Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Nullára kisütött aksit fel lehet tölteni fordítva, találkoztam már ilyen. Ez a kisebbik a gond, a nagyobb az, hogy az így fordított polaritással bekötött aksi mennyi kárt tehetett az autóban.
Milyen tipus is ez pontosan?
Hat gondolom hogy van baj, mivel most csereltem ki a diodat a cd lejatszoban es a bisztositekot. Az uj aksival hajtata magat de nem indult "a negyutemu folyamat".Remenykedek abban , hogy a reset kapcsoloval holnap feleled a dogos jargany.
A motor és évjárat titok?
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2013
Ha jól emlékszem a 70-es évek elejétől (de lehet, hogy már a 60-as) szabvány a negatív testelés.
Ha teljesen le van merülve, akkor igen fel lehet tölteni fordítva, és ha akkor polaritás helyesen van bekötve igazából ugyanúgy működik, mint a normál töltésnél. Igaz az akkumulátor celláiban a kémiai folyamat nem tesz jót, de ehhez hosszú idő kell. (Arra gondolok, hogy a normál feltöltéssel elmegy kb 3-4 évet, míg a fordítva feltöltött mondjuk csk 2-3-at).
Azt nem tudom , es az ejel nem is volt hogy megnezem, nem az enyem.
Egy dízel Audi hőkapcsolójának kiváltására akarok vezérlőt építeni.
Eddig úgy működött hogy a hűtővíz hőmérséklete alapján egy hőkapcsolóval eldöntötte, mikor mennyit izzítson. a hőkapcsoló úgy van beálíltva hogy -10,20,80 fokon különböző ellenállást bocsájt ki, ennek hatására a relé úgy vezérli hogy teljes izzítás -10 és 20 között, és 3mp 20-80 között, felette nincs. A probléma az hogy már a sokadig hőkapcsolóval próbálkozom, fél év után tönkremennek és csak az első hidegindításnál hajlandó működni.Mostmár olyan szintre jutott, ha új nem boscht veszek ,az sem jó. .A napokban akadt egy gyári bosch a régebbi autómból (azonos típus) és teszteltem a hűtőrendszeren kívűl, tehát csatlakozó rá és működött a levegőben, 3mp-re vezérelt,bekötve a kissé melegebb, kb 30-40 fokos hűtővízbe,már nem volt jó! Az egyik póluson valamivel több mint 6 voltot kap. Ismerősnek egy BMWnél elektronikával oldották meg. Szeretnék egy olyan vezérlőt építeni, amire egy hőmérséklet mérőt kötve, akár olyat ami a műszerfalon lévőt vezérli.,különböző ellenálásokat bocsájtson ki, a beállított értékeknek megfelelően. TEcDocban megvannak a pontos kapcsolási rajza a kapcsolónak, illetve minden érték. Lehetséges?Ötletek?Esetleg * A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2013
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy gyárilag a Suzuki Swiftbe volta digitális óra egység. Képek: Digitális óra Digitális óra 2 Átlehet úgy alakítani hogy a külső hőfokot és az órát mutassa? Mondjuk nem fér el a kettő egymás mellett, de gomb nyomásra átváltani. Gyújtáson ne mutassa az órát (amúgy mutatja), de áram alatt legyen. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2013
Hello!
Szerintem egyszer már feltetted a kérdést, és választ is kaptál, hogy egyszerűen nem. Hiszen csak az LCD kijelzőt használhatnád, mert az óra IC speciális cucc, ami órát mutat. A kijelzőt meg száz lábbal kellene átkapcsolni. Vayg mikrokontroller, amibe azz egészet beprogramozod. üdv!
Hello!
Csak szólok.. Nem érthető mit szeretnél készíteni. - A jeladó helyet egy másikat? Mert az leginkább egy passzív dolog, két bontó hőkapcsoló, egy ellenállással. (Nem ismerem a dolgot, de ez jön le.) - Másik jeladóval/komparátorral/külön-táppal modellezni a jeladót. - A komplett mérés/relé helyet egy komplett áramkört. (Lehet autós szakik tudják mi az a "TEcDocban", de speciel én nem.) üdv! proli007
Sziasztok!
Rendszeres látogatója vagyok a fórumnak.......olvasgatni szoktam és tanulok belőle. Most azonban megakadtam egy dolgon...szeretnék segitséget kapni ha lehet. Egy BMW fordulatszámmérő bekötésében. Elektronikával amatőr szinten foglalkozom, de az autóelektonika számozásait nem ismerem. Nem tudom hogy mit és hova kell kötni, hogy a fordulatszámmérőt beüzemeljem. Kisérletezni nem akarok vele, nehogy tönkretegyem, ezért kérem segitségteket. Mellékelek képet a müszerről , ha valaki felismeri és érdemben segiteni tud kérem tegye meg. előre is köszi mindenkinek
Hello!
Most kérdeztem először. Aha szóval nem egyszerű dolog. Azért köszi!
Üdv.
Köszönöm szépen. Csak olyan kérdésem lenne még, hogy a 2 fet milyen típusú legyen (vagy esetleg elég tranyó is)? A nyákterv már nemsoká kész lesz. És még egyszer köszönöm a segítségeket.
Itt egy PDF ebből kinézheted a számok jelentését. Bővebben: Link
Helo!
Sima tranyó nem igazán jó bele (Fet is tranyó), meghiúsítaná a hiszterézist. Egyébként IRLR024N. De azért raktam bele ekkora Fet-et, mert úgy gondoltam a kapcsolás a nagyáramú reléket fogja kapcsolni. De ha ez nem így van, akkor a relé áramának megfelelően elég bele akár egy BS170 is. Vagy "akármi Fet" a mi kéznél van, de ekkor a zénert ki kell cserélni egy 8,2V-osra. üdv! A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2013
Zolika60-nak köszönöm a linket, segitett vele, viszont a fordulatmérőn
van egy ,,R,, jelzésü saru is, amit nem találok a táblázatban. oda mit kell kapcsolnom?
Azt sajnos nem tudom. De szerintem akkor is működnie kell, ha azt üresen hagyod.
Köszönöm. Tudnál még pár FET-et mondani? (Igen tudom térvezérlésű tranzisztor) Olyan 1,5A-es FET szerintem melegedés nélkül vinné. Az eddigieket nagyon szépen köszönöm.
30 Akkumulátor állandó áram (lehet biztosíték tábláról le tudod hozni, ha nem , akkor nem árt egy biztosíték sorba)
58 Világítás 31 test 1 megszakító szál (az elosztó megszakítója éa a trafó 1-es kivezetése között. Gondolom ez lesz a fordulat jel) Az "R" pillanatnyilag nem ugrik be (Kérem a többi kolléga segítségét )
Jobb index.
Igen köszi a választ, de sajnos az ,,R,, nélkül nem indul be és ez a gond
Ákos70- nek is köszönöm a lényegretörő válaszát és segitségét
Hello! Már bocs, de honnan kapja a fordulatjelet? Ki nem találhatja? üdv!
Lehet most kéne elsüllyednem szégyenemben.
Nálam is kimarat a szikra
Nagyon szívesen. Gondolom, abban a részben volt a jobboldali indexvisszajelző, és onnan kapta az áramot.
A fordulatjelet meg az 1.-ről kapja. Azt biztosan tudod, hogy ez a műszer 6 hengeres motorhoz való. Nem tudom, mibe szerelnéd, 4 hengeressel is működnie kell, csak nem a valós fordulatot mutatja. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2013
Azt a megszakítóról kapja. 1-es csatlakozó. Bocsánat, most vettem észre ezt már akos70 is írta.
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2013
Hello! Bocs! közbe rájöttem, nem olvastam végig..
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2013
üdv urak nekem olyan problémám lenne , hogy ha bekapcsolom a rádiót csak 1et pattan , ha rálépek a fékre akkor megszólal de viszont világít a féklámpa is mi lehet a hiba oka ?
Rosszul van bekötve. A memória plusz a féklámpa biztosítékára van kötve az akku helyett.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |