Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   83 / 167
(#) akyy87 hozzászólása Dec 27, 2012 /
 
üdv!
Olyan kérdés merült fel, hogy már meglévő utólagos riasztós autóba kellene utólag kp-i zár is, ami távirányitós.
Azon filózok, hogy lehet-e egyszerűen párosítani a 2 rendszert vagy egyszerűbb egy riasztó+kp-i zár szettet venni a régi vezérlőt kiiktatva?
A mostani riasztó távirányítós, a kp-i zár is az lenne, 2 távirányitót cipelni meg nem praktikus.

(#) Inhouse válasza akyy87 hozzászólására (») Dec 27, 2012 /
 
Van egy távirányítós riasztód, vegyél egy sima kp zárat. Így tudod távirányítóval nyitni/zárni az autót riasztóval együtt. Minek erre még külön egy távirányítós kp zár?

Üdv
Inhouse
(#) czigler.peter válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 27, 2012 /
 
Hali!

Igen ez egyszerű, de előtte nézd meg van-e rajta közp. zár vezérlés, mert találkoztam olyan régebbi távos riasztóval ami nem tudta vezérelni és cserélni kellett azt is.

Üdv.
(#) czigler.peter válasza akyy87 hozzászólására (») Dec 27, 2012 /
 
Hali!

Igen ez egyszerű (lásd Inhouse válaszát), de előtte nézd meg van-e rajta közp. zár vezérlés, mert találkoztam olyan régebbi távos riasztóval ami nem tudta vezérelni és cserélni kellett azt is.

Üdv.
(#) akyy87 válasza czigler.peter hozzászólására (») Dec 27, 2012 /
 
üdv!
Na igen, én alapban arra voksolnék, hogy nem tudja vinni a kp-i zárat.
(#) elsoocsi hozzászólása Dec 27, 2012 /
 
Sziasztok!
Bicskakulcs ügyben szeretnék segítséget kérni. Beszereltem a 80 Cabrioletbe egy Csumpala Kft féle bicskakulcsot. Majdnem minden szép és jó de vannak problémáim. Ennél a típusnál a két ajtó pneumatikus a csomagtér pedig elektromos záras, mert tető nyitásnál lezárja a csomagteret ne ütközhessen a tetőtakaróval vagy nyitott csomagtérnél ne lehessen nyitni a tetőt. Megvezéreltem a pneumatikus rendszert és viszi is a két ajtót meg a tankolóst úgy ahogy kell de a csomagteret nem. Ha hagyományosan kulccsal nyitom, zárom akkor minden működik. A kulcsos ajtózáron is van vezérlés ilyenkor ez viszi de csak közösen a pneumatikus vezérléssel. Szerintetek van valamilyen megoldás, hogy minden működjön? A szerkezet ablak csukásra kiad 20 másodperc - jelet ezt megoldanám könnyen egy relével mert van "egy gombbal 4 ablak működtetésem" de 5-6 sec alatt felhúz, bírják ezt a hosszú időt a motorok? Ráadáskén pedig a nagy matatásban kigyulladt a légzsák visszajelzésem valami csatit elpiszkálhattam vagy mi lehet,ezekből kilehet olvasni(96 évjárat)?

na csak ennyi egyenlőre
köszi
(#) Inhouse válasza akyy87 hozzászólására (») Dec 28, 2012 /
 
Nagyon régen nem láttam már olyan autóriasztót, ami nem tudja vezérelni a kp zárat...manapság, ha keresnél is igen sokáig tartani találni ilyet...
Voksolnál erre, vagy megnézed milyen van benne?

Üdv
Inhouse
(#) czigler.peter válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 28, 2012 /
 
Én egy passatból a múlthéten dobtam ki egyet, ha tudtam volna hoy kelleni fog megtartottam volna Neked

Üdv. Peti
(#) czigler.peter válasza akyy87 hozzászólására (») Dec 28, 2012 /
 
Hali.

Én alapból arra voksolnék, hogy tudja, de biztos ami biztos megnézném, Alaphelyzetben ha nem is tudja akkor is jobban jársz, ha inkább a riasztót csernéd, mint ha távos közp zárat veszel.

Üdv. Peti
(#) akyy87 válasza czigler.peter hozzászólására (») Dec 28, 2012 /
 
óhh köszi!
Tisztább dolognak tartom én is, ha mindent 1 vezérlő visz!
Bízom benne, hogy nincsen összebarmolva mindenféle inditástiltással...
(#) akyy87 válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 28, 2012 /
 
Az a baj, Inhouse, hogy nem tudni mikor lett beszerelve, egy F Astra az alany, lehet hogy 1000 éves, de megnézni nem tart semeddig, az igaz!
köszi!
(#) akos70 válasza czigler.peter hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Milyen típus volt az? Én távirányítósban nem találkoztam olyannal, ami ne tudna központi zárat vezérelni. Lehet, hogy nincs rá 6 vezeték, ahogy ma divat, csak 2, de az épp elég.
(#) Inhouse válasza czigler.peter hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Idézet:
„Én egy passatból a múlthéten dobtam ki egyet, ha tudtam volna hoy kelleni fog megtartottam volna Neked”


Nekem? Nekem, nem kell...

Üdv
Inhouse
(#) czigler.peter válasza akos70 hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Hali!

Nem tudom milyen volt, mert semmi felirat nem volt rajta csak egy gyári szám vagy sorozatszám, de igazából nem is nagyon foglalkoztam vele, mert amit tudnia kellett volna ahhoz kevés volt ( központi zár és elektromos ablak vezérlés).
(#) czigler.peter válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Sejtettem, ezért váltam meg én is tőle

Üdv Peti
(#) akos70 válasza czigler.peter hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
Tudná az mindkettőt, ha a távirányítóval tudtad ki-bekapcsolni. Érdemes lett volna megpróbálni, mert nem biztos, hogy mai ócó riasztó megbízhatóbb, mint egy 20 éves példány.
(#) dokibácsi123456 hozzászólása Dec 29, 2012 /
 
Sziasztok
Kérdésem lenne. 1998-as 1.6 benzin 4 ajtós "A" merciben van gyári levegős kp zár.
Hol , esetleg milyen színű vezetékre tudok riasztót kötni ami vezérelni fogja?
S O S lenne mert nagyon kopott a kulcsa és a zára és ez olcsóbb megoldás lenne a zárcserénél.
A kompresszorhoz 3 szál vezeték megy - vastag barna
- vastag piros/szürke (aszt hiszem)
- vékony piros/fekete

Még nem találkoztam ilyennel és nem akarok kárt csinálni.
Köszi
(#) akos70 válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Dec 29, 2012 /
 
A vékony lehet a vezérlés. Próbáld meg egy 1-2W-os próbalámpán keresztül testre ill. +12V-ra érinteni, erre kellene csukni ill. nyitni.
(#) czigler.peter válasza akos70 hozzászólására (») Dec 30, 2012 /
 
Hali.

Nem szoktam olcsóbb kategóriás riasztót szerelni, csak megbízhatóbb típust. Ettől csak akkor térek el ha a megrendelőm hozza a sajátját (ami olcsóbb verzió), De ilyenkor mindig elmondom a hátrányait, lásd megbízhatóság és működési élettartam.

Üdv. Peti
(#) Inhouse válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Jan 2, 2013 /
 
A levegősnél egy szálat kell keresni, ami egyik állásban 12V a másikban test. Ezt kell megszakítani és keresztülvinni a vezérlődben levő reléken, amit a 6 szál takar (mostanában).
Ehhez meg kell határoznod a 6 szál bekötését. Alapból 2-2 egymáshoz képest zárlat lesz. Ha nyomod a gombot, adott ideig (érdemes már egyből 3,5s-ra rakni) a 2-ből az egyik a harmadik szálhoz lesz zárlat. A 2 kör egymástól független. Így meg kell kapnod a 2*(COM,NO,NC) szálakat és ez alapján már kötheted is. Rakok ide egy rajzot innen a HE-ről, egy másik készülék bekötésének ezen részlete, mind így kell kötni. Az alsó rajz a levegősé.

kp zár bekötés

A relék érintkezőinek elnevezése fentről lefelé: NO, COM, NC és ugyanez még egyszer.

Üdv
Inhouse
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2013
(#) dokibácsi123456 válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Szia!
Igazából csak a kompresszornál néztem meg a vezetékeket amik nem tudom hogy megegyeznek e az ajtóból kijövőkkel.
Valaki írta hogy a vékony lesz a vezérlő szál.
Ha esetleg aki csinált már ilyen tipusú autót és meg tudja mondani az ajtónál lévő vezeték színét az lenne a legnagyobb segítség.
Gondolom az ajtóban lévő kapcsoló és a kompi között van egy központ .
(#) Inhouse válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Nem tudom mire gondolt. Szinte mindig csak vezérlőszálat kell működtetni, alig folyik áram...
A levegősnél is impulzust csinál a vezérlője a statikus jelből (kapcsoló a motorban/zárban), csak nem 0.7s, hanem olyan 3.5s.

Üdv
Inhouse
(#) dokibácsi123456 válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 7, 2013 /
 
Üdv!

Az oké hogy mindig vezérlőszálat kell keresni de hol? Itt konkrétan arra gondoltam hogy a kompresszornál lévő jó e vagy az ajtóból kijövő a megfelelő.(Nekem ez a macerásabb mert nem látom a vezeték színeket és blindre szurkálni hááát az necces mert ha valami kap testet/áramot , még ha lámpán keresztül is de "ő" nem szerette volna és besz@rik az csak problémát szül és költséget sajnos. ) Ezt szeretném elkerülni.
Ezért lenne szükségem a konkrét színekre.

Üdv
(#) Inhouse válasza dokibácsi123456 hozzászólására (») Jan 7, 2013 /
 
Végig kell gondolni, hogy mi mit csinál. Mivel tudod zárni az ajtókat? Az ajtóban levő gombbal, tehát ott lennie kell olyan kapcsolónak ami ezt végzi, tehát pl. itt jó lenne ami az ajtóból bejön a kaszniba. De ez hátra megy és vagy van külön vezérlő és attól vezetékek a kompresszorhoz, vagy benne van a vezérlő a kompresszorban. Ez utóbbi esetben, amire nagy az esély, az ajtóból jövő vezeték ide fut be, tehát mindegy, hogy hol kötsz rá, az a vezeték ugyanaz...
Először mindig mérni kell, azzal nem lehet elrontani semmit. Tehát rámérsz a 3 vezetékre, és felírod, hogy mit csinálnak alap helyzetben és a működtetés 2 állapotában. Valószínű lesz egy állandó +12V, egy test (0V) és egy olyan, ami zárva/nyitva 12V/test (nem tudom melyik-melyik).
Ha ez megvan, mehetünk tovább.

Üdv
Inhouse
(#) riaszto hozzászólása Jan 9, 2013 /
 
Most kaptam egy Mlogic A4 autóriasztót. Központizárat hogyan tudom müködtetni ?
Vagy külön kell hozzá elektronika segítséget kérnék.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2013
(#) Inhouse válasza riaszto hozzászólására (») Jan 10, 2013 /
 
Van leírásod a riasztóhoz?
Milyen kp zárad van?

Üdv
Inhouse
(#) ftotya hozzászólása Jan 10, 2013 /
 
Sziasztok tudnátok segíteni valaki olyan kellene aki ford kétgombos ajtónyitót javítani tud.köszönet
(#) bladika hozzászólása Jan 11, 2013 /
 
Sziasztok,

Peugeot 206 2002, riasztó bekötéssel kapcsolatban kérnék segítséget. Van valakinek tapasztalata az ajtónyitás érzékelővel? Hogyan lehetne a gyári jeleket felhasználni? (AZ UTASTÉR VILÁGÍTÁSRA CSATLAKOZÁS NEM MEGOLDÁS) Az utólagos riasztó fel van készítve kapcsolt 12V és kapcsolt test feldolgozására egyaránt, de sajnos a gyári ajtó kapcsoló nem ilyen egyszerű. Az a gondom, hogy az ajtóban lévő kapcsoló nem a "hagyományos" testet kapcsol ha ajtó nyitva megoldású, hanem:
- testet kapcsol ha ajtó nyitva,
- kb. 3V körüli feszültségre húzza BSI, ha ajtó csukva,
- majd ismét testre húzza a központi zár motor belső kapcsolója ha központi zár bezárva.
Ezt a jelet ezzel a logikával nem képes a riasztó feldolgozni. Tudtok valami egyszerű és szakszerű megoldást? Semmikép nem szeretném megfúrni a karosszériát kapcsoló beépítés végett.
(#) Inhouse válasza bladika hozzászólására (») Jan 11, 2013 /
 
Válaszd le egy kis relével. Az ajtókapcsoló a kis relét kapcsolja, annak az egyik érintkezője az eredeti rendszert, a másik pedig a riasztót. Így minden megmarad és független is lesz a kettő.

Üdv
Inhouse
(#) bladika válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 11, 2013 /
 
Nem rossz ötlet, hétvégén ha lesz időm megpróbálom. Köszi!
Következő: »»   83 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem