Fórum témák
» Több friss téma |
Először, bár nem tudom mennyire mérhető, mi különbség van a töltő, és az általad készített töltő kimenőfeszültsége, és a csatlakozása között? Nem lehet hogy az a baja, elméletben minden jó, csak a generátor nem termel elég áramot folyamatosan? Ha ez a gond, a stab ic elé/után megfelelő védelemmel egy akku kell. Ezt feltöltöd a generátorral, erről aztán szerintem kötelessége a telefonnak töltődni.
Köszönöm az ötletet, részben élni fogok vele. Azért csak részben, mert időközben kiderült, hogy a telefonom csatlakozója a hibás. Elvittem megnézettem, kipucolták, megforrasztgatták és láss csodát, 14 perc tekerés után 2 %-ot töltődött az telefon ;o)
A plusz akut mindenképp be fogom tenni puffernek, hogy ha nem lesz kedvem hallgatni a dinamó és a gumi sípolását, akkor arról is töltődjön valamennyit a telefon ;o)
Sziasztok..
Van egy 6V-os aksim a biciklimen, erre van kötve lámpa (első,hátsó) + van egy dinamóm Hogyan tudnám egoldani hogy az aksit a dinamórol tölcsem?
Szia
Egyszerüen sehogy. A "dinamó" nem szabályzott, mindig a kerék fordulatától függ, a rajta levő feszültség , ami váltó feszültség. ( ezt egyenirányitani lehet, De a "dinamó " az csak 6V 3W. ha tülteni akarod 3/6=0,5A rar töltheted. Igy egy 6V2A/h akkumulátort 4óra alatt tudsz feltőlteni, és akkor nem használhatod az izzókat. ) Javaslom: inkább használd mindkettőt. A "dinamót" át kell alakitani generátorról dinamóra. Szét kell szedni hogy a mádnest körbevevő tekercs mind a két vége meglegyen, ( az egyik amelyikhez most is csatlakozik a vezeték a másik az a generátorba a testhez (házhóz) van kötve ) Ha ezzel kész vagy, akkor lesz egy nem szabályzott dinamód, ami egyn feszültséget ad ki. Az akumulátorral, sorba kell kötni egy diódát és egy kapcsolót. ami megy a dinamó + kapcsára. Ezzel elérheted hogy a biciglit amikor tekered akkor a akumulátor nem merül ha megy állsz akkor igen, merül de a kapcsolóval ki lehet kapcsolni. Illetve a lámpád folyamatossan világít. Pl.: a ha a kereszteződésbe állsz akkor is . Annó nekem lapos ellemmel ment. Egy évbe 2lapos ellem fogyott (párhuzamossan voltak kötve. ) Neked azér sürübben kell majd tölteni, mert ha savas akkumulátort használsz akkor havonta 20% töltés vesztésed lesz. ( télen legalább egyszer fell kell tölteni ) és én azt mondom hogy havonta egy szer ha használód akkor is. De ez függ, hogy mennyit használod, álló, vagy nagyon lassú menetbe, a biciglit. üdv. A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2013
Nem értek sajnos a témához, viszont régóta izgatja a fantáziám Van erre a célra 7w és 14w túranapelemem, de szeretnék valami emberi erővel működtethető megoldást is. Van tekerős zseblámpám, de az gyenge erre a célra.
Tudom, tudom, valójában minimális áramot tudok így termelni, és az eszközök előállítása lehet, hogy több energiát igényelt, mint amit élete során előállít, és olcsó sem lesz... De akkor is Nem az a cél, hogy olcsó legyen, hanem hogy vagy nagyon egyszerű, és készen kapható alkatrészekből összedugdoshassam, vagy esetleg valami ezirányban jártasabb ember meg tudja majd nekem csinálni. Az én ötletem, hogy pl. ebből: Shimano Nexus (DH-3N20) dinamós Első kerékagy 6V/3W mondjuk 4 db-ot valahogy sorba kötni, és azt valami feszültségszabályozó, szuperkondenzátor, ki tudja, mi minden révén USB-ről tölthető eszközök számára emészthetővé tenni. Feltételezem, ez kivitelezhető. Mivel az Amazonon sem látok hasonló megoldást, ami volt egy időben, egy Freeplay lábbal pumpálható ólomakkus cucc, az sem volt túl olcsó, ezért inkább tartós és túlbiztosított rendszert szeretnék. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2014
http://bike2usb.aruhaz.info/termek/bike2usb_v5d.html
Ez kb. az, amire szükségem van?
Üdv.!
Arra lennék kiváncsi hogy mit és/vagy hogyan szabályoz ez a szabályzó. Ez egy modernizált elektronikus cucc régi gépekhez (zetor traktorok,avia teherautó).Azt szeretném tudni hogy ez mégis mit szabályoz? Csak mert apám azt állitja hogy a töltést ez irányitja.Ezt csak azért nem értem mivel itt és itt a "generátor" közvetelnül az akkumulátorra van kötve.Szóval mégis hogyan irányitja a töltést?
Szia!
A generátor gerjesztését szabályozza, tehát a forgórész tekercselésen átfolyó áramot. Minél kevesebb a gerjesztőáram, annál kisebb a kimenő feszültség.
Aha. Mostmár értem.Köszönöm!
Egy TZ4K dinamó bekötési rajzot (fesz. szab-al) kérem osszon meg valaki.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |