Fórum témák
» Több friss téma |
Szevasz!
Csapágyazása vélhetően megadta magát, "kifogyott" belőle a kenőanyag, már lóg a forgórész és beremeg, így nem tud felprögni.. Megérett a cserére esetleg egy kis élethosszabbító megkenésre, de már sokáig nem bírja. Persze lehet más is... Üdv: StMiklos
Szia! Valószínűleg az évek alatt kiszáradt a csapágya/perselye a ventlátornak és picit meg is kopott, és nagy fordulaton berezonál és azért nem tud felpörögni. Ventilátortól függő, hogy hol lehet hozzáférni a csapágyhoz/perselyhez, de általában a ventilátor hátulján levő matrica alatt van egy kis gumi dugó, azt óvatosan vedd ki, és műszerolajjal (ha nincs, akkor valami egész híg olajjal) picit kend meg a csapágyat/perselyt. Ez általában jó időre megoldja a problémát, de azért próbálj meg szerezni bele egy új ventit.
Kösz a tippet, remélem megoldja a gondot ha csak ideiglenesen is.
Ismét segitségre van szükségem,van egy vill motorom Evig 1,5 kw,pár perc üresen járatás után langyos,ugye ez azt jelenti hogy menetzárlatos?
Helló mindenki:Nem tudom,jó helyen járok e,de lenne egy problémám.Van egy hajtóműves villanymotorom (munka fizetség volt) és az a bajom vele,hogy befolyt az olaj a tekercshez elég rendesen.Mivel tudnám én azt kimosni,hogy a tekercs lakkozása ne sérüljön ebben kérném a segítségeteket előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2014
Benzin elvileg nem bántja. De ha csak kitörölgeted, a maradék elfér ott.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2014
Sziasztok,
Minap porszívózás közben egyszer csak fel akart "robbanni" a porszívó. Szétszedtem, beindítottam, jelenség: óriási lángok és puffogó hangok jönnek ki a motorból. Szerintetek lehet javítani vagy kuka? Esetleg szénkefe csere? Köszi Kristóf
Alaposabban meg kell nézni. A nagy szikrázás zárlatra utal, ami lehet a kommutátorszeletek között is (ez viszonlag könnyen javítható) és a forgórész tekercsei között is. Utóbbihoz újra kell tekercselni.
Honnan fogom tudni melyik hiba, mit kell néznem?
Szia! Több mint valószínű,hogy a szénkefe kimelegedett rugójából fakadnak a problémák, mert az kilágyult és nem kellő erővel nyomódik a kommutátorhoz, így az szikrázik és beég az ívhúzástól ami csak tovább rontja a helyzetet, a vége körtűz. Tehát egyenlőre szénkefecsere és majd meglátod, hogy esetleg mekkora károkat okozott az eddigi elégtelen kommutáció.
Üdv, mindenkinek! Régi keletnémet centrifuga motoromat vettem elő és sajnálattal láttam, hogy működés közben nagy tüzet húz a szénkefe. Kibontottam, megnéztem minden rendbe, nincs zárlat, a szénkeféken levő két 5,5 nF kondi rendben. Takarítottam összeraktam továbbra is szikrázott. Indultam vele a kuka fele, mikor észrevettem, hogy az addig pusztán szűrőnek nézett valamiből csúnya fekete folyadék folyt ki. Lehet ez okozta a szikrázást?? Csatolom a fotót, ha valaki tudja mi az és azt hogy mivel lehet helyettesíteni, nagyon megköszönném!
Szia, úgy érted próbáljam ki nélküle? A kimenete három szálas, kettő vastagabb a motor fele, egy meg, a vékonyabb, a motortestre. Igen ez egy AKA robot volt de a többi funkció már a múlté.
Sziasztok!
A porszívóm motorjának kommutátoráról indítás után szinte rögtön büdös szag jön, melegszik is rendesen. A motor meg lett csapágyazva de gondolom nem ez okozza a poroblémát. A kommutátort ismerősöm felszabályozta házilag, kúpos is lett. A szeletek közei ki lettek húzva. Mi lehet a baja?
Szia!
Ha minden jó és mégsem jó, akkor tekercszárlat jelensége áll fenn.
A motot egyenletesen megy és 400W az áramfelvétele ingadozás nélkül. Tekercszárlatnál a fordulat nem hullámozna?
Óh!! Rakéta porszívó!! Pedig ezek örök darabok. Ilyen nekem is van még. Nem szikrázik körben? Ugyanoda tetted vissza a ház két felét( a hosszanti résben azt hiszem forgatható kicsit a szénkefe az állárészhez viszonyítva).
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2014
Nem szikrázik körbe egy szikrát leszámítva. Igen forgatható, de nem jelöltem össze, fordítottam rajta egyszer, de nem segített. Azt mondod azzal próbálkozzak?
Sziasztok !
Egy ukrán gyártmányú köszörűről lenne szó, ami egyfázisú rövidrezárt forgórészű aszinkron motor gondolataim szerint. 500 W teljesítményű. Van egy főfázis és egy segédfázis tekercse. Az egyik 10,5 ohm a másik 7,5 ohm ellenállású. Melyik a főfázis és melyik a segédfázis tekercs? Azért kérdezem, mert úgy érzem, sikerült fordítva bekötnöm figyelmetlenségből. Egy bimetálos szerkezet egy rövid idő után indításkor leválasztja a segédfázis tekercset. Én először úgy kötöttem be, hogy a 7.5 ohmos tekercset választotta le pár másodperc után a bimetál. Elindult a motor, de enyhe szag keletkezett , lekapcsoltam. Majd újra mérve az ellenállást 8 és 12 ohmra növekedett, kissé langyos lett a motor test. Megvártam míg teljesen visszahűlt , ekkor az ellenállás visszaállt az eredeti 7.5 és 10.5 ohm értékre. Megfordítottam a bekötést, tehát pár másodperc után a 10.5 ohmos tekercset választja le a bimetál, szépen felpörög a motor, nincs füst, de a jelenség ugyanaz. Rövid járatás után kissé melegszik a motor test és az ellenállások növekedtek. Menetzárlatot okoztam volna a butaságommal? Lehet ilyenkor még valamit tenni vagy újra kell tekercseltetni? A szag ami a rossz bekötéskor megjelent, lehet ,hogy csak a bimetálos dobozból jött, amiben van egy kis tekercs is. Meg kéne esetleg próbálnom kondenzátorral indítani? Mekkora kondi kell az indításhoz , esetleg P/2*PI*f*U*U ami jelen esetben 500 W-nál 32.8 ~33uF Köszönöm a megtisztelő válaszokat.
Azt látod-e, hogy melyik tekercs készült vékonyabb drótból? Ha látod, akkor az a segédfázis, amit le kell kapcsolnod.
Nem néztem még, de meg fogom nézni. R= RÓ *L/A. Akkor ez is arra utal, hogy a nagyobb ellenállásút , tehát a 10,5 Ohmos a segédfázis.
Szerinted is megsütöttem, vagy van még esély a működésre? Több percre még nem mertem bekapcsolni. Ilyen fordított bekötésnél el szokott "szállni" a motor? Köszi
Az a baj, hogy ellenállás alapján nem lehet megmondani. Főfázis hosszabb, viszont vastagabb drótból van. Segédfázis rövidebb, de vékonyabb drótból. Elvileg akár azonos is lehet az ellenállásuk, vagy épp bármerre eltérhet.
Ha megsütötted, akkor úgyse tudod már használni. Ha megvan, hogy melyik a fő és a segédfázis, akkor kapcsold be, és ha egy óra múlva is még megy, akkor nem sült meg.
Szia,
Nos, a következőt tudtam megállapítani: A 10,5 Ohmos kivezetés az 24x0,2mm-es elemi szálakból áll. A 7,5 ohmos kivezetés az 7x0,38mm-es elemi szálakból áll. ÉS EZ KETTŐS SZIGETELÉSSEL VAN ELLÁTVA, pvc és kivül még rajta szövet szigetelés. DE ugyebár ez nem a tekercs vezetékének az átmérője csak a kötődobozban lévő látható vezetékek. Mégis úgy gondolom, hogy a 10,5 ohmos a segédfázis, amit lekapcsol. Azért is gondolom így , mert ezzel a bekötéssel pillanatok alatt felpörög. Tehát , akkor próbáljam 1 órát járatni, gondolom ha, nagyon melegszik a motortest vagy szag jelenik meg , akkor le kell kapcsolnom, mert az jót nem jelent. Ha menetközben leég, akkor vmilyen balesetet vagy esetleg tüzet okozhat? Köszönöm a segítségedet.
Nem valószínű, hogy tüzet okozna, mert előbb leveri a biztosítékot, mint hogy kívül olyan hőmérsékletre melegedne, hogy valami begyulladna tőle. De legbiztosabb, ha kint az udvaron csinálod, ahol nincs a közelben gyúlékony holmi.
Van egy kis méretű (a háza kb 9cm hosszú 7,5cm átmérőjű) 230V-os villanymotorom. A méretét azért írtam mert kis fém adattáblájáról a teljesítményét pont lehagyták... Kívülről teljesen újnak tűnik, csapágyai rendkívül könnyen járnak, mégis ha feszültség alá helyezem nem csinál semmit. A hálózati vezetékei között 140 ohmot mérek, mi lehet a hiba?
Hány szál jön ki belőle? Van-e indítókondenzátora?
Ha nincs és csak 2 szál jön ki, nézd meg, rendben vannak-e a rövidrezáró menetek. Létezik ebben a méretben szinkron motor, ami éppen arra indul el, amerre előbb rezdül meg. A forgásirány nem számít. Pl. mosógép szivattyú.
3 szál jön ki belőle de abból az egyik a védőföld. Sajnos már ott elakadtam hogy szét sem tudom szedni. Egy kis membránpumpával van egybeépítve ugyanis és fogalmam sincs honnan kellene elkezdeni a szétszedését és nem akarom elbarmolni.
A múltkor szedtem szét egy perisztaltika szivattyút azóta tudom hogy itt mindennek megvan sorrendje és majdnem megőszültem mire sikerült szétszedni, megjavítani és összerakni rendesen. Ismersz valakit aki javít ilyeneket? Szívesen szánnék rá annyit hogy szakszerű kezek hozzák helyre.
Sajnos melegszik menetközben is , úgyhogy sajnos ebből tekercseltetés lesz, vagy megpróbálom picipénzért eladni, így rossz állapotában.
Nem tudja esetleg valaki, hogy mennyiért tekercselnek meg egy ilyen 500 W-os motort? Egyébként ilyenkor mind a két tekercset ki kell vágni belőle? Gondolom igen, mert a lakk úgy összefogja az egészet,hogy sérülés mentesen nem lehet eltávolítani csak a segédfázis tekercset, sérülne szerintem a főfázis tekercs lakk szigetelése is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |