Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szép napot!
Lenne egy sikeresen leégetett 220v 2.2 2800 ford. körfűrészen üzemelt villanymotorom...egy kis útbaigazítást kérnék tekercselés ügyében,kihez fordulhatok és mire számíthatok anyagilag... Amennyiben reklám lenne szivesen látom a privát üzeneteket is. Köszönöm!
Nem mindegy, hol laksz. Első olvasatra olyan 30 - 40 eFt -ra tippelném a munkát.
Köszönöm!
Sajnos én is erre a következtetésre jutottam..... még itt Hajdúnánáson is Lenne még egy kérdésem,találtam egy 220 v 1.5kw 2800 fordulattal de sajnos a tengelyvég nem passzolna teljesen-a forgórész kicserélhetem,tudok majd vele dolgozni vagy felejtős mert a 2.2-nek más a forgórésze mint az 1.5-nek ?Bocsi ha zöldségeket beszélek de elég láma vagyok ehhez,csak lelkesen szeretnék fűrészelni.Igazából max. 10 cm vastag fa lenne az áldozat,az a 1.5 kw elég lenne hozzá? Köszönöm.
Nagyon Köszönöm!
Remélem így már elmegyek rajta... Ha nem akkor a "leégett motorok" topicba írok
Kizárt, hogy a két motor forgórésze felcserélhető.
Nagyon köszönöm!
Akkor lesz 1.5 fűrészem...
Nekem tavaly egy 7kW 3 fázisút tekertek Csemőben 30-ért.
Azóta is vígan megy.
Nyíregyháza-25 réz+12 munkadíj,Debrecen 22 réz+15 munkadíj...megveszem ezt a 1.5 kw és max.lassabban nyomom a fát...
Az emberes
Br. 3700 kilója a réznek. Múlt héten vettem. 1100-ért meg leadtam a méhbe. 7 kiló réz lenne egy ekkora motorba? Mert akkor máris 8 ezerrel kevesebb. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2014
Mint azt írtam én láma vagyok hozzá... nehéz és kész )
Hello!
Szeretném egy kis segítségeteket kérni egy Kobold 325ma tipusú villanymotor 220/380V os bekötéséhez. Előre is köszönöm!
Sajnos teljesen el vagyok akadva, még nincs nagyon tapasztalatom a motorok bekötésével illetve nem tudom biztosra hogy müködöképes e a motor.
Gelp!
Mit akarsz. Egyfázisról vagy három fázisról működtetni? Mert a 220V itt nem azonos az egyfázis fogalmával! Tehát nem ideális 230V egyfázisról használni kiegészítő kondenzátorral. Ez egyébként fékes motor, melynek fék kioldó tekercse 220V-os. Ez még passzolna az egy fázisú alkalmazáshoz. A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2014
Ha az egyfázis nem megoldható akkor a 3 fázis is tökéletesen megfelel! Melyik lenne az egyszerübb??
A három fázis. Mert akkor terhelhető a motor a névleges teljesítményével.
Értem és a bekötéshez kérhetek egy kis gyorstalpalót?
Glep!
Íme a bekötési rajz. A motor csillagba van kötve, azaz 3x400V-ra. A fékhez a 230V-ot az egyik fázisból és a motor csillagpontjából vesz le. Tehát a fék feszültség mentes állapotban ruggo segítségével fogja a tengelyt. Ha a 3x400V-ot rákapcsoljuk a motorra, ekkor feszültség kerül a jobb oldali doboz részben lévő szelén greatz egyenirányítón keresztül a féktekercsre, az kiold és a motor el bír indulni. Ha lekapcsoljuk a feszültséget, a fékfeszültség is megszűnik, azonnal befékeződik a tengely. Így nem tud forogni a motor tovább a lendülete miatt. A féktekerccsel párhuzamosan a greatz egyenirányítón látható egy bordó tárcsa formájú alkatrész, ez egy varisztor lehet melynek feladata, hogy a fék kikapcsolásakor az önindukciós feszültséglökés káros hatásától megvédje az egyenirányítót. A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2014
Nagyon szépen köszönöm!! Sokat segítettél!!
Sziasztok!
Kaptam egy régi orosz asztali köszörűt aminek a az egész elektromos csatlakozása szét lett szedve, és nincs is meg. A motorja 1 fázisú 500W-os, kettő pár vezeték jön ki a motorból az egyik érpáron 9Ω-ot a másikon 32Ω-ot mérek. Mellékelek egy fotót, nem az enyém de így néz ki.
Sziasztok!
Segítséget kérnék villanyomtor bekötésben. A középső képen, ami felülről jön kék és barna vezeték, az a kondenzátor. Alulról pedig betáplálás. 1F-ról szeretném üzemeltetni a motort. Ha jól sejtem akkor a középső képen bal oldalon lévő vezeték az a tekercsek "közösített" kivezetése". Ha a képen láthatóan van bekötve a motor, akkor elindul és forog, de nagyon gyenge (szinte kézzel meg lehet állítani). Rossz a bekötés, vagy valami más baja lehet? Előre is nagyon köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Ezt a villanymotort szeretném steinmetz kapcsolással üzemeltetni 1 fázisról. Ebben kérném a segítségetek hogyan kell kötni és mi kell hozzá? Elvileg ameddig eljutottam az az, hogy kell 3db állandó üzemű 30 mikrofarádos kondi....de itt nincs tovább Köszi....
Szia!
Ha itt visszaolvasol, akkor találsz választ.
Az a helyzet azért tervezem a steinmetz kapcsolást mert a jelenlegi kötéssel valami gond van és melegszik a motor 2 perc után tűz forró így nem tudom használni mert le fog égni...
Esetleg valaki vetne rá egy pillantást jó a kötés? A kondi egy állandó üzemű 70 mikorfarádos kondi, indító kondi nincs mert ez is kipörgeti a motort 2 másodperc alatt. Ezt a kötés nem én csináltam....ez így jó egyáltalán? A kék és barna vezeték ami piros nyíllal van jelölve jön a konditól. A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2014
Szia! Sok lesz az a 70uF, elég lenne 40µF is állandó üzemre de ez az érték az áramfelvételtől függ, hogy hogyan alakul ennél a motornál. A 70µF kondenzátort indítás megkönnyítésére meghagyhatod, amit nyomógombbal rányomhatsz a 40µF állandó értékére indításkor. Most nehéz ábrát mutatni, mer nincs lehetőség a képek között keresgélni és így nem lehet belinkelni a jó megoldást szemléltetésnek.
A Steinmetz kapcsolás indítónyomatéka állítólag nagyobb, mint ami a delta kötésnél elérhető, de ha megnézed a kapcsolást, a terhelhetőség és a hatásfok sokkal gyengébb. Ha delta kötésben 70 µF üzemi kondival melegszik, ott más baj is van. A képek alapján a bekötés jó.
A 70 µF állandó üzemű kondi egy db, vagy több darabból van párhuzamosan kötve? Feszültség megfelelő? Legalább 400-450 V-os kell. !!! A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2014
1db van csak bekötve és 450V-os.....valószínű nagy a kondi, mert nem kell indító kondi hanem önmagában kipörgeti az állandó üzemű valószínű azért mert nagy akkor....szerintem.
A 40µF-es üzemi kondival sem jó, így mintha hamarabb melegedne fel.....viszont ehhez kell már az indító kondi.
Ha a 70µF-es kondival tovább bírja melegedés nélkül és a 40µF-es kondival pedig hamarabb melegszik akkor inkább nagyobb kondi kell mint kisebb....vagy nem? Többen írták itt a fórumon hogy 70µF/Kw kell üzemi kondi esetében...ez igaz lehet ? Mert akkor 2,2kW x 70µF = 154 µF kell...vagy mégsem?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |