Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   152 / 345
(#) Bakman válasza Wuti91 hozzászólására (») Ápr 24, 2013 /
 
Nem! A vezetékek így nem kis veszélyek forrásai a motor "bekötésénél".
(#) Wuti91 válasza Tomi111 hozzászólására (») Ápr 24, 2013 /
 
Ez csak próba vezeték ami használva lesz azon már rajta van a saru és a dugvillát is összerakom csak amíg lekaptam addig volt ilyen állapotban.
Ja és köszi!
(#) dusinnhht hozzászólása Ápr 26, 2013 /
 
Sziasztok!

Örököltem egy szivattyút, melynek a motorjára fizikailag 3 kondenzátor volt rögzítve, de elektromosan nem igazán voltak bekötve... Van egy 16, egy 20 és egy valahány mikrós(ha kell, lemérem) kondi(képet mellékelek).

A kérdésem az lenne, hogy hogyan kellene drótozni a rendszert, hogy működjön a dolog, illetve, hogy érdemes-e kicserélni a kondikat modernebbre(úgy láttam, hogy az újabb motorokon kompaktabb, műanyagborítású kondik csücsülnek).

Előre is köszönöm a segítségeteket!
(#) dusinnhht válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 26, 2013 /
 
Igen azt láttam én is, de hogy kéne bekötni? A motorba 4 vezeték megy, 2 sárga és 2 fekete. + van egy védőföld, a jobb felső csatlakozó meg úgy tűnik nincs kötve sehova.
(#) kadarist válasza dusinnhht hozzászólására (») Ápr 26, 2013 /
 
Szia!
A szürke védőfedél belső oldalán szokott lenni egy rajz.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2013
(#) xuy válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 26, 2013 /
 
Szia,

mit gondolsz ezekről az áramokról:

1.üzemi kondenzátorral (20uF):
Isegéd=2,7A
Ifő=3,1A

2.üzemi kondenzátor nélkül:
Ifő=7,4A

Mindez terhelés nélkül volt, még a ventillátorkereket is lehúztam.
(#) dusinnhht válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 26, 2013 /
 
Sajnos nem látszik azon semmi, mert a 3/4-e hiányzik.
(#) pucuka válasza xuy hozzászólására (») Ápr 26, 2013 /
 
Ha nem erőlködött a motor, nem búgott erősen, felvette a fordulatszámot, és hosszabb idő alatt sem melegedett, akkor akár jó is lehet. Ha menetzárlatos lenne, melegedne, és produkálná az előzőkben leírtakat, ill. nem is pörögne fel a névleges fordulatszámára. Persze mindez csak úgy igaz, hogy mechanikailag rendben van, nem szorul, nem kotyog.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2013
(#) dusinnhht válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 26, 2013 /
 
Ha így kötöm be a motort Bővebben: Link, 26µF-al(párhuzamosan kötöm a 16 és a 10µF os kondit), az lehet, hogy működhet?
(#) SAS159 hozzászólása Ápr 26, 2013 /
 
van egy 220-as orosz motorom és kiderítettem hogy ahhoz hogy bekössem kell egy segédfázist kialakítanom és az érdekelne hogy mi kell ahhoz és mennyit kóstálhat kb
fő paraméterei:
220V
1,4KW
6,3A
2800 -as fordulatú
(#) zolika60 válasza SAS159 hozzászólására (») Ápr 26, 2013 /
 
Tegyél fel egy képet róla mert így senki sem tudja milyen ez a motor. A segédfázis pedig egy megfelelő kondenzátor, ha jól sejtem.
(#) SAS159 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 26, 2013 /
 
rendben holnap vagy holnapután képpel is szolgálok
(#) fules64 hozzászólása Ápr 26, 2013 /
 
Üdvözlet mindenkinek!

A segítségeteket szeretném kérni egy IMI HZM 80-c 2/421, 1500W, 2855 1/ford. villanymotor 230V-ra történő bekötéséhez!
Milyen segédrelé, (MIHA-C .....), ill: mekkora indító, és üzemi kondenzátorral működne tökéletesen?
(#) dusinnhht válasza dusinnhht hozzászólására (») Ápr 27, 2013 /
 
Na megoldottam!
Ha valakit érdekel: egyik sárga drótra kötöttem a fázist, meg egy(20µF-os) kondi egyik felét;
a kondi másik felét egy feketére és
a 0-t pedig a másik sárga-másik fekete közösre.
Így szépen forog, bár az indulásnál nem túl meggyőző, de működik
(#) proli007 válasza SAS159 hozzászólására (») Ápr 27, 2013 /
 
Hello! Légy oly kedves, és mondatok elején használj nagy betűket, végén írásjeleket! üdv!
(#) xuy válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 27, 2013 /
 
kb 10 perc terhelés nélküli forgás után kb 60 fokos lehet a külseje, szerintem ez elég sok...
(#) SAS159 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 28, 2013 /
 
Itt vannak a képek.
A fedélen csillag és delta bekötés van rajta.
(#) kadarist válasza SAS159 hozzászólására (») Ápr 28, 2013 /
 
Szia!
Ez fix csillagkötésű motor és 220V-os, tehát csak a szokásos módszerrel kell egy kondenzátort hozzáadni. A kondi legyen 40 µF körüli.
(#) SAS159 válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 28, 2013 /
 
Indító vagy üzemi kondenzátor kell hozzá?
Körülbelül mennyibe kerülne a kondenzátor?
Bekötési rajzot esetleg tudna küldeni (amiben az áramforrástól megy a rajz).
Előre is köszönöm a segítségét
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2013
(#) kadarist válasza SAS159 hozzászólására (») Ápr 28, 2013 /
 
Állandó üzemű kell, de lehet, hogy pluszban kell majd egy indító is.
(#) telo hozzászólása Ápr 29, 2013 /
 
Szervusztok Mesterek!

Szeretném a segítségeteket kérni három fázis ügyében. Kérlek Titeket, valaki írja le nekem kicsit részletesebben a dolgot, mert eddig csak egy-egy szavas válaszokat kaptam, és nem nagyon értem a témát. Vettem egy kicsike faipari gépet. 3 fázisú motorja van, az adattábla szerint 1,5 kw a teljesítménye, a "motor névl. áramfelvétele 3,3A". Na most otthon csak 15 amperünk van, ezért elkezdtem 3 fázis bekötése felől érdeklődni. Hát még plusz amper vétel nélkül is - 1x16+2x8A már ha létezik ilyen- nagyon drága nekem és az egyetemista pénztárcámnak.
Meg eleve, a 3 fázisú motornak nem 3 azonos áramerősségű szál kellene?

Szóval a kérdésem a következő: van bármilyen péntárcakímélőbb, akár csak ideiglenes megoldás a számomra? Olvastam a frekvenciaváltóról, de azt is egy ember ajánlja, egy másik azonnal lehurrogja, hogy "a megmunkálás közben a gép majd jól szét fogja égetni", "sosem fog működni" stb. Van itt valaki, akinek van erről tapasztalata?

Nagyon köszönöm előre is a segítségeteket!
(#) kadarist válasza telo hozzászólására (») Ápr 30, 2013 /
 
Szia!
Most akkor mi is a kérdés?
(#) kadarist válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 30, 2013 /
 
Idézet:
„Na most otthon csak 15 amperünk van”
Harmadszorra már megértettem, hogy ebbe a mondatba van kódolva az, hogy csak egyfázisa van.
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2013
(#) kadarist válasza telo hozzászólására (») Ápr 30, 2013 /
 
Ha át lehet kötni a motort 230V-ra, akkor egy hagyományos kondenzátoros megoldással elindíthatod a motorod, de azzal számolj, hogy gyengébb lesz a háromfázisú üzemhez képest. A másik variáció kötődik az elsőhöz, mert ha át lehet kötni 230V-ra, akkor a frekvenciaváltós táplálás is megoldható és ilyenkor nem lép fel érzékelhető teljesítményvesztés.
(#) telo válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 30, 2013 /
 
Értem köszönöm! És bocsánat ha érthetetlenül fogalmaztam az előző hozzászólásomban, nem hittem, hogy van 3 fázisú hálózat mindössze 15 amperrel...

Akkor ez a megoldás tud megbízhatóan működni? A bekötést természetesen szakember végezné. Most lehet, hogy butácska kérdés, de hogyan válasszak frekvenciaváltót? Gondolom fontos a bemenő és kijövő amperszám, illetve mivel munka közben megnő a motor áramfelvétele, ezért valamennyi " ráhagyással" is kell számolnom, jól gondolom? Már hogy ne csapkodja folyton a biztosítékot, ne égjen le, stb.

Kedves köbzoli!
Nálam nem arról van szó, hogy melyik ujjamat harapjam meg (ilyen kérdést értelmetlen lenne feltenni), hanem hogy létezik-e a 3 fázis bekötésén kívül (~150 000 Ft) olyan megbízható és olcsóbb megoldás ami nekem jó lenne. Előbb utóbb szeretnék 3 fázist, de most sajnos nincs rá keret. Ha viszont tudnám használni a gépemet, pénz állna a házhoz, érted.
(#) pucuka válasza telo hozzászólására (») Ápr 30, 2013 /
 
Érthető a kívánságod, de valóban az a helyzet, hogy melyik ujjadat harapod. Ha egy háromfázisú motort egy fázisú üzemre átkötsz, a teljesítménye jelentősen csökken. Egy szerszámgépbe gyárilag akkora teljesítményű motort építenek be, amely a biztonságos működéshez szükséges. Ha ezt a motort egy fázisról járatod, akkor már nem biztos, hogy megfelelően működik.
Az üzembiztos megoldáshoz két dolgot tehetsz:
Bevezeted a három fázisú hálózatot. Általában mindhárom fázist azonos terhelhetőségűre állítják be, ezért gyanús, hogy biztos jó helyen kérdezted a költségeket?
A másik, hogy vásárolsz egy olyan egyfázisú motort, aminek a teljesítménye, és mérete megegyezik az eredetivel, és kicseréled a motort.
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2013
(#) kadarist válasza telo hozzászólására (») Ápr 30, 2013 /
 
A frekvenciaváltó a technikailag és költséghatékonyságot tekintve is a legjobb megoldás a te esetedben. De még egyszer: ez az inverteres háromfázis-előállítás akkor működik, ha át lehet kötni 230V-ra a motort. Ez a legtöbbször nem okoz problémát és egy deltába kötés formájában valósul meg.
(#) erbe válasza telo hozzászólására (») Ápr 30, 2013 /
 
Tudomásom szerint össz 32 A-ig ingyenes a hálózatbővítés. Ez valóban 1x16+2x8A. Már ha találsz 8 A-es automatát. Lehet, hogy van, én még nem láttam. A 3f 1,5 kW motorhoz elég is lenne. 2*10+1*12A még biztosabban. Ennek viszont alaposabban utána kell járni és nem biztos, hogy az illetékes áramszolgáltató mondja meg az igazat.
(#) kadarist válasza erbe hozzászólására (») Ápr 30, 2013 /
 
A megfejtés az, hogy három darab tízamperes kismegszakítót szerelnek fel és kész. Ennyit enged a szabványosítás.
(#) erbe válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 30, 2013 /
 
A 10 A-es nem szereti a mikrót és a porszívót.
Következő: »»   152 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem