Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv mindenkinek. Egy kis segítséget kérnék. Óra csoportot (fordulatszámosra) cserélnék 96-os f astrámban. Az óracsoport számán, fordulatszám skálán, hőfokmérő skálán kívül mire érdemes figyelni, és hova köthető be. Köszi szépen a segítséget.
Valószínű, hogy bent van a csatiban a fordulatszám jel, így csak rá kell dugni az új órát és menni fog. Ha esetleg pedig nincs bent, akkor be kell húzni egy szálat. Azt hogy honnan, az attól függ milyen motor van a kocsiban.
A lényeg, hogy benzinesbe vagy dízelbe veszed, mivel a benzines 7000-ig mér, a dízel csak 6000-ig és nem csereszabatos a kettő, mivel más a jelforrásuk.
Szia. Igen. Köszi. Benzines 1.4 C14NZ. Remélem hogy bent lesz és csak össze kell dugni de ha nem akkor azt a bizonyos szálat mire kössük rá?
Ennél a motornál még a trafóról veszi a jelet. Tehát a trafó 1-es lábáról lehet jelet levenni.
Köszi szépen. A gyújtótrafóról hallottam én is, de hallottam mást is. Szóval köszi még egyszer. A trafó nyert.
Romlik a helyzet nálam. előzmény. Ma reggel hidegen se indult el, a műszerfalon világított egy sárga színű lámpa: "autó, közepén egy álló villáskulccsal". Motorháztető felnyit, ECU kábeleinek és csatlakozóinak megbirizgálása után pöcre indult.
Felmelegedve a hibajelenség változatlan. Azt nem vágom ha ez kábelszakadás, kontakthiba..stb akkor mi köze van a motor hőmérséklethez? Az ECU sorcsatlakozójánál egy rossz forrasztás pl. csinálhat ilyet szerintetek? Illetve állítólag nem is forrasztva vannak ezek már hanem valami ponthegesztéses eljárással van odavarrva a panelhez a bekötő huzal... Köszi.. A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2014
Üdv kedves autós társaim. A kérdésem a következő. Találok-e valahol egy adatbázist ahol utána járhatnék hogy bizonyos sebességnél adott fokozatban mekkora a fordulatszám. Még mielőtt külön álló mérőt veszek. Sajnos nem jött be a műszercsere az F astrámban és per pillanat nem lesz másik. Pusztán kíváncsiságból. A másik hogy pár éve nem jelezi a központi kijelzőn a külső hőmérsékletet. Csak 3 vonal van. Nem fontos csak érdekelne. Egyszer hátulról belém durrantak. Azóta nem jó. Van köze hozzá?
És egy elmaradt infó astrásoknak. Mostanában nem láttam itt ilyen jellegű problémát de ha döccenőknél be be villan a motorhiba vissza jelzője esetleg már nem is indul akkor mielőtt kicserélitek a fél gyújtását (mint én) érdemes megkeresni a blokkon, hogy hol testel az elekronika. Nálam csak ki folt lazulva és fent akadt a meneten az érintkező.... Talán segít valakinek.
Pontosan megtudható, ha megnézed pontosan milyen váltó van a kocsiban és milyen a diffi áttétele. Ezután már a kerék kerületéből kiszámítható, hogy mekkora fordulatnál milyen sebesség van. Bővebben: Link A linken konkrétan az F13-as váltó van, de a képek alapján beazonosítható a tiéd és akkor a megfelelőt ki tudod keresni. Lentebb le van írva a fokozatokhoz kapcsolódó áttételek és a diffi áttétele is.
A kinti hőmérséklet érzékelője elől a lökhárító mögött van. Ha lecsúszik a kábel, vagy valami miatt nem érzékeli a jeladót, akkor szokott a 3 vonal lenni. Meg kell nézni az érzékelőt, annak a csatlakozóját, hogy nincs-e oxidálódva meg a kábelét.
Szia!
Hőmérő: Közvetlenül nem hinném hogy ez okozta volna, de közvetve megeshet. Ha kidörzsölődik valahol a kábel és esetleg letestel, szétcsúszik, vagy korrodálás miatt nem érintkezik akkor jöhet elő ilyen hiba. G Astránál ez az érzékelő a hűtő előtt van a lökhárítóban középen. Ez az egy olyan hely van a kocsiban ahol a motor saját melege nem zavarhatja a mérést, így gondolom te is valahol erre keresd a jeladót.
Sziasztok!
Kis érdekességet találtam Opel astra ECU ügyben. Így szemre ez az ECU ugyanaz mint ami az én 1,6 os G Astrámban is van. 6 hűtőborda középen, két oldalt a két sorcsatlakozó...stb 45sec től a lényeg Bővebben: Link Szépen látszik ahogy a robottal bedrótozzák a sorcsatlakozót, majd kiöntik azzal a zselé szerű izével, lehet belenézek én ebbe az ECU ba mégiscsak... De azt jó lenne tudni hogy azt a zselét hogyan lehet leszedni a panelről..? Nincs valakinek infója ez ügyben? Van annak valami oldószere vagy hogy a bánatba lehet azt onnét eltávolítani hogy legalább a bekötéseket át tudjam forrasztani ? Köszi
Nem a napelem gyártásnál is használt szilikon gél?
Nem...ez olyan állagú kb. mint az aszpik vagy a "tortazselé". Teljesen traszparens és víztiszta, nagyon képlékeny és puha, szakad mint a gumi. Ki tudok csipegetni belőle darabokat. Még nem az ECU val próbálkozok, van egy rossz légtömegmérőm az is ezzel a géllel van kiöntve. nem merem nagyobb felületen meghúzni mert be van öntve a huzalozás alá is, lehet letépné a huzalokat a panelről. Valami oldószere kell hogy legyen, mert van ahol javítják, ebből egyenesen következik hogy eltávolítható ez a szutyok róla...kérdés hogy hogyan...?
Azt nem tudom a napelemeknél mit használnak, nem találkoztam még ilyennel...
Köszi, ha két komponensű akkor annak nincs oldószere. Kémiai úton köt, visszafordíthatatlanul. Nincs ötletem... De hogy valahogyan le lehet szedni azt a vacakot a panelről az tuti..
Sziasztok, tudna valaki segiteni, opel asrtra f 1,7D be hogyan tudnék fordulatszámmérös orát bekötni?
A generátorról szokás fordulat jelet levenni. Persze ahhoz való fordulatmérő kell hozzá.
Beszereltem egy másik óracsoportot de a fordulatmérő kiakad ahogy beinditom az autot
Meddig van skálázva a fordulatszámmérő? 6000, vagy 7000? A 6000-es a dízelé, a másik benzinesbe való.
Sziasztok, amit beszereltem az 7000ig van skálázva, akkor az nem jó nekem Köszi a választ.
Sziasztok. 2002 opel astra kombim van 1.4 benzines 90 le.Olyan gondom van hogy az autó menet közben gondol egyet elmegy a töltése, lenulláz mindent, szervó elszáll, kijelzők villognak, a lámpám hunyorog!Ez pár pillanat alatt vissza is áll az eredeti állapotába, de azért egy nagyobb tempónál a szervóm elszáll akkor az nem nagy boldogság.Plusz a motorhibakód világit és néha nem megy egy hengerem, ilyen problémám volt máskor is de a gyújtó trafó cseréje ezt megoldotta, viszont mióta az új van benne nem tettem meg vele 40 ezret sem!Kérlek segítsetek, ha tudtok!Előre is köszi
Magyarul ez azt akarja jelenteni, hogy időnként váratlanul leáll a motor? Ez lehet test probléma a motor és a kaszni között például. Persze számtalan más is, de ez Opelen tipikusnak mondható. Először ezt vizsgálnám meg.
Igen pontosan ez történik, leáll a motor váratlanul, menet közben a reflektort felkapcsolom és lefullad, irányjelzőnél, ventilátor magasabb fokozatánál szintén.Köszi
Sziasztok!
Astra F nél Mitől lehet, hogy csak 6V van az utastérvilágítás csatlakozóin? Csomagtérvilágításig már el sem megy semmi.
Szia!
A test nincs meg rendesen. A korrodált elemillesztések megnövelik az átmeneti ellenállást.
Szia! A főbiztosító táblát kellene megnézni az akkumulátoron (fém tiszta kontaktust kell kialakítani a csatlakozó pontoknál), mert az utastér világítás az időzítős megoldású és rossz kontaktus esetén szabálytalanul működik. A csomagtér világítási probléma az lehet ajtókapcsoló hiba is ami az ajtó zárjában keresendő.
Köszönöm a válaszokat, hát sejtettem. A 4 db test kapcsolót már megtisztogattam, merre menjek tovább? Van nekem egy Csináld magad Astra könyvem de a kapcsolási rajzon vannak olyan elemek amiket nem tudok beazonosítani, nyíllal jelöltem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |