Fórum témák
» Több friss téma |
digimann Te is nevezel? Esetleg neveztél már?
Nevezettek... egyre húsosabb a díjazás
Én a TRAP team egy darabját képezem
én teljesen kivagyok ezzel a géppel
szétkaptam és odatetem egy tüt az elektromágneshez meg se mocant ugyhogy sájze az egész lehet én is veszek egy jobbat valami intelest vagy ijesmit
huh hát én elég máskép közelítettem meg a kérdést de nekem is vannak ledeim meg fotoérzékelőim keresek még pár havert a csapatba és jelentkezek is ...
Uraim, ez nem egy chatszoba!
Adjunk a külalakra, még akkor is ha Karácsony van. Def.: Egy fórumba küldött hozzászólás leginkább egy levélre hasonlító, tömör, egész mondatokban, egyértelműen leír egy problémát, felvet egy kérdést, vagy indoklással megválaszol egyet. Próbáljunk meg úgy fogalmazni, hogy ha az írást két év múlva valaki olvassa, könnyen belerázódjon a témába. Mindig egyértelműen világos legyen, hogy miről van szó, miről folyik a szakmai diszkúzió. Üdvözletem: deguss
sziasztok ha van valaki aki indulna a versenyen de nincs csapata ja és békésmegyei akor az küldjön 1 üzit.
reggel megráztam magam 2 kilencvoltos elemmel de már látom a fényt az alagút végén
Sziasztok!
Egy tipp: Ha az infra adóval szórakoztok, akkor mindig olvassátok el a doksi-t, én szívtam ma vele egy jó órát, mire rá jöttem, hogy kissé mások mint a sima ledek. Jah, és válasszatok minél nagyobb teljesítményűt, ugyanis a papír, az enyhénszólva szór... Sok Sikert a versenyhez (én is jövök, bár én a vezérlő elektronikánál tartok ) Szerintetek melyik a jobb, a PWM-hátsó motor szabályozás, vagy a servo? Ant
Az ugy szerinterek jo ötlet,hogy egy inftaérzékelö jelét felerösiteni müveleti erösitövel és azzal irányitani a hátso kerekeket(ja persze egy relé ki be kapcsolgatná öket) :banplz:
Hi!
Most te ezt ugye úgy gondolod, hogy melyik érzékelőn mennyi esik, ezt rávezeted egy műveleti erősítőre, és úgy adod a hátsó kerekekre a feszt...csak azt nem értem, hogy relé mire kell. Mert ha az autó nem tud fokozatokban kanyarodni, akkor te baromi lassú leszel, legalábbis szerintem nem tud majd egyenes vonalban menni. De történetesen szerintem mindenki infra-adó vevővel próbálja érzékelni a vonalat(tiszetelet a kivételnek) De, ha megy akkor sok sikert! Ant
Mivel mással lehetne még érzékelni a vonalat? Persze leszámítva a kamerát, mert ahhoz ugye elég komoly szoftvert kellene írni...
Tudom, ezért kérdeztem hogy milyen alternatívák lehetségesek!
Pl.:egy olyan szekezet, ami hősugarakat bocsát ki, és van egy szenzor a felszín felett. Ahol a felszín jobban felmelegszik, na ott van a vonaj
Vagy pedig más a szigetelőszalag felszíne, sé a papír felszíne, és egy beesési szögtől kezdve a szigetelő szalag is visszaveri a fényt, ahol a papír is visszaveri, de a papír asz szórja is közben. Lenne egy érzékelő fotodióda, ami érzékeli hogy meről jön több fény, ahonnan több jön, na ott lesz a fekete vonal Ant
léci rakjatok föl nekem valaki müveleti erösitö kapcsolási rajzot
Sziasztok!
Nemsokára lejár a jelentkezési határidő. Most egyedül töketlenkedek, de az akarat megvan.Csak a tudás hiányos. Ha esetleg szintén van vki budapesti és egy kicsit hozzáértőbb a témához összeállhatnánk egy csapatba. Remélem lesz vki,de ha nem akkor egyedül fogok próbálkozni, max nem megy minden elsőre.Jó lehet csaqk nagyon sokadjára. Most kezdem el érdemben a projektet, először csak annyi a célom, hogy egy régi távirányítós autót vezéreljek PIC-kel. Az autót egy elég erős motor hajtja meg szal gondolom nem tranyóval hanem FET-tel kell meghajtani. Ezzel nem vagyok teljesen tisztában, hogy mi a különbség a FET és a tranzisztor között. Motorok meghajtásához jobb ha FET-et használ az ember?
ITT van egy rahedli műv. erősítős kapcsolás, válassz magadnak, amelyik tetszik! :nevetes1:
A FET-en ha teljesen kinyit nagyon kevés feszültség esik. Kicsi lesz az ellenállása. Gyakorlatban szinte elhanyagolható. Egy tranzisztoron viszont mindig esik min. 0,6 Volt feszültség. Ez azt jelenti, hogy egy négy cerkaelemes autó esetében a 6 volt ideális tápfesz helyett csak 6 - 2*0.6 = 4.8 Volt fog esni a motoron. A legjobb esetben.
még egy kérdésem lenne az infrát meg az ellenálást csak simán kösem rá az ellemre
Hát nem egy eredeti ötlet mondjuk amióta eljött kimi azót a ...a mclarent
ja és "az infrát meg az ellenálást csak simán kösem rá az ellemre?" mekkora az ellenállás az elemalatt 9 vagy 18 voltot értesz? csinálj egy kapcsrajzot akk érthetőbb lesz am sok sikert majd májusban találkozunk
Most nézem a határidöt jan 31!!!
még csak a gépem váza van kész!! :eek2:
Lenne még néhány kérdésem:
1. Hogyan lehet kiszámolni hogy hova kell rakni a szensort? (lehető legegszerüben hogy egy hatodikas is ki tudja számolni) 2.Azok az érzékelök amiket vetem a boltban hasonlitanak egy LED re hogyan kel belötni és mi kell hozzá? 3.Hogyan álitsam be az autot hogy megyit fordujon? Elöre is kösz!!!
1. Páratlan számúak legyenek, közepük 2 cmre egymástól.
2. Ha infratranyókat vettél, akkor a kollektoruk van a megreszelt oldalon. 3. Ezt nem értem.
(#154634) akkor olyat vetem mint eben a hozászolásban? de én csak olyan led szerü bigyot kaptam.
Dani!!!!
legyél figyelmesebb!!!! jan. 31 a nevezési határidő a gépet 5 hónappal később kel befejezni ezel a kapcsolással nem csinálsz, semmit hol a motor? az infra tranyó jeleit föl is kéne erősíteni és a két kerék sebességkülönbségével kanyarodsz? nah bár én valszeg PIC-el vezérlem de az egyszerűbb-jobb alapelvet követve eszembe jutott 1 ötlet nah de minden rajta van a képen
mivel kel ezt megnyitni? én nem nagyon akarok pic-t használni de külömben a hátso kerékel irányitom
|
Bejelentkezés
Hirdetés |