Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Vegyél A4-es pausz papírt, meg black covering spray-t. Próbáld meg ezekkel. Nagy esély van rá, hogy sikered lesz vele.
Köszönöm az ötletet!
de most mivel már ráment az összes türelmem ezért szerzek egy nyomtatót és átalakítom hogy panelra tudjak nyomtatni pl mint itt a videóban: Bővebben: Link remélem működni fog ha lesz nyomtató ehhez nem kell se a drága positiv 20, előhívó csak a maró folyadék és az onozó sőt még időt is takarítok meg majd vele, és pénzt ha sikerül szereznem nyomtatót átalakítom és írok fejleményt
Hát persze! A következő lépés meg már az lesz, hogy kijön egyenesen a nyomtatóból a maratott panel!
Pauszpapír, Labeloff spray, 5 csöves arcbarnító UV , 1 perc, P20 15 percig sütőben 70 fokon szárítva, gyári előhívó 2:12 higítva és pörfikt!
Sokk sikert hozzá .De csak akkor csináld , ha nem sajnálod az időt rá.
Nekem jó a sima bolti A4 fénymásoló papír. Azt később már nem írom, hogy a Trasparent spray-val le kell fújni a papírt, úgy nedvesen világítható át.
Először be kell lőni a rendszert. Csinálok kis felesleges nyákokkal próbát, először előhívó beállítására. Lefújok 5-6 db.-ot P20-al, kis grillsütőben szárad, 70 fokig felfűtve, utána kikapcsolva, ekkor teszem be száradni 10 percre. A próbanyákra levilágításhoz papír helyett pld. kis alátéteket teszek, vagy akármit mintázatnak, amin nem megy át a fény. és sima felületével hézagmentesen felfekszik a nyák-lakkrétegre. Ezeket együtt világítom hosszú ideig, amennyi biztosan elég a fotolakknak, nem baj, ha több a szükségesnél. A takarás alatt úgysem kap fényt. Ha ez kész, akkor előhíváspróba egy nyákkal. Akkor jó az előhívó, ha 40-60 másodperc alatt lejön a fotolakk a fényt kapott részről, úgy, hogy az előhívóban mozgatom a nyákot, vagy puha ecsettel -csak enyhén- ecsetelem a fotolakkot. De a fényt nem kapott rész sértetlenül maradjon meg. Ha gyorsabb a lakk leválása, higítani, vizet kell adni hozzá. Ha lasabb a leválás, süríteni, előhívó por kell hozzá, ami lassabban oldódik, pár percet hozzáadás után várni kell. Újabb próba másik nyákkal, amíg nem jó, tehát 40-60sec. alatt előhív rendben. Csak ezután lehet a fotózás idejét megállapítani, szintén próbanyákokkal, mint előbb, csak most már papírról készítem a fotózáspróbát. Először rövid megvilágítás, újab nyákokkal egyre hosszabb idők. Előhívásnál látni melyik idők a jók, ahol a fényt kapott rész 40-60sec. alatt lejön, de a takart rész (rajzolat) sértetlen. A legrövidebb, és leghosszabb jó idö középértéke (átlaga) a jó megvilágítási idő. Tehát ha pld. a 4 perc és 5 perc közöttiek jók, akkor (4+5)/2=4.5 perc a jó idő. Maratás után látni igazán, lesznek-e bemaródások. Ha igen, rövidebb idővel lehet próbálni, de inkább nem takar eléggé a festék. Meg lehet próbálni két azonos papírt egymásra tenni, de lehet, hogy hosszabb világítási idő kell. Vagy egyre kétszer nyomtatni, ha sikerül egy papíron ugyanoda a második nyomat. A lámpa mindig ugyanolyan távolságra legyen a nyáktól. Vannak lámpák, melyek bekapcsolás után nem azonnal adnak teljes fényt. Én letakarom a nyákot, hogy ne kapjon fényt, bekapcsolás után 1 perccel már biztosan teljes fénnyel megy a lámpa, leveszem a takarást, ekkortól kap fényt a nyák, és nyilván a megvilágítási idő is innen számít. A fény egyenletes legyen a nyák egész felületén. Ez nem olyan bonyolult, mint amilyen hosszan leírtam, de egyszer "be kell lőni", utána nem lesz szívás. Ha az előhívó belövésénél megméred, hogy mennyi víz és mennyi por kellett (ill. az arány) akkor később elég csak kimérni, és kész a jó előhívó. A víz is számít, lágy víz, vagy kemény víz, más arány kell. Ha veszel desztillált vizet, akkor tudod a -későbbiekben- mindig ugyanazt a vizet biztosítani. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2013
Én meg azzal szívok jó ideje, közben a P20-al meg simán csinálom a nyákokat.
De ha összejön, az jóval egyszerűbb lesz (vagy nem?). Most jöttem rá, -amit senki nem írt- a laminálógépem nagyon erősen szorította össze a két hengert, szétterült a festék, a papírba még jobban belenyomta a festéket. Lazítottam a rugóerőn -a felső hengert nyomja, alsó fix- lényeges javulás. Ilyen gond is lehet.
Én is pont ugyanígy csinálom (bár én marás után vágom)csak egy kis plussz festőboltban vettem ilyen teddy szerű hengert amin csak gumi van és azzal még megkínálom a végén.
Maratás után meg berakom 5 percre a vegyi ónozóba.(Tényleg senki nem használ ilyet?) Sokkal kevesebb ónnal meg lehet úszni és nem olyan csúnyán oxidálódik mintha nyers rézfelületeket hagynál. Illetve a forrasztás is sokkal könnyebb.
Sziasztok!
A PCB kiterjesztésü file-okat milyen progival lehet megnyitni? Esetleg egy linket is kérnék ahonnan le tudnám tölteni. Köszönöm.
Ha jól emlékszem a PCB express nevű progi.
Azt a felét kell lehúzni amerre behajlik.
PCAD-2002, PCAD-2006 progik is ".PCB" kiterjesztést használnak.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2013
Nos kicsit próbálkoztam megint mert hát előbb utóbb szükségem lesz erre a fajta dologra is.
A teszt lényege a teljes fedés , esetleges gnd rajzolat miatt ,a fehér betűk , vagy pozíció rajz megjelenítése . Megint csak sima papírral .Tudni kell , hogy a rajz nem vektoros tehát pixeles , de tesztre jó volt , és elsősorban a szín , és a tényleges teljes fedés érdekelt . Ami úgy gondolom az elvárásaimnak megfelelt Teszt1 : Rajz kinyomtatása , ha kinagyítjátok fogjátok látni , hogy a fedés mindenhol tökéletes , ez lényeges , ha már ez sem jó a végeredmény is rossz lesz .Egyébként direkt ezért próbáltam pixeles rajzolattal , hogy lesz e kihagyás , de nincs. Teszt2 : Egy nagyon csúnya koszos nyák ez így teljes kudarchoz vezet szóval ez így nem jó .Holott nem oxidálódott , de mégsem jó így. Teszt3 : Nálam kb így szokott tisztítás után kinézni a nyák kb mint a tükör. Ez 80% meghatározó a jó végeredményhez. Teszt4 : A papír ráhelyezve a nyákra a lefújást követően. Teszt5 : Vasalás , vagy laminálás után kicsit várunk amíg kéz meleg lesz , és ugyancsak kéz meleg vízben már ázik is. A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2013
Teszt6 : És a végeredmény
Teszt7 : Szintén
Lehet szép, de kérdés hány helyen vezet át a papír
Átvezet ezt most nem értem.Látható , hogy ez egy valamilyen nyák lötstop oldala kinyomtatva rajzolattal, lötstop , és pozíció felírat , vagy pozíció rajzával együtt .Ez egy úgy mond telibe nyomtatott nevezzük képnek ,amin minden rajta van egyszerre.És pont arra voltam kíváncsi , hogy kapok e fehéret , teljesül e az , hogy agy nagy felületen mindenhol meg van aminek meg kell lennie , és nem hiányos /Egy GND felület miatt is / jó volt ez a teszt ,amire kíváncsi voltam az pont úgy sikerült ahogy elképzeltem.
Természetesen az egyes rétegek különválasztódnak , akkor , ha olyan műveletre kerül sor ,ami azt igényli.Mint pl külön , ha betű kell , ha GND s felület kell stb stb stb .Lehet kicsit megtévesztő volt így egybe , de , azért is akartam így , mert van olyan eset is ,amikor a rajz , és a pozíció ábrák, vagy betűk is együtt szerepelnek a nyák beültetési oldalán.És így egy folyamat alatt felvihető ez a dolog a nyákra stb stb stb.
Nem láttál még zöld nyákot fehér pozíció rajzolattal ? Ezt már csak lakkozni kell és olyan mint a gyári .
Az én 3,5m képátlójú oled tv-men nagyon jól néz ki ! A kedvedért nem állítgatom el .
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2013
Szerintem leírtam mindent , hogy mire voltam kíváncsi.
És ha most egy kicsit elvonatkoztatunk a nyáktól bár erre is tökéletes lesz.Akkor minden olyan felületre mindenféle színben , akár rétegenként , vagy egyszerre tudok felvinni , rajz , vagy bármi mást, ami éppen kell .Előlap tervtől kezdve bármi a nyák pozíció rajz betű minden formájáig bezárólag stb stb stb.Ez már csak az egyén saját kreativitásán múlik már csak. A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2013
Akkor most végül is arra voltál kiváncsi, hogy a nagy felületen mindenhol takar-e a nyomtatás. Lényegtelen akkor, hogy milyen képet nyomtatsz, az a lényeg minden hol legyen nyomtatás. Legyen rajt festék. Én meg azért írtam, mert idáig szép, hogy mindenhol fedi a panelt, csak az a kérdés, hogy a papír hány helyen ér át a festék rétegen a panelre.
Ezt meg csak akkor tudod meg, ha ki is maratod.
Is is , tehát fedés , betű stb .
Az első képre amire írtam is , hogy nyugodtan ki lehet nagyítani azon látszik , hogy szépen fed mindenhol .És át is lett világítva .Azért is jó a fedés , mert a nyomtatás három fajta színnel történt először a zöld majd a fekete , és végül a fehér , így a színek rétegenként , de valójában egyszerre kerültek a papírra. Igy olyat is lehetne csinálni , aki dry fóliával foglalkozik , és nem megfelelő a fedés több színnel rá menni egy azon helyre totál fedettséget lehet elérni vele.Csak egy színnel nem lehet ezt megcsinálni mondjuk feketével , mert ahhoz a papírt újra a nyomtatóba kell rakni , és mint tudjuk eltérések lehetnek , vannak , és így már nem kerül egymásra a két nyomtatás , Ha majd valakit nagyon érdekel annak leírom azt is, hogyan kell trükközni , hogy minden szín pl egy nyák rajzon szerepeljen úgy, hogy a nyomtató egy azon helyre nyomtassa mm pontosan.Azért volt mint írtam a rétegenkénti nyomtatást is .
Egy panelhez ennyi energiát? A cnc magmunkálómotorom csak 150W
Én megcsináltam a fűrésztámaszt, és tényleg remek megoldás! Köszönöm szépen!
Naaaa! Örülök neki. Én még nem csináltam meg.
ilyesmit keresek csak hazai beszerzést:
http://www.inktec.com/english/product_info/electronic_tec.asp
Engem érdekelne, hogy miről van szó
Na de viccet félretéve, komolyan érdekelne Elsősorban milyen nyomtató kell ehhez és hogy éred el a pontosságot (megjegyzem, nekem a mm pontosság nem elég, ha 2 tizeden belül van, annak már örülnék. A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2013
Ha 2 tizeden belül van ?Én is mindig a minőségre törekszek , de ez a 2 tized lehet még nekem is nagy falat lenne.Meg igazából nem méregettem az az igazság úgyhogy, ezt nem tudom mennyi lehet.
Nos kell egy színes lézer nyomtató tudom most sokan megjegyzik majd , hogy nem mindenki teheti meg stb, de felvázolok egy talán alternatívát is csak fekete lézer nyomtatóra is.Igaz csak színessel próbáltam , és csak feketével nem. Kell egy CAD , vagy grafikai , vagy vektoros szerkesztő program ami tud rétegekben dolgozni , vagy egy nyák tervező , ami úgyszintén több rétegben tud dolgozni.Ez a lényeg , hogy a rétegeket külön is , vagy egyszerre is ki lehet nyomtatni és itt lesz a trükk.Én ezt , amin bemutatom miről is van szó ,ezt Eagle ben csináltam. Direkt megnéztem neked fent a bal felső sarokban mutatja a méretet 100 ad pontosságra gondolom ez elég kell. hogy legyen. Az a lényege az egésznek , hogy a rajzot én most egy egyszerű ic , és pár huzalozást igénybe véve két színben csináltam meg , hogy látható legyen a dolog .Szóval mind a két színben ,ha meg van a nyák terv , akkor egymásra kell helyezni őket a képeken látszik , hogy a piros alatt ott a kék , és el is húztam , hogy lehessen látni , hogy tényleg oda kapcsolódik tehát pontosan egymáson van, de ezt fent a számok mutatják is. Amikor ez meg van , akkor lehet nyomtatni ugyanis a nyomtató külön színenként , vagy ha olyan a szín kikeverve egymásra nyomtatja .Azért lehetséges ez , mert mind a két szín szerepel a monitoron még ha egymáson vannak is, és a nyomtatáskor rá kerül mind a két szín egy azon helyre .Igy nem lesz elcsúszás , illetve nem kell újra betenni a nyomtatóba a mondjuk fóliát. Muszáj különböző szín, mert azt nem veszi egynek a nyomtató .Feketével nem próbáltam , de lehet ott is működne mivel két rétegről van szó , de csak feketével nem próbáltam még. És amit még nem próbáltam , hogy mennyi legyen az a réteg darabszámra gondolok itt, hogy a rajz minőség romlás nélkül elbírja .Szerintem kb kettő , vagy max három réteg elég , mert ha túl vastagon lesz rajta a nyomtatás már lehet rontana a minőségen. Dióhéjban ennyi az egész. Talán kis fantáziával lehet még csiszolni rajta gondolom sokaknak segítség lenne pláne aki levilágít, de egyébként vasaláshoz is nagyobb fedést lehet vele elérni.
Gondolod, hogy először rányomtatja a kéket, aztán meg a pirosat ?
A nyomtatóval kapcsolatban:
Én legutoljára egy nyomtatós szaki tanácsára HP2600n-t vettem használtan már hozzá lehet jutni 25-30K körül olcsó a fenntartása és nagyon jó a fedése.(állítható az intenzitás) Talán ez a legolcsóbb szines lézer.(igaz csak 600DPI)
Üdv!
Csak azt kérdezném, hogy a maratás után is jó a fedés? A nyák készítésnek ugyanis az a rákfenéje, hogy a szükséges rajzolat azaz a vezetősávok legyenek tökéletesek. Azt vágom, hogy szépen sikerült kinyomtatni és jól mutat a felületen a klf. színű képek, meg ráragad a vasalás folyamán, de mennyi lesz ebből az értelmes vezetősáv azaz a kész nyák? Mindenkinek az volt a problémája, de főleg nekem, hogy áztatás során túl sok le is jött abból, amiből nem kellett volna. Ezek miatt van itt tárgyalva, hogy milyen festékkel, vasaló hőmérséklettel, laminálóval és milyen nyomással kell bazirgálni a rézlemezre az ideiglenesen rögzíteni kívánt rajzolatot, hogy maratás után is legyen szép "nyomat". Mvel nekem nem sikerült a vasalásos technológia kielégítő mértékben ( persze azért egy-két nyákot gyártottam, de sajna sokszor újra nyomtatás után) tértem át a P20-ra. Igaz lassabb, talán költségesebb is, de eddig mind megfelelt nekem. Írigykedve nézem azt, akinek tökéletesen sikerül a vasalás, de a vonalvastagságokat illetően amaradtak kételyeim... |
Bejelentkezés
Hirdetés |