Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   1189 / 2501
(#) marone válasza pucuka hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Kezdem érteni.
Akkor itt végül is ellenfázisban van, nem ? És a két kimeneti pontot (4,6) lehet közösíteni (meg a bemenetet), és egy hangszóróval/hangfallal használni ?
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2012
(#) rammeradrian válasza reloop hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Az E a B-hoz képest negatívabb.
A Bázisán a földhöz képest -0,2V.
A 3,9k-s ellenálláson 250mV esik.
(#) reloop válasza rammeradrian hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Szegény T6 ezek szerint nem csinál semmit. A bázisának negatívabbnak kéne lenni az emitterénél, hogy elkezdjen nyitni. A T8-nál lesz a disznóság (ezért tippeltem ott a fordított beültetést). A T8 vagy nem BC639, vagy hibás. Testhez képest mekkora a feszültség a bázisán, és mekkora az emitterén?
(#) pucuka válasza marone hozzászólására (») Dec 8, 2012 / 1
 
Aktív eszközök párhuzamosítása igen veszélyes lehet, és mindíg erősen megfontolandó. Ezért a kimeneteket nem lehet egyszerű módon közösíteni, mert abból előbb utóbb zárlat lesz.
Ha megnézed az adatlapját (kedvenc lovam) abból láthatod hogy TV vevők sztereó végfokának tervezték, így nincs benne lehetőség a másik fél ellenfázisos vezérléséhez. Ezt külön kell megoldanod egy fázisváltó fokozattal. Ez nincs az adatlapon, ezt neked kell kitalálni, és megvalósítani. A kimeneteket sem összekötöd ilyenkor, hanem szembekötöd. A hangszórót a két fokozat kimenetei közé kötöd. Arra azért ügyelj, hogy ez a módszer csak szimmetrikus táplálás esetén megvalósítható.
(#) rammeradrian válasza reloop hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
B-on -1V; E-en -1,7V ÉS BC639 van bent.
(#) reloop válasza rammeradrian hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
A mért eredmények alapján akár jó is lehetne a T8, de a -1V bázis-feszültséget képtelen a T6 előállítani. Tudnád a T8-at egy másik NPN tranzisztorral helyettesíteni?
(#) marone válasza pucuka hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Így kell kötni ?

tda2616q.jpg
    
(#) rammeradrian válasza reloop hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Mifélével? BC546-om van itthon még pár darab, hát mást most nem igazán tudok, max ha sikerül kibontanom valamiből...
(#) reloop válasza rammeradrian hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Próbára tökéletes, a lábait át kell kicsit hajítani, hogy B és E közé essen a C.
Jó lenne egy fotót látni a panelről, hátha ki lehetne valamit szúrni rajta, mert a BC640-ek visszaforgatása után ennek szépen kéne szaladni.
(#) rammeradrian válasza reloop hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Itt egy két kép... remélem segít. Csak a T8-at cseréljem ki?
(#) pucuka válasza marone hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Így nem. Ez az, amit nem lehet. A guglival nézz utána, mi az a hidalás. Legalább megtanulod.
(#) reloop válasza rammeradrian hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Csak a T8 cserét kéne megejteni. A forrasztási oldalról denaturált szesszel le kéne mosni a gyantát, mert a BC tranzisztorok környékén a gyantában megbújó szennyeződések átvezetést okozhatnak.
(#) rammeradrian válasza reloop hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Ja jó, letakarítom, de a csere után sincs semmi változás.
(#) reloop válasza rammeradrian hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Forraszd ki T6-ot, lássuk mi történik, mert a lábain mért feszültségek alapján olyan mintha ott sem lenne. Addig kell lépésenként visszaszedni az alkatrészeket míg a melegedős 150 ohm-on nem esik vissza a feszültség.
(#) rammeradrian válasza reloop hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
ha nincs bent T7 és T8 akkor nincs is probléma, de mindjárt kiveszem a T6-ot. 130
Ja és az előbb kivet BC639-es tranzisztort megmértem hfe-mérővel 130-as a bétája.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2012
(#) marone válasza pucuka hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Na most már tényleg értem.
Simán bekötöm +/- táppal, a két kimenet közé kötöm a hangszóró két vezetékét, a bemenetre megy egy színuszjel, a másik bemenetre meg annak az ellenfázisú változata.
Hogyan lehet egy ilyen ellenfázisú jelet egyszerűen létrehozni ?
(#) rammeradrian válasza rammeradrian hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
T6 nélkül se melegszik az az ellenállás, de 8V van a kimeneten. Viszont, ilyenkor a másik oldal 150Ohmja és az MJE350 melegszik.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2012
(#) pucuka válasza marone hozzászólására (») Dec 8, 2012 / 1
 
Fázis fordítóval. Ahogy a csöveseknél is, egy földelt emitteres erősítő fokozat, emitterén, és kollektorán pontosan ellenfázisú a jel, csak arról kell gondoskodni, hogy a két jel amplitudója is egyforma legyen. A félvezetős világban egyszerűbben kivitelezhető egy differenciál erősítő fokozat, ahol a két kimenete között automatikusan előáll az ellenfázisú, azonos amplitudójú jel, amivel hajthatod az integrált erősítő bemeneteit.
(#) reloop válasza rammeradrian hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Ez tanulságos volt!
A kimeneten megjelenő +8V azt mutatja a pozitív tápoldali jelerősítő teszi a dolgát. Az R28 150 ohm-nak viszont nem volna szabad melegednie, mivel gyakorlatilag az csak a 6,2k-s R34 ellenálláson folyó áramot kell szolgáltassa a kimenet terheletlen állapotában.
Nézzük meg a kiemelt T6 lábain most milyen feszültségek jelennek meg! A mérés tartson rövid ideig, mert ebben az állapotban az egyik 470µF fordított polaritású feszültséget kell elszenvedjen.
(#) rammeradrian válasza reloop hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
B-C 36,5V B-E -2.1V van C-E között -38,5V a mindig az első általam írt lábon volt a pozitív tüskéje a multinak
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2012
(#) marone válasza pucuka hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Kösz !
Na és az mindegy hogy melyik jelet küldöm melyik bemenetre ?
(#) reloop válasza rammeradrian hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
Ebből azt látom, hogy az R23 820 ohm-on nem esik feszültség, ez jó jel. Az emitteren viszont testhez képest most +10V-nak kéne megjelenni
Kérlek mérd meg T6 emitterének testhez képesti feszültségét. Ezt a pontot R17 +15V-ra, R31 +8V-ra húzza, a kondi pedig oda töltődik ahova kell, ha minden jól megy.
(#) reloop válasza reloop hozzászólására (») Dec 8, 2012 /
 
A forrasztási oldalt feltétlen meg kéne tisztítani, mert olyan áramfolyások adódnak a számítások alapján, melyeket a beültetett alkatrészek nem indokolnak.
(#) petemazi hozzászólása Dec 9, 2012 /
 
Sziasztok!
Nem teljesen erősítő, inkább dobozolás:
Épülget egy végfokom, aluból barkácsolom a dobozát. Eleje-hátulja-alja megvan, viszont az oldallappal gondban vagyok. A teteje is mindenképpen alu lemez lesz, viszont az oldalának 7mm vastag rétegelt lemez lapokat gondoltam, esetleg pácolva. Haverom viszont feldobott egy érdekes ötletet, azt mondta, hogy legyen az oldala is alu, vagy bármilyen vékony lemez, és húzzam be az oldalait és a tetejét faerezetű fóliával. Az előlap meg szálcsiszolt lesz, egyelőre csak meg van kapargatva, hogy ne nézzen ki annyira pocsékul. Szóval nektek melyik jönne be jobban?
(#) Doncso válasza petemazi hozzászólására (») Dec 9, 2012 /
 
Létezik más megoldás is, csak hogy tovább nehezítsem a dolgod. Van karbon mintás fólia, meg még egy csomó más minta ami jól mutat. Nekem a quadom alaplemeze pont karbon mintás. Bővebben: Link Jók ezek a fóliák, meg minden, de nekem a végérzésem mindig az, hogy nem pótolják az eredeti anyagokat. Lehet ez csak pszichológia. De nekem mégis mű érzésem van mindig.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2012
(#) petemazi válasza Doncso hozzászólására (») Dec 9, 2012 /
 
Á, ilyen karbon dolgokat nem raknék fel rá. Az összes többi hifi cuccomnak fém doboza van, (azok gyári dobozok, ez az első amit építek) és az előlapjuk lakkozott rétegelt lemez. Csak azért mertem eltérni a 'dizájntól', mert ez nem a toronyban lesz, hanem az asztal sarkán, ahol fotóztam. Látszik is az első kép sarkában a torony tetején a DAC-om, cd játékos háza, rádobva egy rétegelt lemez előlap.

Amúgy ez egy Mayan féle AB erősítő. (emlegetik Mayan goldként is a fórumon)
Régebben összeraktam, nem tetszett a hangja, félredobtam a deszkamodellt. Most kapott egy normális tápot, meg OPA606-ok vannak benne, és lealázta a B8 végfokomat, amióta ezt behoztam a szobába, azóta be sem kapcsoltam a B8at. És a legszebb az egészben, hogy magának a kapcsolásnak az anyagköltsége egy ezres körül mozog...
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2012
(#) CIROKL válasza petemazi hozzászólására (») Dec 9, 2012 /
 
Jó ötlet a rétegelt lemez is abból is vannak oly szép furnéllemezek hogy a szemet kápráztató.Bővebben: Link
Az eredeti tömör fát nem szereted az még jobb választás lehet egy erősítőnél szép dolgokat lehet belőle alkotni.
Fém a fával kombinálva .
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2012
(#) Thomas10100 válasza reloop hozzászólására (») Dec 9, 2012 /
 
Szia!
Megnéztem az erősítőt. A Némító jelet követtem vissza, mert a kis erősítők(TDA7265) bemenetén ott a jel, de aktív a némító funkció, szerintem ezért nem jó a tranzisztoros végfok sem.
Van az erősítő hátulján egy üzemmód választó: On, Auto, Off, ezeknek megfelelően van 15V, 3V és 0V ami belemegy egy NJM4558 műv erősítő + bemenetére. A kimenetén viszont mind 3 állapotban -14,5V van. A körülötte lévő alkatrészek jók. Szerintem az njm a hunyó, de sajna nincs itthon ilyen
(#) rammeradrian válasza reloop hozzászólására (») Dec 9, 2012 /
 
9,8V-van az Emitter és a föld között, de nincs bent a tranzisztor, és megtisztítottam a NYÁK-ot többnyire (amennyire sikerült).

Tegnap áramszünet volt és azért nem tudtam folytatni
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2012
(#) reloop válasza Thomas10100 hozzászólására (») Dec 9, 2012 /
 
Szia! Mérd meg az 5,6V-os Zener-diódán a névleges feszültség esik-e Bővebben: Link, valamint a kerámia kondenzátor lábai között van e zárlat.
Következő: »»   1189 / 2501
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem