Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektronikus hangszerek
Idézet: „A hangja pedig szenzációs, megnéztem a Yt videókat.” Éppen ez az: nincsen benne semmi és mégis! Hát ha nem gőzgép, akkor meg mi hajtja? Nekem már pont az alapgép nem kell, csak valami hangszín módosító kütyü.
Nem az a baj, hogy én mit nem értek meg, hanem az a baj, hogy te elképzeléseid vannak nagyon messze a valoságtól.
Szpisti leirta, hogy a Leslie a Doppler effektuson alapul, ezt nem lehet utánozni némi fázistolással, fázis modulácioval és aligha tudsz ilyen hatást kicsikarni 4 - 5 OPAMPból. El lett neked már minden mondva, de te mégis mindig mást keresel, ne csodálkozz, ha csak passzivan olvasunk és hallgatjuk a monologaidat. Idézet: na azért ne becsüljük le a Philips mérnökeit !„nincsen benne semmi és mégis” Mivel még magad sem tudod mi az amit szeretnél, itt egy link rengeteg jól bevált gyári effekt kapcsolási rajzaival. Egy rakás phasert, flangert, chorust, delayt, de akár torzítót vagy kompresszort is találsz. Válogass! Idézet: Nagyon bonyolultak mind, és nekem talán egyik sem igazán kell egyelőre. Főleg, hogy azt sem tudom igazán, melyik név mit takar? Nem tudom például, mi a különbség például a phaser, flanger, shifter, de már nem is kell semmilyen effekt, csak simán az a [u]dzsessz orgonás hangzás[/u], amit a Hammondtól hallottam először, de tud minden hozzá hasonló korú retró hangszer, abból a korból, amikor IC még nem is létezett. Mindenféle különleges effekt, egyéb sallang nélkül. Nem tudom pontosabban leírni, de ezt akarom. (Semmi visszhang, késleltetés, lebegés, csipogás, torzító, nem kell)„Egy rakás phasert, flangert, chorust, delayt, de akár torzítót vagy kompresszort is találsz.” A Philipsben egyik sincs, mégis más a hangja, mint a sima kopasz négyszögjel, és nekem pont az kellene, de nem tudom, mi a titka. Még egy utolsó kérdés: A Philipsben az osztók után egy ellenállás-háló keveri össze az oktávok jeleit, lehetséges, hogy ez a hangzásának a titka? Az enyémben bele merjek mászni, próbára összekötni a billentyűket 220, illetve 470 kiloohmokkal? Ekkora ellenállások nagy kárt nem tehetnek sehol, hacsak valami más mellényúlással, leejtéssel, nem okozok máshol zárlatot.
Kedves Fecameca! Nekem is vágyam hogy legalább egyszer eljussak Hawaii szigetére, és fűszoknyás lányok legyezzenek egy hétig pálmalevéllel. De ugyanazon oknál fogva mint neked a hangzás ,egyenlőre nekem sem jön össze.
Az a hangzás amire vágysz nem csak neked tetszik, sőt mivel az orgonát a hangszerek királyának is nevezik, nagyon drágák is ezek. Amit te a vakerán láttál 10-20 ezerért, az csak külsőre hasonlított a Hammondra, a hangjához nem sok köze lehetett annyiért. Nem neked, zenében kezdő érdeklődőnek, hanem a profi billentyűsök közt is kevés akad, akinek használható és jó hangzású Leslie imitárora van. Ezek az elektronikus effektek 80 ezer Ft-nál kezdődnek, de az igazi retro hangzást előállító típusok 100-120ezer körül vannak. Nem véletlenül ennyi, mert házilag nem nagyon áll neki összebarkácsolni ilyesmiket senki. Ha meg azt mondod, amiket linkeltem mind nagyon bonyolultnak tűnnek számodra, akkor eleve ne is próbálkozz ezt a hangzást megpróbálni utánozni 1-2 tranzisztoros áramkörökkel házilagosan. Nem tudod milyen hatása van a phasernek, flangernek, shifternek? Írd be a YouTube keresőjébe ezeket a kifejezéseket, és fogsz jópárat hallani . Nem tudom milyen a te hangszered , de mintha valami First klónt emlegettél volna - na abba aztán hiába nyúlsz bele, azon csak tovább rontani tudnál. Persze ha nagyon akarnál valamit otthonra, akkor a német E-bayt kellene nézegetni, vagy az osztrákot, mert ott sokszor kínálgatnak hozzá nem értők Hammond klónokat 1-2 Euróért. Természetesen legtöbbjük javításra szorul, de akad sok működőképes is, csak már unja a tulaj otthon kerülgetni, vagy csak simán megörökölte valakitől -és a szállítása neki egy vagyonba kerülne. Viszont ha odamész érte személyesen, tiéd fillérekért. A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2012
Amit ott láttam, állítólag valódi volt, csak hibás. (Nagyon halkan szól). Az erőlködője nem éppen a legnehezebben megjavítható része, úgy gondolom. Miért szerinted ez nem igazi? A baj az, hogy már elkelt. Még nagyobb baj a távolság. Németországból hány Euróért szállítanának ide, egy ilyet? Szerintem sokkal többért, mint amennyiért vettem.
A Leslie már nem érdekel. [u]Az, hogy rossz hangszert választottam, már legalább egy hónapja tudom.[/u] Idézet: Szerinted azért dobáljak ki az ablakon ezreket, hogy egyetlen egyszer meghallgassam, ez-e az , amit kerestem, azután kidobjam ha nem tetszik? A tranzisztort beültethetem másnap másba. De egy olyan cél IC-t, amiket ajánlgatsz? Kinek adom el, ha mégsem kell? A lényeg aláhúzva. ha ennél okosabbat senki nem tud velem közölni, mint amit úgyis tudok, akkor viszontlátásra. „Ha meg azt mondod, amiket linkeltem mind nagyon bonyolultnak tűnnek számodra, akkor eleve ne is próbálkozz ezt a hangzást megpróbálni utánozni 1-2 tranzisztoros áramkörökkel házilagosan.” A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2013
Sziasztok
Boldog új évet mindenkinek. Elkészült a hangszerem. Amire én használom, teljesen jó. A Ketronnak köszönhetően, eszméletlen jó orgonák, gitárok, saxik stb... A létező összes Yamaha stílust ismeri. Azért nem volt semmi megépíteni, jó pár napos fúrás-faragás volt, csak a ház gyártása is. Homemade synthesizer
Szia! Gratulálok. Nagyon jól néz ki, bármelyik részegysége többe kerülhet, mint egy gyári Yamaha. Te mi az a Ketron? (Ha szabad megkérdeznem az anyagi oldalát hány százezerből lehet egy ilyet összehozni? Vagy esetleg milliós nagyságrendről beszélhetünk?)
Csak gratulálni tudok!
Jól néz ki! BUÉK!
Köszönöm a gratulációt.
A Ketron egy hangmodul, pontosan egy SD2 típusú. Kivettem a dobozából, kiforrasztottam belle az összes csatlakozót. Bekerült a szintibe, a monitor alá. Amúgy a monitor teljesen síkba fektethető a szállítás miatt. A billentyűzet USB-n kommunikál a PC-vel, majd egy USB/MIDI kábelen megy a jel a Ketronhoz, ami a hangzást képezi. A Live-styler 14 program a működtetője. A költségek: alaplap és hozzávalók voltak, amúgy újonnan 27-28 ezer, billentyűzet volt, amúgy újonnan 30 körül, na nem ilyen, használtan 15-20 ezer. Modul volt, újonnan 110, használtan 70-ért vettem még valamikor. Dobozt egy ezresért hajtották le anyaggal, alu idomok 2-3 ezer. A monitorban cseréltem az érintő vezérlőjét, ez 5400 volt. A monitor is volt, amúgy az 40-50 ezer lenne, sajnos drágább mint a nagyobbak. Ha nagyobb házat csinálnék és beférne egy hangkártya, akkor a modul nem kellene, ugyan is a program tudja kezelni a VST-ket. Persze akkor sokkal komolyabb PC kell hozzá, na meg egy DSP-s hangkártya, de legalább egy Audigy2-es. Akkor árban kb. u.ott vagyok. Kb 150-200 közt lenne, ha mindent kellene venni, viszont egy Yamaha Tyros a közelébe sem érhet hangzásban, vagy bővíthetőségben. Már gondoltam arra is, hogy régi orgonát átalakítani így. Az expresszen nagyon olcsón vannak fent. Ha valaki kedvet kap az építéshez, szívesen segítek.
Csak fecamecának:
Igy kell manapság elektronikus hangszert épiteni
Azt átengedem az utókornak. Én meg majd egyszer veszek magamnak valami faházas régi hangszert, ha lesz miből. Addig csak az a legfontosabb, hogy megtanuljak játszani. Még akkor is, ha a jelenlegi hangszerem úgy szól, mint az 555-ökből készült kis játékszer. Csak nem kell naponta hangolgatni, és van elég billentyűje. Bővíteni meg sajnos szerintetek sehová nem lehet.
Mégiscsak szereltem bele egy új végfokot, és alul áteresztő szűrőket. csak nem vértyog olyan fület sértően, mint eredetileg. Az eredeti hang-végerősítő szűrő beépítés után már nagyon halk lenne(LA 4550). Hangszernek meg marad benne a vasúti szignál, tangóharmonika, fuvola és a papírtrombita hangja, sajnos ezeken nem lehet változtatni. Bár látnám egyszer a Hammond hangzás oszcillogramját valahol, talán tudnám, mire kellene törekedni, de csak annyit tudok, hogy a gyerekjátékom ugyanolyan négyszögjelet állított elő a szűrés beépítése előtt, mint az 555. Most már középső hangoktól felfele közelít a színuszhoz(fuvola), a mélyebb fekvés is lágyabban szól. Egyébként ebben is szoftver csinálja a hangszereket, csak nem lehet programozni, azt hiszem úgy hívják, ami benne van, hogy ROM (Read Only Memory) Hasonlóak voltak akkoriban a televízióhoz csatlakoztatható videojátékokban, amin ment a Super Mario, és sok egyéb primitív grafikájú játékocska. A billentyűzetemen meg nem hangok vannak, hanem le van mátrixolva, 16 erű szalagkábelen keresztül kommunikál digitálisan a processzorral. Egyébként az egyszerre megszólaltatható hangok száma : 7. A 8.- ra már nem reagál. A PC-khez a fiam ért nálam sokkal jobban, a karaoke meg engem nem érdekel.
Neked elsösorban némi alapképzésre lenne szükséged.
Pl. mi a különbség a szinusz, háromszög, fürész ill a négyszögjelek között (most nem technikai szempontból, hanem zenei szempontból) - egyes hangszereknek nagyon is jellegzetesek a jelformái. (S itt nem elsösorban elektronikus hangszerekre gondolok, hanem pl. egy hegedü vagy furulya hangja között mi a különbség). Ezután jönne sorra az egyes hangszerek lefutási alakja - miböl lehet megkülönbözteteni a fuvos hangszert az ütös/pengetöstöl. Csak ezután következnek a speciális hangzások- miért szól a zongora másképp otthon a szoba 4 fala között, és egy koncertteremben. Vagy miért változik az orgona hangja egész mássá, teret kitöltövé, ha megnyomják rajta a vibrato regisztert. Folytathatnám tovább is, de félö, hogy a többieket untatnám, de ezen dolgok legalább alapvetö ismerete elengedhetetlen egy, még akár primitiv, elektronikus hangszer megépitéséhez is. Arrol nem is szolva, hogy egy Hammond nem egy ismert orgonát utánnoz, hanem maga a hangszer, minden jellegzetességével. De ugyanez érvényes sok más modern hangszerre is, és láthatod a koncerteken, hogy szinte minden zenész más hangszeren játszik, mert annak a hangja jobbal illik a saját fantáziájához. (Egy klasszikus zenekarban pl. nem spekulálhat a hedegüs, hogy milyen hegedün (elektromos) játszik - legfeljebb jobb vagy rosszabb hangzásu jut neki). Egy-egy ilyen hangszer analizisére egy oszcilloszkóp édes kevés, és sok tudos, zenész sok évig tanulmányozza és probálja lemodellezni egy-egy klasszikus hangszer hangját, hogy azt majd nem kevesebb munkával belekomponálják valamelyik aktuális elektronikus hangszer memoriájába. Hasonlitsd csak össze a villanyzongorákat az évek során. Még a maiak sem tudják egy-egyben lehozni a neves koncertpianok hangját, már nagyon közelitik, de még mindig nem annyira jo hangúak mint a nagy elöd. (Igaz tudnak sok más gyönyörü hangot, amit a mintakép meg nem is tudhat). Szoval nem ártana ezekkel a dolgokal tisztában lenni, mert akkor jol lehet a kérdéseket feltenni és azokra jo válaszokat is lehet kapni. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2013
Tudom, hogy mi az amit keresel, az a bizonyos hang. Szerintem a Böhm és Wersi orgonák is tökéletesen tudják ezt a hangzást, két egyforma meg úgy sincs, még Hammondban sem. Valamikor volt Wermonám, de az más kategória. Szerintem egyszer veszek egy régi Wersit, vagy Böhmöt, nekem az nagyon bejön.
Egy ismerősömnek van egy orgonája, de nem tudom milyen típus, egy manuálos, 4, vagy 5 oktávos. Szerintem egy 10-esért el lehetne hozni. Valamikor azzal járt zenélni. Meg van a pincében egy Wiscount is, két manuál, lábbasszus, erősítős, csak nagyon le van pukkanva, de úgy 4 éve még működött. Na azok nagyon jó orgonák. Más Talán a 89-es RT évkönyvben van egy komplett orgona kapcsolás. Oszcillátoros, frekvenciaosztós, vibratóval, szűrőkörökkel. Wersi organ Wersi 2 Böhm organ Idézet: „Talán a 89-es RT évkönyvben van egy komplett orgona kapcsolás. Oszcillátoros, frekvenciaosztós, vibratóval, szűrőkörökkel.” Sajnos nem nyert az az évjárat, valamelyik másikban lehet. Pedig soká jött le nagyon a letöltés.
Gratulálok Tibi, nagyon pöpec lett!
Skerült a digitális zajok kiszűrése a hangból végülis?
Köszönöm szépen. Igen sikerült, most még MP3-at nem tud, ahhoz még kell egy DI-BOX, de a többi dolog OK.
Holnap megkeresem az évkönyvet és írok. Esetleg le tudom fotózni, ha az jó. Reggel megyek haza, ezért ma nem megy.
Megnéztem, a 88-as évkönyvben van. A 100-dik oldal környékén.
Én biztosan átalakítanám kicsit. Inkább magasabbra húznám az alapfrekit és több oktávra osztanám. A terceket kihagynám, csak a kvinteket tenném be. A nagyterc elég hülyén szól egy moll-os nótánál. Minél több oktáv van egyszerre, annál jobb a hangzás. Persze a vibrátó nélkül, olyan templomi orgona hangja van. Ma szerelhettem a hangszert. Reggel bekapcsoltam és nem látta a vinyót. Többszöri próba után egyszer elindult, aztán megint semmi. Vinyót kellett cserélni. Na, mire mindent újra telepítettem, eltelt a nap. Persze nem volt laptop, csak normál HDD-m, még 12v-ot is oda kellett vinni neki. De most már jó. Ma próbáltam az orgona hangokat rajta, nagyon dögös, főleg a leslie.
Sziasztok! Massawa akarva, vagy nem akarva de mégis segített.
Idézet: „Vagy miért változik az orgona hangja egész mássá, teret kitöltövé, ha megnyomják rajta a vibrato regisztert.” Nem is tudja, hogy amiken csúfolódik, főleg a kudarcaim, azokból lehetett a legtöbbet tanulni. Végül is visszaterelte a figyelmemet a lényegre. A hangszeremnek nem működött rendesen a vibratoja, azazhogy majdhogynem sehogyan sem. annyira gyenge volt, hogy szinte alig lehetett észrevenni. A szűrők hiánya volt a másik gond, hogy még egy primitív hangszínszabályzót se terveztek bele. Tegnap teljesen átalakítottam a cuccot. Megvan a kívánt hangzás. Mennyeien szól. A Fet-es fázistologatós akármit átterveztem szereóba, a két oldalt egymáshoz képest 180 fokkal rángatja a fázist. Kikötöttem a kísérő automatika hangerő szabályzóit, az egyikből hangszínszabályzó lett, feszültségvezérelt elektronikus, mert a potméter monó, a másik a dobgép hangereje helyett a vibrato ereje lett. Más: Idézet: Nekem is volt ilyen problémám a hangszerrel. A tápfeszültségeket agyon szűrtem, stabilizáltam, minden fokozatot külön választottam mégis. Végül is a végfok bemeneteivel sorba kötött 100 kiloohmos ellenállások segítettek ezen, az ellenállások után meg 10 nanoFarad e testre. „Gratulálok Tibi, nagyon pöpec lett! Skerült a digitális zajok kiszűrése a hangból végülis?” Más: Szuszitibi, köszönöm, hogy utána néztél, ha ráérek, majd elolvasom a cikket, bár komplett hangszer építésébe egyelőre nem kezdek, hátha lehet belőle valamit tanulni. Eddig is az volt a legnagyobb haszna az összes kacatoknak amiket építettem, még a látszólag értelmetleneknek is (Massawa és Szpisi), amiket megtanultam belőle. A legnagyobb öröm az egészben az, hogy amiket beleépítettem a hangszerbe, elég sok része saját tervezés, másrészt kiollóztam a talált kapcsolásokból a nekem szükséges részeket, és úgy kombináltam össze, a magam igénye szerint. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
Építettem octavert is, csak úgy próbára. Sajnos használhatatlan, mert szóló hangnál még jó, de az akkordot recsegőssé, torzzá teszi. Akármilyen keveset is keverek hozzá az egy oktávval magasabb hangból, ugyanazt csinálja, mint az osztó, a már összekevert hangokkal.
A hangszerbe meg tényleg nem lehet belenyúlni, mármint a digitális részhez, mert van egy 1 MHZ kvarc, 2 darab százlábú összekötve, amin 2 lábat összezársz, és kijön amit a szoftver végrehajt. PL. egy csésze kávé. Ez vicc volt, de csak a parancs végrehajtása után jön ki belőle mondjuk a C hang. (És mellette még halkan a digitális zörejek az erősítőben) RT évkönyvet meg letöltöttem a 4shared.com -ról. Ne fáradj a fotózással.
Bocs nem csufolodok, mindig is segiteni akartam, de te vetted ezt eröszaknak, és tartottad magad jol informáltnak, és nem tartottál igényt a tanácsaimra.
Massawa!(És Szpisti ) figyelmébe:
Idézet: „Egyre azonba ügyeljünk. Az esetlegesen felmerülő kiegészítéseket lehetőleg ne komplikáljuk túl. ahová 1-2 tranzisztor is megfelel, oda ne használjunk fel 2-3 vagy esetleg több műveleti erősítőt, mert ezzel többet ártunk, mint használunk, - a legtöbb esetben csak rontunk. (Páll Viktor HA5BE Cikk: RT évkönyv 1988. 107-121. oldal.)” Ezeket nem én mondtam, de ugyanez az én véleményem a ti segítségetekről, mert szerintetek az, ami nem tartalmaz legalább két tucat nehezen beszerezhető és drága IC-t, az szerintetek hajítófát sem ér, beleveritek a csúfot. Például: Idézet: „Szpisti leirta, hogy a Leslie a Doppler effektuson alapul, ezt nem lehet utánozni némi fázistolással, fázis modulácioval és aligha tudsz ilyen hatást kicsikarni 4 - 5 OPAMPból.” Szerintem meg egy 30 centiméteres körben pörgő hangszóró nem egy nagy csoda, nem kell a bolhából ekkora elefántot csinálni. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
30 centiméteres körben pörgő hangszóró nem egy nagy csoda
Megint csak megmutatod, hogy igen kevés fogalmad van a hangokról, és keletkezésükröl. Senki nem mondta, hogy az 1-2 tranzisztoros áramkörök nem jók, csak azt mondtuk, hogy azokkal nem lehet még egy primitiv forgo hangszorot sem utánozni. A forgo hangszoro ugyanis sok nagyságrenddel bonyolultabb (komplexxebb) hangot tud produkálni, mint 1-2 tranzisztor söt egy marék 100 lábu is. Nézd meg egy doppler effektus matematikai leirását és mondd el nekünk, hogyan lehet egy ilyen bonyolult függvényt 1-2 tranzisztorral szimulálni. Lehet, hogy az életed végéig nem tudnád leirni azokat a jelenségeket, amiket a forgohangszoro tesz a beleküldött hanggal..... ennyit ehhez. Én sem vagyok a bonyolult áramkörök hive, de ha áttanulmányozod a hangzások alapjait (lásd korábbi hozzászolásom), akkor (esetleg) rájössz, hogy mit lehet megcsinálni 1-2 tranyoval és mit nem. Ez lenne a legföbb felismerés, amit végre elsajátithatnál (az osztókon kivül), és nem kellene neked kioktani azokat, akik majdnem az egész életüket a hangok világára áldozták....
Bocs, de először is a hangzás amire én vágytam, A teljesen rossz minőségű kameramikrofonos Youtube- os felvételekből is kihallik, éppen ezért nem kellhet hozzá különleges technika. Másodszor valaminek a hozzávetőleges leutánzása nem kell 100% azonos legyen az eredetivel, az már nem utánzás, hanem helyettesítés, vagy pótlás.
Nem kioktatni akarlak, csak az a hangnem, amit időnként használsz, hogy is mondjam, hogy ne sértődjél meg, lekezelő, pökhendi, fölényeskedő. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2013
Az a gond, hogy itt a számítógép keltette digitális zajok vannak (voltak) rajta. Hiába csinálok bármit, ha a test közös, akkor is jelen van. Úgy oldottam meg, hogy külön táp van a modulnak, csak a midi kimenetnél van összekötve, ott is optoval. Sajnos, még most is hallani, ha mozgatom az egeret, vagy valamit módosítok, de ezen a hangerőn már nagyon hangos a zene is, ha lejjebb veszem, akkor meg nem hallani a zajt. Ezért nem tudja még az MP3 lejátszást, mert kell egy kisméretű DI-BOX, amit be tudok szerelni, azzal tudom közösíteni a modul és a PC hangját, csak most nincs "kedvem" áldozni rá.
Kicsit szomorú vagyok a vinyó miatt, mert így majd fél kilóval nehezebb lett a hangszer.
Sikerült venni egy EMU0404 PCI hangkarit. Dobozos, mindennel együtt, 15-ért. Ez megy majd az új alaplapba. Még nem tudom igazán, milyen legyen a következő szinti, vagyis tudnám, csak ahhoz hiányoznak némi anyagiak. Még szeretnék készíteni egy orgonapedált. Aztán valami vezérlőt, amin nagyon sok gomb és poti van. Kellene vagy 90-100 gomb, 28 toló és 16 forgó poti. Aztán néztem, 18-ért van új 15-ös monitor, de mire érintős lesz, majd 50-be van. Szépen lassan majd csak alakul. Ezt is majd egy éve tervezgettem, gyűjtögettem a hozzávalókat.
Hajdanán az elsö hibrid szintit (digitális vezérléssel feljavitott moogot) ugy épitettem meg, hogy a digitális föld a -15V-on volt. Akkor csak igy tudtam megoldani a digitális zaj eltávolitását.
Müködött csak veszélyes volt vele mérecsgélni, mert az ember gyakran elfelejtette, hogy a digitális föld <> GND-al, és ha valami illetéktelen hozzáért repült a biztositék (meg néha más is).
15-ös monitort 2-3 ezerért lehet venni (esetleg kondicseréset), és amit láttál a videómon érintőfeltét nem volt több 40 dollárnál.
Ha ilyen rengeteg potit akarsz és gombot, akkor feltétlenül javaslom az uCapps oldalát és moduljait. Az Emu nem volt rossz áron, ha tényleg fullos. Én kénytelen voltam usb audio dac-ot beépíteni, mert a mini ITX-be nem férnek el már pci kártyák. De bőven megteszi , és szinte ingyen volt a Texastól sampleként. Eleinte belefaragtam valami noném cmi chipes pci hangkarit, de nem sok haszna volt. Került a helyére egy FW vezérlő, ami a 16-os keverőt viszi. A külső plusz opció meg egy usb Alesis IO2 express amivel mennek a vst-k. Ilyesmit csak hosszú évek alatt lehet profira felfejleszteni, nem is érdemes elkapkodni.
Nagyon szépen köszönöm a segítségedet. Már a szándékot, egyébként egyelőre kimerültek a lehetőségeim. A cikket áttanulmányoztam, nem rossz leírás lenne, az alaphangok oszcillátoraiban, és az elektronikus kapcsolóáramköreivel különbözik csak a Philicordáétól, de éppen a hangregiszter szűrőkkel foglalkozik a legkevesebbet. Ráment 1 napom, hogy végigpróbálgassam őket, melyik mit csinál? Az alul és felül áteresztő létraszűrőkre nincsen szükség, ugyanezt tudják a potenciométerrel állítható hangszínszabályzóim. A trafós(tekercses) körök őnála hol rezonálnak, ugyanúgy titok marad, mint ahogy a Philips kapcsolásból sem deríthetők ki tekercsadatok. Azt írja jó oda a Sokol rádió fázisfordító vagy kimenőtrafója is, pedig a kettő között óriási a különbség. Ezek után én próbáljam meg kondenzátorok csereberélésével ráhangolni a nem tudom, mire, ezt tanácsolja. Az oktávok hangjainak a keveréséről azért kell lemondanom, mert nem akarom a jól működő gyári hangszert szétbarmolni, ehhez újra kellene az egészet építeni, pedig ennek az órajel frekvenciája kvarcpontos, kár lenne érte, lecserélni valami multivibrátoros őskövületre. Neked is elmondom, a hangszer csak tanuláshoz kell, nem lépek fel vele sehol. Tetőled is csak a tudásodat irigylem, aki ilyen hangszereket épít, az biztosan játszani is tud. Ha itt a szobában az én fülemnek jó a hangja ennyi elég nekem. További sikeres hangszerépítést kívánok.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |