Fórum témák
» Több friss téma |
Erről is van itt rajz, többször is be van linkelve...
A COM-ok a motorszálak, a NC-ok a testre, a NO-ek a +12V-ra. így A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2013
Vagyis akkor a két nc testre a két no +12v és a com pedig a motor egyik és másik szálára? És azt lehet tudni hogy miért van mindíg két nc két no két com?
Rajzot is linkeltem neked, az "így"-re lehet kattintani.
2 COM is van, így meg van a motor 2 szála. Azt kell még eltalálnod, hogy nyitáskor/záráskor a megfelelő irányba mozduljon a motor. Ez függ a beszereléstől, ha nem jó, akkor fordítva kell bekötni. Azért van 2, mert 2 relé van, így lehet megoldani. Alapból mindkettő azonos potenciálon (általában testen) tartja a motor mindkét szálát, nem csinál semmit. Ha nyitsz, vagy zársz, akkor az egyik, vagy a másik relé húz be egy rövid időre. Ilyenkor a motor egyik lába marad ahol volt, a másik ellentétes polaritást kap, elindul, ha a másik relé, akkor a másik irányba.
Köszi szépen, ilyesmi választ akartam, hogy belül mi van és mik a kivezetések, de így már értem, és mára zár is működik szépen. Viszont annyi változtatás kellet hogy nc-ok mentek +12V-ra és az no-ok testre. Köszönöm szépen még egyszer.
Viszont lenne egy másik kérdésem. De ez már bonyolultabb kicsit. Szóval az én kocsimba eredetileg is van gyári központi zár, gyári kulccsal működik. Valamikor az előző tulaj szereltetett bele META riasztót, aminek van saját távirányítója. Ennek a motortérben van az "agya" és a kulcsával ott lehet kikapcsolni. Ki is kapcsoltam mert sajnos a távirányító már nem az igazi. Kód persze nincs hozzá amivel lehetne új távirányítót programozni. Ezért pluszba én beleraktam egy bicskakulcsos modult és így már a csomagtartót is tudom nyitni külön. Viszont az szeretném ha a bicskakulccsal zárom akkor élesítse is a riasztót. Beszéltem egy két helybeli "szakival" és azt mondják ez pont olyan típusú riasztó amit nem lehet vezérelni, vagyis nem lehet rákötni sehogy a bicskakulcsra. Lehetséges ilyen tényleg?
Idézet: „Viszont annyi változtatás kellet hogy nc-ok mentek +12V-ra és az no-ok testre.” Ne ott változtass a polaritáson, hanem a 2 COM-ról motorra menőn! Így normál helyzetben +12V van a vezetékeken, inkább test legyen! Működik így is, van ahol ezt használják (nagyon ritkán), de inkább a testet szokás a nyugvó érintkezőkön hagyni.
Mivel a kulccsal csak áramtalanítani lehet, magát a ki-be kapcsolást a távirányítójával csináltad, ez így nem megy. Meg kellene keresni belül az RF vevő rész után a bistabil részt és azt billentgetni, de nem biztos, hogy megéri foglalkozni vele.
Manapság már lehet olyan riasztókat kapni pl. gyári távvezérlős kp záras autókhoz, hogy azzal kapcsolható a riasztó is. Vagy kellene egy régebbi csak kézzel kapcsolható...
Először a com-at cseréltem föl, de Istenemre mondom hogy nem változott semmit. Nyitásra zárt és zárásra nyitott. Csak úgy működik rendesen hogy ha az nc-no-t cserélem meg.
Hát akkor marad minden így ahogy van. Nézegettem már korábban is de ami a riasztóhoz tartozik vezeték az meg mind fekete, gondolom a kikötés nehezítése végett.Azért köszönöm szépen a segítséget.
Mivel a motor a 2 COM kivezetésre van kötve, azok felcserélése esetén a motor fordítva fog mozogni. Valahogy sikerült ugyanúgy visszakötnöd, másképp nem lehet. Maradhat így is.
Idézet: „Nézegettem már korábban is de ami a riasztóhoz tartozik vezeték az meg mind fekete, gondolom a kikötés nehezítése végett.” Ez így van, de kívülről a sima távirányítós riasztókat nem lehet kapcsolósra alakítani, valamint hiába lenne színes a vezeték, ha nincs meg a bekötési rajza, nem szabványosak a színek.
Na majd megnézem még egyszer, ami meg a riasztót illeti akkor meg marad így ahogy van.
Sziasztok!
A következő kérdéssel fordulok hozzátok: Adott egy 2000-es Fiat Punto 2. A központi zárja (kulcsos) egyik pillanatról a másikra elromlott. Mikor zárnám akkor visszanyit. A body computert szétszedve kiderült, hogy beázott, mert a nyák az tiszta oxid volt, kicseréltem a reléket, amely a központi zár vezérlésért volt felelős, de most már azt sem csinálja mint előtte csak kattan a relé és kész. A két első ajtózár motor tuti jó, a bal az cserélve lett. A mellékelt PDF utolsó oldalán van a központi zár kábelezése. Kábelezési rajz Ha esetleg valakinek van ötlete, szívesen várom itt a fórumban.
Egyáltalán nem biztos, hogy a kulcs, vagy a vezérlő a hibás. Nekem a Palio-m csinált hasonlót. Kiderült, hogy a jobb első ajtó zárt állapot-érzékelője hibásodott meg. Amikor ki lett kötve, akkor már jó lett. (Addig úgy érzékelte, hogy az ajtó nincs becsukva, ezért "rúgott vissza".)
Ha a panel oxidos volt, akkor alaposan át kell nézni, minden forrasztást, a vezető sávokat letisztítani, szakadásvizsgálóval átnézni mindegyiket. Ha az kész, akkor érdemes akril lakkal lefújni a panel forrasztási oldalát, de nézz körül a nyitásérzékelők környékén is!
Szia! A zár vezérlését még nem néztem át, erre időt kerítek majd este. Ha ez a része stimmel, akkor panelhiba, bár az autó nem produkál egyéb hibát, úgyhogy elképzelhető, hogy a záraknál van a hiba.
Viszont egy olyan kérdésem lenne, hogy említetted a jobb első ajtódat, amikor rossz volt akkor a műszerfalon az "ajtó nyitva" visszajelző lámpa az világított e? Mert nálam az összeset úgy érzékeli hogy be van csukva.
Nem, éppen ez az érdekes. Ha ott jelezte volna, akkor semmi gond, rögvest rájövök, de a visszajelző fény nem jelezte nyitottnak az ajtót. (Azt hiszem, hogy a zárbetét környékén volt/van egy érzékelő, amely a központi zár lezárt állapotát érzékeli, ha az nem megfelelően működik, okozhat ilyen gondot.)
Nagyon úgy néz ki a rajz alapján, hogy sima 5/2 vezetékes a kp zár rendszere. Tehát az első ajtókban mikrokapcsoló is van, ami testet kapcsol 2 szálra attól függően, hogy nyitva van, vagy zárva. (Van még egy kapcsoló, az valószínűleg az ajtó csukott állapotát jelzi, az is testet kapcsol...de a zárhoz valószínűleg nincs köze.)
A hiba a mikrokapcsoló környékén keresendő. Vagy nem ad stabil testet a megfelelő vezetékekre a megfelelő állapotban, vagy a vezérlőig menő vezeték szakadt valahol, jellemzően az ajtóból a kaszniba való átmenetnél a gumiharangban. Esetleg lehet még a vezérlő is, mivel írtad, hogy oxidált. Mivel jobb volt, mint lett, először a kisebb hibát adó állapotot kellene visszaállítani... A relék tuti olyanok, mint amik benne voltak? Ez a relék burkoltak szoktak lenni, elvileg nem érinthette az oxidáció, mint a panelt, biztos, hogy rosszak voltak? Más változás nem történt? Idézet: „Mert nálam az összeset úgy érzékeli hogy be van csukva.” Mivel általában az ajtó becsukását jelző mikrokapcsolók testet kapcsolnak, ha nyitva van az ajtó (neked a zárban vannak, nem a kasznin), ezért ha mind azt jelzi, hogy csukva van, akkor nem kapcsolnak testet. Vagy az összes vezeték szakadt az átvezetőknél, vagy testprobléma lesz a vezérlő környékén... Az E6 ponton vannak egy pontra kötve, a másik végük a vezérlőbe megy.
Bocsánat lehet hogy rosszul fogalmaztam!
Tehát nyitott-csukott állapotban az összes ajtóra reagál a visszajelző, arra gondoltam hogy esetleg a rejtett hiba is lehetne, de ezt nem néztem meg egyértelműen.
Ma ha hazamegyek akkor megpróbálok rámérni, hátha az okozza a hibát.
Két relé van benne, mind a kettő 8 lábas, rendeltem bele újakat (cf2-12v), mert a régieknek 2-3 lába el volt törve. De lehet hogy azt csinálom hogy a régiek lábát megforrasztom és visszarakom a panelba, mert azokkal legalább visszanyitott a központi, ezekkel meg nem csinál semmit. A kábelátvezetőben megnéztem a vezetékeket, egyik sem szakadt.
Na, visszaraktam a régi reléket, azokkal szépen visszanyit. De viszont ha adok testet a zár parancsot kiadó vezetékre, min1 hogy jobb vagy bal oldal, akkor mind a négy ajtó csak "topog egy helyben".
Akkor legalább már ennyire újra működik...
Azok a relék nem bele valók... 8 lábas? Minek vajon? 5 láb elég lenne, 2 a tekercs, 3 a váltóérintkezőnek. Raknál fel fotót a panelról? A visszanyitást az okozhatja, hogy nem vált át valamelyik 5 vezetékes motor a másik állásba, vagy mechanikailag, így a mikrokapcsoló sem, vagy csak a mikrokapcsoló rossz (mivel a vezetékszakadásokat kizártad, leginkább csak ez marad) Meg kellene próbálni lehúzni az egyik első ajtó vezetékeit és úgy kipróbálni, majd a másikat. Arra felhívnám a figyelmed, hogy a legtöbb autó nem szereti, ha nyitott ajtónál próbálod zárni, legyenek az ajtók becsukva, vagy kattintsd be a zára(ka)t egy csavarhúzóval! A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2013
Szia!
Közben lekötöttem a motorokat a vezérlésről és csak a motorműködtető vezetékeket (2 szál) használtam fel: küldtem a motoroknak + - jeleket és úgy nyitott és zárt mint a 4 ajtó. Ahogy mondod, lehet, hogy mikrokapcsoló lesz a hiba, majd még este kilámpázom, hátha az egyik nem működik. De egyre valószínűbb hogy a panel azon része a hibás, ami a központi zárat működteti. Teszek bele egy univerzális kp zár vezérlőt és kész, működni fog. Természetesen a próbákat csukott ajtók mellett végeztem Idézet: „Közben lekötöttem a motorokat a vezérlésről és csak a motorműködtető vezetékeket (2 szál) használtam fel: küldtem a motoroknak + - jeleket és úgy nyitott és zárt mint a 4 ajtó.” Én arra gondoltam, hogy vagy csak a vezérlő szálakat kösd le először az egyik, majd a másik első motornál, vagy akár a komplett motort, minden vezetékével. Valamelyik első ajtó lehet a ludas, lehet, hogy a vezérlő jó. Idézet: „Teszek bele egy univerzális kp zár vezérlőt és kész, működni fog.” A kp zár része igen, de a csukott állapotot jelző mikrokapcsolók szálai is oda mentek...
Sziasztok! Adott egy Falcon Predator xl márkájú autóriasztó. Be volt kötve, szépen müködött. Van rajta egy csomagtérajtó nyitás vezeték ami negativ jelet ad le pár másodpercre. Összekötöttem közben a csomagtérajtó nyitáshoz használt központizár motort úgy, hogy kapott egy állandó 12v ot és a test szálat szakitotta meg a kapcsoló. Erre a kapcsolt negativ vezetékre kötöttem rá a riasztó negativ vezérlésű vezetékét és nyomtam egy nyomógomb nyitást. Megszolalt a riasztó. Nem lehetett lelőni csak ugy ha leszedtük a riasztó12 V os vezetékét. Azóta ha összedugom a riasztót csak világít a helyzetjelző (ami normális esetben felvillan) folyamatosan és nem nyit nem zár nem csinál semmit. Valakinek valami ötlete?
Meg kellene nézni a leírásában nem írnak-e egy reléről, amit közé kell kötni, általában ez a kimenet nem terhelhető nagyobb árammal...
Hát mit is mondjak.... amit szoktam szakember a lelke, mert csak kárt csinál az ember ha nem érti és látja át a működését. Szét lőtted a riasztó agyába a kimeneteket, valószínű uln2003 IC tranzisztormezőt, az IC cserénél vigyázz nehogy a panelon a fóliákat szaggasd fel mert az már tényleg nagy baj lesz, esetleg a fólia égett szét csak valahol és hiányzik valahonnan a feszültség és azért nem MŰKÖDIK a riasztó rendesen. Én csalódtam ebbe a fórumba mert neve alapján én azt hittem itt mindenkinek van egyerős alap villamossági ismerete gyakorlata és tapasztalata.
Ezen az oldalon szigorúan tilos az MSN szleng használata! A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2013
Testet kapcsoltam, de utána már nekem is beugrott a relés megoldás. Áramköri lapon nem látszik semmilyen hiba, sérülés. Amugy van ALAP villamossági tapasztalatom.
Idézet: „Testet kapcsoltam, ...” Az mindegy, akkor is megfelelő teljesítményt kapcsolni tudó elem kell, pl. relé. Mindegy, hogy +12V-ot, vagy testet szakítasz meg, ugyanakkora áram fog folyni. Idézet: „...de utána már nekem is beugrott a relés megoldás.” Kicsit későn, de jobb későn, mint soha?
Sziasztok!
Thunder CCL-23 *BA tipusú Kpzár garniturám van. A bekőtési rajzon nincs rajta az index villogtatás de itt a fórumban már olvastam hogy riasztó helyére is lehet kötni, ami viszont szerepel a rajzon. Szerintetek a matiz csomagtartóját a sima 2vezetékes (thunder) ajtómotor tudja nyitni? Válaszokat előre is köszönöm. Üdv. |
Bejelentkezés
Hirdetés |