Fórum témák
» Több friss téma |
Egy körülbelül 2000-2001-ben gyártott autóriasztó fogyasztása 60-70 mA. Egyesek azt mondják, hogy ez sok, mások azt, hogy ez még belefér. A gond az, hogy csak hetente egyszer használom az autót (kb. 65 km), és bizony az autóriasztó elég gyakran leszívja a 2,5 éves aksit. Vásárlás után alig telt el egy fél év, és már töltenem kellett. Ha kiveszem a riasztó biztosítékát, a fogyasztás nullára esik, tehát kizárt, hogy más lenne a ludas. A kérdésem az, mi okozza ezt a 60-70 mA-es fogyasztást (függetlenül, hogy élesítve van vagy nem a riasztó)? Túl régi a riasztó és azért? Több honlapon is megnéztem, mennyi egy mostanság gyártott riasztó áramfelvétele, és maximum 12 mA értékeket láttam.
Tippelek egy relét. Akár nem is a riasztóban belül, hanem egy utólagost, ami élesítéskor, vagy alap helyzetben (ezt nem írtad) be van húzva.
Köszi a választ. A helyzet az, hogy nagy különbséget nem veszek észre az alaphelyzet és az élesített állapot között. Volt olyan, hogy alaphelyzetben 60 mA-t mértem, míg élesítettben 70-et, de olyan is volt, hogy nem volt különbség a két állapot között, 70 mA mértem így is úgy is (ajtók becsukva, motorháztető érintkezőkapcsoló lenyomva). Annyit kell még tudni, hogy a riasztó nem gyári, utólag volt beszerelve, vannak rajta olyan kábelek, amiket egyszerűen csak elvágtak, nem vezetnek sehova (az a rész sincs bekötve, hogy amikor hátrafelé megy az autó, pittyegjen a sziréna), feladatát viszont ellátja, amikor kell riaszt, hamis riasztást nem ad, ha élesítve van és belerúgok a kerekekbe, pittyeg.
Gondolom, a relé arra kell, hogy amikor bekapcsol a riasztó, megnő az áramfelvétel és kímélje az elektronika kapcsolót. Ám elvileg csak akkor kellene behúznia, amikor szól a sziréna, vagy nem? Rossz lenne a relé? Ám szerintem, csak élesítéskor húz be a relé, mert hallatszik a kattogás, amikor élesítem vagy kikapcsolom. Az viszont tény, hogy tíz nap alatt kijön egy majdnem 10 Ah-ás fogyasztás és pár hónap alatt összeadódik, ami elég, hogy leszívja az aksit. Ha minden nap járnék vele, nem érezné meg. A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2014
A 60-70mA, ahogy írod nem egy nagy fogyasztás, simán, gond nélkül üzemelnie kellene az autónak egy jó akkuval. Ha az üzemeltetés nagyon ritka használatból áll, akkor gondoskodni kell az akku töltéséről, hiszen annak minden fogyasztó nélkül is van saját önkisülése is. Néha lehet kapni jó árban a multikban ilyen automata töltőket, amik a töltés befejeztével átállnak szinten tartásra és bármeddig rajta hagyhatóak.
Na úgy néz ki, csöbörből vödörbe esetem. Szóval ma délután ismét méricskéltem a távirányítónál, mozgattam a relé csatlakozását. Nem tudom, mi történhetett, a riasztót nem lehet élesíteni. Nem fogadja a jelet. A távkapcsolón a led villog, lemértem az elemet, nincs kifogyva. Ha hosszan megnyomom a távkapcsolón a nagy gombot, megszólal a sziréna, ilyenkor már a távirányítóval ki tudom kapcsolni. Ha a távirányítón hosszan megnyomom a kis gombot, egy idő után a sziréna kettőt pittyeg. Ha eddig betettem a kulcsot és gyújtás állásba fordítottam, a riasztó műszerfalon lévő piros led lámpája elkezdett villogni, hagy ha nem volt becsukva valamelyik ajtó. Most az sem villog. Mi lehet a gond? Valami érintkezési hiba? A riasztó biztosítékai rendben vannak.
Még esetleg annyit, hogy ahol van a riasztó, ott bent van egy kis fekete bigyusz, rajta egy kis gomb. Valami érzékelő lehet? És mire jó az a gomb? Azt ma megnyomtam, nem történt semmi, nincs összefüggés a gomb és a problémám között?
Nem a távirányítónál méricskéltem, hanem a riasztónál. Bocsi a hibáért.
Idézet: „ott bent van egy kis fekete bigyusz, rajta egy kis gomb. Valami érzékelő lehet? És mire jó az a gomb? Azt ma megnyomtam, nem történt semmi, nincs összefüggés a gomb és a problémám között?” Ilyet ne. Ha nem tudod, hogy mi az, ez alapján mi sem fogjuk. Legalább egy képet rakj fel, de lehetőleg olyat amin látszik valami. Ha a távirányítón a LED világít amíg nyomod, akkor valószínűleg jó az elem és a gomb. Mivel csinál valamit a riasztóval is, működik az RF része is. Nem lehet, hogy esetleg vacakol az a nagy gomb és azért működik csak hosszan a pánik riasztás? Kapd szét és zárd össze a gombot egy csipesszel, vagy valamivel! Ha így jó, akkor gomb baj van mégis, oxidálódott belül. Az elem mennyi volt mérve? Gyújtás nélkül próbáltad? Gyújtással nem lehet bekapcsolni. A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2014
Közben megtudtam, hogy az a fekete gomb a reset gomb. Ha megnyomom pár másodpercig, pittyeg kettőt a sziréna és a műszerfalon lévő piros led folyamatosan világít. Ha megnyomom még egyszer a led elalszik. Valaki azt mondta, hogy újra kellene hangolni a távvezérlőt, csak nem tudom, hogyan. Néztem valamit a neten, de az alapján nem működik: helyezzük gyújtás alá az autót, nyomjuk meg a reset gombot majd nyomjuk meg a távvezérlő gombját mindaddig, amíg a sziréna nem ad jelzést. Annyi történt, hogy egy idő után bekacsolt a sziréna, amit már a távirányítóval ki tudok kapcsolni.
Próbáltam a póttávvezérlőt is, attól sem veszi a jelet. Mit lehetne tenni. A riszató márkája ATV. Valami kínai vacak lehet. Nem találtam a neten ilyent.
Na úgy néz ki, rájöttem mi a gond. Tegnap, amint méricskéltem, a riasztó AAC vezetékét a +12V panelre raktam rá. Ez okozta a hibát, ma valahogy észrevettem, visszadugtam az eredeti helyére és minden jó. Hip hip hurrá!
....................... Most újabb méréseket végeztem, és rájöttem, hogy az a 70 mA nem a riasztó fogyasztása, hanem a riasztó és a rádiós CD együtt. Tehát az értékek: riasztó alapállapotban: 9 mA riasztó élesített helyzetben: 16mA rádiós CD lejátszó: 60mA (kikapcsolt állapotban) A CD lejátszó úgy van bekötve, hogy +12V és az AAC vezeték össze van dugva, és ez a közös megy a +12V (állandó 12V) panelre a kocsiban. A kérdésem az lenne, ha két vezetéket szétválasztom és az egyik megy az AAC míg a másik a +12V panelre, a rádió áramfelvétele fog-e változni? Szerintem nem. És ha így lenne bekötve, gyújtás bekapcsolása nélkül tudom-e hallgatni a rádiót, mert nekem ez is fontos. Pont ezért kötöttem így. Valaki azt mondta, hogy ha így lenne bekötve, miután leveszem a gyújtást, a rádió kikapcsolna, viszont a kézi bekapcsoló gombbal újra be tudnám kapcsolni. Ez az elmélet nekem valahogy sántít. Én eleve fölöslegesnek tartom azt, hogy csak akkor lehet rádiót hallgatni, ha gyújtás alatt van az autó. Gondolom, ezt arra találták ki, hogy az ember ne felejtse bekapcsolva a rádiót, de az eleve elég nonszensz. Nekem még sosem fordult elő. Azt is hozzátenném, hogy ritkán szoktam hallgatni rádiót álló járműben, pont az akku kímélése céljából, de néha előfordul. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2014
Idézet: „Na úgy néz ki, rájöttem mi a gond. Tegnap, amint méricskéltem, a riasztó AAC vezetékét a +12V panelre raktam rá.” Ezt én írtam neked: Idézet: „Gyújtás nélkül próbáltad? Gyújtással nem lehet bekapcsolni.” Idézet: „A kérdésem az lenne, ha két vezetéket szétválasztom és az egyik megy az AAC míg a másik a +12V panelre, a rádió áramfelvétele fog-e változni? Szerintem nem.” Mérd meg! Idézet: „Valaki azt mondta, hogy ha így lenne bekötve, miután leveszem a gyújtást, a rádió kikapcsolna, viszont a kézi bekapcsoló gombbal újra be tudnám kapcsolni. Ez az elmélet nekem valahogy sántít.” Gyártója és rádiója válogatja. Ha átkötve gyújtás nélkül 0mA, akkor max raksz egy kapcsolót. De mint írtam nagyon ritka használatnál amúgy sem árt a rendszeres külső töltés. Idézet: „Gyújtás nélkül próbáltad? Gyújtással nem lehet bekapcsolni.” Próbáltam gyújtással is, csak nem tűnik logikusnak. Tehát az a vezeték, ami az ACC-hez ment volna volt véletlenül áttéve a +12V panelre. Hiába adtam rá a gyújtást, mert nem volt milyen vezetéknek átadja. Ha a +12V vezeték lett volna átrakva az ACC panelra, akkor logikus lenne, mert csak úgy kap áramot, ha ráadom a gyújtást. Mindegy, jó, hogy megoldódott. Idézet: „Ha átkötve gyújtás nélkül 0 mA, akkor max raksz egy kapcsolót.” Gyújtás nélkül sem lehet 0 mA, mert a memória is kell fogyasszon valamit. Ám ha le tudnék faragni vagy 40 mA-t, az is sokat jelentene. Itt egy idevágó értekezés: LINK. Abból gondolom, hogy nemcsak a memória fogyaszt áramot lekapcsolt állapotban, hogy a bekapcsológomb nem a hagyományos, hanem pöccintős gomb, aminek ugye áramköre van. Holnap kipróbálom, és ha működik a dolog, akkor átkötöm. Két szempontnak kell megfelelnie: átkötés után, kisebb legyen az áramfelvétel, mint most és a rádiót gyújtás nélkül is tudjam hallgatni. Ám, ha levehető előlap áramköre a gyújtástól kapja az áramot, akkor ismét ott tartok, ahol a part szakad, mert akkor nem lehet bekapcsolni gyújtás nélkül. Amikor először tapasztaltam, hogy valami szívja az akkut, elmentem egy akkumulátoros szakihoz, és tanácsot kértem tőle. Első kérdése az volt, hogy van bekötve a rádió. Elmondtam, a válasz az volt, hogy akkor ez eszi az akkut. Ő mondta, hogy ha nincs egyben a két vezeték, akkor miután levettem a gyújtást, a rádió elhallgat, de a bekapcsoló gombtól újra lehet indítani. Ez számomra tökéletes volna. Ennek viszont az mond ellent, hogy ahány ismerősömnek autója van, senki sem tudja gyújtás nélkül hallgatni. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2014
A korábbi hozzászólásomban az ACC vezetéket AAC-nak írtam, bocsi a hibáért, nem tudom, honnan jött.
Mivel nem látom innen hogyan próbáltad, ezért kérdeztem a gyújtást, mivel ha az rajta van, nem fog menni az élesítés, hiába jó a távirányító és a riasztó. Az, hogy te belenyúltál és elkötötted meg pláne nem lehet innen tudni. A hiba mégis az volt, hogy állandóan gyújtás alatt volt a fix kötés miatt. Ez pedig következtetés alapján volt egy lehetséges lehetőség, mivel az RF része ment, csak élesíteni nem tudtad, valamint a pánikriasztás is ment.
Az, hogy 0mA, vagy 10mA nem érdekes egy ilyen akkunál, az önkisülése is hasonló nagyságrendű "fogyasztást" eredményez. Mint írtam, tudni kellene az akku állapotát, nem tippelni, megmérni. Aztán ha az jó és ennyire keveset jársz vele, akkor tölteni kell, nem lesz megoldás a 70mA 30-ra csökkentése. A gyújtás-rádió kapcsolatról is leírtam már neked, hogy gyártója és rádiója válogatja, hogyan fog működni. Van olyan rádió pl. Sony, ahol ha kikapcsolod, csak elhallgat, de világít az előlap. Ha nyomva tartod, akkor kapcsol ki az egész. Felesleges hipotéziseket felállítani, amit lehet meg kell mérni, ezt az utóbbit pedig ki kell próbálni. Az AAC egy hangkodek neve, ott hallhattad, manapság divatos.
Mielőtt nekifogtam átkötni, gondoltam, elvégzek még egy mérést, éspedig, ha leveszem a rádió előlapját...és lőn Most már csak 14 mA volt az áramfelvétel. Tehát az LCD panel kb. 60 mA-t fogyasztott, függetlenül attól, hogy semmilyen világítás vagy led nem égett (rádió kikapcsolva persze). Ezek után már nem kötök át semmit, itthon a garázsban le fogom venni a CD lejátszó előlapját. Így már azt is megtudtam, hogy a rádió memóriája kb. 5 mA-t fogyaszt, ami elfogadható érték. És a 14 mA (élesített állapotban max. 20) értékkel már teljesen megbékéltem, ez elfogadható. Azt nem állítom, hogy időnként nem kell töltenem az akkut, de minden fölösleges fogyasztót kizártam. Mint írtam, a jelenlegi akku 2,5 éves, savas, román gyártmány, 55 AH-ás és már legalább 5 alkalommal volt töltve. A korábbi akku egy angol gyártmány volt, szintén savas, 61 AH-ás és 11 évet használtam és ha volt 6-8 alkalommal feltöltve. Akkor sem jártam többet az autóval. És köszi a tanácsokat.
Minden gépjármű akku savas. Eltérés lehet köztük felépítésben, de minimális. A kénsav és az ólom mindben benne van.
A gyári/első akkuk mindig tovább húzzák, mint az utána vásároltak. Örülök, hogy sikerült lecsökkenteni a fogyasztást, majd meglátod, hogy mi lesz a továbbiakban.
Sziasztok.
Lenne pár kérdésem egy riasztó utólagos beszerelésével kapcsolatban: mit takarnak ezek a kifejezések? 1:tanulószál zárás,nyitás? 2:programozható kimenet? egy traxalarm nokey-t szeretném összekötni egy ccl23-as központi zárral,és egy audiovox sokk szenzorral mit hova kössek? válaszotokat előre is köszönöm szépen. A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2014
Ami biztos, hogy az 1 és a 10 megy a kp zár vezérlő fehér és barna vezetékére.
Ezt az index dolgot nem értem mi lehet. Valami olyasmi, hogyha nem a saját távvezérlőjével kapcsolod, hanem az autóban levő gyárival, ahol is az index villogását figyelve tanulja meg, hogy mikor kell élesedni és kikapcsolni. Mivel ilyenkor az eredeti rendszer az autótól eltérő módon (ideig) villogtatja azokat. A programozható kimenet állítható, hogy bekapcsoláskor, riasztáskor, vagy kikapcsolva legyen-e aktív és milyen hosszan. A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2014
köszönöm válaszod.
nincs neki távvezérlője,csak a központi zárnak van. hogy rogramozom? pótmétert kötök rá?,vagy jumpert?(ide rakom a sokk szenzort?) a tanulózár,mit takar?oda mit kell raknom? a lednek meg a titkos gombnak 1 a pozitívja, oké,de 2 negatívja van(lsd:14,15),ha jól értelmezem. a tanulószálra kell kötnöm az indexet?,hogy onnan tanuljon? az összes ajtó negatív,oké a bal első ajtótól 2 negatív megy? (2,11 vezeték) az ac pumpát elég sak a különálló 2 kábellel megszakítanom?vagy relét is kell szereznem? bosánat a sok kérdésért,csak sík hülye vagyok hozzá köszi
Ez egy olyan riasztó ezek szerint, amit egy az autóban már működő távirányítós rendszer működtet. Nem szereltem még ilyet, ezt sem ismerem. Kicsit fura ez az indexes módszer, de működhet, ha hosszan világít, és eltérően a ki és bekapcsoláskor.
Nem tudom, hogy kell programozni, ennek a leírásban kellene benne lennie. Idézet: „bosánat a sok kérdésért,csak sík hülye vagyok hozzá” Keress valakit, aki ért hozzá, mielőtt bajt okozol! Mintha írnák is benne (és én is inkább ezt fogadom el), ne szakítsd meg az AC-t. Több gondot okozhat, mint amit ér.
hali
köszi válaszodat. akkkor a tanulószálat és a programozható szálat,a két különálló szálat hagyom a búbánatba, csak a többivel foglalkozom. A titkos gomb,az,csak egy gomb,ami akkor kapcsol,ha nyomva tartom,vagy be-ki kapcsoló? nagyon koszi. Idézet: „akkkor a tanulószálat és a programozható szálat,a két különálló szálat hagyom a búbánatba,” Idézet: „nincs neki távvezérlője,csak a központi zárnak van.” Hogyan fogod élesíteni? Idézet: „A titkos gomb,az,csak egy gomb,ami akkor kapcsol,ha nyomva tartom,vagy be-ki kapcsoló?” Fogalmam sincs...nem szervíz gomb? Általában nem szokott lenni ki-bekapcsolási lehetőség gombra kivezetve. A szervízgombbal és egy tiktos művelettel (kód) leállítási lehetőség, és /vagy szervízmódba lépés szokott lenni. Ahol vetted, ott mit mondtak rá? Miért ezt vetted?
Halihó
szerviz funkcióba váltásnál kell a titkos gomb,csak az nem volt tiszta,hogy kapcsoló,vagy gomb,de már ez is ok,KÖSZI. nem vettem, kaptam,és a segítségetekkel, próbálok rájönni a működésére. Még a sokk szenzort kellene valahova kötni,de nem tudom,melyik vezetékre mit takar az ,hogy programozható kimenet? mit takar az ,hogy tanulószál? válaszod előre is köszönöm
Légyszíves olvasd is el, amit írok neked, különben elmegy a kedvem a diskurzustól...
Idézet: Ezt már az elején írtam neked.„A programozható kimenet állítható, hogy bekapcsoláskor, riasztáskor, vagy kikapcsolva legyen-e aktív és milyen hosszan.” A tanulószál ott van a pdf-ben, többet én sem tudok róla. Arról is beszéltem már, hogy ez egy másik egység által vezérelt riasztó. A leírás szerint a tanulószál az indexekre kötendő. Ennek feltétele, hogy az eredeti távirányítós egység csináljon valamit az indexekkel, lehetlőleg mást nyitáskor és mást záráskor. Ezt tanulja meg a cucc, ebből tudja, hogy mit is kell csináljon. Egy trükk van még a rózsaszín, ami tiltja a figyelést, nehogy más okozzon fals élesedést. De mivel 2 szál van, szerintem mással is vezérelhető. Pl. a kp zár állapotával lehetne kapcsolni, arra kell kötni. Ha utólagos a kp zár, akkor a fehér és barna vezeték kell a tanuló nyit/záróra. És erre kell megtanítani, sokkal biztosabbnak tűnik, mint az index...főleg, ha nem is villogtatja a kp zár vezérlő... Beütöttem a google-be: Idézet: „TraxAlarm Nokey távirányító nélküli autóriasztó Az autó eredeti centrálzár vezérlőjéhez kapcsolódva, vagy az indexlámpák figyelésével külön távirányító nélkül (az autó eredeti távjával) vezérelhető autóriasztó.” A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2014
köszönöm szépen a válaszod.Én az a nehezen megértős fajta emberke vagyok,ezért elnézést kérek.A sok kérdés amit feltettem a hozzá nem értésem tükrözi.
Nem értek ezekhez a kütyükhöz,más téren vagyok eredményes. Majd meglátom mire jutok evvel a vacakkal,azután megírom. a sok szenzort hova kössem,vagy hagyam?Mert erről nem esett szó. Köszönöm szépen.
Tudni kellene, hogy mit kapcsol az a kütyü. Ha testet, akkor erre külön bemenet nem lévén megdiódázva a "2. Barna vezeték- Összes ajtó negatív bemenet " szálra lenne célszerű. De legcélszerűbb egy hozzáértő keresése lenne, aki megcsinálja neked.
köszönöm szépen a 7 végén neki ugrom,és majd meglátom mire jutok.
holnap rakok fel képet a sokk szenzorról,hátha valamit segít. Azért köszönöm fáradalmad. Szia
halihó
Hívtam a gyártót,amikor tanítom a riasztót,mikor kapcsojon,élesedjen....stb. akkor kell a tanulószálat használnom,utánna már nem. Még mindíg nem jutottam el odáig,hogy bemókoljam az autóba. Majd megírom,amint végeztem,lehet,hogy a jövő 7végén rákerül a sor. Jó barkácsolást. Sziasztok. A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2014
halihó
nagynehezen összeügyködtem a dolgot. Amikor tanítom az ajtó zárásra nyitásra a tanuló szálakat együtt kell az ajtószálakkal kötnöm. Csaka nyitást nem akarja megtanulni. Más minden müködik. Lehet az,hogy a sziréna reléje bele van integrálva? koszi. Hali |
Bejelentkezés
Hirdetés |