Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   23 / 138
(#) mmcy hozzászólása Júl 24, 2014 /
 
Köszönöm a választ!
(#) huggybear hozzászólása Júl 26, 2014 /
 
Sziasztok!

Egy 2006-os Opel Astra H-val akadt egy olyan problémám, hogy egyik távolsági fényszóróm sem világít. Sajnos nem tudtam még ellenőrizni az izzókat és a biztosítékokat, de elég kicsi a valószínűsége, hogy egyszerre megy tönkre mindkettő. Ha jól tudom, két külön biztosíték vezérli a két oldali világítást. A világítás kapcsoló meghibásodása merült fel még bennem. Tudom azt valamilyen módon ellenőrizni?

Előre is köszönöm a tanácsokat. G.
(#) Dempsey válasza huggybear hozzászólására (») Júl 27, 2014 /
 
Szia! Lehet hogy valami közös testelési probléma van.Persze ettől még lehet a kapcsoló is ahogy írtad.
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2014
(#) huggybear hozzászólása Júl 27, 2014 /
 
Szia!

Tudom ellenőrizni a kapcsoló működését pl. multiméterrel? Valami Canbus vagy CIM modul nem állhat összefüggésben ezzel?

Nagyon köszönöm! G.
(#) BarnaPili válasza huggybear hozzászólására (») Júl 27, 2014 /
 
Indulj el visszafelé az izzóktól.Nem kell rögtön a legdrágább hibaforrást vizionálni.Izzó,biztosíték,relék.Ha ezek kilőve,akkor jöhet a többi.
(#) huggybear hozzászólása Júl 27, 2014 /
 
Oké, köszi! Következő hétvégén megnézem mi lehet a probléma. Addig is köszi a segítséget. G.
(#) Panamaa hozzászólása Aug 7, 2014 /
 
Sziasztok,

8 éves Astra H-m ma délután meglepett azzal, hogy indítás után mielőtt még bepöccenne a motor leáll, a müszerfalon vadul villog az ABS visszajelző, majd leesik a benzinszintjelző. 2 napja volt aksicsere, mivel akkor sem indult és az önindítót is kipucolták illetve szénkefe csere volt. Valakinek van valami ötlete?


Köszönöm
(#) lustadick hozzászólása Aug 19, 2014 /
 
Szevasztok!

Időnként beleolvastam a hozzászólásokba, de most konkrét okkal kérek segítséget, meg talán tudok is sorstárson segíteni.
2007-es G Astrám van. Gyönyörűen ment októberig, de akkor elkezdett nehezebben indulni.
Sebaj, gondoltam, úgyis műszakis lesz, és ahol a gázt beszerelték anno, oda vittem és állíttatok
majd hogy egy kicsivel több kakaót kapjon. Azt mondta a szerelő hogy rendben lesz.

Ez után is akadozott. Pontosabban beindult, de gázadásra elkezdett dadogni, nehezen vette fel a fordulatot. Meg nem állt, de az erő elment. Kivillogtattam a hibakódot, az első henger injektorára utalt.

A nyáron azonban mintha megjavult volna. Könnyen indult, bár amíg meg nem pörgettem egy kicsit akadozott, de jól lehetett használni.

Olvastam itt a fórumon, hogy több mindenkinek rossz volt a hőmérséklet jeladó. Kimértem az ellenállását, 2 Kohm volt. Gondoltam egyet, és egy trimmer potit rákötöttem a csatlakozóra, és ahol könnyen indult, azt az állást megmértem. Ez 3 Kohm volt. Nosza rendeltem egy újat arra gondován hogy ez a baj.
A meglepetés akkor ért, amikor ezzel a jeladóval is produkálta a kocsi a hibát.
Ekkor mérgemben bekötöttem a vezetékbe egy 1 Kohmos ellenállást sorosan, visszadugtam a helyére a csatlakozót és láss csodát, gyönyörűen ketyeg a motor indulás után, nem köhög, nem akadozik. Ez már így fog maradni.
Holnap megyek egy 50 kilóméteres útra, remélem nem lesz gond vele. Ha baj volna, akkor egy kapcsolóval áthidalom az ellenállást.

Vajon az elektronikában valami drót lett? Vagy mi okozza ezt?

Mi a véleményetek?
(#) apamaci64 hozzászólása Aug 20, 2014 /
 
Sziasztok nekem 93 f astrám van (c16nz) és olyat produkál ha felmelegszik üzemi hőfokra le állogat,de utána elindul hol könnyebben hol nehezebben,hidegen pöcröf. Valami tipp mit nézzek rajta ? előre is köszi segítséget.
(#) Ricsi89 válasza apamaci64 hozzászólására (») Aug 20, 2014 /
 
Melegen menet közben jó? esetleg hőgomba is lehet hibás.
(#) apamaci64 hozzászólása Aug 20, 2014 /
 
Igen de van hogy hirtelen leáll,de utána indítható,hol nehezebben hol könnyebben.
(#) lustadick hozzászólása Aug 21, 2014 /
 
Sziasztok!

Ígértem, hogy be fogok számolni a körút után. 90 kilométert mentem a kocsival úgy, hogy sorba volt kötve az ellenállás. Rendesen működött a motor, de az ECU észrevette, hogy valami nincs rendben, mert a belső hőmérsékletjelző nullán maradt, és nem tudom mikor, de tény hogy valamikor
bekapcsolódott a ventilátor.

Most egy kapcsolót kötök be, hogy induláskor az ellenállás be legyen iktatva, de ahogy eléri a 30 fokot a motor, áthidalom.

Hát ez van.

Előre is köszi, ha valaki foglalkozik a bajommal!
(#) Ricsi89 válasza lustadick hozzászólására (») Aug 21, 2014 /
 
A belső műszer elvileg más körön van, mivel a hőgombában két NTC van. Egyik adja a jelet az órának és egy másik különálló a motorvezérlőnek.
(#) lustadick válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 22, 2014 /
 
Szia Ricsi!

Ezek szerint ami ellenállást mérek a jeladón, az valamilyen kombinált érték lenne?
Mert ha a viz 18,-20 celsius akkor az ellenállás értéke 2 Kohm. 30 fokos vízhőfoknál 1,4 Kohm-ra változik. Ezt onnan tudom hogy 30 fokos vízhőfoknál kapcsol át gázra.

Még mindig nem volt lehetőségem adatkiolvasásra.

Érdekes viszont, hogy nem értékelte hibaként az ellenállás közbeiktatását, mert csak a korábbi indítási gondokat jelenítette meg úgy, hogy az injektorok hibáját írta ki.

Viszont az ellenállással olyan értéket küldök az ECU felé, mintha -40 fokos lenne a víz.
(#) janko 48 hozzászólása Aug 23, 2014 /
 
sziasztok szeretnék érdelödni hogy az astram 1.6 benznes1,6x motoros 98 az évi.a motor hiba jelzöm ég és rágat meg le áll picit odéb tolva ujra indul de sajna nem menet biztos e hiba miatt.ha valakinak volt már ijen jelegü hibája ürénék ha meg osztaná mert nagyon nem tudom mit évö legyek ..segitsetek ha tudto elöre is köszi jonko 48
(#) Adingo hozzászólása Aug 23, 2014 /
 
Sziasztok!
Hátha segít másnak. Opel Astra G Kombi 2000évj 1.4 x14xe 16V benzin ecotec motor.

A történet röviden. Fűtő motor verte ki a biztit, és nem volt sem hátsó üveg fűtés, sem rádió, sem fűtő venti. Akku állásában lemerül.
Gyógy mód: Az ötödik ajtó kábel kötege a sok nyitogatástól eltört és rövidzárlatot okozott. A hiba javítása óta minden kitűnően műxik.
(#) Adingo válasza janko 48 hozzászólására (») Aug 23, 2014 /
 
Néha én is észre veszem, hogy a chek lámpa elkezd világítani. de nekem csak tankolás után kb 2-3 perc múlva.
A gyakorlat azt igazolta, hogy nem megfelelő a benzin minősége. Azóta csak a kagylós kutakon tankolok, és megjavult minden.
A te esetedben is lehet, hogy ez a hiba oka, vagy vizes trutyit szedtél össze valamelyik kúton.
(#) lustadick hozzászólása Aug 26, 2014 /
 
Szevasztok!

Mindenkinek köszönöm, hogy elolvastátok, esetleg morfondíroztatok az autóm hibajelenségén.
De a hétvégén megoldódott a dolog.

Azzal kezdődött, hogy szombat este nagyon nehezen indult be, (lakodalomban én voltam a menyasszonyi kocsis) de csak 3 henger ment.
Vasárnap szétszedtem, és kiderült, egy himba lepattant a hidrotőkéről. Valószínűleg már egy év óta folyamatosan elengedte az olajat, de szombat este végleg beadta a derekát.

Vasárpap visszatettem a helyére, de nem volt sűrítés ebben a hengerben.
Hétfőn vettem egy új hidrotőkét, és egy himbát. Összeraktam, és egyből beindult. Egy kicsit zakatolt még, de 3 perc múlva feltöltődött és most tökéletes.
Voltam vele próbaúton.
Üdvözlettel LD
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2014
(#) janko 48 hozzászólása Szept 3, 2014 /
 
köszönöm adingo az ötletet tetem bele a kagylos kutnál nitros anyagot ugy nézki hogy a lámba nem gyullad ki de sajna még mindig rángat,föleg kettesbe mikor kis fordulatom megyek egyszercsak ránt egyet asztámint a bolondok ugy megy.ha erre van valami trükköd meg köszönném...
(#) zolika60 válasza janko 48 hozzászólására (») Szept 3, 2014 /
 
Te milyen nyelven írsz?
(#) marcihobb válasza janko 48 hozzászólására (») Szept 3, 2014 /
 
Ezen már csak a szerviz segít,rárakják a műszert és megmondja,vagy indulhat a móka,próba szerencse alapon kicserélsz pár dolgot,aztán kiderül
(#) sprofan hozzászólása Szept 8, 2014 /
 
Sziasztok!
Nemrég lezártam az EGR-t, azóta hosszabb motorfékes menetben jön a hibakód a szelep miatt. Amit igazából nem értek mert a szelep ugyan úgy bent van és nyit-zár csak épp egy lemez mögött. Megoldás lehet erre az EGR működését utánzó kapcsolás? Illetve a kettő közül melyik a jobb megoldás?
Bővebben: Link Bővebben: Link
(#) nzozz válasza sprofan hozzászólására (») Szept 8, 2014 /
 
Át kell programozni az ECU -t, ami az EGR -t is vezérli, ha ez esetleg nem történt volna meg.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2014
(#) Ge Lee válasza sprofan hozzászólására (») Szept 8, 2014 /
 
A hibakód a rossz szelep miatt van. Nem lezárni kell hanem kikötni (úgy is zárva lesz). A motorvezérlő figyeli a nyitást-zárást, ha abban hiba lép fel (a sok lerakódott koksz miatt leragad a szelep, vagy már kopott (szétvakaródott) a csúszka és nem ad rendes ellenállás értéket) akkor azt jelzi (pont mint amikor KH-s egy poti, és recseg).
A második linked áll közelebb a megoldáshoz, de az sem jó. Ahhoz hogy ugyanazokat az értékeket adja mint amit az EGR, ahhoz nem 3 hanem 5db ellenállás kell plusz a relé.
Van pontos rajzom, értékekkel, de egy papírfecnin ami nincs most nálam. De lehúzod az EGR csatlakozóját, kiméred a 3 lábat műszerrel, majd ugyanezt megcsinálod behúzott állapotban is (a mágnesszelepnek adsz 12V-ot hogy meghúzzon). Utána 10-15 perc alatt kitökölhetőek az értékek úgy, hogy a szabványos ellenállás sorból összerakható legyen.
(#) zoly15 válasza sprofan hozzászólására (») Szept 8, 2014 /
 
Szia!
Ez nem ilyen egyszerű, a motor érzékeli a nyomás változást a szívó oldalon, valamint a légtömeg mérővel is kapcsolatban áll... Így érzékeli hogy mintha nem működne az EGR szelep. Nekem is Astrám van, de nem értem miért zárja le mindenki, jó olvastam már hogy rángat emiatt, de akkor pucolás vagy csere?
(#) Ge Lee válasza nzozz hozzászólására (») Szept 8, 2014 /
 
Az xep motoroknál nem lehet szoftverből kikapcsolni az EGR-t, de nem is kell.
(#) Ge Lee válasza zoly15 hozzászólására (») Szept 8, 2014 /
 
Nem így tudom, mert ez a kütyü ki lett próbálva és működik, mondjuk nem az enyémben hanem egy más típusban próbálták.
Hogy miért kell lezárni arra rájössz ha visszaolvasol, nem egyedi eset amiről itt is írt valaki. Aki nem tapossa rendszeresen hanem csak simán közlekedik vele, annál az EGR-en keresztül rendesen telerakja korommal a szelepfészkeket, és utána jöhet a hengerfej felújítása 130ezerért, mert nem zárnak rendesen a szelepek. És ami ott lerakódott azt onnan már semmilyen adalék nem szedi le.
(#) Ricsi89 válasza zoly15 hozzászólására (») Szept 8, 2014 /
 
Azért szeretik lezárni, mert nem vezeti vissza a kormot a szívósorba, ami a kartergáz olajpárájával keveredve szépen eltömíti azt, meg így nyerhető 1-2Le is. A másik, hogy ha esetleg bedöglik a szelep és nyitva marad, akkor elmegy az alapjáratod, nem is lesz, csak ha gázzal pörgeted a motort, menet közben rángat. Előbb-utóbb bedöglik úgyis, célszerűbb még ezelőtt ledugózni és nem tud tönkremenni. Az új utángyártott meg még hamarabb megdöglik, mint az eredeti, plusz még jó sok pénzbe is kerül. Tehát ha még jó, akkor ki kell pucolni és ledugózni, ha meg már rossz, akkor azért.
(#) nzozz válasza Ge Lee hozzászólására (») Szept 8, 2014 /
 
Nagyon nem mentem még bele ennek a részleteibe, egyenlőre az enyém még rendben van. (Z14XEP motoros Astra G) Fogyasztásban mennyit változtat az EGR ill. annak hiánya?
(#) Ge Lee válasza nzozz hozzászólására (») Szept 9, 2014 /
 
Örülj neki, nem sokáig lesz az úgy. Az enyémben (szintén z14xep) 100ezer körül adta meg magát. Szétvakaródik benne a jeladó (tulajdonképpen ugyanolyan mint egy poti, a csúszkáját rángatja a mágnesszelep). Mire eljutottam volna odáig hogy kikötöm, addigra sikerült szereznem egy gyárit félárban, így inkább ki lett cserélve, de ki fogom majd kötni előbb vagy utóbb.
Meg még az szép amikor a vezérlőből jövő egyik tápvonal megadja magát, és olyankor nincs középkonzol (klíma, szélvédő fűtés, belső keringetés). Ezt is csak mókolni lehet, vagy szervizbe viszed és százezrekért kicserélnek benne mindent.
Nekem életem legrosszabb döntése volt, hogy ezt az autót megvettem.
Következő: »»   23 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem