Fórum témák
» Több friss téma |
Hello, sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni! Opel Vectra C18NZ motorral. Azt csinálja hogy üzem meleg motornál, ha leállítom és újra beindítom egy kis idő múlva 5-15 perc, az alapjárat felugrik 1500 2000 körülre és stabilan meg is marad ott. Kicsit hagyom pörögni, vagy megyek vele párszáz métert, leállítom, 10-20másodperc után alapjára 800. De ha hidegen beindítom, bemelegszik és úgy megyek vele 60-70 km-et és közben nem állítom le az alapjárat nem ugrik fel. Alapjárati motort cseréltem de a hiba maradt. A nyári melegben sűrűbben csinálja, télen csak néha néha fordult elő a hiba. Hol keressem a hibát? Segítségeteket előre is köszönöm!
Sziasztok a segítségeteteket szeretném kérni egy olyan dologban, hogy van egy 2001 es évjáratú 1.4 es 8 szelepes f astrám olyan dolgot csinál, hogy amikor huzamosan megyek egy tempóban és nem mozdul a gázpedál akkor kiteszi a sárga lámpát de amint megmozdul a gázpedél például lassítok és befordulok pl egy körforgalomba mire kiérek belőle már el is alszik a sárga lámpa és ez addig nem is gyullad ki amíg megint huzamosabb ideig egy helyben nem marad a gázpedál további hiba hogy valamikor 2000 ig is felviszi az alapjárat helyett a fordulatszámot, aztán megtartja és hirtelen elengedi de menet közbeni hirtelen mágállásnál olyan szintre ejti a fordulatot, hogy majdnem leádd aztán vissza viszi a normál fordulatra aztán a hiba el is múlik amig ujra el nem indulunk szerintetek mi a probléma? Szerintem az alapjárati szabályzó valamint a pillangó szelep helyzet érzékelő. Találkozott már valaki ilyen problémával? Válaszotokat előre is köszönöm.
Szia! Az alapjáratos témát nekem is csinálja de még nem volt kedvem kiszedni az alapjárati motort, de szerintem is az csinálja a problémát nálad is meg nálam is. A másik probléma olyan jellegűnek tűnik mintha a potméter (ahogy te is írtad) lenne azon az egy bizony ponton hibás vagy kopott. De majd jön valaki aki biztosabbra megmondja a dolgokat. Azért küldök pár dolgot hátha segít méregess kicsit.
Sziasztok!
Van pár hiba amit ki kellene olvasni, és ezt az olvasót néztem ki magamnak: Bővebben: Link Ezzel tudnám a 2000. 06.hó G Astrámat olvasni? Tudom hogy elvileg OP-COM kábel kéne, de ez viszont több kocsihoz is jó lenne.
Ha csak motorvezérlőből kell hibát kiolvasni, akkor semmi sem kell hozzá. Ha leírod a motorkódot, akkor abból kiderül, hogy egy darab vezetékre van-e szükséged, vagy semmire a hiba kiolvasásához.
Azt a módszert ismerem, amúgy X16XEL. Az ABS-el vannak gondok amiket kivillogtatni nem tudok.
Igen az már bajosabb. Mi a gondod vele?
Egyébként az a gond ezekkel az univerzális olvasókkal, hogy nem biztos, hogy az adott vezérlőt tudja olvasni. Még a motorvezérlőkből is van, hogy sokat nem tud, mivel nincs feltüntetve, hogy mit tud, ezért lutri. Ráadásul nem is olcsó.
Sziasztok!
Segìtsègre lenne szüksègem... 2002 astra g hűtő fűtő fokozatkapcsoló a napokba megmakacsolta magàt, ugyanis az 1;2;3 fokozatra semmi reakcio, viszont a 4. Műkodik...! Hol keressem a problémàt? Előre is kösz a segìtsèget
A hibajelenség alapján egyértelműen EGR szelep, ha van olyan benne. Ez akkor működik amikor huzamosan mész egy tempóban.
Sajnos az opelhez ezek az olcsó olvasók nem jók, 3 félét is kipróbáltam már.
Az előtét ellenállás hálózatot kellene megnézni, elvileg rajta van a fűtőmotor oldalán, vagy valahol a közelében.
Nincs. Három különböző típus is volt nálam kölcsönbe, egyik sem volt jó hozzá. Akkor elmentem egy sráchoz akinek közel százezres van, először az sem volt hajlandó olvasni, aztán 20 perc küzdelem után kiolvasta.
Azóta kivillogtatom, vagy elmegyek a szervizbe, és ha szépen kérem őket akkor ingyen ki szokták olvasni, gondolom a majdani javítási költség reményében (persze ezt többnyire nem kapják meg ). Sokat tanultam a sajátomon, leginkább azt hogy többet opelt nem veszek, ez volt az első és az utolsó is. Ennél komolyabb autókkal is működnek a Kínából rendelt 5-6ezer Ft-os olvasók. Ezzel nem.
Egyébként Ricsi89-nek válaszolva: még mindig világít az ABS lámpa, és nem tudom melyik kerékkel van a bibi. Mindegyik érintkezőjét átpucoltam, kimértem, a tekercs ellenállása mindegyiknél ugyan az, így nem tudom mi a gond. Még esetleg arra tudok gondolni hogy javítás után nem tűnik el magától a hiba mert törölni kell (lehet eddig kontaktos volt). Ha viszont eltűnik, akkor lehet más gond lesz... jó lenne ennek utána járni mert ezt kivéve már rendbe tettem a kocsit elektronikailag. (na persze a néha előjövő ECU kontakt hibát kivéve, de az egyenlőre nem érdekel)
Ja és talán még belefér: Hogy a fenébe lehet a műanyag terpesztő szegecseket kiszedni? Amik a műanyag küszöböt tartják... nem nagyon tudok rájönni pedig lehet egyszerű mint a faék... Vagy csak simán ki kell húzni és kész? Illetve amik az ajtón vannak műanyag csíkok, nem lehet őket leszedni valahogy az ajtó megbontása nélkül? A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Azt még megpróbálhatod hogy leveszed az aksit pár percre, utána lehet hogy eltűnik a hibajelzés mert nekem is volt olyan ami csak így tűnt el. Plusz ezek már olyanok hogy ha egy hibakód gyakran előjön vagy sokáig megvan, akkor generál egy másikat, amit csak az akkukábel lekötésével lehet eltüntetni. A motorvezérlőhöz nem értek, de gondolom valami olyasmi lehet hogy egy idő után megtelik egy tároló, amit csak így lehet nullázni (vagy szervizkörülmények között).
Ha nem zavar hogy szinte még a felmenők adatait is meg kell adni vagy 3 példányban akkor regelj be az opel fórumra, szerintem sok mindenre megkapod a választ. Ezekhez a mechanikus bontásokhoz képes leírásokat is lehet találni a neten, én is onnan vadásztam össze a középkonzol kivételének titkait. Háromszor vettem ki mire meg tudtam javítani, most már félálomban is megy.
Az akku levételét próbáljátok meg, de szerintem nem fog segíteni ebben az esetben. Az opel fórumon olvastam, hogy biztonsági rendszerhez tartozó hibák ezzel a módszerrel sajnos nem törölhetők. Nekem légzsák hibám volt, napokra levettem az akkut, de csak az op-com segített. Ha emlékeim nem csalnak léteznek olyan hibák, amik 20 sikeres indítást követően törlődnek, amennyiben ezen 20 indítás alatt a hiba már nem áll fenn.
Nekem az ABS-el olyan hibám volt, hogy menet közben elkezdett világítani a lámpa, leállítottam a kocsit, gyújtás vissza és volt, amikor elaludt és jó volt. A végén már szinte mindig világított. Kiolvasva, ahogy sejtettem szeleprelé hibát adott. Ez a hiba belső forrasztási hiba miatt jött elő. Szétszedtem a vezérlőt, átforrasztottam a hibás lábakat, összeraktam, majd többé nem gyulladt ki az ABS lámpája. Opeléknél ez elég gyakran előforduló hiba. Először én is kerékszenzor hibára gyanakodtam, de minden szenzornak jó volt az értéke, csatik is jók voltak.
A szegecseknek meg szerintem a közepét be kell nyomni egy vékony csavarhúzóval és akkor kik lehet húzni. A műanyag csíkok meg ha jól tudom valami kétoldalas ragasztóval vannak ragasztva talán. A 20 indításos dologról meg annyit. Ez a motorvezérlőre igaz, már amennyire. Egyszer kidobott egy lámpát, kiolvastam, de vagy 4 indítás után el is aludt és azóta sincs semmi gond. Tehát közel sem voltam a 20 indításhoz. A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2014
Az előtét ellenálláson vagy egy hőbiztosíték, ez szokott kioldani. Cserélhető, de általában a motor tengelyének szorulása miatti nagyobb áramfelvételre megy tönkre.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni tőletek: Van egy Opel Astra G-m 1.6-os Z16XE- motoros gk. A problémám a következő: csak az első indításnál,reggel nagyon hosszú indítózás után indul be, volt már rá példa,hogy le is merült az akksi is. Ez a jelenség 1-2 hetente egyszer jelentkezik(talán mintha a hosszú vidéki utak után jelenne meg ez a probléma másnap reggel), egyébként az autó teljesen hibátlanul működik, hibakód nincs benne. Segítségeteket szeretném kérni. Köszönöm szépen.
Üdv!
Most olvastam a hozzászólást. Egyik rokon autójában is ez a hiba. Ez az ellenállás a ventimotornál van? (gondolom talán a levegő is hűti?? Teherautókban találkoztam ilyen megoldással.) Hol kellene megbontani, hogy hozzáférjek?
G Astrában ha jól tudom a kesztyűtartót kell kivenni, mögötte van a motor és az ellenállás is. Az ellenállás a levegőcsatornába van beépítve, így hűti a levegő azt.
Üdv!
Köszi, így már könnyebb lesz. Megnézem.
Sziasztok,
Már korábban írtam ezzel kapcsolatban, de újra leírom, mert nem jutok egyről a kettőre. Az autó egy 1997es F Astra, X16XEL motorkóddal. Nehéz a hibákat leírni, hogy nem hallja, látja az ember, de bele vágok. A jelenség úgy kezdődött, hogy azt vettem észre, hogy üzem melegen, alapjáraton mintha a motor ki-ki hagyna, de a fordulatszám nem változik se fel, se le. Igazából ha megfogtam a szívósort, azon lehet jól érezni, hogy ki ki hagyna. Az autó városi autó, rövid távok télen-nyáron, víz nem tűnik el, olajfogyasztása a gyári maximális előíráshoz közel van, ahogy tapasztaltam 0,6 liter/1000 km. Ahogy megérkezett a meleg idő még egy jelenség társul az előző jelenséghez, még pedig az, hogy 10 indításból 3-4 alkalommal olyan mint amikor ráindítana az ember a járó motorra, egy kis csattanást hallani. Ezzel szinte egy időben megérkezett az is, hogy ha nagypapásan nyomom a gázt, mint ha tojás lenne a lábam alatt, akkor 1500-2000 között becsörög. Na itt már elkezdtem vakarni a fejemet, hát akkor gyerünk opcom és autocom segítségre. Élő adatokból a következők látszanak: - Gyújtás pont: -5 és -1 között van. - Injektorok befecskendezési ideje: 3.4-3.5 ms - Fojtószelep pótméter helyzet állása 2500-3000 fordulatnál még 0% volt. - Kopogás szenzor lépés: 10-10-8-10, s ez nem is változott a fordulatszám növelésekor Kicseréltem a fojtószelep pótmétert egy új Hellára, ez az érték így már változik a gázpedál lenyomására, viszont a gyújtáspont még mindig negatívban van, illetve az befecskendező nyitási ideje is. Kipróbáltunk referenciaként egy ugyanilyen motorú Astrát, ahol a gyújtási pont +1 és +5 között változott emlékeim szerint. Ezután következett a következő alkatrészek próba cseréje: - Főtengely jeladó - Vezérműtengely jeladó - Beszívott levegő hőmérséklet jeladó - Vízhőmérséklet jeladó - Kopogásérzékelő - MAP szenzor - EGR csere - Alapjárati motor - Gyertya kábelek - Gyújtó trafó - Vezérlés jelek ellenőrzése a főtengely jelével, tárcsán a bordák ellenőrzése, főtengely jeladó távolság ellenőrzése a tárcsától - Vákuum az összes körben - Benzin nyomás - Tankszellőztető szelep - Dugattyú FHP és vezérlés jelekkel A változás semmi, a gyújtási pont mindig negatívos, s a befecskendezési idő is változatlan. Szerelők teljesen tanácstalanok, van aki a fentebb felsoroltakat kicserélni próbára, van aki mechanikus problémára gondol, ami a motor szétszedés után derülhetne csak ki. Teljesen tanácstalan vagyok, s a segítségedet kérném, hogy mit tudok csinálni. Hogyan tovább vajon? Köszönöm.
Sziasztok!
Astra 1.4 c14 nem indul,vagy egy henger gyújt. És olyat is csinált hogy a gyújtás ráadásakor a trafó melletti gyújtásmodul körül lehetett hallani hogy dobott egy szikrát,aztán már a gyújtásfedél alól lehetett hallani.Ki lett cserélve az elosztófedél.Mi lesz a gond?
Másik gond vagy érdekesség: régebben rendesen tudtam villogtatni a hibakódot,de egy ideje csak úgy tudom kiolvasni, ha kiveszem a belsővilágításhoz tartozó biztit, és kinyitom az ajtót csak pár őszhajszálam lett mire rájöttem
Üdv! Látom mindent cseréltetek,csak a lambdaszondát nem. Egy próbát megér.
A gyertyakábelek ellenállását mérd meg. Szerintem kiégett belőlük a szén. A gyertyákat is ellenőrizd. A motorvezérlő testkábelével lehet gond az okozhatja a kódolvasási problémát.
A gyertya+kábel fél éves,most megnéztem sötétben is, de látni nem lehet hogy kúszna szikra,de hallani lehet .
Szia! Annak éppen az emissziókontrollhoz van köze de nem a gyújtáshoz.
Szia! Nehéz eset, ahogy így az általad leírtakat olvassa az ember, hogy mindent kicseréltél és még mindig nem jó. Első olvasatra kontakthiba lehet, amit nagyon nehéz megtalálni ha már minden csatlakozót átmozgattál és mégsem találtad meg. A motorvezérlő csatlakozóját sem ártana átnézni ebből a szempontból, mivel elosztó nélküli a gyújtás, így azt az elektronika fogja eldönteni mikor hová adjon szikrát. "0-15fokig" van megadva 900f/p-n az értéke az X16XEL motorkódhoz a gyújtási pont, de ez a szívócső nyomáson alapul és a főtengely és vezérműtengely fogja helyzetileg pontosítani az értéket. Valahol talán a levegős résszel lesz a probléma, a szekunder légpumpa körül vagy annak szállító teljesítményével.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |