Fórum témák
» Több friss téma |
Egyelőre köszönöm a válaszokat, ebben a háromfázisú próbapadban látom én is a fantáziát. Keresek vmi jó helyet, ahol meg tudnák csinálni, ha lesz értelmes eredmény beszámolok róla.
Szívesen segítek neked vagy bárkinek kimérni a szabályozódat vagy ha nem vagy biztos egy generátorban akkor annak szigetelési ellenállását. Villamos laborban dolgozom , a szakmám is ez. Addig is nézzétek hátha valakinek segít a sportmotoron a galériám íme :fesszab és gener javítás
Még mielött a moderátor kitörli megjegyzem nehogy félreértés legyen ingyen és bérmentve segítek! Üdv
Köszönöm, elmentettem az elérhetőséged, szinte biztos kelleni fog mert most mindkét témád érint, sajnos... Előtte viszont át akarom nézetni az indítás és töltés áramköreit mielőtt lekapnám harmadszor a generátort, ezt aug 20. után vállalják, így jó eséllyel az eredmény ismeretében szeptember elején kereslek meg.
Azon a héten én is szabin vagyok. De ha gondolod megnézhetem neked szigetelésvizsgálóval a generátorodat nem is kell kiszedned. Ezt bárkinek megteszem ingyen csak talizunk és 5 perc. A műszer kalibrált ezzel foglalkozom.
Üdv.
Próbálkoztam már mindenfélével, de tegnap sikerült a lehetetlen. Már vagy 2 éve működik ez a kapcsolás akkumulátortöltőként, hibátlanul. Eddig nem volt világítás a motoron, de most kell, rákötöttem azt az akkura, az akkut pedig a kapcsolás tölti, és bármekkora gázt adok, állandó 14V jelenik meg az akku kapcsain, így az izzókon is, de kicsit gány megoldásnak tartom az izzók akkuról való működtetését, és egyéb szempontból is, ezért kipróbáltam ezt a kondis megoldást, és nekem is bevált. ) Elkészítem a másik kapcsolást, ami közvetlenül a generátor "végeiről" fog üzemelni, a tirisztor után pedig ott lesz a 22.000µF-es elektronit kondi, és erről fognak üzemelni az összesen 30W teljesítményű izzók. Ez már működik, igaz kérdéses még az üzembiztossága ennek a kondis megoldásnak, de nem adom fel. Persze a motor vezetékezését szétkötöttem, így lett sorosan kötve a generátor ezzel a kapcsolással, és az utána lévő izzóval,(és az akkuval) egyébként a generátor párhuzamosan kapcsolódott gyárilag az izzóra, és erre a párhuzamos körre a párhuzamos szabályzó, aminek nálam nagyon nagy volt a hibaszázaléka, ezért fogom alkalmazni ezt a soros módszert a továbbiakban is. Tomi. A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2013
Szia Pulyka.
Kérdezném, hogy mennyire melegszik a tirisztor annál a 30W-s erhelésnél.
sziasztok!kétüteműrobogóm az összes izzót kiverte az izzónál mérhető feszültség fordulatszámtól függően akár 40v-ig is felmegy és váltó áram indulni indul akksiró és berugásra is.Vettem bele egy új fesszabályzó de a helyzet nem változott.tud valaki segíteni hogy milehet a hiba?Köszönöm
Sziasztok.
Mit találtam. Lépjünk be a POWER MOSFET-s korszakba. Milyen frekvenciáig tud felmenni vezérlés terén, ez TL431-opcsatolós megoldás? Mert gondolom az előbb bemutatott tirisztoros megoldásnak, pár kHz és vége. TL431 működése 7Voltnál A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2013
Sziasztok!A mellékelt kapcsolásnak mennyi a max megengedhetö bemeneti feszültsége?Azért kérdem mert átfogom tekerni a mocim töltötekercsét és hogy max fordulatnál mennyi feszt. adjon le a tekercs?Nem testelt formába fogom tekerni hanem mindkét kivezetés "szabad" lessz.Fesszab.
Nem melegszik nagyon, nekem egy 30x10mm-es kis hűtőborda van rajta.
Meghát ez a BT151-es tirisztor, ami benne van, 12A-es, és csak 3A, sőt még annyi sem folyik át rajta.
Helo.
Ennél a kapcsolásnál nem melegedne a fet nagyon? Szerintem jókora borda kéne rá. Vagy rosszul gondolom? Plusz ha jól gondolom, ez hagyja a tekercsnek hogy a feszültség jól felszaladjon rajta, itt soros a szabályzás, nem söntöli a tiró. Nem üt át? A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2013
Sziasztok.
Idézet: „Nem melegszik nagyon, nekem egy 30x10mm-es kis hűtőborda van rajta. Meghát ez a BT151-es tirisztor, ami benne van, 12A-es, és csak 3A, sőt még annyi sem folyik át rajta.” Köszönöm a választ. Szóval melegszik azért, és kell hűtés rá. Az áramerősséggel nincs baj az nagyon kicsi, csúcsba 100A is tud, valószínűleg a BT151 maximális frekvencia tűrésében lehet gond, mert az egy 50Hz tirisztor. De úgy tudom hogy 600Hz-en még jól működik. Mert számoljunk csak: A lendkerékben 6-mágnes (3-É,3-D) 1fordulat 3Hz, graetz után ezt vehetjük 6Hz-nek. 10000 fordulat az 166Hz, szorozva 6Hz-el= 996Hz Igen, gondolom ez már sok,és ezért is melegszenek a tirisztoros szabályzók legyen az sönt vagy áteresztő típusú. A MOSFET ezért lenne jobb megoldás. Idézet: „Helo. Ennél a kapcsolásnál nem melegedne a fet nagyon? Szerintem jókora borda kéne rá. Vagy rosszul gondolom?” Nem melegedne, mert PWM van szabályozva, avagy határozottan ki vagy be van kapcsolva egy négyszög jellel. Ha IRFP260N 20A is kapcsol (ami már elég sok) és RDS(on)0,04ohm-jával számolva ez csak 0,8 Wattot jelent ! Idézet: „Plusz ha jól gondolom, ez hagyja a tekercsnek hogy a feszültség jól felszaladjon rajta, itt soros a szabályzás, nem söntöli a tiró. Nem üt át?” Akkor térjünk rá a háromfázisú állandó mágneses generátorokra. Most kicsit utána olvasva külföldi oldalakon, rájöttem, hogy itt van a kutya elásva . Amíg nem voltak nagy feszültségű , nagy áramú fetek , csak tirisztorral bírták szabályozni a feszültséget , ezért választották a mérnökök a tekercsek csillagba kötését és a sönt szabályozást. De külföldi oldalakon már elterjedt a tekercsek deltába való átkötése és gyári fetes áteresztős szabályzóra való átállás. Ezáltal nem melegszik annyira se a tekercs se a szabályzó, és az egész rendszernek sokkal jobb hatásfoka van. A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2013
Akkor ezek szerint kapcsolgat a fet. Arra gondoltam, hogy esetleg beáll valami analóg egyensúlyi állapot. Ugye a tl ben műverősítő van, aminek van lineáris szakasza. Mi akadályozza ezt meg? A z 1 mikrós kondi miatt "rezeg be" ? Lehetne használni a feladatra egy pwm ic t is, mondjuk tl494 et. Akkor túláram védelmet is lehetne rá applikálni, bár ezt is ki lehet egészíteni egy túláram védő résszel. Más: Egyszer mz dinamó gerjesztés szabályozását oldottam meg 494 el, 12V ra felgerjesztve. Valamit nagyon elb...m mert csak 2000 fordulat felett ment pozitívba az árammérő. Vagy lehet a dinamó nem bírta. Max kitöltésen se adta alapjáraton a villanyt. Egyszerűen nem ment be több gerjesztőáram.
Sziasztok!Átszeretném tekercselni a robogom töltés ill. világito tekercsét.A kérdésem az lenne hogy milyen jel alak kell hogy legyen a tekercs kivezetéseken,mivel nekem nemigazán hasonlit sinusra és nemtudom hogy ennek igy kell lennie vagy én nem jol tekercseltem..
Hali nincs valakinek Rieju Mrx 50 enduró bekötési rajza mindent beleértve lámpák index gyújtás feszűltségszabályzóról ? Előre is köszi
Szia.
Az en robogom(Yamaha jog 50ccm) generatora testelt, es ezrn kivul ket kivezeteses, szoval ha ugy tetszik “megcsapolt“ kozrpen, ez a testen van, a tekercs ket vege, pedig ki van vezetve. Nem tudom, hogy a generatoromon hany menet van, de alapjaraton merheto rajta feszultseg 30W terheles(2A kb) mellett olyan 6-8V mindenfele egyeniranyitas, kondi NELKUL. Igy kell megtekerned a motort, hogy ilyen feszultseg melett ennyit kapjal, ezutan ugy ahogy van, kosd a generator ket vegere(ha te magad tekered at, akkor is kell a testelt, mert nekem legalabbis a gyari vezetekezes szerint majdnem minden (index izzo, akku - vege, onindito negativ vege) a testre kerul) a kapcsolast, amit majd otthonrol feltolthetek meg egyszer, de arrol a BT151-es kapcsolasrol van szo. A kapcsolas masik vege mehet a testre, ha a zarojelben emlitett korulmenyek fent allnak meg a gyari szereles szerint. A kapcsolas outputja mehet is az akkura, es a zenerek ertekevel tudod beallitani, hogy mekkora feszultseget tartson,az akkumulatorodban. Segitek szivesen, sokszor van idom, de sokszor csak par percem. Udv Tomi Sok sikert.
sziasztok nem tud valaki BFB-01 motoros kerékpárhoz gyújtás kapcsolási rajzott? Szűkségem lenne rá mert nem tudom hogy mit hova kell kötni
Elnézést, alapjáraton inkább 1A mérhető a tekercseim végén 6-7V AC melett.
Sziasztok.Van egy kawasaki GPZ 400R motorkerékpárom.Szerintetek http://www.wexxtor.hu/alkatresz/feszultsegszabalyzo/81-feszultsegsz...o.htmlez jó hozzá?Előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2013
Kedves EKE!
A működési elve ugyanaz mint ami neked kell, de gyanítom a teljesítménye nem elegendő. Kérdezz rá hátha meg tudják mondani a villamos adatait. A terméket nem ismerem, de mint minden után gyártott univerzális termék tapasztalatom szerint nem ugyanolyan teljesítményű mint az eredeti. Attól elmarad. Üdv
Köszönöm Fazer9999!
A boltban csak annyit tudnak hogy 14ah-s aksija van amibe viszik az enyém csak 12ah.
Sziasztok.Kellene egy kis segitség.Most tekercselem a robogom státorát és valahogy nemakar összejönni a dolog.Mellékelek egy képet a státoron elhelyeszkedö csévékröl és az lenne a kérdésem hogy milyem modon tekerjem ezt meg hogy jolegyen?Ha mindegyik csévét sorba megtekerem(persze egyiket jobbra az utána következöt meg balra) akkor elég kis feszültséget kapok ami szerintem nemjo mert elég sok tekercset rátekertem..Valami más modon kellene megtekerni de hogyan?Sajna a régi tekercset nemtudom hogy állt rajta mert nem rajzoltam le ...
Heló!
Van egy 600-as Triumph Four Speed motorom, segítséget szeretnék kérni, el romlott a gyújtás, valaki tudna adni egy telefonszámot aki tud segíteni. Előre is köszönöm!
Hello mindenkinek,
Wexxtor 200-as Quad töltésének kijövő két vezetéke között alapjáraton ~25V váltóáram mérhető, egyik vezeték, és test között nem mérhető feszültség, a tekercselés nincsen földelve gyárilag. Az alábbi linken látható kép jobb oldalán lévő fesszabot be lehet rá kötni, vagy az nem képes ilyen mértékű szabályozásra (akksi töltése)? Valamint melyik bekötés a helyes?http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_pinout4.png Bekötés A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2013
Sziasztok! Azt szeretném Kérdezi hogy ha megépítem ezt a kapcsolást akkor ez mehet az aksira?
Sziasztok!Van egy a képen látható kínai robogó fesszabályzóm az eredetiben 4 vezeték ment .A két tekercsvég és egy + -.A segítségeteket szeretném kérni be tudo-e ezt kötni a helyére és ha igen leírnátok mit és hová kössek?Előre is köszönöm a segítségeteket!
Sziasztok
A köv. problémával fordulnék hozzátok: A motoromból hiányzik a fesszabályzó A töltésről 1 sárga vezeték jön fel. Az akkut kellene töltenem, világítás ledesítve. Akku 12v 5Ah A leírások alapján a motorból 105W-ot lehet kivenni. Ha lenne valakinek egy kapcsolási rajza alkatrészlistával azt nagyon megköszönném. (Nagyon fárasztó már minden induláskor betolni, jó lenne használni az önindítót ) Segítségeteket előre is köszönöm.
Sziasztok. Kérem lessen rá valaki erre a tervre. Eredetileg a simson EWR nevű fényszóróvédő felturbózott modernizált változata ami nagyobb teljesítmény söntölésére alkalmas. De a készítő nem tudja biztosan hogy életképes e a kapcsolás ezért feleslegesen nem építem meg. Amit tudni kell róla hogy a két kapcsát párhuzamosan kell rákötni a világítótekercsre és ha 14V vagy a potival beállított érték főlé megy a feszültség mert mondjuk kiég az egyik izzó akkor söntöl. Kérem aki ráér lessen rá mielőbb meg szeretném építeni. Az első munkalap lenne az a hosszúkás a másodikat már én áltam neki beletervezni az eredeti helyére.
Esetleg ha valaki hozzáértő ide tévedne, nagyon szívesen vennénk a segítséget.
Gondolom, akkor a másik vég a testen van.Egy régebben többször megjelent kapcsolást javaslom úgy, hogy a Graetz kimarad, és egy vezérelt egyutas egyenirányítóként üzembiztosan dolgozik. Én is megépítettem, annyi módosítással, hogy a tirisztor 25A-es (2N6508) . Diódák:1n4007 . A tranzisztorok helyére MPSA42 került (ez 300V-os) így nyugodtabb vagyok, mert ha felmegy a tekercsen mondjuk 100V-ra a feszültség,akkor is bírni fogják. Az alsó tranzisztor emitter-báziskörébe érdemes egy párszáz nanos kondenzátort tenni, és innen lehet a szabályzási feszültséget az ellenállás értékének változtatásával finoman állítani.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1271090.html#1271090 A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |