Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Kaptam egy 6 vezetékes központi zárat és ezt szeretném bekötni egy 95-ös ford mondeoba. Annyit tudok hogy be kéne iktatni 2 db relét. Mivel nagyon amatőr vagyok ezért csináltam egy skiccet ( amit szeretném ha folytatnátok) . És itt egy kép magáról a központi bekötésről. Ezer köszönet. Üdv: Zoli
Érdeklődnék, hogy a központi zár visszajelzőt, vagyis amit az indexet működteti, azt a vezetéket hova szokták kötni a kocsiban?
Ez nem egy riasztó rajza? Mit is kaptál, mi van az autóban és mi a fenének még 2 relé?
Üdv Inhouse
Szia Inhouse!
Egy egy sima távirányítós központi zár. A relé csak tipp mert volt benne egy riasztós távirányítós központi zár csak az ki lett szedve és ott volt bekötve a 2db relé. Most lehet hogy hülyeséget írok de állítólag a kocsik többsége negatív triggeresek a mondeo viszont pozitív. Nemtudom hogy ez mit jelent pontosan. De ha nem kell a relé akkor hogy lehetne bekötni?
A kocsi amúgy centrálzáras csak kaptam karira egy bicskakulcsos központi zárat és ezt szeretném bekötni.
Úgy kötöd, ahogy akarod, pozitívra is akár, mivel 2 relé összes szála ki van vezetve, 6 szálon. Nem kell plusz relé hozzá.
Simán riasztó rajzának néztem annyi minden van benne... Ott van a B- rajz, pozitív trigger. Üdv Inhouse A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2013
Sziasztok
Valaki tud abban segíteni hogy hogyan lehet irányítót programozni A ccl-002 bicskakulcsos cuccnál? Valószínű elvesztette a központ és az irányító egymást. Ilyen a belseje és van benne egy jumper amit gondolom rövidre kell zárni . De meddig, hányszor?Bővebben: Link Köszönöm
Szia!Sikerült megoldanom egy központi zár elektronika kellet hozzá,a motorokat én raktam bele univerzális.Viszont nyitáskor hármat csipog hármat villog ez idáig jó,de utána 15 másod folyamatosan világít a lámpa.Szerinted a riasztó ezt a funkciót így végzi el vagy esetleg programozási hiba van.Bár én nem programoztam de lehet jamperekkel.
Sziasztok!
A múltkor kitárgyaltuk, de megint láttam egy érdekességet. Thunder riasztó és -thunder kp-i zár, de külön csomagban, két külön termék. A riasztós csomag kp-i zár vezérlő is, viszi a kpi zárat, fullos, távirányitóval. A kp-i zár egyszerű, de kettő 5 vezetékes motorral, ami azért egy kis plusz.. viszont nem távirányitós.. A kettőt kellett házasitani úgy, hogy távirányitós kpi-i zár legyen. Múltkor irtad Inhouse, hogy hiába az 5 vezeték, nem fog játszani a mikrokapcsoló az 5 vezetékes motorban. Az az érdekes helyzet állt elő, hogy a kp-i zár szett müködött önmagában úgy, hogy a két 5vezetékes motor vitte az összeset, de ha megpróbáltam rákötni a riasztós vezérlőt, (akármilyen bekötéssel), nem reagált a vezérlő a master motorokra... Távirányitosra viszont csak a riasztóval lehetett összerakni, így csak 4 db slave motort müködtet a riasztóvezérlő, az univerzális kp-i vezérlő (ennek nincs távirányitója) ki is maradt a buliból.. Annyira akartam, hogy az első ajtógombok is vigyék a rendszert, de sajna nem jött össze.. A kérdésem annyi, hogy biztosan nem lehetett volna bekötni úgy?? köszike! A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2013
Ezt simán össze lehet kötni. Benne van a kp zár és a riasztó leírásában hogyan. Mivel működött a kp zár ahogy akartad, ez a kiindulási alap. Gondolom testet kapcsol a vezérlő, ezt meg lehet mérni/nézni... Ha igen, akkor a riasztó 6 vezetékét testre kapcsolással kell bekötni, ez is sokszor le volt már itt írva...
itt linkeltem neked erről Ha be van kötve a kp zár és működik szépen, valamint testet kapcsolnak a mikrokapcsolók, akkor csak testet kell adni, az egyik és a másik szálra felváltva (barnak és fehér szokott lenni), hogy vezéreljük. Ezt megteheted próbára pl. egy izzós, autós próbalámpával. Ha működik, akkor a riasztó 6 vezetékét a linkeken szereplő módon bekötöd testet kapcsolósra és össze kötöd a megmaradt 2 szálat a neki megfelelő nyitó/záró szállal a kp zárnál, ennyi az egész. Üdv Inhouse
Nem ismerem a Mlogic A4 autóriasztót, mit ír a leírása?
Üdv Inhouse
Összekötöttem a kp-i zárat vitte is a master motor a többit, maradt még szabadon 2 szál -barna - fehér - ez a nyitás - zárás ugye.
Bekötöttem negativosra (egyébként minden verzióval próbáltam) a rádiós vezérlőt és rátettem a nyitás-zárás (fehér-fehér/fekete) szálakat a kp-i zár barna-fehér szálára. Na ekkor "elhallgatott" a master motor, tehát nem reagált a mozgatásra. Viszont, ha szétkötöttem pl a nyitás barna-fehér szálakat, akkor a nyitásra már reagált, zárásra nem. Illetve fordítva is. Ha rajta volt a rádiós vezérlő nem működtette, ha nem, akkor igen..
Akkor elkötötted a riasztó 6 szálát, valószínűleg fix testet kapcsoltál a kp vezérlőre...
Üdv Inhouse
Sziasztok,
A segítségeteket szeretném kérni. A következő riasztós központizár vezérlőt szeretném bekötni egy 98-as VW Polo classicba. http://www.bicskakulcs.hu/kepek/bkulcs1_030a.jpg Az autó gyári központizáras (pneumatikus) A problémám az, hogy a bal első ajtóban lévő mikrokapcsolóhoz 3 szál megy. Egy piros, egy kék-piros és egy zöld-piros. A piros kábelen állandó +12V van (multiméterrel mértem- egyik vezeték testre köt másik a piros kábelre). A másik két szálon pedig a kapcsolás függvényében, hol az egyiken van +12 hol a másikon. Hátra a kompresszorhoz a kék-piros és a zöld-piros vezeték megy, illetve egy barna (ez gondolom a test lenne) Így sajnos, hogy két szál vezérel, így nem értem a bekötést. Addig stimm, hogy a sárga fekete állandó +12V, a sárágát a testre kötöm, a narancsot a fekete-fehérrel összekötöm. Valakinek lenne ötlete mi lehet a megoldás? Előre is köszönöm. Üdv: kiscoco
Elvileg nem +12V-ot kapcsol ide, vagy oda, hanem +12V-ot, vagy testet az egy szál vezérlővezetékre. Ahogy az az általad linkelt rajzon is van.
Keresztül engedik a riasztó érintkezőin, alapból átenged, de ő is tud ráengedni vezérlőfeszt.
Amikor mondjuk nyitott állapotban van, (a piros szálon mindig +12V van) akkor két szálon is +12V van, ha zárok a mikrokapcsolóval akkor a másik kábelen lesz a +12V.
Tehát ,mindig 2 vezetéken van áram. Ezért sikerült elakadnom.
Ha valóban így kapcsol, akkor is beköthető.
A riasztónak van 2 reléje, egy záró és egy nyitó. Mindkettő váltó (morze) érintkezős. Megszakítod mindkét vezérlőszálat. Az ajtótól jövők bemennek a riasztó NC lábaira, a NO lábakra +12V és a COM-ok mennek hátra a kompresszorhoz. Alapból nem történt semmi, a relék átengednek, működik, mint eddig. Ha nyomod a riasztó gombját, a relé kapcsol +12V-ot a megfelelő szálra.
Inhouse
Sikerült bekötni, ahogyan mondtad, így már működik Nagyon szépen köszönöm a segítséged. Holnap folytatom a munkát. Még a szirénát ill. az ajtó nyitás kábelek kellenek. (oldalajtó érzékelő) Remélem a többivel már boldogulok. Köszönöm mégegyszer. Üdv: Kiscoco
Szívesen, örülök, hogy jó lett.
Sok sikert!
Sziasztok!
A következő problémával fordulnék hozzátok,hátha valaki tudna segíteni! Az autómban van egy META típusú riasztó,amelyet az előző tulajdonos szereltetett be.Két távvezérlőt és egy piros műanyag kódkártyát kaptam hozzá.A távvezérlők közül csak az egyik működteti a riasztót,a másik nem viszi,de leellenőriztem egy tv-készülék segítségével,hogy jelet ad az is ki magából.Azt hallottam,hogy valószínűleg nincs hozzákódolva a táv a riasztóhoz,és ehhez a kódkártya segítsége kell. Ha valaki tudja,hogy hogyen kell ezt a META riasztót összehangolni a távval,kérm,segítsen! A távirányító egyébként kör alakú,szürke,közepén egy fekete gombbal,LED nincs rajta,kéd db.3V-os elem van benne. Kerestem már leírást a neten a riasztóról,de sajnos nem találtam,itt Egerben sajnos senki nem szereli ezt a tipust. Előre is köszönöm a segítségeteket!
A típusszámát is írd meg. Például lehet,hogy ilyened van? Bővebben: Link Ha nem a típusszámmal keress, ez csak az első amit a kuglival találtam.
Szia! Mivel se kocsit se típusszámot nem írtál, próbáld meg itt kikeresni a megfelelőt.
Sajnos a riasztó pontos tipusát nem tudom és ilyen távirányítójú Meta riasztót sem találtam sehol.
hello!
Egy kis segítséget kérnék Adott egy hibásan működő riasztó aminek szerintem csak annyi a baja hogy a kulcsot acc-re fordítva nem érzékel és ebből adódóan az ajtó sem zár le ha menet közben a fékre lépek. Megmértem ma a riasztóba menő acc szálat és nem volt rajta feszültség pedig a kulcs acc-n volt. Csak akkor mértem rajta egy nagyon kis feszültséget amikor a kulcs ON-on van. Ez normális?(kössek direkt 12v-ot a riasztó acc bemenetére próbaként?) Esős időben működik ilyenkor a relé kattanását is hallom meg nyitja is az ajtókat amikor ACC-ből OFF-ra fordítom a kulcsot csak menet közben össze-vissza zár meg nyit ha fékezek. ilyenkor van hogy kinyitott állapotban van és még akkor is rávezérel mert hallom hogy kattan a relé az egységben. A riasztó többi funkciójának nincs baja. Előre is köszönöm a segítséget.
Ha magával a gyújtáskapcsolóval lenne baj, akkor más gond is lenne, tehát valószínűleg a rákötés nem sikerült jól, azt nézd meg!
kösz a segítséget. megnéztem mégegyszer a bekötéseket és szerintem azok jók és tévedtem mert van feszültség az acc szálon. Viszont kaptam olyan infót hogy lehet hogy a riasztóban lévő relé purcant ki, majd kicserélem azokat hátha az a baja.
Légy szíves a mondatkezdő nagybetűket ne spórold el a hozzászólásodból!
Köszönöm.
Helló Mindenki!
Van egy Avital Tornado riasztóm a nemrég vásárolt kocsimban (Daewoo Nexia). Egy funkciója viszont már nagyon kezd zavarni, nevezetesen az, hogy ha ráadom a gyújtást zárja az összes ajtót, ha leveszem a gyújtást nyitja az összes ajtót. Szerintetek ezt a funkciót ki lehetne iktatni? Megpróbálok majd kapcsi rajzot is feltenni róla.... Ha van valami jó ötletetek? Köszönöm Tyutyu
Elképzelhető, hogy ki lehet ezt kapcsolni rajta, de ehhez kell a leírása.
Ha nem, akkor pl. a gyújtással vezérelsz egy relét, ami ilyenkor megszakítja a riasztótól a kp zár felé menő szálakat, így nem fog bezárni. Mivel nem zárt be, levételkor nem fog kinyitni sem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |