Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Ez a motor már nem lesz 2.2kW-os egy fázison működtetve, mert gyökharmadával kevesebb lesz a teljesítménye. Az áramok alakulása kondenzátorok alkalmazása esetén fontos tényező a motor működése szempontjából, hogy mekkora érték kell a műfázishoz, hogy az melegedést ne okozzon.
Akkor abban kérek még segítséget hogyan tudom kimérni és meghatározni a megfelelőt?
Több helyen is nézegettem és találtam táblázatokat ahol 2.2kW-os motorok esetén fordulatszám szerint meghatároztak µF értékeket, és 2700-as fordulathoz írtak 80µF-est nekem viszont eddig 70µF-volt bekötve lehet hogy a 10µF ennyit számítana?
A számítások NEM tőlem származnak de inkább a LE-ként a 35µF a jobb közelítés az érték meghatározásához (későbbi tapasztalat). Azért írtam kevesebb értéket előzőleg, mert általában ez a nagyságrend (2.2kW) kevesebb értékkel is működött már ami a tekercsfelépítéséből ered (alacsony/nagy fordulat, tekercs ellenállás).
Adataid szerint, ha nem teszel kondit, pillanatok alatt leég?...
Igazából a kondi az indításhoz kell. Az üzemi kondi átsegít a pillanatnyi túlterheléseken (ne álljon meg a motor). Ha ilyen gondjaid vannak, valószínűsíthető a menetzárlat.
Korábban 3 fázisról üzemeltettem és ott nem volt ilyen gondom. Megmértem a tekercsvégeket és jók. Próbáltam csak imán indító kondival is üzemi nélkül is és úgy is tűz forró lett a motor....már ledobtam a láncot....
3~-on működik rendesen? Ha igen, akkor 1~-ról kellene mennie kondival.
Én már feladom...köszönöm az eddigi segítségeket!
Már nincs ötletem, igen 3 f-ről szépen megy melegedés nélkül, a tekercsvégeket kimértem mindegyik ellenállása egyforma...próbáltam már indító kondival állandó üzemű nélkül és próbáltam már állandó üzemű kondik variációival mint pl.: 40uF, 50uF, 70uF, 80µF és végül 110µF minden esetben 8 perc után tűz forró motor volt a végeredmény hála ég még nem égett le de már nem kísérletezek tovább nehogy megadja magát. Ma rámértem a házban a hálózati fesz. -re egy kicit elgondolkoztatott mert 228V, megmértem üzem közben a kapocs dekniben mennyi jut el hozzá 218V. Erre az utóbbira gyanakszom. Na mind1 köszi még 1x mindenki segítségét!
"ETanyán" volt és kiollóztam, mert így egyszerűbb a szemléltetés és okfejtés.
Tiszteletem a Mestereknek!
Kis segítség kellene. Van egy 1/4m3 nagyméretű betonkeverőm, amin 2,2-2,5Le 230V motor van. Sajnos nincs adat tábla rajta. Az indító kondi halott, és semmi felírat rajta. (csak ennyi-Made in Italy) Semmi érték nem olvasható. A gép 2.5 kábellal van szerelve, nyomó gomb, és kapcsoló. Mekkora kondit vegyek rá, hogy rendesen működhessen? Aki tudna segíteni, előre is megköszönném.
Szia! ahogy elnézem ez egy IMI vagy EVIG motor lehet és ehhez a teljesítményhez 160-180µF 280V-os kondenzátor kell minimum.
Szia!
Sajnos nekem addig terjed a tudásom, hogy megy, vagy nem. Semmit sem tudok, bár újra vezetékeltem a régi mintára. csak a kondi hibádzik már róla. Akik nézték, mind azt mondták, hogy 2,2 vagy 2,5lovas lehet.
Üdv mindenkinek. Egy szakmai kérdésem lenne hozzátok, mivel villanymotor meghibásodás terén nem vagyok jártas. Van egy Güde típusú hőlégfuvóm , melynek ventilátora nem mindig indul el. Az esetek 98 százalékában minden gond nélkül elindul , de sajnos 2 százalék hibázik. Csak búg 50 Hz-en. Picit megmozdítva a lapátot gond nélkül indul.Csapágyzása jó nem szorul .Valószinüleg aszinkron motor lehet benn, s van vagy indító kondenzátora vagy csak zavarszűrő kondi , ezt nem tudom. Válaszotokat előre is köszönöm.
A képen lévőhöz hasonló tipus. A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2014
Szia!
Ez ilyen nagy álló készülék? Bővebben: Link.
Szia Kandarist.Ép most töltöttem fel képet róla.Sajnos a motorról nincs képem.
ÜDV!
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy nyomaték szempontjából melyik motor erősebb? Mindkét motor 1,5kw-os és 230V/400V-os 3 fázifú, amiben eltérnek az a fordulatszám és ezt nem tudom, hogy az alacsonyabb fordulatszámú motornak van nagyobb nyomatéka vagy a nagyobb fordulatszámúnak? Az alacsonyabb fordulatú 945rpm a nagyobb fordulatú 1440 rpm. Köszi!
A kisebb fordulatúnak lesz nagyobb a nyomatéka.
Sziasztok, az alábbi képeken lévő villanymotor teljesítménye nem tisztázott, 2000-2500-wattra saccolták. Ahogyan látom csak deltába lehet bekötni, mivel nincsen kivezetve az összes tekercsvég. Abban kérném a segítségeteket, hogy hány wattos lehet, és mekkora állandó üzemű kondenzátor kellene hozzá egy fázisról?
Üdv!
Valószínű inkább csillagban lehet, de ez most teljesen lényegtelen, hisz csak 3 tekercsvég van. Változtatni nem lehet megbontás nélkül. Egy fázisról nem célszerű így használni, nagyon gyenge lesz. A tábláján nem látszik a teljesítménye? A képen nem nagyon. Meg szerintem ez a motor nem folyamatos üzemre készült. Ez eredetileg egy "rázómotor", takarmánysilók oldalára szokták felszerelni, ezért a négy furat az oldalán. A motor két végén a burkolat alatt állítható excenteres súlyok vannak/voltak, amivel a rázás erősségét lehetett állítani. Így a tartályt megrázva lehullott benne a feltornyosult takarmány. Ezeket nem szokták folyamatosan járatni, szerintem ezért is nincs rajta hűtés.
Ez a motor egy szalagfűrészről lett levéve. 3 fázisról ment, azért gondolom, hogy deltában volt mert a vezeték 4 eres ami bele volt kötve. Az egyik ér a motor testre megy, a védőföld, Szóval nulla nélkül lett kötve. Mekkora kondenzátor kellene állandó üzemre hozzá?
VZ101 zsaluvibrátor motor
1,1 kW, 2900 ford, 3*400V. Gép üzemmódja: szakaszos üzem. !!! Hogy belül csillagba vagy deltába kötötték egykor, mellékes. Körfűrészhez 1 fázison gyengécske. A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2014
Üdvözletem mindenkinek!
Ma szereztem egy öreg favázas szalagfűrészt, ami ezzel a motorral van szerelve. Ez 380V 3KW 1445 fordulat. Kérdésem, milyen 230V as motorral lehet ezt helyettesíteni?
Szia!
Teljesítményre, fordulatra azonossal. 1~on nem leszel boldog vele, nem is nagyon találsz ekkora teljesítményűt. Indításkor 20A-os bizti kevés neki.
Ha nem akarod nagyon tolni neki, akkor lehet kisebb teljesítményű, ~2-2.5kW, amit a mérőd még elbír. Fordulatra azonosnak kell lenni. Elég nagy tömegek mozognak ott, ami lendkerékként hat, így nem fog nagyon ingadozni a fordulat, ha a terhelés megfelelő. Mielőtt vásárolsz, próbáld ki kölcsön motorral, ha mód van rá. Mindenképp indító, + ütemi kondis kell.Asztalos (nyeltem nála a fűrészport ~15 évig, ha két-emberes meló volt, mert alkalmazottat nem tarthatott) nagybátyámé berántós volt, hogy a motor el tudja indítani a gépet.
Sziasztok!
Lehet butaságot kérdezek, előre is elnézést ha igen! Mielőtt bárki nekem esne, csak egy kérdést teszek fel, semmi életveszélyes szándékom nincs... Szóval adott egy villany motor, amely egy termény darálón van rajta. Eléggé leharcolt állapotban került hozzánk. A kapcsolója nem jó. Na most jön a lényeg: A motoron van egy segéd kondenzátor, a kapcsoló is sztem valami spéci kapcsoló lehetett, (nem sok maradt belőle épen). A kérdés: Lehetséges-e, hogy 3 fázisú a motor, csak 1 fázisról való működésűre van bekötve? A motorból 4 vezeték jön ki.
Négy tekercsvéggel biztosan csak egyfázisú.
Ehhez mindenképpen kell segéd kondenzátor? Hallottam régebben valami relés megoldást is. Ott se kondi se semmi más nem kell elvileg. Erről tudsz valamit mondani?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |