Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Nálam be lehet látni a burkolat alá.
Pontosan látszik a működése a kar meghúzásakor.
Inkább úgy mondanám, hogy a kar által vannak mozgatva.
Azért a motorban lévő végállás kapcsolót is megnézném. Van amikor az bizonytalan.
Üdv Mindenkinek!
Korábban már írtam, hogy Seat Leon 1.4 tip. gépkocsim az autóm az alábbi tüneteket produkálja: menet közben elmegy a műszerfal világítás, az ajtózárak ki-be kapcsolnak egy pillatra megtorpan az autó, majd megy tovább. Ez mostanában egyre többet előfordul. Valaki azt tanácsolta, hogy akkunál tisztítsam a meg testet, ezt megtettem, de a tünetek ugyan azok, egyébként a test nem volt korrodált. Nem tudom, hogy mi lehet a probléma?!
Hello!
Szerintem nem az aksit írta, hanem a kasznit, vagy a motort, ahova a test kábel megy. Legalább is én így értettem.. (De lehet esetleg cella átkötés szakadás is. Van amikor az éjjeliőr nappal hal meg!) üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2012
Nekem hasonló hibákat produkált, igaz az seat ibiza volt. Ott a műszerfalba menő két kábelköteg csatlakozóját kellett a panelen átforrasztanom, mert eltörtek a forrasztások...
Szia Little!
Nem mertem beírni, amióta újonnan megvettem az autót az első pro blémám az volt, hogy nem műúködött az irányjelző. Megmozgattam az állítható kormányoszlopot és már volt kontakt. Egy alkalommal télen bekapcsoltam a ködlámpát, kisebb füstjelenséget észleltem. Nagy valószínűséggel igazad van és talán ez tipushiba is lehet. Megnézzük és válasszal tartozom Neked.
Szia Proli 007!
A cella átkötés szakadást sem zárom ki 7 éves aksim van, a jövőhéten a végére járok, mindenképpen megírom, hogy mire jutottam. A test kábel egyébként az önindítóra megy.
Az az áram lesz szerintem
Üdv.
Egy hozzáértő emberke segítségére volna szükségem.Hagyományos gyújtótrafó helyett keresek valami műanyag házas kivitelt,mivel motorra lesz ,nem utolsó szempont a kinézet,hely szűke.Eddig azt hiszem Trabant,vagy Wartburg gyújtótrafók voltak fent,de minőségtelenek.Nézegettem különböző autókban használtakat ,na már most találtam négy vagy öt csatlakozóval,ezek már , nem hagyományos megszakító+kondenzátoros megoldásra készültek.Esetleg valakinek van- e a birtokában kapcsolási rajz ,hogy azonosítani tudnám melyik kivezetésnek mi a szerepe?Vagy ha valaki oldott már meg hasonló problémát,van autó márka amiben még ilyen gyújtótrafót használnak ,megköszönném ha segítene.
Ha megszakítós gyújtáshoz lesz, akkor nem tehetsz rá mást, csak megszakítóshoz való trafót. Ezen belül mindegy, hogy Trabanté, vagy Mercedesé, csak a feszültség egyezzen (6 v. 12 volt)
Ha elektronikus a gyújtás, akkor már nem ilyen egyszerű a helyzet, abból sokféle van, és csak azonos paraméterekkel rendelkező kerülhet rá.
Talán a méret miatt érdemes lenne motorra való tipust venni, pl. MZ; JAWA...
Nyolcvanas évekbeli Japán autókban van megszakítós gyújtáshoz való kisméretű trafó. Nézz szét egy bontóban.
Kösz,ezzel mind tisztában vagyok,azért volt a kérdés, hogy a "hagyományos" gyújtótrafót,esetlegesen milyen fajtával tudom helyettesíteni,szóval keresek egy műanyag házas gyu.trafót valamelyik autó márkától ami megfelel ezeknek a kritériumoknak(12v,megszakító+kondenzátor)
Üdv mindenkinek!
Van egy 92-es évjáratú 1.9TD Passátom,olyan hibája van hogy ráadom a gyújtást felvillan az izzítólámpa, mikor elalszik indítok (hidegben is szépen indul)de miután beindult megint felvillan az izzítás és folyamatosan villog,közben pedig hallani a relé kattogását. Valakinek van valami ötlete hogy mi lehet a baj?
Esetleg izzítórelé hiba? Valami baja van az utóizzítással.
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2012
Hello!
Egy izzóvédő korlátozót szeretnék összehozni. Elkezdtük már az RC-modell topicban, átjöttem a helyére.
Arra gondoltam, hogy vagy az egyik vezetéket, vagy mindkettőt, ami az izzóhoz megy, meg kéne toldani, legalább 1 méterrel és azt egy vasmag köré tekerni. Ha nőlne a feszültség, nőlne az indukció és elvinné az izzó előtt a tekercs.
Szia!
Egy tekercsben CSAK változó áram hatására indukálódik feszültség, azaz DC feszültségnél ( autóelektronika ) csak mint ellenállás lesz ott ( a töltés miatt a feszültség értékének nem szabad nagymértékben változnia az akkumulátor miatt )! Steve u.i. : Nem látom az előzményeket, csak a topic címe alapján feltételeztem a DC feszültséget!
A vasmaggal egy elektromágnest valósítanál meg. Nem kell az.
Kiszámoltam, hogy ha 1V-ot akarsz ejteni az izzó feszültségén, akkor 0,25ohmos ellenállás kell. Elvileg elég lenne at 5W-os, de szerintem jobb ha 2 db-os sorba kötsz az izzóval és mindent kibír. Tehát kell izzónként 2db 0.12ohm 5W 5% KNP5WS D=6x17mm 500V 300ppm/°C huzalellenállás. Igy néz ki. Katt ide.
Értem.
Van még valamim, amit nem írtam és a probléma lényege. Itt írtam mondjuk régebben. Szóval a gond az, hogy ezek a Renók csinálnak töltés közben furcsaságokat. Hirtelen felugrik a fesz. a 14-ről mondjuk 15 Voltra. Ez okozza a kinyíródását az izzóknak. Ha csak egyszerűen ki kéne dobni egy Voltot, akkor azt lehetne ellenállással, de valami aktív korlátozó kéne.
5 wattos ellenállásra bízni 50-60wattos izzót? Ezen túlmenően bármennyit köthetsz sorba, csak az ellenállásuk fog összeadódni, a terhelhetőségük nem.
A vezetékdarab se lett volna az amiről eddig beszéltél.
Hogyne adódna össze: az átfolyó áram ugyanannyi, az ellenállás megoszlik, a teljesítmény arányos az ellenállással, akkor a teljesítmény is megoszlik az ellenállások arányában!
Steve u.i. a teljesítmény nagyságával nem foglalkoztam, azt számolni kéne! A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2013
Különben egy ilyesmire gondoltam. Ide betehetsz egy 13V körüli zener diódát, + hozzá adódik a tranzisztor bázis emitter feszültsége(0,6-0,8V) és ennyi lesz a kimeneten. A a bemenő fesz növekszik, akkor azt a nagy tranyó fogja elfűteni. Ezért nem érdemes lemenni a zenerrel 12V-ra, vagy alá, mert akkor a tranyónak mindig sokat kell fűtenie. Ha 13V-os zenert használsz, akkor 13.8V lesz az izzódon és a generátor ha többet tölt, akkor nincs nagy gáz.
Tranyónak használj 2N3055-öt, vagy hasonló darabot. Hűtőborda kelleni fog. A kapcsolóüzemű stepdown megoldások nem jöhetnek itt szóba, mert annak kell 4-5V különbség a kimenet és a bemenet között. Ez itt nem megoldható. Pedig az nem fűtene annyira. Ez lenne a kapcsolási rajz. Katt ide. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2013
Egyszer, még az előző ilyen autómnál (cégautó) találtam a neten egy kis dobozkát, benne egy kis "buta" elektronikát, ami ilyen célra van kitalálva, de sajna nem találom most a boltot.
Gondolom, hogy egy hozzáértő embernek nem okoz problémát egy ilyen korlátozó kitalálása. Az ellenállással az a gondom, hogy így is elég gagyi fénye van a kocsinak, hiába a projektor, ha állandó 1 Volttal kevesebb lenne a kraft, nem mernék este elindulni. Olyan kütyü lenne jó, ami mondjuk 14 Voltig enged, vagy 13,5-ig, azt a kis hirtelen löketet meg nem. Az a ciki, hogy amikor kerestem, mire megvettem volna, már lecserélték a kocsit ezt men most novemberben kaptam, ez marad egy darabig. Úgy emlékszem, hogy ilyen szereld magad csomag volt, egy zacskó alkatrész, egy panel és egy rajz és olyan 1500-2000 pénz.
Mire leírtam, már írtad is a megoldást
Nem tűnik olyan megvalósíthatatlannak. Mivel két pilács van a kocsin, ezért valószínűleg nem is a búra alá, hanem a lámpa tápvezetékére, vagy a kapcsoló elé kéne valahova tenni, nem? Ha igen, akkor viszont legalább 110 Wattra kellene tervezni, igaz? Mondjuk a 2 N 3055 max. 115 Wattot ír. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2013
építs 2 ilyen áramkört. 1 tranyónak a 2 égő sok lenne.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |