Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
Miért gondolod hogy kevés a 0.2 bar amugy nekem is annyit mutat kb. Mihez képpest kevés vagy éppen milyen problémát okozhat ez?nincs kellő keringés amitöl nincs elegendő hőátadás a hőcserélőnél és elkezd forralni? Ettöl miért morog? Itt a fotó a kazánrol
Nem egészen olyan mint az én Energy-m sőt szerintem teljesen más.
Amúgy azért keveslem a 0,2 bárt mert az a nyomásmérőn még a pirosban van mint a 2.5 bárnál...,óra szerint 1 és 2 bár között jó a nyomás.
Akkor ennek a szétszereléseben nem tudsz segiteni? Valoban joval kevesebb mint a 1-2 bar, amugy is oylan 0,7 a minimum amin elindul, viszont nem tartom valoszinűnek hogy egy okozhat a hőcserélőnél nem mgfelelő hőátadást, ami miatt moroghat, a nyomás alatt esetleg jobb hatásfokot gondolok. te mire tipplesz a morgással kapcsolatban?
Tiszteletem az előttem "szólóknak"! Ez a kazán már majdnem lerágott csont ebben a topikban. Az elmúlt 14 oldalon mindenről szó esett és majd mindegyik típushoz is fellelhető gépkönyv. Lehetne olyat kérni, hogy előbb átolvassák ezt a néhány oldalt és csak ezután feltenni a kérdést a könnyebb megértéshez? Egy ilyen hozzászóláshoz nem lehet hozzászólni. De, hogy legyen egy kis kedvcsináló, van itt egy Bővebben: Link, ahol beszélnek egy bizonyos hibáról és annak okozójáról. Amelyik készüléknek nincs hibajelző funkciója, az persze nem tudja ezt kijelezni de "F"-s kazánról lévén szó, mindennek a lelke a differenciál presszosztát. A nyomásbéli anomáliákat nem is említem. A kiiktatásokat pedig értelmetlen dolog meglépni! Tisztelettel: VIM
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2012
Az enyém Energy 240 fi és mint a fotókon láthatod teljesen más.Ha kiakarod szerelni akkor zárd el a csapokat,a kazánból engedd le a vizet,ügyelj a panelra ne áztasd el.
Köss le róla minden csatlakozást esetleg még fogja alulról egy M5-ös csillagfejü csavar.Az enyémhez 8-as,10-es,17-es,30-as,32-es villás kulcs és csavarhúzó kell tehát nem igényel egy egész Béta szekrényt ...a háromutú presszosztát szelep szétszedése sem igényel műszaki diplomát(én esztergályos vagyok igaz van pár év autószerelés is) 30-as villás kulcs és csavarhúzó az enyémet rosszul össze sem tudnád rakni...minden mutatja magát de azért figyelj oda szétszerelésnél ne ugráljanak azok a fránya rugók...ha nem vagy biztos a dolgodban akkor fotózz közben Esetleg csinálj fotót minden lehetséges helyzetből és küld el emailben mert itt a fórumon elég kicsi a fotó ahhoz,hogy lássam mit kell lekötni.Valahogy így mint ahogy én lefotóztam.
Kedves vagy VIM de én avval kezdtem,hogy elolvastam az összes hsz-t és a "lerágott csont" kazánommal kapcsolatos probléma senkinél nincs(tehát van új a nap alatt) ami még nem lenne nagy baj...annál nagyobb gond az,hogy a kérdésemre még válasz nem érkezett
Ez a probléma! A pontos típús:Energy 240 Fi.Jelenleg piros led villog.Víz van a rendszerben,szivattyú kitakarítva,nem szorul,tágulási tartályban nyomás van és meg is tartja,az egész hidraulikus blokk és minden ahol víz folyik atomjaira szedve és vízkőtelenítve ...a hidraulikus mikro differenciál presszosztát membránja lyukas volt...kicserélve, az automatikus by-pass szelep vízköves volt és kicsit átengedett.Ezek ellenére a hidraulikus mikro differenciál presszosztát tűskéje csak akkor jön ki és kapcsolja a mikrokapcsolót ha a kimenő fűtés csapon zárok(nem teljesen csak leszűkítem)...ekkor piros led nem villog,szépen elindul a fűtés,visszanyitom a kimenő fűtés csapot és tüske vissza...kazán leáll...piros led villog.Hármutú presszosztát szelep működik HMV használatkor a háztartási mikro előblokk tüskéje kijön és kapcsolja a HMV elsőbbség mikrokapcsolóját.Nem kapna elég víznyomást?Keveset nyom a szivattyúm?Nyitott rendszerbe van bekötve a gázkazán a manométer 0,2-0,4 bárt mutat. Remélem elég szakszerűen írtam le a problémát(a gépkönyvből puskáztam) de ilyen jellegű problémában nem segített az sem pedig már még a Görög nyelvű részét is elolvastam hátha ott találok valami segítséget ...de nem.Ötlet?
Köszi! Tudnál esetleg tippeket adni, mi lehet még a hibás? És mit kell mérni? A potméter ellenállását? Én nem értek ugyan hozzá, de van egy villamosmérnök ismerősöm, hátha ő. Nem ezzel foglalkozik ugyan, de talán be tudná azonosítani a hibát, ha kaphatnánk valami támpontot. Köszi szépen előre is.
Ha az érzékelő ad jelet, akkor a panelen ennek az útját kellene lekövetni méréssel.
A szabályzó körben elhelyezkedő poti pályaellenállását, csuszkakontaktját, lehetőleg deprez műszeres vizsgálattal ellenőrizni. Nem tudom BOA, vagy PIC a lelke, de ha a külső alkatrészek rendben vannak, akkor sajna az IC cseréjének esetén, valóban beszerezhetőbbnek tűnik a komplett panel.
Szia! Ez az eset úgy gondolom NEM elektromos probléma! Ha fojtanod kell az előremenő keresztmetszetet ahhoz, hogy működésbe hozd a hidroblokk fűtési membránját, akkor ott még mindig dugulás vagy rugótörés vagy szeleptányér illesztetlenség van. A mellékelt rajzon próbáltam vázolni a problémás furatot, ugyanis ha ott nem tud leesni a nyomás, akkor azt eredményezi amit most hibaként leírsz. De ha a HMV rész rugója nem tudja eléggé a helyén tartani a rudazatot, akkor is fennáll ez az eset, mert nyomásvesztés keletkezik a szelepüléseknél a fűtési membrán térben. Talán helyreállna a rend, ha a rendszerben legalább 0.5bár uralkodna, de nem volna rossz, ha közel 1bárt nyomnál bele.
Szia!Igazad van az én problémám nem elektromos hiba.De vannak itt olyanok is aki speciál nem elektromos szaki .pl. a "szervizes" és még biztosan van pár...ezért reménykedtem,hogy valaki talán már találkozott hasonló problémával.
Mint írtam korábban atomjaira lett szedve minden ahol víz áramlik legyen az hideg vagy meleg.Rugótörés,dugulás nincs sehol,szelepek zárnak,vízkő mentes. "A mellékelt rajzon próbáltam vázolni a problémás furatot, ugyanis ha ott nem tud leesni a nyomás, akkor azt eredményezi amit most hibaként leírsz" -Ebben tökéletesen igazad van hisz ha ott dugulás van akkor nem engedi dolgozni a membránt...ezt szétszedésnél én is láttam...de sajnos nem volt eldugulva,sőt a visszatérő vízoszlop nyomása van benne,ugye itt a szivattyú működése közben nem lenne szabad nyomásnak lenni?Éppen ezért már arra is gondoltam,hogy lekötöm a hidraulikus mikro differenciál presszosztátról és a kis csövet le vakdugózom,hogy akkor engedi e dolgozni a membránt. A fűtés rendszerem vegyestüzelésű kazán nyitott gravitációs elven mükszik 2" csővel indul ebbe van bekötve a gázkazán és nem tudok bele varázsolni 1 bár nyomást de még 0,5-öt sem. Szóval ebbe hogyan nyomjak bele 1 bárt? Lényegében már az első 1-2 hónap után vacakolt az Energy működés közben csörgött-zörgött-morgott,lökte a piros led hibát...szerelőt hívtam NTC szondát cserélt és elvitte a lemezes víz-vízcserélőt vízkőteleníteni 16 ropiért majd 3 hét múlva megint előjött a hiba. Ezért is gondolom,hogy anno a fűtésszerelő vezetett meg akár tudatlanságból. Szerintem ez a kazán nem való nyitott rendszerhez...ne legyen igazam mert akkor nem élek abban a tudatban,hogy kidobtam az ablakon 180 ezret kb ennyi volt anno az Energy 240 Fi Még a szivattyúmra gondolok,hogy keveset nyom de azért nem veszek 40 ezerért egy másikat,hogy kísérletezgessek...
Üdv! Lehet hülye kérdés, de a szivattyú alján a szűrőt nézted? Alul egy nagy kb 30-as kulccsal lehet levenni.
Szia! Remélem nem harapnak meg ezért az írásért. A fűtés kialakítása nagyban befolyásolja annak kifogástalan működését. A mostani felállás szerint kicsi a statikus nyomás ahhoz, hogy a rendszer elő tudja állítani a szivattyús készüléknek a megfelelő nyomást. Bátorkodom feltételezni, hogy a mostani tágulási tartály legalább 30l űrtartalmú és így üzemel a rendszered. A másik dolog pedig amiről szót kell ejteni a szivattyú által beszívott levegő a rendszerbe, amit el kellene tudni távolítani, ha az bennrekedne valahol. Ha nem tud eltávozni a levegő, akkor szintén ezt csinálja a hidroblokk, mert nem tudja a szivattyú előidézni a nyomásokat a differenciálműnél. A kazánod JÓ! A szivattyúd JÓ! A kialakításban keresendő a probléma.
Szia!Nekem a hidegvíz szűrő(áramlás-szenzor szűrő) nem a szivattyú alján van ha egyre gondolunk...az enyémnél 24-es villáskulcs(leköszörült pofával) és csak szemből fértem hozzá,de az lényegében a bejövő hálózati hideg vizet szűri,hogy ne kerülhessen durva szennyeződés a lemezes víz-vízcserélőbe.A fűtési rendszerbe csak kazán feltöltésnél van szerepe,egyébként a fűtés visszatérő ágba beépítettünk egy Spirovent iszapleválasztót mivel még"hagyományos" fűtési rendszerem van és a sok mocskot fogja meg a vas csövekből és a vegyes kazánból.
Tehát egyenlőre feladom a harcot...
Szia!Köszönöm ez a diagram már sokat segített!A tágulási tartályom 45 liter,a szivattyúnak 3 méterre kell emelni akkor kb 900 litert tud szállítani óránként.A rendszeremben kb 200 liter víz van( vegyes kazánon kívül mert az olyankor ki van zárva).Levegőztetésre odafigyeltem mindíg egyébként is hangja van a szívattyunak amikor elindul vagy leáll ha levegős
Megyek megfejelem a két gáz-fűtés szerelőt
Sziasztok!
Westen Pulsar 240Fi gázkazánommal kapcsolatban szeretnék (további) segítséget kérni. A hiba, hogy a nyomás felmegy a rendszerben és a kazán csöpög. Első gyanú a tágulási tartály volt ezt a szerelőnk cserélte de a hiba nem múlt el. Tanácsotokra a bejövő vizet elzártam (így kiiktatva a feltöltő szelepet) és a kazán hibátlanul működött (persze melegvizünk nem volt), ezért kicseréltettük a feltöltő szelepet is de sajnos ez sem oldotta meg a helyzetet. Továbbra is kb.1nap használat alatt felmegy a nyomás 2,5-3,0 bárra és csöpög a kazán. Szerelőnk feladta a próbálkozást, nincsen további ötlete.... Előre is köszönöm a segítséget.
Szevasz!A te kazánodban is lemezes víz-vízcserélő van mint az Energyben?Mert ha az átszakadt valahol akkor a hálózati nyomás beszivároghat a fűtés körbe.De gondolom ezt is néztétek.
Idézet: „Szerelőnk feladta a próbálkozást, nincsen további ötlete....” Ez igen!
Én nem néztem mert sajnos nem értek hozzá. Én csak a tőletek kapott ötletek/javaslatok alapján próbálom segíteni a szerelőt...
Sajnos ehhez én sem tudok többet hozzátenni. Ezért ha tudtok ajánlani egy megbízható és a Westen kazánokhoz értő szakembert Budapest környékén (pontosabban Dunakeszi) azt is megköszönném.
Szevasz!Ha a "szerelőt" interneten által segíteni kell!
Akkor megb.szta a nyúl a borzot! Tehát vagy hívsz másik igazi gázos szakit(szerelőt)vagy neki állsz magad a haverokkal(oszt majd lesz valahogy) vagy veszel 30-40 ropiért másik lemezes víz-vízcserélőt. Mert ha az eddigi hibákat kizártátok akkor már csak az lehet a "ludas"!!! Talán tanulunk belőle,hogy nem az a jó szakember aki a legdrágább és a kazán megnézése is 15 ezer+kiszállás...de az sem biztos,hogy aki haveri alapon egy feles+egy sör és tuti hiba feltárást végez. Nah sok sikert és majd írd meg a fórumon mire jutottál,hagyj tanuljunk belőle!
Sziasztok! Az én kazánom más tipusszámú mint ami a topic címében szerepel, de bízom benne hogy tudtok segíteni. Ez egy Westen Pulsar 1.140 Fi turbos kazán, és két napja a következőt produkálja: Délután munkából hazatérve a lakás hideg, kijelzőn E10 hibakód. Alacsony víznyomás. Megnéztem a nyomásmérőt, jóval 1 bar alatt van. Feltöltöttem, elindult örültünk. Ma délután ugyan ez a szitu, de a két éves kislányom észre vette hogy fűtés közben csöpög a kazán. A biztonsági szelep nyitott ki, mert 3 bar fölé ment a nyomás. Két-három felfűtés után megint kevés a víznyomás, és kezdődik előről. A kazán 4 éves, minden évben átnézettük szakszervizes szerelővel, de tavaly át akart vágni, ezért idén már őt nem hivom ki. Ha bármilyen támpontot tudnátok adni merre keresgéljek, nagyon hálás lennék! Olvastam itt az előző hsz.-ekben, hogy hibás kiegyenlitő tartály is okozhat ilyen problámát, de nálam nem megy 0-ra a nyomás, megáll 0.5-1 bar között. Köszi!
Olvass vissza, mert nemrég ilyen hiba leírása már volt, amire adtak választ.
Sziasztok!
Azt elfelejtettem leirni hogy a hőcserélő egész jobb felén a ventillátor alatt, erős zöld szinű oxidációt találtam, és fűtés közben egy idő után elkezd zúgni a kazán. Ha bekapcsol pl. a hűtő, vagy a villanytűzhely elhallgat, azután újra kezdi. Köszi!
Szia! A fiaméknál megoldódott magától, állítólag a tisztítás során a mikrokapcsolóba víz kerülhetett. Ez közben elpárolgott, volt persze többszöri reset is, most működik.
Üdv! Segítséget szeretnék kérni!! A szerelőmet nem érem el.. Gáz szünet (elmarkolták) utánn nem akar elindulni a westen bojler csak a láng feletti led villog. Próbáltam újra indítani de sikertelenül. Valakinek ötlete???
Visszaolvastam a fórumon és a resett csodákra képes!!
Megoldódott a probléma.
Szia!
Míg érkezik valamelyik szaki... Ha van a gázórád előtt nyomáscsökkentő, nézd meg, nem-e ugrott ki a gombja...ha igen, nyomd vissza. Ilyen hirtelen nyomás esés esetén le szoktak oldani. Esetleg próbálkozz még néhány újra indítással, hátha csak sok még a levegő a csőben.
Az volt az első probléma!
De már megoldódott!!
Szia! Reméltem, hogy valaki felhívja a figyelmedet a tavalyi szervizelés elmaradásának a következményeire, ami meg is jelent a hőcserélő jobb oldalán a visszatérő oldalon. A revésedés előbb-utóbb nagyobb problémát fog okozni. Ajánlatos kitisztíttatni és a nyomásokat rendezni a rendszerben. A "zúgás" is ebből ered, az elkoszolódott hőcserélő miatt. Ha a tűzhely és a hűtő működése ha ilyen hálózati ingadozásokat produkál, akkor nem ártana ennek is utána nézni, mert nem volna szabad észrevehető módon ráterhelődnie egymásra a készülékeknek. A kazánnak külön áramkörön kellene lennie és talán megszűnne ez az ingadozás a bekapcsolások alkalmával.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |