Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
Lapozás: OK   18 / 58
(#) dani9228 válasza Krisz03 hozzászólására (») Júl 23, 2012 /
 
Hát! Nem mert Robi 151 kapálógépre, de ez még nem biztos. Szeretnék egy utánfutót rá, és a megfelelő világítás érdekében egy akkumulátort, és ahhoz kellene ez a feszültségszabályzó.
(#) dani9228 válasza Krisz03 hozzászólására (») Júl 26, 2012 /
 
Szerinted megoldható lenne. Ha nem elég egy tekercs, hanem mind a kettőt be kell állítanom töltőtekercsnek az nem baj ( vagy is nem volna világító tekercs )? Vagy még az is előfordulhat, hogy a tekercs feszültsége túl nagy. Ez a feszültségszabályzó nem tudod hogy mekkora feszültséget bír ki?
Köszi!!
(#) pisti217 hozzászólása Júl 30, 2012 /
 
Sziasztok!

Megépítettem az adott feszültségszabályzót. A gondom az lenne vele, hogy gyakorlatilag ugyanazt a feszültséget mérem a kimeneten, mint ami a graetz hídon van. Pontosan hogyan működne a kapcsolás? Akksim nincs, néhány helyen olvastam hogy akkor kondenzátorral helyettesiteni kell, miért? Vagy esetleg tudtok olyan egyszerű feszszabályzót, ahol nem kell az akksi helyett olyan nagy értékű kondi?

Előre is köszi!
(#) atyi22 hozzászólása Aug 27, 2012 /
 
sziasztok! tudnátok nekem segíteni cpi hussarba vettem ujj fesszabályzót és ha rá kötöm az akumlátort a fesz elkezd melegedni az aksit meg leszívja mi produkálhat ilyen hibát illetve melegszik azis előre is köszönöm a segítséget!!!!!
(#) zolika60 válasza atyi22 hozzászólására (») Aug 27, 2012 /
 
Valami zárlat van. Nem kötötted fordítva az akkut?
(#) IlilIiIlilI hozzászólása Aug 27, 2012 /
 
Sziasztok. Beszeretném kötni az akksit a motorba fesszabályzóra. Tudnátok segíteni? megnéztem a fesszabályzót 2 oldalán 6-6 csatlakozás. Bemenetre megy valami kábel athiszem + a minuszt pedig teströl kapja. Kimeneten is 2 kábel van sárga és egy zöld... igazábol a szinek nem számítanak. Kimenetre van most kapcsolva az index elsö lámpa hátso és a féklámpa. Viszont én most kimértem és csak 7.5 volt max fordulaton is. Rámértem egy másik csatlakozora is a minusz maradt itt viszont 14.4 volt van... Most akkor nekem hogy kellene bekötni az akksit és a lámpákat hogy működjön az akksirol és a fesszabályzó töltse is az aksit. Illetve kell még valami a fesszab és az akksi közé vagy mehet simán rá +-t a +ra minuszt a minuszra?
(#) IlilIiIlilI válasza IlilIiIlilI hozzászólására (») Aug 27, 2012 /
 
Bocsi nem 14.4V hanem 20-30 szoval nem tudom mi lehet. Azt furcsálom hogy ami alapbol volt bekötve azis csak 7.5-8V és arra volt rákötve az öszes lámpa/index.
(#) atyi22 hozzászólása Aug 27, 2012 /
 
Az akku jól lett rá kötve !! azis érdekes hogy Ha nincs benne az akksi 13.6-ot mérek ha rá teszem akkut 2volt körül mérek és szívja lefelé az.
(#) Rjnaika28 hozzászólása Aug 27, 2012 /
 
Sziasztok!
Új vagyok még itt, de mér sokat olvasgattam hogy ne kérdezzek olyat amit már leírt valaki.
Probléma:
Futong kínai 50-es 4T robogóm van 12V 15Ah aksival!
lemerül, arra már rá jöttem hogy töltés nincs, meg kerestem a fesz. szabályzót!
egy 4 lábas
1. aksi
4. test
2.-3.- ra váltó fesz van kapcsolva ami a gyújtástól jön gondolom ez lenne a töltés
na itt van 26-35V váltóba mind kettőn a testhez mérten!
a 1. ponton ha rajta az aksi akkor, az aksi feszültsége van rajta, ha le veszem egy pillanatra akkor a feszültség 0V rajta!

Gondoltam hogy ez a rossz s néztem egy másikat hozzá, hát sajnos pont olyan nem volt, de kaptam egy másikat a boltba. Rá kötöttem de ugyan az volt, most vagy valami egyből kivágta a másodikat vagy nem tudom mi lehet a baj, valakinek valami ötlete?

Vaterán találtam elméletileg egy pont hozzá valót meg is rendeltem 1 hét kb mire ide ér, de addig is hátha valaki tudja mi a baj, mert ha valami kisüti a szabályzót akkor ezt már nem akarom megsütni!
Előre is köszi!
(#) atyi22 hozzászólása Aug 27, 2012 /
 
Az a baj hogy nekemis elküldi a feszt
(#) atyi22 hozzászólása Szept 16, 2012 /
 
A blokból kijövő 2-szál veszetéken mindketőn 60-70 voltot mérek mi okozhatja ezt a hibát ? valőszínűleg ezért szál el minden fesszabályzóm amit ráteszek.
(#) IlilIiIlilI hozzászólása Szept 24, 2012 /
 
valaki megtudná mondani hogykell bekötni ezt a feszabályzót rendesen?

http://xmotor.hu/portal/static/upload_apro/2012-02-24/270671_orig2.jpg

Most ugy van hogy - test és + az a 02 De valamiért csak 800ma-t ad le hiába huzom a gázt 3000-12000 fordulaton is ugyan ugy 800ma.
(#) Kodis hozzászólása Okt 9, 2012 /
 
Sziasztok!
Talán itt sikerülhet megoldást találnom a motorom világításával kapcsolatban.
Az lenne a problémám hogy van egy Aprilia etx 50 motorom.
Hiányzik a teljes elektronikája beleértve visszajelző műszerek stb.
Már a gyújtással készen vagyok a legegyszerűbb kapcsolást alkalmaztam.
Az alaplapon adott két tekercs megszakító +kondenzátor .
Az egyik tekercs a gyújtásé +megszakító+kondi innen kapja a gyújtótrafó az áramot a vázról pedig a testet.
Maradt egy tekercs amit én világító tekercsnek véltem vagy töltőnek nem tudom szerintem mindegy.
Erről szeretném a világítást űzzemelnitetni.
De az a gond hogy 20 és 100v közötti váltakozó feszültséget add le gázadástól függően a tekercs .
És ezáltal pár másodperc alatt kiégnek az izzók.(12v)
Nem tudom mi oka lehet és hogyan orvosolhatnám.
Tippem az persze akad hogy talán kevés a fogyasztó de nincs kapcsolási rajzom.Annyit tudok hogy gyárilag voltak visszajelző műszerek hőfok,stb, index meg ilyesmi talán még aku. is.
De nekem nincs és nem is vágyok egyébre csak a világítást szeretném megbízhatóvá és működőképesé tenni.
Feszabájzó nincs hozzá.
Gondolom volt hisz már maga az index és a különböző műszerek is egyenáramot igényelnek úgy tudom . De tudtommal egy sima világítás gond nélkül mehetne váltakozó fesszel is.
Előre is köszönöm az ötleteket.
(#) Animus1724 hozzászólása Okt 11, 2012 /
 
Hali

Feszültségszabályzó háromfázisú állandómágneses generátorhoz, azaz söntszabályzó.

Ezen dolgozom most, a végleges graetz beszerzése még folyamatban, de egy próba kivitel már működik. Nekem a szabályozási elv sem szimpatikus, és a működése sem valami korrekt de mégis igen elterjedt.

Kodis!
Talán neked is hasonlóra van szükséged de egy fázisú kivitelben. Egyszerű graetz és a tirisztoros áramkörből egy példány

A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2012

3FVR.png
    
(#) mex válasza Animus1724 hozzászólására (») Okt 11, 2012 /
 
Túl van bonyolítva, a tirisztorokat szükségtelen külön-külön vezérelni, elég lenne egy referencia, a tirisztorok felé egy-egy ellenállás sorbakötve egy-egy diódával.
(#) Animus1724 válasza mex hozzászólására (») Okt 11, 2012 /
 
Valahol igazad van, de én úgy láttam, hogy a tirisztorok hosszabb ideig nyitva ragadnak ha közös a gyújtó feszkó, azaz a gyújtás az aksiról megy, bár én a soros diódákat kihagytam.
A rajzomon a két - két soros dióda a precízebb beállítás miatt került bele, van olyan 13 voltos zener amihez nem is kell.

A gyújtó áramkör ára így sem éri el a 200 ft -ot és egy zener szakadás nem okoz teljes elszállást.

Egyébként követve az elved egy dióda és egy tirisztor is elég volna..

A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2012
(#) mex válasza Animus1724 hozzászólására (») Okt 11, 2012 /
 
Idézet:
„Egyébként követve az elved egy dióda és egy tirisztor is elég volna..”

Háromfázisú szabályzóhoz?
(#) Animus1724 válasza mex hozzászólására (») Okt 13, 2012 /
 
A generátoron a jelalak igen távol van az ideálistól, bár amivel mérek azt csak viccből nevezném oszcilloszkópnak, így talán még az egyenirányítás után is ki tud oltani a tirisztor. Persze szigorúan elméleti alapon.

Megvalósítani semmikép sem érdemes!




3FVR a.png
    
(#) mex válasza Animus1724 hozzászólására (») Okt 13, 2012 /
 
A tirisztor biztosan nem tud kikapcsolni, ráadásul a tekercsek induktivitása is beleszól a végeredménybe, úgyhogy ez felejtős.
(#) Animus1724 válasza mex hozzászólására (») Okt 15, 2012 /
 
Ok, értem amit én mondok az csak hülyeség lehet ok.


Viszont ha jól értem neked van egy jól működő kapcsolásod, sokat segítene ha ezt megosztanád velünk!
(#) prockó hozzászólása Okt 24, 2012 /
 
Sziasztok!

Tudja esteleg valaki hogyan lehet ezt fesz-szabályzót kiszerelt állapotában kimérni?

1.jpg
    
(#) ladik hozzászólása Okt 29, 2012 /
 
Sziasztok!

Remélem ti tudtok segíteni a problémámon! Van egy motorom ami gyárilag 6 voltos, ezt szeretném át tekercseltetni 12 voltosra, két kivezetésesre, ezután greatz híd, ekkor van ugye egyenáramunk ami még szabályozatlan. Tehát szükségem lenne egy feszültség szabályzóra, a terhelés kb 70 W 12 V-on.
(#) horvistvan hozzászólása Dec 28, 2012 /
 
Üdv mindenkinek. Olyan kéréssel fordulok hozzátok, hogy van egy 207-es Babettám amit szeretnék ledesre megcsinálni. Egy olyan kapcsolás kellene nekem ami a 30-70V feszültséget (teljes fordulaton) képes stabil 12V feszültségre lecsökkenteni. Legvégső esetben jöhet az akumulátoros megoldás is. Ha segít a dologban akkor már van egy robogo fesz.szabályzom is. Szeretém kérni, hogy a magyarázat szájbarágós legyen ha nem gond! Előre is köszönöm a segítséget!
(#) Pulyka válasza horvistvan hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Üdv.

Minek szeretnél te oda fesszabályzót?
és milyen 30-70 volt feszültségről beszélsz?
Megmérted?
Ha igen, akkor az az üresjárati feszültség lehetett(ha rajta van az eredeti 6V-os izzó, akkor nem lesz az 30-70V.. ám a LEDnél ez a feszültség felszökhet, mert a LED nem terheli le annyira, mint az izzó), nekünk is volt babettánk, de nem volt benne feszültségszabályzó, csak simán kb 10-20 menetes világító tekercs, ami működtette a 6V-os izzókat.
Ez nem robogó...
A 6V-ot ha egyenirányitod, és puffereled egy kondival, úgy értem ha az egyenirányító + és - pontjaira kötsz egy elektrolit kondit, kb 2200µF-at(mikrósat) akkor abból a 6V váltóáramból kapsz 2V-tal többet, amitől pedig elég szépen világít egy 12V-os, beépített ellenállással ellátott 12V-os LED, de ha te magad építed a ledes kapcsolást, akkor meg tudod azt tervezni 8-10V-ra is, és már erősebben fog világítani.
Tomi
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2013
(#) kobvizzzz hozzászólása Jan 18, 2013 /
 
Sziasztok!
nincs véletlenül valakinek egy 3 fázisu fesszabi kapcsolása?Amit már megépített és működik is. Motorba kellene !
előre is köszi.
üdv:Józsi
(#) nyekk válasza kobvizzzz hozzászólására (») Jan 18, 2013 /
 
Üdv.
Íme ,tökéletesen muzsikál,már évek óta.
(#) kobvizzzz válasza nyekk hozzászólására (») Jan 19, 2013 /
 
köszi!
esetleg lenne hozzá beültetési rajzod is?
(#) mex válasza kobvizzzz hozzászólására (») Jan 19, 2013 /
 
Ez a kapcsolás háromfázisú generátorhoz való, de gerjesztőtekercses kivitelhez.
Motorokban nem biztos, hogy ilyen van, ott általában állandómágneses a gerjesztés, és teljesen más elven működik a szabályzás is.
(#) ATimi válasza kobvizzzz hozzászólására (») Jan 19, 2013 /
 
Keress vissza 2011 szeptember-oktoberre !
ott felraktam, azt ami megepult es mukszik..
Udv AtImi
(#) kobvizzzz válasza mex hozzászólására (») Jan 19, 2013 /
 
nekem nincs gerjesztő tekercs azért szívok a gyujtással is :S nekem gyárilag aksirol müxik a gyujtás .
a többieknek köszi a segítséget és persze neked is
Következő: »»   18 / 58
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem