
» Több friss téma |
A riasztó szálai közül csak a narancssárga kell. A riasztó piros/fekete +12V-os szálást is használhatod, ha annak az áram kellően nagy biztosítékról van kötve.
Tehát a lényeg: Kell egy relé, záró relé, aminek 4 lába van. Ha 2 lábára (1, 2)áramot kötsz( egyikre +12V a másikra test), akkor a másik két lábát(3, 4) rövidre zárja. Tehát úgy kell bekötni, hogy az 1-es lábára +12V-ot kötsz, a 2-es lábára a narancssárga szálat, a 3-as lábára +12V, amit olyan biztosítékról szedsz, ami elbírja az elektromágnest, a 4-es lábát az elektromágnes pozitív pólusára, az eletromágnes negatív pólusára testet. Ezáltal amikor hosszan nyomod a távirányitó nyitó gombját, akkor a riasztó a narancssárga szálra testet ad, ami által behúz a relé, és +12V-ot ad az eletromágnesnek. Megjegyzés: Én speciel 5 lábas relét tudtam szerezni, amit lehet nyitó, illetve záró reléként is használni.
Még valami.
Ha a google-be beírod, hogy "csomagtér nyitó solenoid", akkor az első pár találat közt lesz olyan, amilyet én is használtam. Ezekhez adnak biztosítékot is, így lehet tudni, hogy mekkora biztosítékról kell neki vinni az áramot. Vagy ha használaod azt a biztosítékot, amit adnak vele, akkor akár az akksira is lehet kötni.
Sziasztok!
Szeretnék tőletek segítséget kérni. Vettem egy autót tavaly, viszont most eljött egy riasztócsere ideje, mert vettem hozzá új bicskakulcsos riasztószettet. A régihez azonban nincs meg a bekötési rajz. Amennyit tudok róla szétszedés után, hogy a riasztó típusa KE1100.Esetleg tudnátok ebben nekem segíteni? A riasztó egyébként rá van kötve az ablakokra a központizárra és minden másra amire lehet.Előre is köszönöm
Szia!
Bár autóelektronikai műszerésznek tanulok és meg tudom csinálni ezt, de így távsegítségnek kicsit nehezebb számomra. De azért megpróbálok segíteni Keresd ki próbalámpával (az is jó ha egy 4W-os izzóra kötsz két vezetéket, és azzal méred, vagy multiméterrel) az előző riasztód tápját. Azt már rá is kötheted az új csatlakozójára. Kapcsold be a vészindexet, és a lámpával méregesd körbe, hogy melyik vezetékeken kezd el villogni a lámpád, azt szintén bekötheted az újra Szintén ezzel a próbalámpával adj testet (álltalában kék, és zöld vezeték szokott lenni) a KP zár vezetékeire. Ha Pl a zöldre adod, akkor Nyit vagy zár, nem tudom, ha a kékre, akkor fordítva. Ezt is bekötheted az újra. A riasztó szirénával sokat nem kell bajlódni, azt csak átkötöd és kész. És most jön a nehezebb rész, ha van benne tiltás. Ez végülis úgy működik, hogy a gyújtásod "ketté van vágva, aminek az összekötését a gyújtás kapcsolóhoz szokták tenni. Ha ez megvan, akkor a relé lábait keresd ki. (Ha jól emlékszem 4-5 lábú) Ha meg van, fogj egy multimétert, és érintsd a lábaihoz. Ha sípol, akkor az vagy az érintkeződ, ami zárva van, vagy a relé tekercse. Ha tápot adsz, meg tudod. Ha kattan, az a tekercs, azokat kell bekötnöd a riasztó ECU-ba. Tehát Táp, Index, Sziréna, KP. zár, Indítás tiltás bekötése. Ha minden igaz mindent elmondtam, de ha kell még valami, írj! Üdv.: Jax
Ja és még annyi, hogy most láttam hogy azt is írtad, hogy az ablakokat is vezérli.
Ha nincs ilyen funkciója az új riasztódnak, akkor a régit csak annyira kötsd ki, hogy ne tudjon riasztani, és ne tiltsa le az indítást és ne legyen kapcsolatban az ajtózárakkal, de áramot kapjon rendesen, hogy lehessen vele működtetni az ablakokat. Láttam már rengeteg ilyen megoldást. A régi riasztót nem kötötték ki, mert az működtette a kp zárat és / vagy az ablakokat, de mellette működött az új riasztó is. Annyira figyelj, hogy ne kapcsolgassa az indexet, ne szirénázzon, és ne működtesse a szirénát és/vagy a kp.zárat. Néha lesz ilyen kísértet kattogás a lábad körül miatta, ha netán beriasztana, de az nem számít, ha nem kapcsol mást, csak az ablakot.. Üdv.: Jax Idézet: „A régi riasztót nem kötötték ki, mert az működtette a kp zárat és / vagy az ablakokat, de mellette működött az új riasztó is.” Jajj...és 2 távirányítót nyomkodtak megfelelő sorrendben? Idézet: „Szintén ezzel a próbalámpával adj testet (álltalában kék, és zöld vezeték szokott lenni) a KP zár vezetékeire. Ha Pl a zöldre adod, akkor Nyit vagy zár, nem tudom, ha a kékre, akkor fordítva.” A kék-zöld az utólag szerelt kp zárak motorszála szokott lenni, nem a kapcsolószál. A motorok mindkét szála általában testen van és az iránytól függően kerül pluszra az egyik lábuk. Ezért nem fog így működni. A barna vagy a fehér vezeték testre kötése fog kiváltani nyitást/zárást. Azért ki lehet silabizálni a bekötést, de jól oda kell figyelni, előtte a korábbi állapotot fényképezni, lerajzolni. Mindent kétszer mérni inkább... Ha működik az előző rendszer, akkor könnyebb a dolog, hiszen működés közben több minden mérhető. Testet kapcsoló kimenetet a plusz és a kimeneti pont között kell mérni. Az izzós próbalámpa van ahol jobb, de van ahol bekavarhat... A testnek látszó pontok lehetnek testre kötött ohmikus fogyasztók, izzó, relé tekercs... Üdv Inhouse
Szia!
Bocsánat ha hülyeséget mondtam, látatlanba nehezebb megmondani, de ha neki esek, akkor megcsinálom rendesen. A két riasztó párhuzamba működtetésére úgy gondoltam, hogy a régit kikötöd rendesen, de pl az ablak emelő vezérlest bent hagyod. Egy peugeot 405-ben láttam ezt kb 1 hónapja. Kísértet kattogás mellett, működött mind 2. Amíg nem indította be az illető a gépet. (Aztán elnémult a régi riasztó) Tehát a régi riasztót ki kell kötni, de az ablak vezérlőt még lehet attól használni. (Ha nincs ilyen funkció az új riasztóban.) Vagy a költségesebb megoldás, venni kell egy el. ablak ECU-t, és bekötni. Üdv.: Jax
Sziasztok!
Köszönöm az eddigi válaszokat, a riasztókból mindkettő ugyanazt tudja, az új néhány dologban tud többet, mint a régi.Volt rajta indításgátlás is, a riasztót és a relét is megtaláltam már, sőt a vezetékelés is elég láthatóan lett megoldva, bár csúnyán is.A kérdésem igazából még az lenne, ha (elméletben a relé úgy lett bekötve ahogy rá van rajzolva) a relét leszedem és a riaszót is, akkor nem okozok bele kárt ?(esetleg mint immonál, hogy nem tudom elindítani az autót.)
Szia!
Most a célod az lenne, hogy kikötöd a régi tiltást? Az egésznek a lényege az lenne, hogy a riasztó adja a jelet a relének, hogy tiltson, vagy engedjen. Azért nem tudsz indítani, mert az önindítóra érkező 50-es pontot szakítja meg a relé, ami a gyújtás kapcsolótól érkezik. Ennyi lenne a lényege. De vannak immo-k, amik nem csak az 50-est tiltják, hanem például az üzemanyag szivattyút is, és még biztos ami biztos, a gyújtást is, de ez más téma. Autóriasztók csak az 50-est tiltják általában. Tehát mi lenne a célod? Ki akarod kötni, hogy ne legyen tiltás, vagy átkötni az új riasztóra? Üdv.: Jax
Hát én igazából arra gondoltam, hogy kikötni a régit teljesen és utána berakni az újat (mivel ahhoz van bekötési rajzom)..Ezt az ötletet, hogy átkötni, csak itt láttam, bár gondolom ez jobb is, mint teljesen ki és bekötögetni.
Szia Magic!Az a szervizkapcsoló,nekem is AVITAL riasztó van beépitve.Ha kivan kapcsolva a riasztó visszajelző led folyamatosan világit!Visszakapcsolas:gyujtas levéve, kapcsoló átkapcsol,gyujtás ráadni és elkell aludni a lednek. Megszeretném kérdezni hogy nálad a riasztó beélesités és kikapcsolás a távszabályzón egy gombbal vagy kettővel lehet.köszi a választ.Misi.
Feleslegesnek tartom kikötni, hogy újra bekösd.
Szerintem a régi relédnek a tekercsét kösd be az új riasztódba és kész.. Lesz egy vadi új reléd, amit el is adhatsz Üdv.: Jax
Sziasztok!! segitsetek légyszives nagyon fontos lenne!!!
Lenne nekem egy Thunder ca105-106 tipusu bicskakulcsos autóriasztóm.egyik haverom szereli befele nekem és a riasztó már félig be van kötve,indexek villognak,központi lezár,kinyit,már csak az a problémánk akadt hogy az inditásgátlót nem akartam beköttetni vele mert nekem gyárilag benne van. nah már most a riasztó 30Mp-után leriassza önmagát és lezár a központi. szerintetek hogy lehetne azt kikapcsolni úgy hogy a gyújtásra nem lett rákötve az inditásgátló??? a rajz azt mutassa hogy csak úgy lehet kikapcsolni ha rá van adva a gyűjtás és megnyomok egy gombot.valamit esetleg nem lehet áthidalni????? addig még kikapcsoljuk???
A gyújtás szál szükséges, mindenképpen be kell kötni. De ez nem gyújtástiltás, ahhoz meg kellene szakítani valamit.
Üdv Inhouse
Üdvözlet Mindenkinek!
Szeretném megkérdezni, hogy valakinek nem ismerős-e ez az autó riasztó? Annak idején egy autóból bontottam, de elfelejtettem lerajzolni, hogy melyik vezeték, hová ment... Ha valaki segítene benne, nagyon megköszönném! A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2012
Szia!
Meg nem mondom hirtelen, amúgy is kezdő vagyok, csak tanulom az autóelektronika szakmát, de kikeresgélheted egy próbalámpával, ha adsz neki tápot! Kicsit össze vannak kutyulva a vezetékek a képen. Szerintem a biztosított szálak a pozitív, fekete ugye test, a narancs lehet az index, a kék és zöld vezeték a kpzár, a fehér lehet a sziréna, a két citrom meg passz... Rakhatnál képet a panel hátuljáról is, az is segítene! Üdv.: Jax
Ezeket honnan kapartad ki? Képről a +12V és testen kívül a többit elég nehéz tippelni...
Én inkább azt mondanám, hogy a 2 sárgának van esélye az index villogtatásra, de hogy melyik a sziréna, meg a kp zár...miért épp a kék és a zöld? Mert az univerzális kp zár motor kivezetése pont ilyen színű? Üdv Inhouse
Igen, erre gondoltam!
Sajnálom, ha hülyeséget írtam, akkor bocsánat, csak segíteni próbálok! Az indexnek általában egy vezeték fut, aminek a végén két egyenirányító dióda van, ezért gondoltam a narancsra. Tippelgettem csak, kapcsolási rajz nélkül nehéz megmondani. Üdv.: Jax
A kp zárat nem a motorokon keresztül vezéreljük a riasztóval, tehát nem a kék/zöldre kell kötni...inkább a fehér és barna kell oda. De ez nem szokott a riasztóknál ilyen színű lenni.
Sok riasztónál van külön 2 kimenet az izzó villogtatásra, akár külön biztosítékokkal. A színek nem igazán jelentenek semmit, régebben pl. divat volt pár gyártónál a teljesen fekete kábelköteg. Gyűrűk jelölték a vezetékeket, amiket a szerelés végén le kellett húzni az ellenség megtévesztése érdekében... Menjünk biztosra, ne adjunk felelőtlen tippeket... Üdv Inhouse A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2012
Ha még aktuális mega valami névre hallgat a risztó,de máskor a távirányítót is fényképezd mert arról könnyebb felismerni. Szürke zöld lila gombokkal. Távirányítóhoz vannak alkatrészeim.
piros +12V fehér index zöld -bemenet ajtó kék -motortér bemenet narancs -500mA beélesítési kimenet fekete - sárga + gyujtáskapcsoló bemenet és tiltás barna+ sziréna kék csati egyik szála LED- (LED másik szála + 12V) kék csati másik szála(lila) - bemenet szerviznyomógomb ( nyomógomb másik szála -) 4-es csati ütésérzékelő kis fehér csati szabad oldalán: hármas csati központizár vezérlő -kimenetek, középen egy +12V 500mA relétekercshez kettes csati belsőtér villágítás vezérlés és 2.csatorna kimenet. És továbbra is osztom azon nézetemet, hogy nagyon könnyű elkötni mindent és több kárt lehet csinálni, mint ha egy szakember megcsinálná töredékért. Aki alap dolgokat kérdez annak nem ajánlom, hogy belenyúljon egy autóba. Pl írtad a tiltást hogy nem akarod bekötni, de gondolom meg se fordult a fejedbe hogy a relé tud 15A leírás szerint, de a csatlakozó tartósan csak párat, ezért nem illik bekötni ennek a risztó tiltását akárhova, vagy lerellézed. Lementek montenegróba és egyhuzamba vezetsz 16h akkor, az a csati lábai átmelegednek ha 4-5A megy rajta és elsötétednek és csodálkozol, hogy másnap nem indul a kocsi. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2012
Sziasztok! Be szeretnék kötni egy alfa 145-ös be egy riasztót! Valakinek nincs véletlen az autóhoz egy rajza?
Ezt a riasztót szeretném bekötni egy alfa romeo 145-be. Tud valaki segíteni hogy álljak neki?
Ennek a helyére akarom. Mit hova kössek?
Gondolom, hogy a +12V, a test, sziréna, irányjelzők nem okoznak gondot. A gyújtás az ACC.
Az ajtókapcsolónál a negatívot használd. A kp zárhoz gondolom van külön kp zár vezérlőd. Mivel a régi negatívot kapcsolt, így az újnál a sárga és a sárga/fekete megy testre, a fehér (zárás) és a fehér/fekete (nyitás) mehet a régi fehér és a barna helyére. Üdv Inhouse
Szia!
Köszönöm, hogy segítesz! Ez lehet hogy gáz, és tuti jót fogsz nevetni... Így gondoltad? ajtó bemente, élesítés kimenet azok mik?
"Az ajtókapcsolónál a negatívot használd. " Ezt nem tudom, hogy melyikre érted? Mit hova?
Bekötöttem úgy ahogy írtad, kivéve a ajtókapcsolónál van az újon ugye a negatív (lila) és pozitív (kék). Ha a lilát kötöm az ajtó bemenetre (fekete/fehér)a régin akkor a riasztó elkezd kattogni. Ha a kéket kötöm akkor jól működik. Csak annyi a gond, hogy ha beriasztom nem riaszt ajtónyitásra csak, ha gyújtást adok rá. A központi zárhoz tartozó narancsszárgát nem kötöttem be és a narancssárga/feketét sem. Azt nem írtad.
Ja és a rezgés érzékelés sem az igazi. Az érzékelő villog ha ráütök a kocsi oldalára, de nem riaszt be. Mi lehet a gond? Amit felraktam másik választ azon rosszul rajzoltam azt ne nézd! Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2012
A narancs és a narancs/fekete nem kell, azért nem írtam.
Azért írtam, hogy a negatív triggert válaszd, mert a régin csak ilyen volt, valamint az autók 99%-a ilyen, ezért a lilával kellene működnie jól...szerintem az Alfák is testet kapcsolnak, de nézd meg... Lehet, hogy nyitott ajtónál kapcsoltad be, ezért vacakolt. Ilyenkor az élesedéskor aktív bemenetet kizárja. Ha az ajtó nyitva van, akkor test van az ajtókapcsolón (és mivel az izzón +12V), ezért világít. Ha csukva van, akkor az izzón keresztül +12V van a kapcsolón. Tehát fordított működésű a 2 megoldás. Üdv Inhouse
Helló! Köszönöm a válaszod!
megint megpróbáltam! Bekötöttem a lila negatív ajtó szálat és ugyanaz. Ha csukom, ha nyitom kattog a riasztó. Olyan mint a néma riasztás. De ha beriasztom akkor nem kattog, de egyik ajtó nyitásra sem riaszt. Így visszakötöttem a kéket pozitív szálat. Továbbra sem riaszt ajtónyitásra. De legalább nem kattog alaphelyzeten. Mi lehet a probléma? |
Bejelentkezés
Hirdetés |