Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Tessék figyelmesen elolvasni a használati utasítást a vevőegységre vonatkozóan. A vevőegységbe csak a fázist és a nullát kell a hálózat felől bekötni (konektorból) az 1 és 2 pontokra a régi kapcsolós termosztát két szálát kell kötni, mert oda ad záró kontaktust ez a vevő egység, ha még nincs az elért hőfokon a helység. Tehát abból a három szálból csak a fázis és a nulla köttessék be az első két pontra a harmadikra és a negyedikre a régi termosztát két vezetékét kell bekötni. Ámen.
Valamit nem értek... A régi termosztát le van szerelve. Nekem most három szál vezeték jön ki a kazánból.
Ha jól értelek akkor adjak a Q7 RF-nek külön 220-at az N és L pontjaira és kössem a kazánból kijövő vezetéket a termosztát 1 és 2 pontjára. De melyik kettőt? Onnan is a fázis és 0 kell? És a kazánból kijövő kapcsolószál nem kell sehová? A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2012
Igen! A kazán bekötésénél nézd meg, hogy melyik a vezérlő kontaktusa és csak az a kettő kell az 1 és 2 pontokra. A Vevő egységnek pedig külön L és N kell. Persze a kazánnak külön kell L,N,F.
Köszönöm, működik!
Ott voltam eltévedve, hogy azt gondoltam a termosztát kap a kazán felől áramot. Amit végül meg is kapott csak így a kapcsolása nem működött.
Szia, igen ez volt a gond. Külön 220 kellett a termosztátnak.
Sziasztok!
Olyanban kernek segitseget, hogy egy Heatmiser PRT-TS Wifi termosztatot szeretnek bekotni egy Junkers Eurostar ZWE-24 kazanhoz, ami eddig a Junkers sajat TR100-as termosztatjaval uzemelt. Van valami amire nagyon oda kell figyelnem, vagy barmi extra amikor kicserelem? Mukodni fog egyaltalan a masik termosztattal? Koszonom szepen a segitseget elore is!
Igentisztelt Termosztát Mágus urak.
Fejembe vettem,hogy szobatermosztátot kötök a kazánomhoz, de úgy tűnik, hogy messze meghaladja a szellemi képességeimet. A kazán az világos. Érthetően le van írva, hogy a sorkapcson melyik két pont között kell megszüntetni az átkötést és a helyére bekötni a termosztátot. 2011 okt. 2-án ezen a fórumon egy ( laci669) nevű sorstársnak már megoldották ugyanezt a problémát, de én még így sem értem. Szóval,az alábbi kapcs, rajz látható a termosztát belsejében, amit én a következőképpen olvasok: 1, a termosztát leendő helyére ki kell húzni egy barna és egy kék vezetéket. 2, zöld-sárga csíkosat nem, mert azt nem kéri. (?) 3,a fázist rákötöm a termosztát 1-es pontjára. 4, a nulla vezetéket egy tetszőleges értékű ellenálláson keresztül a 3-as pontra. ÉS ITT A VÉGE! Lehet, hogy az a téglalap manapság már nem is ellenállást jelent, hanem pl. kazánt, és akkor a szaggatott téglalap meg a szaggatott kazánt ! és mitől fog világítani az a kis visszajelző lámpa, és hogy jut a "jel" a kazánhoz, és minek külön kiépíteni a betápot, ha a fázis is meg a nulla is ott van a kazánban., stb....... Szóval, egy olyan rajzból talán megérteném, ahol lehet látni,hogy pl, rózsaszín drót a 9-es pontból a 12-esbe. piros-fehér csíkos áthidalja a 21-es és 32-es pontot, kazánból pedig a kéteres vezeték a termosztát 8-as és 11-es pontjára, stb.... Lehet, hogy nem fontos, de a termosztát típusa TR 010x, a kazáné: 21 RFFI Előre is hálás köszönettel: Sós K.
Szia!
Nem kell a fázis-nullával bajlódnod, csupán kivenni a kazán 5-6-os sorkapocsponjairól az átkötést és ide bekötni a termosztát 1-3 pontjait. Ellenállás nem kell.
Előre jelzem tök hülye vagyok az elektromossághoz de ha elmondják mit kell csinálni megoldom
Persze ,akkor hívjak villanyszerelőt de az sem mindig célravezető. Megpróbálom értelemszerűen leírni. Adott egy ilyen termosztát ami most működik. http://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Eberle_termosztat_ered...67.htm 3 vezeték van bekötve,a süllyesztős üzemmód nem tudom működik-e sosem próbáltam. A tyúkbél lemegy a pinyóba egy kapcsolótáblába amin vannak a következők. 1db kismegszakító mint amilyen a villanyóráknál is van 2db dugalj,az egyikbe a keringető szivattyú a másikba egy Termomax Color ÖV35/E tipusú kazán van csatlakoztatva. A kazán jelenleg éppen nem működik(majd befagy a seggünk)) mert úgy néz ki hogy behalt benne a gázszelep. Legalábbis ez a diagnózis eddig.Ugyanis szikráztat gyújtóláng is van csak a főégő nem indul el. Na mindegy nem ez a dolog lényege. Van még rajta egy időzítő cucc ami a kazán leállása után egy bizonyos ideig működteti a szivattyút(állítható intervallum),valamint egy relé. Ha a szobatermosztátot feltekerem és felkapcsolom a kismegszakítót akkor elindul a keringető és áram alá kerül a kazán is tehát ilyenkor van működési fázis. A kazánon is van egy ki-be kapcsoló de az ugye mindig be van kapcsolva különben nem menne. Amikor a termosztát kikapcsol akkor teljesen leáramtalanítja a kazánt? Na ide kellene a Q7 RF bekötése valamilyen formában. Mik kellenek neki milyen vezetékek? A vevőt levigyem a pincébe? Kell neki 220? Vagy az van a termosztátnál is? Olvasgattam itt a különböző bekötéseket de a végére teljesen összezavarodtam köszi
Hello!
Akkor "fapadosan.." - A Q7-nek kell 230V, hiszen a vevő ezzel működik. - Ha a jelenlegi termosztátodnál bekapcsolod az éjjel-nappal kapcsolót, és működik a kis jelzőlámpa, akkor várhatóan ott is van 230V. - Ha így van, akkor három vezeték van a termosztátba bekötve, erre szükséged is lesz a Q7-hez. - A Q7-et a kép alapján kell bekötni. Balról az első sorkapocs a nulla, a második a fázis, ( a második-harmadik között egy átkötés van) a negyedik a kapcsolt fázis. Vagy is a negyedik maga a kazán lesz. - Mindössze azonosítani kell a jelenlegi termosztátban a vezetékeket. Erre legjobb egy kis pld. 15W-os próbalámpa. Megnézed melyik két vezeték között ég a lámpa teljes fénnyel, akár be, akár ki van kapcsolva a termosztát (tekergeted). Ez lesz a 230V. A fennmaradt harmadik vezeték, a kapcsolt, amit a termosztát kapcsolgat. A fennmaradt vezetékhez képest megnézed, melyik 230V-os vezetéknél ég a lámpa, ha a hőmérsékletet felviszed. (Hogy kapcsoljon be a termosztát.) Amelyik vezetékhez képest kapcsolgat a termosztát (és a lámpa teljes fénnyel ég) az a vezeték, a 230V-osok közül a nulla. - Azt már is kötheted a Q7 első "N" kapcsára. A másik 230V-osat az "L" másodikra, a harmadik vezetéket a "2" negyedikre. ("L"-"1" átkötést ne feledd el.) Ha igaz, kész is vagy. Ha csak két vezeték van a régi termosztátban, akkor a pincébe kell levinned a vevőt. Ami nem túl célszerű, ha már van vezeték, és azon manuálisan is kapcsolható a kazán. (Bár ez nem kötelező.) Valamint jelzés is van rajta ha működik.. üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2012
Hello!
Közben megnéztem egy EBERLE katalógust. (Bár a pontos típust nem írtad, és elég változatos a kínálat..) Úgy nézem, hogy az EBERLE jelülések megegyeznek a Q7-el. Mindössze annyi a különbség, hogy ott az 1-es az "L" fázis. De mivel itt az "L" és az "1" össze van kötve átkötéssel, lehet "szőrre szőrt" kötni. N-t az N-re, 1-et az 1-re és 2-öt a 2-öre.. Azért a kis teszt lámpázás a művelet előtt, hasznos lehet. üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2012
Köszönöm egyelőre annyit próbáltam hogy fázisceruzával megnéztem hogy van e benne áram
Csak akkor jelenkezik a 230v amikor a pincében felkapcsolom a kismegszakítót. Gondolom ez természetes. Jelenleg így néz ki a bekötése 1-es Barna 2-es Zöld Sárga 4-es Kék
Hello!
Fázisceruza nem sokra jó, legfeljebb feszültség kémlelésre. Az jó, ha van a rendszer előtt kis-automata, nem a központit vágja le ha gond van. A vezetékek színéből nem igazán lehet kiindulni- De ha igaz, lehetne a barna a fázis, (L) kék a nulla (N) és a zöld-sárga a kapcsolt fázis, vagy is a 2-es. Másik változat, ha a barna a fázis, zöld-sárga a nulla, és a kapcsolt a kék. Mivel egy kábelben ilyen színek vannak, nem igazán lehet "szabványosan" bekötni vele ilyesmit. De azért legjobb ha a kis lámpatesztet végig próbálod. üdv! proli007
Persze az a legjobb de reggel néztem és ha jól emlékszem úgy volt hogy
letekert termosztátnál a barnán volt feszültség ha meg feltekertem akkor meg a zöld sárgán is.
Hello!
Akkor várhatóan az első változat lesz az igaz.. üdv! proli007
Sziasztok!
Segítséget kérnék a következő hiba megoldásához. 2 éves Saunier Duval 18kW cirkó kazán Computherm Q3 RF termosztáttal ami a kazánnal együtt került kiépítésre (vevő a kazán mellett eddig problémamentes működés). A hibajelenség a következő: termosztát jelére a kazán nem kapcsolt be -> rövidtávú megoldásként a kazánban a vevőegység két vezetéke kiköt, rövidzár berak így legalább manuálisan a kazánon kapcsolható a fűtés. Tehát kikötött vevőegységnél tesztelés -> termosztáton növelem a hőmérsékletet hogy a relé bekapcsoljon. A kapcsolási hőmérséklet átlépésekor a vevőben a relé behúz (piros LED kigyullad), majd azonnal elenged (piros LED tovább világít). A termosztát leírásában "A vevőegység kézi vezérlése" módszert is lejátszottam 1. MANUAL gomb megnyom, zöld LED kigyullad 2. M/A gomb megnyom, piros LED kigyullad, azonban nem hallottam hogy kapcsolt volna a relé. A termosztátban korábban ki lett cserélve az elem ezért első körben a "betanítást" végeztem el, (hátha megbolondult) de nem hozott megoldást. Mivel a relé a bekapcsolást követően azonnal elenged, így talán a következők jöhetnek számításba: 1. Nem működik az öntartást vezérlő rész (gondolom van ilyen benne), kondi vagy tranzisztor hiba? 2. Nem kap elég feszültséget a relé? 3. Annyi a relének? 4. Kontakthiba? Ha valaki találkozott már hasonló jelenséggel és sikerült megtalálni a hiba okát kérem írja meg. A hibahely behatárolására vonatkozó ötleteket is várom, ha még eddig nem volt hasonló probléma. Üdv! Jeges1
Hello!
Nézd meg a relé típusát benne, mert szerintem annak egy bistabil relének kell lenni. Az csak eb be/ki impulzust ad, pont így viselkedne egy polár relé, ha a mágneses öntartás megszűnt volna a relében. üdv! proli007
Hello!
A relé egy OMRON G5LE-1 típusú, amely az adatlapja szerint váltóérintkzős típus 24V-os. OMRON G5LE-1. üdv! Jeges1
Hello!
Akkor ez pedig egy sima relé. Így két lehetőség van. Vagy megbolondult az elektronika, vagy ami valószínűbb (remélem) a tápfeszültséggel van gond. Vagy is mondjuk a kondiban van annyi töltés, hogy megrántsa a relét, de tartóáramhoz szükséges feszültség már nincs a tápban. Én megnézném miből áll a táp. Erős a gyanúm, hogy valami soros X2 kondival van előállítva. Azok viszont manapság szeretik elveszteni a kapacitásukat. Vagy is ha van benne egy nagyobbacska kondi, mérj azon feszültséget. Hátha kiderül valami.. üdv! proli007
Hello!
Hát sok lehetőség nincs a kondiválaszték terén. Készítettem képet a kondiról. Az általad említett X2 kondin (sárga színű, ha erre gondoltál) sajna az adatok nem igazán olvashatóak és nekem inkább bemeneti szűrőnek tűnik és váltófeszültséget mértem rajta. Alapállapotban 228V-ot mértem, majd ha a termosztáttal kapcsoltattam a vevőt felment 234V-ra. A hálózati fesz. a lakásban 238V. Nem tudom ezek az infók segítettek közelebb jutni a megoldáshoz? Megpróbáltam lekövetni még a relé vezérlését de mivel SMD alkatrészekből van felépítve, na és mivel már régóta nem foglalkozom ilyennel ezért elég nehéz volt. Azt látom, hogy a tekercscsel párhuzamosan van egy dióda (ami ha jól tudom normális), majd egy tranzisztor, természetesen SMD ez is és az egyik lábára egy 33 mikrós kondi (sárga mögött) van kötve. Lehet, hogy ez vezérli a tranzistort és tartaná nyitva? A környékén van még egy Zener dióda valamint még egy tranyó, amely ha jól látom vissza vissza van kötve az előző tranzisztorra ahova a 33 mikrós kondi is rá van kötve. Igyekeztem pontosan leírni a dolgokat. üdv:Jeges1
Hello!
Mivel trafót nem látok a környéken sem, szinte biztos hogy a sárga a táp. Mérj a zéneren és a kondin feszültséget hány Volt van rajta. Szerintem valamelyik kondi lesz a ludas, én ha lehet, a sárgára tippelnék. A relé miatt, valahol 24V-nak kellene lenni. A sárga kapacitását kellene megmérni. "Hála az égnek" pont a kapacitása nem látszik. Ha nincs kapacitásmérő műszered, össze is hasonlíthatod, egy mezei kondival. (Kistrafó utáni váltófeszről táplálva megméred, mekkora áramot enged át, ez vagy az.) Ha kiszámolom, kb. 220..330nF-nak kellene lenni. üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2012
Hali!
Segítséget szeretnék kérni! A nyáron lecseréltem régi FÉG típusú gázkazánomat egy Sanuier Duval ISOTWIN F 25 H-MOD típusúra. A termosztát beköttetésével nem foglalkoztam, mivel úgy gondoltam ráérek vele a fűtési idény elején. Természetesen az új kazánhoz új termosztátot terveztem, és vettem is egy COMPUTHERM Q7RF-t. A termosztát, és a kazán használati utasítása a termosztát bekötését egyszerű feladatnak írja, úgy tűnik rajtam mégis kifogott. A termosztát vevő egységét egy külön villás dugóra kötöttem, úgyhogy úgy gondolom csak az 1 (NO) és a 2 (COM) csatlakozókba kötött vezetékeket kellene a kazán vezérlőkártyáján a megfelelő helyre kötni. Hát ez nem megy. Már pár variációt kipróbáltam de a vevő egység nem szabályozza a kazánt. A termosztát és a vevő megfelelően kommunikál, teszt üzemben a vevő egységen az M/A piros led a kapcsoláskor világít, a relé kattan. A kazán megfelelően működik, a rajta lévő gombbal a fűtés kapcsolható. Mellékeltem a vevő egység bekötésének, a kazán kezelési utasításának, és a kazán vezérlő kártyájának képét. Legyetek szívesek, adjatok tippet, mit hova kössek. Segítségeteket előre is köszönöm ! Üdv. CSFV
Szia!
A narancssárga sorkapocsban a piros vezeték helyére próbáltad már kötni?
Igen, de semmi eredménye nem volt!
Ez esetben megmérném a NO-COM közötti ellenállást ha bekapcsol a relé.
(Szerintem nem lesz rövidzár és a vevő rossz.)
sziasztok !
szeretném kérni a segítségeteket ,van egy alfa favorit 30-as kazánunk és vettem egy honeywell K42007508-001 típusú termosztátot . Mit hova kellene kötni,hogy rendesen működjön. üdv. csaba
Sziasztok,
Van egy kis gondom egy Q7-es termosztáttal. Az eszközök a következők: Q7 RF + vevőegység (L-N-re kötve) és egy computherm df-110e elektrotermikus állítómű. (1-2-es-re kötve) A gondom az, hogy az állítómű valamiért nem akar kapcsolni. A vevőegységet hallom, hogy kattan, de a df-110 meg sem mukkan. Valakinek tapasztalat? Köszönöm, Gábor
Hello!
- Első kérdés, hogy kötötted be? Mert ahogy leírod, úgy nem kap feszültséget a szelep. - Vagy is a termosztát vevőnek 230V-ot kell adni az N és L kivezetésére. Az L és 1-es potot át kell hidalni, majd a szelepet, a N és 2-es pontra kötni. - A leírás szerint a szelep elektrotermikus, vagy is olvasatomban bimetallos. Ha feszültséget kap, kinyit-bezár a szelep, de 4,5 perc alatt. Úgy hogy türelem! üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |