Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Köszi, a kocsi svájci, ha erre vonatkozik a Ch, Uk.
A szétszedéssel megvárom a meleget, ha nem lesz baj, rendet kell tegyek édesanyám garázsában oda megy a donor, de mot nincs kedvem hozzáfagyni a cuccokhoz, köszönöm még1x az infókat
Sziasztok,
Autóvillamosság és hibakeresésre kerestem a neten úgy találtam ezt a fórumot. A problémám a következő: pár napja egy áruház parkolójában lemerült az autóban az akkumlátor. Annyira, hogy a központi zár sem működött. Bebikáztuk hazavittük, aksit feltöltöttem, reggel betettem az autóba, állt a parkolóban egész nap aztán délután megnéztem és megint teljesen le volt merülve az aksi. 0.98V-ot mutatott a multiméter a sarukon. Tanácsra lenne szükségem, hogy mit próbáljak meg megnézni, mivel lehet a gond? Előre is köszi!
Vagy valami leszívja, vagy fenék/cellazárlatos az akku és magát meríti le! Nézd át nem e marad valami bekapcsolva mikor leveszed a gyújtást (rádió mit azt ajánlom vegyél ki és nézz át ez szokta leggyakrabban leszívni,esetleg az ablakfűtés nincs rajt és nem jó a visszajelzője,stb)
Ja, igen, azt elfelejtettem írni, hogy aksit szeptember végén vettem és eddig nem volt gond vele. Tegnap este feltöltöttem megint és kitettem az erkélyre. Estére 12.4V-ról 12.2V-ra esett a feszültsége, de amikor az autóban volt akkor meg teljesen lemerült, szóval arra gondolok, hogy az autóval lesz inkább a gond.
Az ablakfűtés nem megy ha nincs rajta a gyújtás, a rádónak levettem az előlapját és a lámpákat is lekapcsoltam, ellenőriztem. Eddig a legjobb ötletem az volt, hogy megint beteszem a feltöltött aksit, kiszedem az összes biztosítékot és megvárom, hogy úgy mi történik. Csak kicsit sokáig tartana, ha minden biztosíték visszarakás után várnék egy fél napot. A rádiót mindenesetre kiszerelem, biztos ami biztos.
Nem kell anyit várni, biztiket ki, ha nem merül akkor kontoktus le, kistelyesítményü probaégöt kötsz egymásután a biztositékok helyett. Ahol határozottan világít ott lehet a baj.
Vigyázni kell az akksira, mert egy igazi mélykisütés akár mechanikailag is károsíthatja. Még a vadi újnak is deformálódni tudnak a lemezei, annyira, hogy össze is érnek, és akkor vége. Vagy, lehullik róluk pár ólomdarabka, és az csinál zárlatot, ahogy patexati mondta.
Kisebb cellazárlat néhány esetben javítható: feltölti az ember az akksit, majd egy töredéknyi időre valami jó bikakábellel rövidre zárja, és ha mákja van, a meginduló nagy áram széttépi, elégeti a zárlatot okozó darabkát, mintha biztosíték lenne. Ezt ritkán csináljuk, mert picit robbanásveszélyes, de ha ez az utolsó lehetőség, szabadban, egy kontaktorral meg háromsoros bikakábellel kap egy utolsó pöccintést. Visszatérve a lemerülésre, szerintem mérj áramot valamelyik pólus meg a levett saruja között akkor, amikor elvileg minden ki van kapcsolva. Úgy 50-200 mA csordogálhat maximum, ha ennél több, akkor lehet a kocsiban nyomozni, ha kevesebb vagy semmi, de mégis lemerül, akkor meg az akksi kapott annyit, hogy elege lett
Hali
Én opel astrával jártam úgy hogy a generátorban 1 dióda zárlatos lett és leszívta az aksit töltésem se volt. Nálad van töltés?? Én1.körben a generátorra gyanakodnék :yes:
Ezért mondtam, hogy áramméréssel kellene kezdeni... Nagyon gyorsan és egyszerűen rá lehetne jönni, kell-e egyáltalán hibát keresni valahol.
Sajnos nem volt még időm mérni, de azt gondolom, hogy valamennyi töltésnek kell lennie, mert üres aksival bebikázás után rendesen megy az autó, égnek a lámpák, megy a rádió, hátsóablak fűtés, stb. Kb fél óra autózás után még nagyjából másfél óráig megy a műszerfalon az óra. Ha zárlatos lenne egy dióda a generátorban és mellé még teljesen üres az akksi akkor nem égnének a lámpák, nem?
Árammérés mindenképpen lesz délután. Köszi szépen mindenkinek az eddigi tanácsokat! Idézet: „Ha zárlatos lenne egy dióda a generátorban és mellé még teljesen üres az akksi akkor nem égnének a lámpák, nem?” Ezt nem lehet így kijelenteni. Ha megy a motor, akkor a generátor a zárlat áramfelvételét is fedezi, és a fogyasztókat is ellátja árammal. Láttam már olyat, hogy a generátor három tekercséből egyik le volt szakadva a diódahídról, és vígan üzemelt minden, csak a töltésjelző lámpa világított, ha sok fogyasztó be lett kapcsolva. Haver astraja is leszívta az akksit, de nála valamit elcsesztek a riasztó beépítésekor, és az szívta le neki. Szóval árammérést kell csinálni, és utána egyesével szedegetni ki a biztosítékokat, illetve a generátorról levenni a töltővezetéket, hogy megtudd, merre megy az áram, ha tényleg ettől merül le. De az akksi már lehet, hogy döglött, nembiztos, hogy még fogod tudni használni.
Lehet,hogy nem pont dióda hanem maga a fesszabályzó ment tönkre és állandóan gerjeszti a forgórészt mi nem kis árammal történik!Mikor ráadod a gyújtást akkor világíta a töltésvisszajelő?Ha világít elalszik rendesen nem világít halványan?Ha a generátornál van a gond akkor a biztosítékokat hiába szeded ki akkor is fenn fog állni a hiba!Van a generátornak is álltalában egy biztije de az valahol a motortérben van,de valamelyik autókon nincs is biztije!Szóvaal akkor ahogy elöttem is mondták le kellene venni a generátorra menő töltőszálat (a vastag piros) és megmérni,hogy műszeren keresztül vesz e fel áramot a generátor!Ha nem tudsz mérni vedd le és hagyd úgy és nézd meg úgy is merül e!Vigyázz nehogy valaminek nekiérjen a levett vezeték vége mert abban +12V van! Ha menet közben is lemerül akkor 100%-os,hogy a generátor nem tölt rendesen mivel a generátor elbírja az autó fogyasztóit járó motornál!Legegyszerűbb dúrva meghatározás a töltésre felkapcsolod a fényszórót és mikor rálépsz a gázra kis mértékben emelkedni kell az izzó fényerejének!
Mosogép motor hajt auto generátort a megfelelö fordulat számon,és töltés nem jön létre. Miért??? SOS!
Aku van a rendszerben? A generátor csak akkor tölt ha a forgórész be van gerjesztve.
Szia!
Az áttétel mennyi ? --mert 1000 1/min alatt nem fogod felgerjeszteni,,,, a gyári szabályzó van rajta? jó is ? akku v. izzók /12v 2X50 W / nélkül ne próbáld ki! ! ! ---mert a fesz felugrik 60---100 V-ig rögtön hazavágja a diódákat+ a szabályzót is ! ! !
Szia! Igen van,megkapja a 12v-ot Irányba forgatja és az nem tőlt vissza.
Kontroll lámpa van rákötve? A bepített szabályzós generátorok anélkül nem idnulnak. Fesz ráad fojamatosan világit, motor elindit égö elalszik ha van töltés. Nem kel nagy legyen. Max 5W. Kicsi müszerfalizzó. Az izzót egy kissebb kivezetésre, a generátorod nem tudom mijen tipus és föld közé kell kötni.
Szia!
ezt bővebben kifejtenéd, mi,hol, mennyi , mit mérsz ? mit nem töltt? --hogyan méred? az előgerjesztés izzója +van? Én 700 W-os kézifúrógéppel szoktam forgatni.....
Hogy megérsd! Mosógép motor meghajtja a generátort,ami megkapja a 12v-ot. Majd töltenie kellene az akut folyamatosan,majd ahoz kötve 12v-ból-240v-700w teljesitményü inverter. ezáltal az áram csak körbe jár. már csak a töltést kell megoldanom.
Ajjaj megint egy ingenenergiakisérlet.
Szia !
Szerintem nem NEKEM KELL MÉGÉRTENI! ! CSAK SEGITENÉK ! Az általam ismert mosógép motorok 180,,,250W -sak Az automatáké inkább 60,,,,150W a generátor on hány kapcsot kötöttél be? milyen generátor ? esetleg kép? inverter? A hatásfokok --motor 80% adja le a felvetnek ---generátor ebből 67%-t az akku is veszit 20%-t az inverterek is 95,,,,,72%ig teljesitenek --- jó esetben h körbejár az áramod akkor is a 27%-t kapod meg!
A mosógép motor 180w a generátor 126p fiaté.12v,34A.
Az inverter 12v és ebből késziti a 240voltot,teljesitmény 700w. Bocsi! nem megbántani akartalak csak leirtam mi lesz belöle. Én köszönöm a segitséged!
Szia huba! ez nem ingyen kisérlet mert ez már müködik,ezt én már használom csak a töltést nemtudom miért nics.Köszi a segitséget.
Esetleg egy kép a generátorol sokat segítene. Amugy müködöképes?
Szia!
A másik topicban ugyanezt sütötte el VALAKI --zsiguli Ablaktörlő motorral / 25 W ! ! / a p126 generátort ,hogy kötötted be ? odáig müködik a dolog --amig a 12V-s akkut töltöd..---hálózatról ! / Innentől a többit majd magad. .../ A Test kábel ------ a Plusz kábel megy az akkura --innen vissza kapcsoló 1 -izzó 12 V ,,5,,10 W --rá a szabályzóra --ennek a kimenete a gerj. kefére. kapcslö 2 --rá a szabályzóra. ha nem terheled nagyon / töltött akku--akkor még el is hajtja a mos. gép motor. a töltést 30A -s sönttel / vagy Fesz, méréssel erzékelheted. DVM --emelkedés 0,1,,,0,5V
Idézet: „ezt én már használom” Mire?
Hát mire? Hogy jól lemerítse az akkumlátort.
Most épül az új perpetum mobile. Csak azt nem értem, hogy gondolja, hogy a 180W -os motor lead 700W teljesítményt. Biztos valami chiptuning Arról nem is beszélve, hogy itt még 100% -os hatásfokú generátorról meg motorról beszélünk. NA jó ennyi elég ebből.......
CSá barátom! a szerkezet igen is működik.
Először nemment,de aztán sikerült. Mostmár az áram körbe jár,az áram ellátás müködik aki nem hiszi az készitse el szerintem ,nem ördögi az egész.
Sziasztok.
Nekem a 86-os Pajerom töltése illetve a visszajelzői okoznak felettébb nagy fejtörést. Tegnap reggel a gyújtás ráadása után a kézifék visszajelzőn kívül semmi nem világított. De a motor rendesen indult. A beépített töltésjelző egyből felment 14v fölé. Egész nap használtam, sok rövid utam volt. Egyszer sem világítottak a visszajelzők de még az izzítás sem. Este egyszercsak újra világított minden, de azóta nincs töltés. És ma már megint nem világítanak a visszajelzők sem. Kivétel a kézifék, index, reflektor. de az autón minden működik,( lámpák, kürt, stb.) Mi lehet a hiba? Sajnos az egyetlen szerelő csak kedden tud foglalkozni vele. Nekem pedig nagyon kéne a kocsi. Köszönöm.
Első lépéspen keresd meg a biztositéktáblát vedd le a kupakot, fogj egy ellenörzőlámpát, egyuk felét kösd a kasznira add rá a kontaktot és tapogasd végig a biztositékok végeit ha egyik végén van fesz és a másikon nincs akkor ott a baj. Lehet kapni ezeket a cserebiztiket, müanyag a testük. Egy kicsi melegedésre tudnak deformálódni és nem érintkeznek rendesen, és kész is a baj.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |