Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   69 / 100
(#) pucuka válasza borvendeg hozzászólására (») Dec 13, 2013 /
 
Az elektromos autóhoz már régen kitaláltak mindent, kivéve a hordozható energia tárolását.
Aki kitalálja, hogy a benzinhez, gázolajhoz hasonló értékű, és energia tartalmú tárolót, az lessz az igazi nyerő. Ezzel még mindíg adós a tudomány, bár már vannak eredmények.
(#) mgy válasza borvendeg hozzászólására (») Dec 14, 2013 /
 
A legtöbb tapasztalatot abban szerezték, hogy miként lehet pénzt szerezni, az ötletelésekhez.
Nagyon tetszett az egyik dizájn ! (lehet, hogy nem az övéké)
Keresném a használati utasítását, a beszállás módjára. Elképzeltem, hogy a kígyóember valahogy becsavarodik.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2013
(#) KissAttila válasza Iszkakof István hozzászólására (») Dec 14, 2013 /
 
Szervusz István,
Próbáld meg beíratni a másik községnél is, mint haszonjárművet. Egy kis szerencsével talán sikerül, adót fizetsz náluk is utánna és már ott is járkálhatsz törvényesen.
A hozzászólásomat nem vita indítónak szánom, ez csak egy tipp.
(#) kaqkk válasza mgy hozzászólására (») Dec 14, 2013 /
 
Oldalról a jobb lábaddal belépsz, aztán leteszed a segged és behúzod a kilógó bal alsó végtagod .
(#) Iszkakof István válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Dec 14, 2013 /
 
Tisztelt uraim
Elnézést, hogy ennyi nap múltán köszönöm meg nektek a segítségeteket. Rengeteget segítettetek, de még mindig nem látom a fényt az alagút végén. Jó lenne egy link, még ha privátban is, ahol tovább lehetne firtatni ezt a dolgot, anélkül hogy szétoffolnunk a topicot.
(#) kesemiki91 válasza mgy hozzászólására (») Dec 14, 2013 /
 
Ez a mi koncepciónk. De csak egy 2 óra alatt összedobott vázlat volt. Hamarosan jön a következő.
(#) woodoopilot válasza Iszkakof István hozzászólására (») Dec 14, 2013 / 1
 
Nem hinném, hogy nagyon off téma lenne egy elektromos lassú jármű építése itt. Olyan sokan úgysem faricskálnak mostanában autót.
Ha viszont a lada önindító faricskálását akarod tovább tárgyalni, az már tényleg lerágott csont...
(#) woodoopilot válasza kesemiki91 hozzászólására (») Dec 14, 2013 /
 
Ha tényleg csak 2 óra alatt csináltátok azt a jópofa 3D-s modellt, tervezhetnétek egy új karosszériát a fagyis kocsimra is..
(#) Iszkakof István válasza woodoopilot hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
Ahogy megírta köbzoli az anyagmozgatással kapcsolatos tapasztalatait, megragadta a figyelmem egy madzaggal vezethető cementes zsák szállító. Pontosan olyat akarok, csak egy kicsivel nagyobba. A két falu között felülök rá, mielőtt beérnék a faluba, előveszem a húzó rudat és megyek a jármű előtt, mintha én lennék az igás szamár, csak az elektromos meghajtás rásegítene.
(#) woodoopilot válasza Iszkakof István hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
A KRESZ ismeri a kézikocsi fogalmát, bár elektromos rásegítésűről még nem olvastam. De benzinmotoros talicskát lehet kapni: link
(#) Iszkakof István válasza woodoopilot hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
A vége a fejtöréseinknek az lesz, a Hobbielektronika segítségével, hogy előállítunk egy eddig nem ismert járműtípust, amihez a honatyák KRESZ paragrafust kell készítsenek.
(#) Iszkakof István válasza Iszkakof István hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
Tisztelt uraim
Elnézést, hogy ha színvonaltalan a kérdéseim, de mindenki arra panaszkodik, amije fáj.
Érdekelne néhány mérési adat, elektromos autóval kapcsolatban, ha valaki rendelkezik olyasmivel és közzé tenné. A következők érdekelnének:
-induláskor a motor hány volton, hány ampert fogyaszt?
-sima menetben hány ampert fogyaszt ugyanaz a motor?
-induláskor lejjebb megy-e az akku feszültsége a mélykisülés szintjénél, vagy nem?
-olvastam valahol, hogy az ólom akkut a tized kapacitásával lehet terhelni, de folyamatosan amíg az akku feszültsége eléri az alsó határt, amíg nem jön szóba a mély kisülés?
Válaszokat előre is köszönöm.
(#) borvendeg válasza Iszkakof István hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
Hello!
Saját méréseim a trabantban:
Indulás 140V 170A
Sima menet: 4. sebességi fokozat sík úton padló gázzal 70A
Ha bármikor is lemegy az akufesz mélykisütés szintjére akkor az aku le van merülve vagy túl van terhelve.
Tized kapacitással tölteni szokták kisütéshez ez megvalósíthatatlan.
üdv.
(#) Iszkakof István válasza borvendeg hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
Kedves borvendeg, nem írtál el valamit véletlenül?
A Trabantodban, ahogy értelmezem, az akkupakk 140 voltot ad. Indulásnál az ampermérő 170 ampert mutat. Ez testvérek között is 23,8 kilowatt. Menet közben 140 V a 70 amperrel 9,8 kW. Nincs itt egy nullával több írva?
Egy kis történet
A járművem, amelyik most van, eredetileg úgy terveztem. hogy egy 1200-as Lada motor forgat egy három fázisú generátort. A generátor üzemeltet egy villanymotort. A villanymotor forgat egy reduktort, ami továbbítja a forgást a differenciálhoz.
Akkoriban tekercseltem át a generátort és nem volt megoldva (mindmáig) a gerjesztés szabályzás. Kimentem az utcára a tákolmányommal és nem tudtam vissza bejönni, mert elég meredek a domb. Annyira leterhelte a motor a generátort, hogy leesett a feszültség néhány voltra. Bejönni azért mégis kell, ezért kihúztam az utcáig egy kábelt a három fázisú árammal, és azt kapcsoltam az 1,5 kW 1500 ford/perc-es motorra tengelykapcsoló nélkül. A villanymotor egyből indult és akkorát rántott, hogy megijedtem. Attól féltem, hogy azonnal elnyírja a négy darab 8-as csavart a kardán tengelynél és csörlővel kell bevontatni.
(#) szsrobert válasza borvendeg hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
Idézet:
„Tized kapacitással tölteni szokták kisütéshez ez megvalósíthatatlan.”

Ha lassan megy sík úton, elképzelhető.
Nekem, bár kerékpár, 17-18km/h-t tud2A-rel, 20Ah akkukkal.
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2013
(#) szsrobert válasza Iszkakof István hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
Ijedéskor a motorod teljesítményfelvétele 10-szerese is lehetett az 1,5kW-nak.
Trabinál 1kW kb. 10km/h.
Sík úton állandó sebességnél a teljesítményigény= vonóerő N-ban(1kg=9,81N) x sebesség (m/s).
Erre jön a motor hatásfoka, és az erőátviteli veszteség.
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2013
(#) sanykaraj hozzászólása Dec 21, 2013 /
 
Üdv régebben kérdezgetem már.... De most egy új kerdésem lenne. Ha megtömném az autómat li-ion akumulátorokal, a nagy nyári melegben, vagy a téli hidegben, nem mennek tönkre? Gondolok itt a nyáron az autóban levö akkár 60c°-ra.
(#) lehar hozzászólása Dec 21, 2013 /
 
Nekem normál olomakkuim vannak az opel kadétomban , de eddig nem volt gond se a nyári meleg , se a téli hideg , igaz ugy oktober végétöl , április-májusig a garázsban dekkol, nincs semmilyen belső melegitése.Amugy 4 akku a motortérben , és másik 4 a csomagtartóban van elhelyezve.
(#) woodoopilot válasza Iszkakof István hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
9,8 kW teljesen reális érték a Trabantnál, ha megy legalább 80 km/h-val. 1 kW teljesítménnyel kb. egy bicikli tud 50 km/h-val menni...

Az Aixamomnál a 2,2 kW-os frekiváltóval a max. kimenő teljesítmény 4 kW volt, mert az áramkorlátot nem lehet növelni, hiába kapcsolom ki a túlterhelés védelmet. Ez a 4 kW nem túl dinamikus gyorsulást tesz lehetővé, és éppen feljön a járgány a mélygarázsból. Sík úton 50 km/h sebességhez viszont elég 2 kW kimenő teljesítmény, ez nálam kb. 7A és 300V.

Amikor korábban egy 1,7 kW-os kefés targonca motor volt az Aixamban, az induláskor 300A-t is képes volt felvenni a 48V-os akkupakkból. Ez majdnem 15 kW teljesítmény, de érdekes módon nem gyorsult lényegesen jobban az Aixam, mint a harmad akkora teljesítményfelvételű 3 fázisú motorral.
(#) woodoopilot válasza sanykaraj hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
A Li-ion cellákat én nem merném egy autóba beépíteni, érzékenyek a melegre, könnyen kigyulladhat a pakk, és nem lehet eloltani. Inkább a biztonságos LiFePO4 kémiájú cellákat ajánlanám.
A hideg nem árt a lítium aksiknak, de a barátom elektromos autójánál azt tapasztaltuk hogy a lítium akkupakkot hidegben (kb. 0 fok alatt) nem lehet fullra tölteni. A cellák idő előtt elérik a max. feszültséget, aztán hamar ki is merülnek.
A meleget viszont nem szeretik a lítium cellák, ha sokat áll a tűző napon a kocsi, a pakk kapacitása gyorsabban csökken a vártnál, hamarabb cserélni kell a cellákat...
(#) borvendeg válasza Iszkakof István hozzászólására (») Dec 22, 2013 /
 
Hello!
Semmi nincs elírva!
üdv!
(#) GPeti1977 hozzászólása Dec 22, 2013 /
 
LiFePO4 akkumulátort nem is szabad 0 C alatt tölteni, attól is károsodik.
(#) Iszkakof István válasza borvendeg hozzászólására (») Dec 22, 2013 /
 
Kedves borvendeg
Elnézésed kérem a hitetlenségemért és a tudatlanságomért. Olyan kérdéseket tettem fel, amire a választ illett volna tudjam. Szerencsére leharral privátban tisztáztam. A legmerészebb álmomban se gondoltam volna, hogy a szekeremen a 74 amperórás akkum eladó lánykorában néhány másodpercig tudott 680 ampert. Így már előttem egészen más megvilágításban van az egész elektromos autó építés.
Tévhitben voltam. Azt hittem, hogy 170 ampert csak egy 200 vagy még több amperes akku tud leadni. A 140 voltot meg 10 de inkább 11 akku ad le. Mindez berakva egy Trabantba...
Még egyszer elnézést.
(#) borvendeg válasza Iszkakof István hozzászólására (») Dec 22, 2013 /
 
10db aku van. Semmi gond szívesen válaszoltam kérdésedre ha van további kérdésed nyugodtan tedd fel.
(#) Iszkakof István válasza borvendeg hozzászólására (») Dec 22, 2013 /
 
Kérdésem van, de még mennyi.
A te Trabantod 50 km/h sebességgel, ugyebár szinte (vagy még több mint) 100 km autonómiával rendelkezik. Nekem csak 5 km/h csúcssebesség kellene a hat mázsa összsúlynak és bően megelégednék 30 km autonómiával, dombos terepen. Egy ilyen tákolmánynak hány voltos és hány amperes akkupakk kellene? Nagyon örülnék egy konkrét válasznak.
(#) szsrobert válasza Iszkakof István hozzászólására (») Dec 22, 2013 /
 
2kW-os motor biztosan, és savas akkuból legalább 8kWh-nyi (48V 170Ah-288V 30Ah, stb.).
Ha nem ingyen kapod az akkut, a jó gázos négyütemű olcsóbb lesz.
(#) borvendeg válasza Iszkakof István hozzászólására (») Dec 22, 2013 /
 
Ha az autonómia alatt hatótávot értesz akkor el kell hogy keserítselek. 20km a hatótávolsága.
A feszültség minél magasabb annál kisebb áram folyik. Kisebb áramokkal könnyebb dolgozni. De nekem a motor határozta meg.
Én saját tapasztalatomra alapozom hogy ha nem ingyen van az aku akkor nem éri meg. Az elhasználódása miatt kb ugyanott vagy mint benzinnel csak előre 5 évre ki kell fizetned egyben.
A 600kg miatt azért kell oda teljesítmény. 2-3kW szerintem mindenképpen kellene. Ha kicsi a motor rettenetesen fűteni fog és leég.
Ez az egész elektromos játék hobbinak jó. Használatra már csak azért sem, mert mindig lesz valami szerelni való persze akkor amikor az uborkát kéne leszedni...
(#) woodoopilot válasza borvendeg hozzászólására (») Dec 22, 2013 / 1
 
A 20 km hatótáv nagyon kevésnek tűnik, nekem csak 4 kWh kapacitású ólom aksi van az Aixamomban, de 70 km-t is el tudok vele menni, mire 11V-ig csökken a feszültség terhelés alatt. Mondjuk a soros motorral ugyan ekkora kapacitású akkupakkal sokkal kisebb volt a hatótáv, és a nagy áramok miatt az aksik is tönkrementek fél év alatt.

Azzal nem értek egyet, hogy nem éri meg elektromos autóval közlekedni. Nekem pl. 100e Ft-ba került a 25 db Panasonic akku, ezért max. 5x tudnám megtankolni az autómat, amivel kb. 4000 km-t tudnék megtenni.. Az Aixammal ezzel szemben már 10e km-t mentem, és a hatótáv még semmit sem csökkent. Szerintem még 1x ennyit biztosan el fog menni. Ha a 100e Ft akkuköltséget 20e km-re elosztom, 5 Ft/km akkuamortizációt kapok, ami még egy 3-4 litert fogyasztó diesel motoros mopedautó üzemanyagköltségének is csak a harmada. Áramot tankolni meg lehet ingyen is, pl. munkahelyen, társasházi teremgarázsban, stb.

Azt se gondolnám, hogy egy elektromos autót gyakran kellene szerelni, a targonca motorral nekem csak annyi gondom volt, hogy jó időben kb. 20 perc alatt 100 fokos volt az állórész, és meg kellett állni hogy lehűljön, de el nem romlott 1x sem. A 3 fázisú aszinkron motorom és a frekiváltó már egyáltalán nem melegszik, 10e km alatt semmilyen meghibásodás nem volt. Mivel kopó alkatrész nincs a hajtásláncban, szerintem sokkal megbízhatóbb egy jó elektromos hajtás, mint bármilyen benzines vagy diesel motor.
(#) sebes válasza woodoopilot hozzászólására (») Dec 23, 2013 /
 
Szerintem nem kevés a hatótáv. Persze néhány adat hiányzik. Én úgy emlékszem, hogy borvendég 10 db LC-X1265 akkut használ. Ebből nekem nem jön ki a 140V, de mindegy.
70A-el terhelve ez az akku kb. 20-25 perc alatt eléri a mélyisülési állapotot az adatlap alapján. Tételezzük fel, hogy 70km/h-val megy ezalatt, tehát durván 70km/h * 0,3h=21km.

A probléma inkább az, hogy 10db 65Ah akkuval és a névleges 12V-al számolva 7,8kWh akkucsomaggal csak 20km-t tud megtenni. Tehát valahol nagy a veszteség, mert ennek kb. kétszeresét kellene tudnia. Vagy rosszak az adatok és/vagy a feltételezéseim.
(#) zolika60 válasza sebes hozzászólására (») Dec 23, 2013 /
 
Borvendég kolléga autóján, az áttételek nagy vesztesége miatt ilyen gyenge a hatásfok.
Következő: »»   69 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem