Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Csak tippem van ! Én mechanikus hibára gyanakodnék. Ha lendkerék gyújtása van akkor meg kellene nézni a főtengelyt nem lóg-e, a csapágyat is, meg a lendkereket is, nincs-e lelazulva
Hello!
Köszönöm a tippet . De ezt kizárhatjuk mert elenőriztem. Amugy a lendkerék külső tetején van egy bütyök és az halad ell a jeladó elött így keltkezik elvileg a jel.De ha jol gondolom ez nem mehanikus mert a jeladó nem érintkezik hanem mágneses.
Kézzel forgatásra egy fordulatra egy szikrát ad? (a fölső holtpont előtt)
Akku kell a gyújtáshoz?
Ha kézzel forgatom akkor ad fojamatosan.
Igen ,és jóhelyen adja! Sőt volt hogy anyira lemeritetem az akut hogy már csak nagyon lasan hajtót akor is folyamatosan adta a szíkrát. Aku nemkell teljesen különáló. A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2013
Az elektronikára 3 kábell megy a gyújtó tekercsröl, 2 a jeladórol , 2 kivezetés a trafora abol egy lesteve a vázhoz és trafohoz és 3 egyébb ami gondolom leálitó stb.
Hát....! Ha kézzel forgatva folyamatosan ad szikrát az már régen rossz!!!
Arra lettem volna kíváncsi, hogy egy fordulatra CSAK egy szikrát ad, vagy akár többet is? Ezt neked kell ott helyben tesztelni, gyertya nélkül: fölső holtpontnál - ezt le kell ellenőrizned pl. egy csavarhúzóval- lendkereket ide-oda mozgatva csak a normál forgásiránnyal megegyező fordulatra adhat egy darab szikrát, majd több főtengely elfordulásnál is ellenőrizni nincs-e máshol is szikra. Ehhez jó lehet (ne) egy gyújtás időpont vizsgáló stroboszkóp, feltéve ha van a közelben egy. Sajnos egy egy nagyon fontos lépés, csak akkor tudunk tovább menni ha ez a rész már tisztázott
Helytelenül fogalmaztam.
Úgy ad folyamatosan hogy "holtpontonként,, egyet ad.(persze nem teljesen holtponton az előgyújtás miatt) Tehát nemhiszem hogy kontakt vagy egyéb más okbol adná mert ha kézel kicsivel holtpont elötröl inditom csak akor ad sehol máshol csak ha találkozik a jeladó azal a bizonyos gyári gyütyökel . A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2013
Sajnos strobim az nincs és nem is tudok sehonnan.
De már annyit babráltam figyeltem stb. hogy az bíztos hogy egy fordulás alatt csak egy szíkrát ad és azt is jó helyen. Egyépként indulna is a motor vagy egészen pontosan indul is egy pilanatra A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2013
Ilyen hibajelenségnél /sajnos/ elkerülhetetlen a gyújtási időpont ellenőrzése, valamilyen vizuális ellenőrző egységgel.
Lehet, hogy csak valamilyen kontakt hiba van az áramkörben, ez lehet akár a váz és a blokk háza között, vagy a jeladó tekercs és a blokk között, de az is lehet, hogy fordulaton hozzáér a lendkerék a "kis" tekercshez. Ennek kiderítésére "találták fel" a gyújtásvizsgáló stroboszkóp-ot! Olcsóbb, mint vaktában cserélgetni a (nem éppen olcsó) alkatrészeket.
Sziasztok én egy olyan ügyben kérnék segítséget hogy van egy Honda Pal robogóm és valami oknál fogva nem ad szikrát és láttam már egy ilyen hozzászólást az oldalon csak nem találtam rá a választ ha valaki tudna benn segíteni azt meg köszzöném előre is köszönöm
Sziasztok!
Van nekem egy Yamaha aerox típusú robogóm, amit egy fél éve vettem. Annyi a problémám vele, hogy csak 40-45 km/h a végsebessége, annak ellenére hogy már mindent átnéztünk rajta olyan emberrel aki "elvileg" ért hozzá. A motor 70ccm es és nagyobb "karbi" is van rajta mint a gyári. Ezzel vettem, így kompletten. Mit érdemes megnézni rajta ? (kompresszió stb) A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2013
Amikor vetted jobban ment? Nem lehet, hogy a gyújtás elektronika szabályoz le?
Így vettem sajnos. Semmi más referenciám nincs.
Az elektronika hol van? Amin túl vagyok: Egy zavarszűrő elektronikát kiiktattam a gyújtótrafó bemenetéről (két ellenállás + egy tantál kondi ami a földre van húzva) - ennek semmi hatása ergo ugyanaz, szépen jár a motor, de lassú. Egyéb ötlet, elektronika hol van (ha van, mert ez karbis)? Köszi!
Motor kipörög rendesen? Kipufogó gyári, vagy az is valami sport kipufogó? Egy gyári eltömődött kipufogó is okozhat ilyet. Gyárilag az elektronika nem fojtott benne, tehát az elektronikus fojtást kizárnám. Ha a motor kipörög, akkor a hajtást kellene átvizsgálni, szíj kopottsága, kuplung állapota, görgők kopottsága.
Köszönöm a választ! Megnéztem a kérdéses motoron mindent és már majdnem jó!
Amit észrevettem, hogy a levegőszűrőbe elég sok az üzemanyag!. A gyertya állapota is arról árulkodott hogy sokat kap a motor. Kicseréltem a gyertyát is. Eddig azt csinálta, hogy 40-ig jó volt utána "ledadogott". Most a levegőt maximumra állítottam és így 65-lett a vége. A kipufogó sport típusú és fél éves úgyhogy az kizárt hogy hibás. Szerintem karbi lesz. A karbin van egy rövid cső összekötés, ami 90fokban megvan törve! Ez micsoda, illetve lehet a baj forrása? (piros nyilakkal jelöltem és egy törött gumicső köti össze)
Ha a levegőszűrőben benzin van, akkor rá kell nézni a membránlapokra, hogy rendesen zárnak-e. Szívótorkot le kell venni, 4 imbusz csavar fogja. Ekkor kivehető a membránház is, ott kell megnézni, hogy rendesen zárnak-e a lapok. Ha nem, akkor cserélni kell. A karbin az a két csont a karbifőtés, a hengerfejen is lenni kell két ilyen csonknak, gondolom azok is így összekötve. Valószínűleg azért kötötték ki, hogy karbileszereléskor ne kell jen a hűtővízzel is vacakolni. ha télen nem jársz vele, akkor annyira nem érdekes.
Szia!
Jó lenne tudni milyen gyártmányú a henger és a kipufogó. Csak henger lett cserélve, vagy hengerfej is, vagy esetleg ez egy szett volt. Látom, porlasztó is lett cserélve, (szállítási értékek: tű középen, főfúvóka 90-es) A kipufogóban gyárilag fojtások vannak, ha nincs eltávolítva, tipikusan az a jelenség amit tapasztalsz most, (sok megy be, kevés jön ki, befullad). Sportlégszűrővel csak óvatosan (sok hangolást igényel). A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2013
Oké nagyon köszi az infót! Télen nem használom a motort. Annyit csináltam eddig, hogy kipucoltam mindent és a karbi legkülső csavarját (levegő) maximumra tekertem. Most 65-el megy és a végén már nem dadog a motor, végig rendesen nyomatékosan megy.
Köszönöm!
A motor egyben volt, nem tudom a kipufogó típusát. A srác akitől vettem elvileg szerelő ő tette rá a 70-es hengerfejet és karbit is.
Előző hsz-ben írtam hogy eddig mit csináltam meg a motoron. Jelenleg jónak tűnik mert végig húz és nem dadog mint eddig. A 65km/h nem kevés egy 70-es hengertől?
Hajtástól is függ, hogy mennyi a végsebesség. Ott is érdemes körülnézni. Szíj szélességét megmérni, ha 15,5mm alatt van, akkor csere. Sok olyan ember van, aki magát szerelőnek képzeli, lásd akitől vetted, mivel még egy karbit sem tud beállítani.
Levegőcsavart úgy kell beállítani, hogy picit emelsz az alapjáraton a belső csavarral, majd a levegőcsavart addig tekered kifelé, amíg már nem hallod emelkedni a fordulatot. Ezután egy felet tekersz vissza befelé, beállítod az alapjáratot és kész. Teljesen betekert állapottól kb 2 fordulat körül kellene jónak lennie.
Javaslom vidd el egy megbízható szerelőhöz, aki látott már olyant. Jelen esetben túl sok a változó, túl sok mindent kéne mérni, látni, hallani. Ha pontos a mért sebesség értéke, akkor valóban hiányzik egy "10-es a végéből".
Igen, nem árt egy hozzáértő, aki egy próbakör után tudja hová kell nyúlni. 65-öt egy gyári robogó is tudja. Én múltkor kb 90-et hoztam ki a motorból rövid időre, egy előzés során. Ráadásul a beállításom sem tökéletes még.
Idézet: „Javaslom vidd el egy megbízható szerelőhöz, aki látott már olyant.” Sajnos errefelé csak kontárok vannak. Mindent feleslegesen cseréltetnének és lehúznák a gatyámat is ha elvinném hozzájuk. Próbáltam már ezt a módszert. Az egyik javasolta, hogy fúrassam fel a hengert mert szerinte nem volt normális kompresszió. (ha ez volna, nem indulna pöccre hidegen) Itt nem viszem senkihez, az tuti!
Köszi, az írásod alapján beállítom a karbit és visszajelzek. Ja és a szíj+görgő lett cserélve úgy két hónappal ezelőtt.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2013
A 90 nagyon szép sebesség, bár nem írtad volt-e benne végáttétel csere !
Gyári végáttétel. Nem is tudom hogy jöhetett ennyi ki, sosem mentem ennyit vele. 70-es tempó bőven elég nekem lakott területen kívül. Lehet volt némi hátszél is. Végül is sikerült megelőzni a betonkeverőt.
Lenne még egy gyors tippem!
Mivel, írtad a levegőcsavar teljes betekerése után javult a helyzet (ezzel dúsítottad a keveréket, azaz elzártad az üresjárati levegő útját), érdemes lenne egy "teljes gázas" próba után megnézni a gyertyaképet (valószínű fehéres a színe, nem őzbarna). És ha már itt tartunk, a gyertya hőértékét, állapotát is jó lenne tudni. Főfúvókát vedd ki nézd meg mi van ráírva (méret).
Szegény mociii !
Még jó hogy nem jártál úgy mint Talma...Ő is szegény.
A gyertya új és NGK belevaló típus. Service manual-ból találtam ki a típusát. Az eredeti gyertya nagyon kormos és koszos is volt, ergó sokat kapott üzemanyagból. (ennek a jeleit mutatta)
Egyelőre így hagyom most, mert a 65km/h már elég jó számomra. A gyertya csere és a karbi beállítás megtörtént és most a felső határon már nem fulladozik a motor mint eddig. Köszönöm a tippeket, nagyon hasznosak voltak!! A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |