Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » FIAT elektromos hiba
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   22 / 65
(#) Frankye válasza SzervízMacska hozzászólására (») Júl 26, 2012 /
 
Idézet:
„a fénykürt karral aktiválható”

Ezt nem tudtam...
(#) jóbi81 hozzászólása Júl 26, 2012 /
 
Üdv mindenkinek. 96-os 1,4 12 szelepes bravám van. Olyan problémám van hogy 6 ezres fordulat után behebeg és mint ha vissza szabályozná és nem pörög többet. Miért nem pörög ki max fordulatra? És hirtelen gázadásra nem pördül hanem inkább megtorpan. Előre is köszönöm segítségeteket.
(#) zolika60 válasza jóbi81 hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Ezt terheletlenül, vagy menet közben teszi? Az általunk javított márka elektronikája még a háromezres fordulatnál nagyobbat sem enged terheletlen motornál. Nem ismerem a Bravát, de nem gondolnám, hogy annál többet kéne forognia.
(#) jóbi81 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Üdv! ezt terheletlen állapotban. egy bravót próbáltunk ugyan így hirtelen nagy gázt és az max fordulatra pörgött. igaz olyan 4-5 másodperc múlva ki hagyogatott és vissza lassult. de az enyém ha oda lépek először megtorpan és utána pörög fel kb 6 ezerig és ott már dadog és nem pördül többet.
(#) zolika60 válasza jóbi81 hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Még mindig nem értem miért kell egy motornak terheletlenül hatezret pörögni. Menet közben van valami probléma vele?
(#) jóbi81 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
igen ont ez a probléma menet közben is. ha hirtelen gyorsítani szeretnék akkor először megtorpan és nagyon lassan éri el a megfelelő fordulatot .
(#) zolika60 válasza jóbi81 hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Hibakódot olvastatok? Sok minden okozhat ilyen jelenséget. Labdaszonda, katalizátor, de egy kis fals levegő is. Persze gyújtás hiba is lehet.
(#) set68i válasza jóbi81 hozzászólására (») Júl 28, 2012 /
 
Nekem is hasonló a problémám, Tipo 1.6 i.e., mondhatni ugyanezt produkálja, ha hirtelen gázt adok állóhelyzetben szinte megfullad, nyivadozik. Menet közben 2500-as fordulat alatt nem húz, csak valami fura hörgô hangot ad. 2500 felett aztán beindúl, még egyet rándít az autón. Kiolvastam a hibakódot és a folytószelep pozició szenzor a hibás... sajnos olyan típusú a motor, hogy nem találtam egy üzletben sem, és autóbontóban sem.
(#) cucu26 válasza Hosszulabu hozzászólására (») Aug 7, 2012 /
 
Helló! Nekem is volt ilyen problémám Fiattal Puntoval, nem emlékszem pontosan hasonló évjáratú volt és zöld! nekem is volt ez a hibám, mellette hozzáteszem hogy elrobbantotta napon a lufikat csak úgy gondolt egyet nem ment a 2es henger (hozzáteszem hogy csak azzal volt probléma ) számítógép vezérelt átka ! 8 autószerelőnél volt az autó márka szerviz, autóvillamosság kiütötték a számítógépe hibát nem írt.. néha néha ) megvettem az autót 2006ba rá 3 hónapra eladtam ! használhatatlan volt :S én attól féltem egyszer olyan helyen gondol egyet az autó és megáll, szóval ezért váltam meg tőle ! hiba okára mai napig nem kaptam választ !
(#) O.Attila hozzászólása Aug 7, 2012 /
 
Sziasztok.Szeretném a segítségeteket kérni. A problémám a következő. Pénteken a párom hív,hogy mikor az 1,3 mjet 2006-os Pandánkat elindította, égve maradt az ABS lámpa,és a piros felkiáltójel.Bementem az autóért,a következőket találtam. A kocsi Tiltóprogramon ment, a kormányzás hiperérzékeny,kilóméteróra nem működik, ABS és a fékjel világít,valamint az autón felengedett fékpedálnál is világított a féklámpa . Nagy nehezen hazajöttem vele. Fiat Ecuscan-el kiolvastam, 0504 féklámpa kapcsoló jel hibát írt ki. Megrendeltem az újat, tegnap beleraktam.Féklámpám megjavult, DE! A hibát nem bírtam törölni,az ECUSCAN még mindig úgy látta,hogy be van nyomva a fékpedál. Ez egy 4 pólusu fékkapcsoló,mikor benyomod a pedált egyik ága nyit,a másik zár. Kezdett meg.ni a szél. Mondom magamban rossz kapcsolót adtak,illetve félig,mert a féklámpa javult csak meg. 200 telefon,senki nem tudott érdemben hozzászólni.Ekkor elmentem egy állítólag profihoz,ahol a következő történt. Én az Ecuscannel csak a motorra bírok csatlakozni,valamiért az ABS menübe nem enged be. A profi hiperszuper gyári BOSCH laptopja is csak a motorra bírt csatlakozni, az ABS hez nem. A srác gépe is azt mutatta,hogy az új fékpedál kapcsoló egyik ága nem nyit. Még molyolt kicsit,lehúzott 3000-el és eljöttem haza. Felszívtam az agyam,és a párommal végignéztük a kocsit. Ekkor vettem észre,hogy a motortéri biztosítékoknál egy 7,5-es biztosíték ki van menve. (Katalógus szerint köze nincs a fékhez.!!) Kicseréltem.Láss csodát, az Ecuscan szerint a féklámpa kapcsolóm megjavult,hibát engedte törölni. Ami megjavult: piros fékhiba lámpa kialudt, az autó nem tilt-megy szépen, a kormányzás helyrejött,a kilóméter óra működik. Ami maradt Az ABS jelem világít (ABS nem működik),és továbbra sem bírok csatlakozni az ABS-re a progival. Na most,kevés esélyét látom,hogy egyszerre menjen tönkre a féklámpa kapcsoló és az ABS,szerintem a kettő összefügg.Lehet-e olyan,hogy a zárlatos kapcsoló letiltotta az ABS-t? Volt-e már valakinek hasonló? Volt-e már valakinek,hogy nem tudták olvasni az ABS hibát? Van egy A727-es relé a motortéri táblán,ami folyamatosan kattog,eddig nem csinálta.Lehet-e köze hozzá. Katalógus szerint nincs,de annak már nem hiszek. Jelenleg megnyugodtam,mert tudjuk használni az autót, a nagyja gond megoldva. Várom azok segítségét,akik sejtik mi lehet a bibi. Előre is köszönöm a segítséget. Jah az első biztosíték táblán,van 1 üres hely,ahova mehetne egy mini biztosíték,be is van stekkerezve,de nincs benne biztosíték. A többi hely "vak". Esetleg próbáljak oda berakni egy biztosítékot? Várom az ötleteket. Köszi,sziasztok!
(#) 52a52a válasza O.Attila hozzászólására (») Aug 7, 2012 /
 
A fékolaj szintjét nézném meg elsőként.
(#) isozaki85 hozzászólása Aug 14, 2012 /
 
Sziasztok nekem ma olyan problemam merult fel hogy leallitottam a kocsit de elotte meg felhuztam az ablakott azt mikor ujra elinditottam se a tetto se a ket oldalso ablakot nem tudom lehuzni fiat bravom van 2000 evjarat. Meg alt az egesz elktromos ablak rendszer biztositetkokat neztem egy sincs kiegve .oromel fogadok minden jo tanacsot
(#) loki1980 hozzászólása Aug 25, 2012 /
 
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem!
Adott egy Fiat Brava 1.2 SX(motor kód:182B2)
A hiba a következő:
Néha(egyre többször) nem indul el indításnál. Teljesen mindegy, hogy hideg v. meleg a motor.
A befecskendező ikon a műszerfalon nem alszik el.
Voltam kiolvastatni a hibakódot és csak egy volt benne ami a következő: P0335 Fordulatszám szenzor nincs jel.
Kérdés az lenne, hogy hihetek-e a beírt hibában?
Mik a feltételei a motorindításnak?
Válaszokat előre is köszönöm!
(#) vottokar hozzászólása Aug 25, 2012 /
 
Sziasztok! "Megoldott hibával" fordulok hozzátok, hátha valaki "okul" belőle. Kocsi: Punto 2-es 1.2 8V EL, 6 légzsák, 2002 évjárat.
Egy ideje néha fékezéskor egy pillanatra felvillant a narancs légzsák lámpa. Nem mindig, de elég sűrűn. Mivel semmiben sem korlátozott, és valahogy nem volt kedvem vagyonokat kifizetni egy kiolvasásért, hagytam a fenébe. Aztán eljött a motorolaj csere ideje (vagyis jó ideje eljött, de alig használt kocsi ezért a Selenia kapott plusz időt) Csere után a lámpa soha többet nem villant ki (lassan fél éve) Fogalmam nincs, hogy mi köze lehet hozzá, de mivel olasz az istenadta...
(#) set68i hozzászólása Szept 1, 2012 /
 
Sziasztok.
Elkeseredve és kétségbe esve megint hozzátok fordulok, remélem tud valaki egy ötletet adni vagy tanácsot.
Tipo, 1.6 i.e., 149C2.046 motorkóddal. Tönkrement a folytószelep pozició szenzor (pótméter). Az összes helybéli üzletet végigjártam, több órát kerestem interneten, sehol nem lehet találni, egy helyen kaptam választ... azt hogy nem gyártják már.
Egy barátom tanácsára beépítettünk egy 100 kOhmos pótmétert, valamit változott, de nem lett jó... szerintetek mit tegyek, esetleg valaki tudna abban segíteni, h milyen pótméterrel kisérletezzek?
A neten nem lehet az eredeti szenzor adatait megtalálni, így fogalmam sincs milyen értékű lehet.
Kérlekszépen, segítsetek.
(#) elektrorudi válasza set68i hozzászólására (») Szept 2, 2012 /
 
Bontó? Bárdi autóalkatrész?
Ha gondolod, hétfőn vagy kedden délután talán útba tudok ejteni egy bontót. No, persze nem lesz új...
Egy "hagyományos" potméter szerintem nem megoldás, mert igen gyorsaan elkopik.
(#) set68i válasza elektrorudi hozzászólására (») Szept 3, 2012 /
 
Bontóban kerestem, de inkább más 1.6-os motorhoz lehet találni, nem az enyémhez. Ez valami különleges kiadás... sajnos. Két vezérműtengelyes, és csak 8 szelepes, 90 lovas.
Azt nem tudom, hogy az itteni Bárdi autó megegyezik-e a magyarországival vagy sem (Erdélyben lakom). Egyik barátom tőlük rendeli az alkatrészeket, de az ő programjában ezt a szenzort nem találtuk meg. Mit gondolsz, ha egy másik 1,6-os Tipo potencióméterét, vagy egy Opelét szerelnénk fel valahogy, azzal kellene működjön normálisan? AutoData programban az enyémre azt írja, hogy GM Multec SPI, mint a régebbi Opeleknek, viszont bontóban csak Bosch vezérléseket találtam.
(#) elektrorudi válasza set68i hozzászólására (») Szept 3, 2012 /
 
Sajnos ennyire nem ismerem az autókat (nem vagyok szerelő). Esetleg próbálkozz ezen a fórumon, mivel ez csak részben elektronikai kérdés.
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9053352&la=121036670
Itt már nekem is próbáltak segíteni nemrég. Sajnos nem találták el a hibát, de viszont találtam egy profi Fiat autószerelőt, aki telefonon keresztül megmondta, mi a hibája az autómnak és a szükséges alkatrészt is megszerezte hozzá! Igaz, ő Budapesten lakik, de ki tudja... hátha tud segíteni neked is: Csirmaz János +36-06-30-952-5745
Remélem, a modik nem minősítik reklámnak a segíteni próbálásomat...
(#) Janos Gyoni hozzászólása Szept 17, 2012 /
 
Kedves Fórumozók!

A Fiat uno 1991 ie 999cm3 benzin. Már ott tartok, hogy lecserélem! Ment egy darabig hiba nélkül majd egy kanyarnál leesett az alapjárat és megállt. Újraindítottam és mentem tovább. Pár nap mulva melegen kis rángatás és gázadásnál elhagyta az ereje, megállt. Pihentetés után megint ment szépen,de csak 3 utcát. Az alapjárati motor játéka melegen nagy hol felzúg, hol majdnem leáll nem bír beállni egyenletesre. Hideg motornál szép az alapjárat!
Valami tipp! Köszönöm,
(#) Mandeen92 hozzászólása Szept 24, 2012 /
 
Sziasztok!

Van egy 2001-es Fiat Brava 1.6 sx-ünk, ami újabban az esetek 95%-ban már viszonylag meleg motornál, tehát nem feltétlen hideg indításnál, indítási problémát produkál. Tehát hidegindítás ok, megyünk vele valahova áll valamennyit, nem mindig annyit hogy teljesen visszahűljön a motor és olyankor nem hogy elsőre, sokszor 5-6 indítás után sem hajlandó beindulni, olyankor pedig már van hogy a immobiliser is letilt. Az önindító tavaly lett felújíttatva szakemberrel, de kb. már rá 2-3 nappal ismét jelentkezett a gond és azóta egyre gyakrabban jelentkezik. Töltés elméletileg van, a műszarfal visszajelez. Olvastam már tippeket, de ha valakinek esetleg lenne ötlete azt még megköszönném !
(#) elektrorudi válasza Mandeen92 hozzászólására (») Szept 24, 2012 /
 
Hi!
Pár oldallal korábban leírtam, hogy nekem, egy Tempránál, hasonló hibajelenség állt fenn. A megoldás (nálam) a jeladó kábel-csatlakozójának kontaktspray történő tisztítása volt. Ez más kollégánál is bevált már.
Persze, ez is csak egy ötlet, a sok közül...
(#) janika65 hozzászólása Okt 24, 2012 /
 
A régi zsigulis időszakból tanultam egy nagy öreg autóstól valamit:
-ha melegen nem akar indulni az autó, akkor a következő a teendő:
gyújtást ráadva de nem indítva a kulccsal nagyon-nagyon lassan ki kell nyomni padlóig a gázpedált, hogy a bent lévő üzemanyag ki tudjon párologni, illetve ne permetezzen-fecskendezzen be üzemanyagot, csak levegőt engedjen be az égéstérbe (hengerbe), és nyomva tartani, és ekkor ráinditani, és beinduláskor kiereszteni a gázpedált. Ez a módszer 10 esetből 9 x beválik. Az 5-6 éves autóknál is sikeres, és nem kell szerelőtől szerelőig szaladgálni súlyos ezresekért, hogy ne csináljanak semmit.
(#) akos70 válasza janika65 hozzászólására (») Okt 24, 2012 /
 
Köszönjük, hogy még egy fáradságos regisztráció sem tartott vissza, hogy megoszd velünk ezt a rafinált trükköt.
(#) janika65 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 24, 2012 /
 
Már csak az a kérdés, nálatok beválik -e, mert nekem a zsigulinál bevált, a havernak a vw golf 1-esnél bevált és a 6 éves Lacettinél is bevált......
Remélem segítettem.
(#) Mandeen92 hozzászólása Okt 25, 2012 /
 
Köszönöm, hogy válaszoltatok. Sajnos a jeladós módszert nem tudtam kipróbálni, mivel ha a motortéren belül keresendő ott nem igen találtam ilyesmit, legalább is ha a Brava-nál is van hasonló jó lenne tudni konkrétan hol helyezkedik el. A zsigulis módszerre kíváncsi leszek, bár attól hogy működik, kicsit szkeptikus vagyok így, még ha a modernebb technikánál már bizonyított is. Végül lehet majd az önindító körül kell keresgélni, mert tekerni teker, de nem tudja behúzni. Csak tényleg érdekes, hogy meleg motornál produkálja, hidegindítással nincs baj. Lehet hogy a hőtágulás miatt nem kaphatja el a motort ? Sajnos ennél a típusnál meg főleg annyi hibalehetőség fent állhat, hogy mire az ember rájön, rámegy a gatyája is...
(#) akos70 válasza Mandeen92 hozzászólására (») Okt 25, 2012 /
 
Nem teljesen egyértelmű számomra, ahogy leírtad a hibajelenséget, de ha jól értem, hallani, hogy forog az indítómotor, de üresen, nem forgatja az autó motorját.
Ebben az esetben - természetesen miután kipróbáltad janika65 javítási módszerét, és az esetleg nem vezet eredményre - valószínűleg a bendix cseréje várható.
(#) Mandeen92 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 25, 2012 /
 
Igen, kicsit mezeien fogalmaztam, de arról lenne szó amit írtál, az indítómotor forog (legalább is azt hallani), de csak önmagát forgatja, üresen. Ma már odáig jutott a dolog, hogy kocsival se előre, se hátra, az akkumulátor egy az egyben lemerült. Autóvillamossági szerelő ismerős hív, jött is, ő is megállapította ezt, új akksi, de hogy eztán mi lesz az még kérdéses.
(#) Mandeen92 válasza janika65 hozzászólására (») Nov 4, 2012 /
 
Amennyire kételkedtem a módszer hitelességében, ahhoz képest eddig ahányszor próbáltam kb. annyiszor be is vált, holott volt, hogy 2-3 sikertelen ráindítás után, direkt tesztelve azt, hogy életképes e a módszer, működött, szóval köszönöm a tippet . Így már nagyobb az esély arra, hogy nem feltétlen az elektronikában keresendő a hiba .
(#) pityubak hozzászólása Nov 13, 2012 /
 
Sziasztok
Van egy 1.4 -es12v Bravám és a következö tüneteket produkálja: a motor pöccre indul, de 5-10 km megtétele útán kigyullad a befecskendező hibajelző és ilyenkor a gázpedált benyomva nem történik semmi 20-30 másodpercig majd 5-10 mp-ig teljes gázzal megy és igy ismétli magát . Ha ilyenkor leállitom 2-3 probálkozás után beindul és beáll az alapjárat de amint gázt adok azonnal leáll. Inditáskor nagy gázt nyomok és ugy engedem fel a kuplungot és 50-60km/h egyfolytában nyomom a gázt akkor rendben megy tovább. Váltakozó idöközönként jön fel egy hiba valamikor egy hétig semmi baja máskor megcsinálja napi 2-szer.
Választ elöre is köszönöm
(#) bronto2002 válasza pityubak hozzászólására (») Nov 24, 2012 /
 
Sziasztok,
A problema nalam is ugyanez. 1.2-es 16v bravom van. Ilyenkor az alapjárat kicsit leesik illetve a motor nem jár egyenletesen. Kisebb gazfroccsre a befecskendezo lampa kialszik viszont egy ido utan ujra kigyullad. Alapjarati motor es folytoszelep mar volt tisztitva ill. gyertya es kabel csere volt. Okozhatja esetleg bezin szuro/ szivattyu hiba ? Vagy esetleg vmelyik szenzor ment tonkre ( lambda szonda) ? A valaszt elore is koszi.
Következő: »»   22 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem