Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   158 / 344
(#) dani9228 válasza kadarist hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Oké, köszi! Azt hiszem egyenlőre hagyom csillagban, legfeljebb ha nagyobb teljesítmény kellene majd megpróbálom a másik lehetőséget is.
Köszi!!
(#) dani9228 válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Azt elfelejtettem mondani, hogy a motorra az van írva hogy 380V delta. Attól független lehet másképpen is kötni. Azt olvastam még hogy csillagban nem lehet hagyni mert akkor le is éghet. Csillag-delta kapcsolóról mi a véleményed? Abban a felállásban elbírná a hálózat?
Körbenéztem még az interneten és az egyik helyen azt írták hogy 230V-nál csak deltában lehet a motor, de egy másik oldalnál csillagkötésről is volt szó. Most akkor 230V-nál mi a különbség a delta és a csillag kapcsolásoknál?
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
(#) kadarist válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Ebben az esetben bonyolódik a dolog, mert ha a felirat szerint van megtekercselve a motor, akkor nem lehet 220V-ra átkötni, mert a kisebb feszültségű (delta) beállítása a 380V.
(#) dani9228 válasza kadarist hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
230V-nál más jóval kisebb feszültséget kapna. De csillagban maradhat nem? A csillag-delta kapcsoló szóba jöhetne még ezeknél a biztosítékoknál?
(#) kadarist válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Csillagba átkötve már 660V-os lenne és így már szupergyengévé válna, szerintem olyannyira, hogy még saját magát is nehezen indítaná meg.
(#) dani9228 válasza kadarist hozzászólására (») Júl 28, 2013 /
 
Jelenleg is csillagban van és könnyedén indul, és nem is erőlködik, pedig volt terhelve rendesen. Azt elfelejtettem mondani, hogy ez egy körfűrész.
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2013
(#) Laci169 hozzászólása Júl 31, 2013 /
 
Sziasztok van egy elméletemszerint 220 as motoro
Mert a csokijában 4 vezeték van a csoki 3 as: 1. Egy citromsárga, jelölés nincs. 2. Z1 3.z2,u2 egybe. Ezt hog tudom belötni ? Melyik a föld fázis és nulla? Köszönöm
(#) kadarist válasza Laci169 hozzászólására (») Júl 31, 2013 /
 
Szia!
A leírásod eléggé értelmezhetetlen, ezért inkább fényképezd le a bekötését!
(#) Laci169 válasza kadarist hozzászólására (») Júl 31, 2013 /
 
Telefonrol vagyok arrol nemengedi a képet.

Egyik: sárga kábel
Középső fekete kábel z1 matrica
Másik 2 kábel fekete és zöld z2 u2

Ha igysem akkor küldök este képet
(#) kadarist válasza Laci169 hozzászólására (») Júl 31, 2013 /
 
Az a sárga vezeték esetleg nem zöld-sárga cirmos színezésű? Mert akkor ő a védővezető (földelés).
(#) talaldki válasza Laci169 hozzászólására (») Júl 31, 2013 /
 
Sárga és fekete egyszálas közé köss 10-30 mikrós üzemi kondit. A z2u2- és az egyszálas sárgára mehet a 230V. A földelést a motortestre kell kötni.
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2013
(#) Flatlander hozzászólása Aug 5, 2013 /
 
Sziasztok

Lenne egy 380/220-as 2.2kw-os villanymotorom.Van rajta egy 120µF indítókondi amivel terhelésen nehezen de elindul,viszont menet közben nagyon gyenge(szalagfűrészen van) egy kicsit nagyobb fa és meg is áll.Mekkora értékű üzemi kondi kellene rá amivel még jól menne? szerintem az sokat segítene rajta másra nem igazán tudok gondolni hogy miért ilyen gyenge,sajnos nincs 380 itthon.Előre is köszönöm.
(#) Flatlander válasza Flatlander hozzászólására (») Aug 5, 2013 /
 
És még annyi hozzá,hogy sokat olvasgattam utána de nem tudom eldönteni.Jelenleg deltába van kötve,indítókondival úgy ahogy elindul viszont ha folyamatosra kötöm akkor morog tőle szóval gondolom ahoz már sok.... Hogyan lenne érdemes egy fázisra kötnöm?
(#) Flatlander válasza Flatlander hozzászólására (») Aug 5, 2013 /
 
Nos megnéztem leszedtem róla a dobozt,hát a tekercsből csak három kábel jön ki és ennyi,így nem is tudom máshogyan kötni csak csillagban ahogy eddig is volt.Vagy ezt nem is lehetne csak 3fázisról működtetni? eddig ment egyről ide de rém gyenge volt,igaz üzemi kondi nem volt rajta.
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2013
(#) loox válasza Flatlander hozzászólására (») Aug 5, 2013 /
 
Hát 3 kivezetéssel nem a legszerencsésebb az 1 fázisról üzemeltetés. Ha van a közeledben tekercselő, kérd meg hogy vezesse ki a másik 3 tekercsvéget is. Akkor már nagyobb eséllyel lehet erősebb a motor a megfelelő bekötéssel. Ebben az esetben, már tudsz frekvenciaváltót is használni, amivel a tényleges teljesítményt is ki lehet venni a motorból. Ez utóbbi az igazán jó megoldás, ami ellene szól az a viszonylag magas költsége.
(#) Flatlander válasza loox hozzászólására (») Aug 6, 2013 /
 
Hát én is hasonló megoldásra jutottam,de amekkora teljesítményre nekem szükségem van és amennyibe kerül egy frekiváltó annyiért kapok egy fázisú motort is... inkább eladom több hasznát veszi olyan valaki akinek van 3fázisa mert így nagyon gyenge,2.2kw helyett jó ha tud 500w-ot.
(#) Picipityu hozzászólása Aug 8, 2013 /
 
Sziasztok!
Van egy 380/220 V-os 1,1KW-os vill.motorom, amin van egy 50 mikrós kondenzátor. Úgy vágták le a vezetékeket róla és nem tudom, hogy állandó kondenzátor van-e rajta, vagy indító.Szeretném bekötni, de nem tudom hogy kell.
Köszi a segítséget előre is!
(#) kadarist válasza Picipityu hozzászólására (») Aug 8, 2013 /
 
Szia!
Ez a kondenzátor állandóan rá van kötve a motorra vagy valamilyen kapcsolón keresztül van rákötve?
(#) kadarist válasza Picipityu hozzászólására (») Aug 8, 2013 /
 
Vagy az "úgy vágták le" azt jelenti, hogy sehogyan sincs rákötve? Egy képet mutathatnál a motorról és a bekötéséről.
(#) peti 60 válasza Picipityu hozzászólására (») Aug 8, 2013 /
 
Sziasztok
Véletlenül tévedtem ide.
Az indító kondezátort úgy kell méretezni állandó üzemüre, hogy a segédfázis árama üzem közben ne legyen nagyobb mint a megengedett névleges áram.
Pillanat üzemmódban ennek lehet az ötszöröse.
(#) maszek94 válasza peti 60 hozzászólására (») Aug 8, 2013 /
 
Sziasztok!

"Az indító kondezátort úgy kell méretezni állandó üzemüre, hogy a segédfázis árama üzem közben ne legyen nagyobb mint a megengedett névleges áram."

Ugye itt nem arra akartál célozni hogy az indító kondit használni állandónak?Mert nekem igen csak úgy tűnik...bár még úgy sem tejesen egyértelmű a dolog...

Az hogy milyen kondenzátor nagyon egyszerű megállapítani:az indító kondi bakelitből készül és van rajta egy "kupak" amit le lehet szedni és az alatt van 4 saru(2+2) és egy acél 2 füles tartója van,ami rászorítja a "kupakot" is a kondira,és tartja is azt.
Az üzemi kondi az meg egy sima kondi (lehet alu vagy műanyag) és egy M8-as csavarral lehet felfogatni.
Egy 380/220-as motornál üzemi kondi kell hogy legyen,mert mással nem menne,+indító kondi kell az üzemi mellé ha terhelés alatt kell hogy induljon,de az indító kondi csak pár másodpercig lehet rákapcsolva az állandóval párhuzamosan.
(#) maszek94 válasza Picipityu hozzászólására (») Aug 8, 2013 /
 
Szia!

Milyen kapcsolásba lehet kötni a motort? Y/D-ilyen adat nincs róla? vagy ha ez nincs hány kivezetése van a tekercseknek?-előző válaszomba megtalálod a kondi-kérdésedre a választ.
(#) zenebuta hozzászólása Aug 8, 2013 /
 
Üdv!

Eddig a 380/220v motoromat az interneten a segítségetekkel rajz után bekötöttem deltába és frankón működött.
1.5kw-s moci 40 pikófarados állandó kondival és 120 pikófarados start kondival kiválóan működtetett egy téglaszeletelő gépet .
Kettő hónap után újra dolgozni akartam rajta meglepetés ért mert ellenkező irányba forgott a gép.
Senki sem nyúlt a bekötéshez és erre a kondít másik pontra kötöttem a rajz szerint és újra jó irányba forog.
Kérdésem. hogy történhetett ez a jelenség?
Van aki tud rá magyarázatot?
(#) proli007 válasza zenebuta hozzászólására (») Aug 8, 2013 /
 
Hello! Ijedtében forgott visszafelé, a "pikófarádos" kondiktól. Mert azok µF-os kondik voltak, ha valaki meg nem fújta. üdv!
(#) kadarist válasza zenebuta hozzászólására (») Aug 8, 2013 /
 
Szia!
Nem pikó, hanem mikro és erre nincsen magyarázat.
(#) maszek94 válasza zenebuta hozzászólására (») Aug 8, 2013 /
 
Szia!
Ó,mit vétettek neked szegény kondik...
2 lehetséges válasz van rá: 1, valaki vicces kedvébe volt és belenyúlt a motorba, 2,valaki szintén vicces volt és a vágólapot fordította át.nincs több variáció.
Üdv!
(#) zoli797 hozzászólása Aug 17, 2013 /
 
Sziasztok!

Szeretném kérni a véleményeteket,hogy az általam bekötött motor így működhet-e!
A motor 380/220 Y/D.Egy fázisról szeretném üzemeltetni.

A fázis U1-en
A null V1-en.
Védőföld bekötve.

Az indítókondi egyik lába U2-n a másik a nyomógombon.
A nyomógomb másik ága pedig W1-en.

Az állandó üzemit is U2/W1-re kötném.

A kézikapcsolóba a fázist és a nullát is bekötöttem,vagy elég csak a fázist?
(3 pólusut találtam).
A védőföld így jó,amit a dugaljba kötöttem?

A választ előre is köszönöm.(Lehet rajzos is).


Üdv.
(#) kadarist válasza zoli797 hozzászólására (») Aug 17, 2013 /
 
Szia!
Itt megnézheted a bekötési vázlatot. A védővezetőt nem kellene a kábelen kívül vezetni! És igen, a nullát is meg kell szakítani.
(#) Picipityu válasza Picipityu hozzászólására (») Aug 18, 2013 /
 
Köszönöm a hozzászólást MINDENKINEK, de időközben megoldódott a probléma, "szinte" magától...
(#) kadarist válasza Picipityu hozzászólására (») Aug 18, 2013 /
 
Azt lehet vagy szabad tudni, hogy hogyan oldódott meg a probléma?
Következő: »»   158 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem