Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   111 / 228
(#) etm válasza Biro F. hozzászólására (») Márc 2, 2013 /
 
Hello! Sajnos a masina másnap reggel már nem indult. Ugyan azt produkálja mint előtte.
(#) keke61 hozzászólása Márc 2, 2013 /
 
Helló

Koklein elektromos kerékpár szénkefe cseréje érdekelne, már szedtem szét a hátulját ,de nem tudom, hogy jön szét a közepe.
Ha valaki cserélt már ilyet légyszi segitsél

keke61
(#) etm válasza keke61 hozzászólására (») Márc 2, 2013 /
 
Hello! Kiszeded a csavarokat azon az oldalon ahol megy be a motorba a kábel.Aztán beütsz kb.3-4 miliméter mélyen egy csavarhúzót a fedél alá óvatosan eggyik felől,majd vele szemben másik felől másik csavarhúzót,és azzal bírod lassan feszíteni(húzni)lefelé a fedelet mindkét csavarhúzóval egyszerre.Ha lent van,utána megfogod a kereket,és odavágod nagy erővel az asztal tetejére,és lenyomva tartod.Ekkor kiugrik a forgórész ,csak vigyázz,mert az tiszta mágnes,és visszaránthassa,ha nem tartod erősen. Sok sikert!.
(#) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Mégis csak működik a kapcsolás.
Mivel nincs szkópom, és egy új világ is lenne a használata, ezért nem tudtam megfigyelni, hogy mennyi frekivel vezérel az 555.
Kicseréltem a C1-es kondit 10nF-ra, és most már kezd hasonlítani a motor felfutásának a hangja a gyári PWM vezérelte motorok hangjához.
Ha kicserélem a kerámia kondit 1 vagy 5nF-ra, akkor úgy érzem, tökéletes lesz.
Beleolvastam a kapcsolás eredeti cikkjébe, így rájöttem, hogy azzal kell játszani.
Picit járattam is a gépet, most nem sült be a FET sem.
Eddig egy bizonyos idő múltán elkezdett teljesen vezetni, még ha nem is volt a gateján semmi, akkor is, de most már ez a hiba nem áll fent.
(#) sanykaraj válasza Pulyka hozzászólására (») Márc 11, 2013 /
 
Nekem is csinált ilyen problémát nem tudtam szabályozni a motort. (csak kicsibe teszt ként terhelés nélkül) Próbálkoztam egy darabig de az lett a vége hogy a fet megadta magát. Ha szabadna kérni esetleg egy rajzot ami alapján megépítetted lehet megkeresem újra és megpróbálom még egyszer.
(#) szsrobert hozzászólása Márc 11, 2013 /
 
Néhány rajz:
(#) szsrobert hozzászólása Márc 11, 2013 /
 
Benyelte.
Szóval 1k felül, több száz k poti alul, 1nF, 3-as lábra 200ohm, BD241, MJ3055, és 4db 2N3055.
555 6V-ról 7805-tel táplálva. Közös negatív pólus.
Ha az 555 nem kap negatívot, fullgázon megy a motor! 12V 55W izzó bánta a 36V-os táplálást a negatív nélkül.
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2013
(#) fantomas007 hozzászólása Márc 11, 2013 /
 
Én alternatoros atalakitasba gondolkozok BLCD motorra ha a megfelelo vezerlest tudnak hozza kesziteni eleg eros is lenne, és toltesi uzembe is lehetne kapcsolni ...
(#) szsrobert válasza fantomas007 hozzászólására (») Márc 12, 2013 /
 
Mit értesz alternátoros átalakítás alatt? A BLDC alapból képes a töltésre, a fetek védelme érdekében érdemes külső 3F egyenirányítót használni.
(#) fantomas007 válasza szsrobert hozzászólására (») Márc 14, 2013 /
 
azt ertem hogy az alternatort hasznalom mint motor csak nincs bekotesem hogy hogy lehetseges ezt elerni, csak a neten lattam par helyen hogy hasznaljak hajtaskent is
(#) fantomas007 hozzászólása Márc 14, 2013 /
 
(#) miselino52 válasza fantomas007 hozzászólására (») Márc 14, 2013 /
 
Sziasztok!
Én az egyik fórumon már kértem olyan elektronikát amivel három fázisú forgó mágneses mezőt állítok elő, azt rákötöm egy autó generátorra és mint motor forgatom és az elektronokával tudom a frekvenciát nővelni-csökkenteni és így a motor(azaz a generátor) fordulata is változik.
Annyit azért változtatni kell a generátoron, hogy a nagy diódákat ki kell belőle iktatni a forgórésznek pedig direkt áramot kell adni. Akkor az egyik fórumozó azt javasolta, hogy valami model szabályzóból ki lehet alakítani,(brushless) csak csinálni kell egy végfokot amin kb. 50-70ampernak át kell haladni. A probléma csak az, hogy nem értek ehhez annyira, hogy megtervezzem. az ötlet megvan ha valaki tud valami olcsóbb megoldást én is szívesen kisérleteznék vele. Volt már régebben olyan ötletem, kellene a kerékpárra egy olyan rásegítő, hogy hajtani keljen de lényegesen nagyobb kilóméterre lehessen eljutni és mit látok a kerékpár gyártóknál, ők már állítanak elő ilyen kerékpárokat csak ezeknek a gépeknek igen borsos az ára.Itt az ötlet a kíséletezésbe én is beszállok.
(#) Pulyka válasza sanykaraj hozzászólására (») Márc 15, 2013 /
 
Rendben, holnapra, maximum hétfőig elkészítem a javított változatot.
Sajnálom, ha félrevezetett a rajzom.
(#) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (») Márc 17, 2013 /
 
Azt hiszem ez lesz az igazi.
Az előző verzióhoz képest kicseréltem az 555 2., és 6. lábán lévő 100nF-os kondit 1nF-ra.
Úgy gondoltam, az 555-nek, és a fet drivernek nem elég a 12V, de mostmár rájöttem elég, így a feszstabilizátor is eltűnt, és a greatz híd után, majd az 1 db dual schottky dióda mellé került még egy, így összesen 2 schottky dióda van, és 1 FET.
Ez már üzembiztosabbnak tűnik, mint az 1. általam közzé tett rajz.
Aki megépíti, figyeljen rá, hogy a diódák, és a FET ki legyen szigetelve a hűtőbordán, amiből nem kell egy nagyon-nagy, nekem pl egy bankkártya méretű darab van, ugyanaz, mint a fekete dobozkás képemen, és ez is van még mindig.
Az akkupack megcsapolását pedig könnyen el lehet végezni, mivel általában olyan 220-as számítógép csati van majdnem mindegyiknél.

...természetesen nekem kulcsos kapcsoló is van egy 40A-es relével.
(meghát a motort alaphelyzetben rövidrezáró relé is)
Sok sikert.
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2013
(#) Montoya hozzászólása Márc 23, 2013 /
 
Helosztok segitséget szeretnék kérni van egy tornádo biciglim aminek a hátsó kereke csapágyas de körben kis csavarok fogják a motort amit nemtudok meginditani,valaki nemtudja bal menetes vagy ragasztvavan,félek lefurni a fejét hátha utána nemtudom majd összerakni.Egyébként külös de ugyanigy van összerakva de jol látható képet nemláttam ezen kivül.



tornádo hátsó kerék
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2013
(#) szsrobert válasza Montoya hozzászólására (») Márc 23, 2013 /
 
Az enyém jobbmenetes volt. A nem lazuló csavarokat csavarlazítóztam, majd farúddal, alumínium rúddal rákoppintottam kalapáccsal, utána lazult.
(#) Montoya válasza szsrobert hozzászólására (») Márc 23, 2013 /
 
köszi megprobálom de egyet tudok utána nem ezzel rakom vissza hanem vagy imbusz vagy hatlapfelyü csavart rakok.
(#) sanykaraj hozzászólása Márc 23, 2013 /
 
Üdv az elektronikához annyira nem de a szétszedéshez értek, Valóban úgy kell de én gumi kalapácsot ajánlom de azzal lehet kalapálni. Illetve nem tudom mi van egy ilyen kerékben. HA ez valaki megírná van e olyan ami olvad?
(#) zolika60 válasza sanykaraj hozzászólására (») Márc 23, 2013 /
 
Melegíteni szeretnéd? Az már csak a mágnesek miatt sem hasznos.
(#) sanykaraj válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 23, 2013 /
 
Igen ezt akartam tudni vannak helyek ahol az ilyen csavarokat felmelegítik és utána lecsavarják. Persze ott nem gond ha meleg lesz.
(#) zolika60 válasza Montoya hozzászólására (») Márc 23, 2013 /
 
Ilyen szerszámmal könnyen kilazulna. Bele illeszted a megfelelő hegyet, rá ütsz kalapáccsal a nyelére és teker egyet rajta. Persze a kalapácsos kocogtatástól is meglazulhat, de ez profibb.
(#) zolika60 válasza sanykaraj hozzászólására (») Márc 23, 2013 /
 
Igen a melegítés a menetrögzítőt is oldja. Neked is az előző hozzászólásomban lévő szerszámot javasolnám.
(#) sanykaraj válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 23, 2013 /
 
Ez ám a szerszám. Ilyet be kel szereznem. Igen egyébként meg had tegyem hozzá hogy azért az akác vagy hasonló kemény fával érdemes kalapálni, a fém csak akkor ha fával nem megy. (Láttam olyat aki fűzzel próbálta )
(#) zolika60 válasza sanykaraj hozzászólására (») Márc 23, 2013 /
 
Nekem van erre egy alu dórnim, de nem használom mióta van ilyen csavarhúzóm.
(#) Montoya hozzászólása Márc 24, 2013 /
 
Jó szép és jó,hogy ezzel könyen lazitok csavart de hol lehet kapni ilyen csavarhuzot.
(#) Montoya válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 24, 2013 /
 
Kösszi rendelek egyet.Köszönöm mindenkinek a segitséget remélem igymár mennifog a szétszedése
(#) Montoya válasza etm hozzászólására (») Márc 26, 2013 /
 
Fényképet esetleg tusz küldeni rolla.
(#) etm hozzászólása Márc 26, 2013 /
 
Bővebben: Link
Azt hiszem ez a típus.A vezérlője DYNAMIC DS 100. A vezérlője 7-et pislog mikor elfordítom a kulcsot.Azt olvastam,hogy a gázkar potmétere nem jó pozícióban van.Bármit teszek nem indul.Nem tudnak sehol ilyen potmetert,ezért gondoltam hogy átszerelem egyszerűbbre.
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2013
(#) Montoya válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 29, 2013 /
 
szia tehát a vezérlö halt meg és 36 voltos kell figyu tornádoé nemjo vagy elektromos biciglié szerintem kompatibilisek egymással

Bővebben: Link
itt a tornádo alkatrész oldal

Bővebben: Link
itt meg a vezérlö elektronikák.
(#) Montoya válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 29, 2013 /
 
anyit még irhatnál van hozzá hall ado gondolom olyan a kormány vezérlö.Esetleg ha azt kitudnád probálni.De amit leirtál többmint valoszinü akkor vezérlös,hogy ha lehuzod a kormány vezérlöt megye tehát a gázkar vezetékeát ugyanis lehet hihetetlenek tünik de forditva müködnek ezek ha megszakad a vezeték akkor fogyamatosan mennie kell ha zár akkor meg megse mukkan a vezérlés.Onnan tudom,hogy nekem elszakadt egyszer a gázkar vezeték és folyamatosan ment a biciglim /tornádo 36 v/ Azért nemtartom jonak a direkt megtáplálást mert az a motor idö elötti tönkremeneteléhez vezethet ugyanis a vezérlö elektronika a motor tulmelegedését is magakadályozza olymodon ha nemkell akkor nemadki plux feszültséget a motornak mivel müködés közben keveseb árm kell neki mint induláskor.Mert irtadf a gázkart ha tényleg az ezzel a modszerrel meglehet rolla bizonyosodni.Mert azt viszont könyen tudjuk orvosolni ha az a probléma.


Hétvégén elutazok nemleszek idehaza de kedden vagyok és segitek ha tudok még.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2013
Következő: »»   111 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem