Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Szia!
Az én gombbeosztásom jó volt? Mert ha le tudod fordítani az asm-eket, fordítsd az én keys.asm-emmel. Feltöltöm.
Szia Tom025
Betettem,lefordítottam, beégettem. A gombok kiosztása teljesen más, a szöveg előjön, de van 3-4 gomb ami nem működik pl. a pozicionálás. Nyomon vagyunk. Holnap összehasonlítom két filet Aztán majd konzultálunk. Ma már késő van. Természetesen ha privátban elküldöd a címedet akkor küldöm a propeller nyákot (ha szeretnéd). Köszönettel
Üdv! Megköszönném az 5 mmes rajzát,a 8 mmes + a progi linket is,sajna a cuccok a kolis gépemen vannak pesten,én meg most januárig itthon vagyok...szóval köszi előre is...
Amúgy azért kellett volna az 5 mm-es mert át akarom tervezni picit,iilletve hát széthúzni a vezetősávokat mert egyszerűen nem értem,mintha összeérnének de mégsem...szóval szakadásvizsgálattal oké de ha benyomom az egyik szálon az 5 Vot,másikon kevesebb mint 1 V van de nemtudom miért.. :S aztán kicsit szét akarom húzni meg vastagítani rajtuk...
Helló mindenkinek.
Külön köszönet Tom025-nek a key.asm-ért. a kettőből ősszehoztam egy használhatót. Remélhetőleg az utolsó gond: A bazis: Ragyogóan működik, menet közben teljesen hideg a Fet. kb. 60% a kitöltésem. De standby módban (kb 20%) kitöltésnél a fet tűz forró, mert a videófej ellenálláse 1-2 ohm csak.( és álló helyzetben is van több mint 22 V. van a propelleren) A Vicsys féle bázist használom. Hogy tudom, lejjebb venni a %-t standby-ban. Vagy ha valakinek van, tegye már fel legyenszives. Köszönettel. Köszönöm.
Helló Vicsys.
Lehet ,hogy a legjobb ha téged kérlek meg a fenti gondom megoldására, mert amelyik bázisnak megvan az asm-je, azt én nem tudtam bekapcsolni. A tied, meg ugye a tied. Légyszives vedd lejjebb nekem. Köszönettel.
Azért hátha tudok segíteni, ha már így benne vagyok.. Próbáld meg beégetni azt amit csatolok, nekem ezzel a beállítással jó.
A kitöltési tényezőt a base.asm elején itt kell állítani: CCPR1LSleep EQU 0x10 CCPR1LRUN EQU 0x10 Az x utáni szám 16-os számrendszerben a kitöltési %. (Itt nekem 16%) Ez a bázis nem kapcsol be rögtön magától, de a távit veszi...
Helló Tom025
Végtelenűl hálás vagyok a segítőkészségedért, és a türelmedért. Tudod, én már nem vagyok egy mai fiatal, és jól esik, hogy vannak ilyen emberek is közöttünk a mai világban. Ezeket én még nem tanultam. Mégegyszer köszönöm. Rögtön be is égettem. Te méred, vagy csak saccolod a kitöltési tényezőt? Mert én mértem és 25% volt mind két esetben. 0A az kb. 15%, mig at 1E az kb. 50%-nak felelt meg. MÉg játszom vele. Köszönöm.
Szia!
Én sem tanultam, csak így a fórumokból, és örülök hogy továbbadhatom... Van egy másik PRC fórum is, nagyon hosszan, tele hasznos infóval, én végigolvastam anno.. Én számolom a kitöltési tényezőt. A 0A az elvileg 10 kellene hogy legyen. Igazából bele sem gondoltam eddig, hogy ez nem feltétlenül %-ban értendő, valószínű a Te mérési eredményed jobb. 1E az 30 tízes számrendszerben. Elképzelhező hogy 60 a 100%. Meg kell mondjam őszintén, ez eddig nem is nagyon izgatott, lényeg hogy működik. Bár, a kikapcsolt állapotú kitöltésemen csökkenteni kéne, ne fogyasszon annyit...
Helló Tom025
Háááát, meglepő eredmények. Standby 0x02 3% kitöltés mellett 6.8V a puffer elkon, és 4,8V a PIC-n. És nem melegszik a fet. Run módban, 0x14 30% kitöltéssel. Mit szólsz hozzá? ui. Én jövöre annyi éves leszek, mint ahányban születtem. (levonva az 1900-t) Akkor mennyi vagyok?
Jó lehet. A standby-t én is lejjebb fogom venni, bár a 3%-ot kevesellem, de elválik. Nekem amúgy 0x10-nél sem melegszik a bázis fetje soha, csak a propelleren a feszstab kikapcsolt állapotban... Megtudhatom mivel méred ilyen pontosan a kitöltést? Szkópról le tudod így olvasni, vagy valami speckó műszer?
Szia Tom025
Szkóppal mérem, Egy periódust beállítok teljes képernyőre (10 kocka) szinkronizálva, majd az idő alapot tizedére állítom. 3kocka, 3%. Mégegyszer köszi.
Készül ám az SMD ledes órácskám..
Ügyes-ügyes. Hol a forgáspontja? A két "rézkarikára" lesz erősítve valami?
A forgáspontja a legbelső led. 3 karika van, azoknál lesz a forgó tekercshez erősítve az áramkör. A nyák amúgy még formázásra vár, a fotózás miatt ugye kicsit nagyobb nyákot hagytam. Úgy terveztem, hogy beleférjen a kis 8cm-es ventillátorba. Ez volt az első kétoldalas fotózásom (egy lámpával, egyszerre az egyik oldalról), de ahhoz képest elég jól sikerült a két oldal egymáshoz pozicionálása...
Üdv Mindenkinek.
Helló Geguss. Ügyes vagy és diszkrét. MIndenkinek. Készen van az órám, fantasztikus és dekoratív. DE!!!!! Okulás képpen. A motort felszereltem egy négyzet alakú kb. 12 mm. vastag furnérra. A szinkron ledet egy átm. 5 mm-es lyukba behelyeztem ( a lyuk alján csücsült.)a BEBURKOLT fotótranzisztorral szembe. A furnér elé kb. 50 mm-re egy gyönyörű plexit tettem. (távtartókkal.) Barátaim megcsodálták, ment egész nap. POntossága kb. 1 sec/nap. Tegnap elmentem, és vettem matt fekete öntapadós fóliát. Szétszedtem az egész órát, szépen letapétáztam a furnért, majd öszzeszereltem. (esztergáltattam olajban égetett távtartókat) Szóval nagyon jól nézett ki. Aztán bekapcsoltam.Kb 10-20 mp.-ig minden rendben, majd lenullázta magát és mindent elfelejtett. (pozició, idő, stb.) 10 mp. múlva újra, majd elkezdett villogni a kijelző majd elsötétült, és néha valami felvillant. KIkapcs. Bekapcs, ugyanezek. Mindha nem lenne elég feszültség Az én 10%-os kitöltésemet felemeltem 30%-ra.Ugyan az. Motor beindít, bázison a kapcsoló jel ellenőrzése. Kapcsoló jel van, kijelző villog, kialszik. Leállított motornál fesz rendben. Beinditom és minden rendben működik. Mondom működik. Teszem vissza a plexit, kb 15 cm-re vagyok a propellertől, amikor látom, hogy a fordulatszám elkezd változni, (a felirat kezd szétcsúszni), ha elvettem a plexit minden helyreállt. Plexi közelit, szinkron szétesik. De tegnap ment 24 órát a plexivel. A lényeg a lényeg, a IR-led fénye visszaverődik a plexiről, és amig a furnér volt addig az elnyelte. Most hogy fényes (matt fekete) tapéta van a propeller mökött, onnan újra szét szóródik, és fals szikron jelet kap. (a fotó tranzisztor gyári fekete tokban van, az ir tranzisztor pedig egy lyuk alján van) És mégis. Plexi nélkül minden ok, plexivel szétesik a szinkron. Ezt csak egy módon tudtam elkerűlni, hogy az IR led áramát elkezdtem csökkenteni. (vagy leveszem a öntapadós foliát). Végül a 200 ohm-mos előtét ellenállás helyett 1.5 kohm-ra lementem (áramban). Így olyan gyenge a reflektált jel, hogy nem zavarja be a szinkronizálást, de még szinkronizál. Bocsi a hosszú szövegért, de hátha valaki akar elétenni valamit. (és mögé). Egyébbként nagyon jól néz ki egy fekete bárpult tetején. Igyunk rá egyet. Köszönöm mindenkinek aki segített, főleg Tom025-nek. Köszönettel
Na, csak összejött végül! Grat!
Képeket láthatunk? Nagyon kíváncsi vagyok...
Helló Vicsys.
Örömmel ittvan néhány kép.
Nagyon jó lett!!
Valakinek nincsenek meg a Nyák- tervek eagle-ban, vagy csak sima pdf-ben?
Gyönyörű szép lett, gratulálok. Jó ötletet adtál vele a készülő miniórámhoz, amiről képeket ide raktam fel.
Mindenféle segítséget nagyon szívesen, örülök hogy ilyen jól sikerült! Üdv, Tom
Azannya! De klasz az a mini toroid!
(a többi is szép!)
Gratula! Gyönyörű!
Lehetne olyan kérdés, hogy egy teljes összefoglalót kérnék, kénénk! Mit használtál fel és hogy készült! Kíváncsi vagyok... már egy ideje követem ezta fórumot én is neki szeretnék álni egy órának...
Üdv Mindenkinek.
Nagyon örülök, hogy többeknek tetszik az Óra. Nekem az a véleményem, hogy ha az ember saját magának sem dolgozik szépen, akkor kinek? (Egyébként is egy munkanélküli, és vállalkozó csak így tud megélni, hátha olvassa illetékes ÚR is) Feltettem a trafóról, és a nyákokról is fotót). A trafó magyar, a nyákok saját készítésűek. Devil, mit szeretnél tudni konkrétan? Kezdjem, hogy decemberben elhagyott a barátnőm, és bosszúból az itthagyott "dévu" videóját szétszettem és a két fejes motorból csináltam a meghajtást? Ha van konkrét kérdésed, szívessen válaszolok, hiszen nekem is sokan, és sokat segítettek itt a fórumon. Figyelem a nyákokon van egy egy kis hiba. Köszönettel
Üdv.
Sikeresen áttértem a videó motor meghajtása. Készítetem hozzá normális panelt is. De remeg a kijelzés amit szöveg módban lehet jobban észrevenni. Próbáltam növeli az R12-es ellenállást, az infra led előtét ellenállását növeltem 1K-ra, A fotótranzisztorra tettem zsugorcsövet, de nem lett sokkal jobb. Valahogy meglehet csinálni, vagy a videó motorral ilyen?
Halló MInden Órakészítőnek.
Kocska fenti kérdésésén elgondolkodva az alábbi ötletem, kérdésem van. Úgye az "imdolygás" oka lehet mechanikus, és lehet elektromos (vagy mind kettő). Az én szinkronhibám szerencsére elektromos volt. A netet olvasva sok véle motort használtak már fel, keféset, videót, HDD-t, ventillátort stb. Ezek műszaki állapota sem biztos, hogy mindig 100%-s. Lóghat a csapágy, lötyöghet a tengely stb. Az ötletem: a propelleren van még szabad port. Egy ügyes programozáshoz értő, megcsinálhatná, hogy a belső órajelből, egy kb 25-30 Hz-s "virtuális" , de nagyon stabil "szinkron"jelet adhatna ki.(indexjel) Bemérés folyamán ezt a jelet a fotótranzisztor helyére (jumperelve) egy "ál" szikronjelet adnánk. Ezután a bázis állomásról felpörgetve a propellert, egy adott fordulatnál állóképet kapnánk. Természetesen nem szinkronizáltat, csak szabadonfutót, amelyik lassan elindul, előre vagy hátra. A működő propelleren pl. az analóg óra pontjait nézve kiderűlne hogy szépen egyenletesen, vagy véletlenszerűen imbolyogva mozdul el a jelzés. Ebből következtetni lehetne a meghajtó táp esetleges hibájára, a motor-, és videó motor esetében a vezérlő (meghajtó) áramkőr stabilítására illetve az egész mechanika állapotára. Másodsorban, ha a motort leállítjuk, elvégezhető egy csomó olyan mérés ami forgó propellernél nem lehetséges. (pl. üzemközben, különbözö terheléseket hogy bírja a propeller tápja) hiszen a LED-k villogva müködnének. Kiváncsian várom a véleményeteket. Köszönettel
A nyákokat Te csináltad?Nagyon szuper.A beültetési poziciot hogyan oldottad meg?
Nem csináltál esetleg többet,mert szivesen vennék belőle
Helló denon888
Igen a nyákokat én terveztem, tervező prg.-vel. Persze ez nem 100%-ig igaz mert láttam már különbféle elrendezéseket, és sokmindent átvettem. Aztán elmentem egy hivatásos nyák gyártó céghez, és legyártattam mindegyiket "Full"-ra. Tehát forrasztásgátló lakk, szita (poziciók), konturmaratás. Ha már készítünk valamit ne kelljen szégyenkezni, és ne látszódjon messziről, hogy minden házilagos. Legalább magunknak dolgozzunk szépen és becsületesen. Igen, csináltattam többet, mert még szeretnék készíteni többet is. Pénzről szó sem lehet, (az nem húz ki a bajból) De elcsereberélhetünk egy garnitúrát. Most éppen a PIC-ek lelkivilágát tanulmányozom, mert azt nekem még nem tanították. (de elfogadok délafrikai gyémántot, kissebb aranytömböt, és ehhez hasonló dolgokat MInd a két nyákon van 1-1 kis hiba (ugyan az) a IR vevő két szélső lába meg van cserélve, tehát 180 fokkal elfordítva kell betenni. Köszönettel
köszönöm!!
A leírásnál megtaláltam a nyák terveket is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |