Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » RC távirányítás modellekhez
Lapozás: OK   39 / 48
(#) lionsec válasza sk8angel hozzászólására (») Okt 29, 2014 /
 
Szia! Még nem tudom hogy mennyit kell pontosan járnia mert most rakom össze a meghajtást és még nem állt össze minden. Nem lehet úgy megcsinálni hogy programozni lehessen? Egy gombal mondjuk betudjam állítani h mennyit mennyen előre egy gombsl h mennyit forogjon visszafelé és egy gomb esetleg a memóriába rögzítené.
(#) sk8angel válasza lionsec hozzászólására (») Okt 29, 2014 /
 
Szerintem össze tudom ütni. Egy 12f629-re irom. Akkor 2 nyomógomb lesz tervezve és egy led visszajelzés. Mondjuk 2 gombot egyszerre nyomod akkor egy amolyan menübe lép be. Fel és le nyomkodhatod, a led visszavillogja. Kétgomb egyszerre akkor ment és kilép. EEPROMmal még nem játszottam, de biztos sikerülni fog. Mekkora legyen a lépték? Fél, negyed, vagy egymásodperces ? Meg tellene tudni az impulzus hosszát, meg tudod oszcilloszkókozni ?
(#) lionsec válasza sk8angel hozzászólására (») Okt 29, 2014 /
 
Még nem tudom szkópozni mert nincs is szkópom meg még nincs meg a szervó majd most érkezikmeg kintről. Addíg az alapot fellehet gondolom programozni. Minnél finomabban lehet állítani annál jobb! De jó az ötlez nagyon.
(#) Massawa válasza Massawa hozzászólására (») Okt 30, 2014 / 1
 
Hát nem voltak nagyon aktivak a kollégák

Én igy oldanám meg. Azt hiszem ettöl egyszerübb megoldás nincs. A lánc ábrázolása egy kicsit egyéni, de a két karika a végén jelzi azt a szemet, ami mozgatja a kapcsolot.
Ha a kapcsolokat egy-egy REED csöre cseréled, akkor a láncszem helyett egy-egy mágnest kell a lánchoz rögziteni. A REED csö kapcsolo kontaktus (nem bonto) ezért, a kép alján levö párhuzamos kapcsolással kell felváltani. (D3 és D4 a D1, D2 helyett).
A rajz alján levö relét a távirányitó egyik távkapcsoloja kapcsolja, azaz forditja meg a motor polaritását, ami erre elindul és addig megy amig az ellenkezö dioda meg nem állitja.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2014

CSORLO.png
    
(#) johncutter hozzászólása Nov 2, 2014 /
 
Sziasztok!
Van nekem egy Silverlit X-Twin Eagle Wing RC repülőm.
Olyan problémám akadt vele, hogy kb. 5 méteresre csökkent a hatótávolsága a vevő oldalnak, így kb. lehetetlen használni.
Azért a repülőre tippelek, mert beltérben kipróbáltam, hogy ha a radiátorhoz érintettem a távirányító antennáját, akkor tudtam szabályozni (a legközelebbi radiátor kb. 3 m-re volt a repülőtől).
Arra szeretnék választ kapni, hogy mi romolhat el egy ilyen repülőben.
A repülő antennája látszólag rendben van, kihúzni nem lehet a vékony rézkábelt, ettől még elszakadhat?
Valamint még egy fontos információ: Kb. 8-9 éves repülőről beszélünk, amit 6 éve nem használtam, pár napja vettem elő megint (azért lett eltéve, mert nem akarta feltölteni az akksiját, mint kiderült, kicsit kontakthibás a csatlakozója, de most tölt).
(#) sk8angel hozzászólása Nov 2, 2014 /
 
Hali
Én is jártam, az enyémmel. A vevö nálam jól működött, azt leteszteltem. A távpiszkálóban döglött meg egy tranzisztor, és egy kondi a végfokban. A vivőfreki nagyjából stimmelt csak a kimenö teljesitmény volt szintén nulla. Ha van szkóp, ki lehet méregetni, hogy hol döglik meg a jel. Jah, ha egy tippet elfogadsz még, csinálsz egy töltöt a repcsihez. majdnem dulpáját tudod azzal repülni mint a natur töltövel.
(#) Honda130 hozzászólása Nov 12, 2014 /
 
Sziasztok!
Megérkezett a V-tail mixer, amit sk8angel javasolt, ha jól emlékszem. Bekötöttem egy vevőre, rátettem a két szervót próbaképp és beállítottam egy új modelt a távomon hozzá. Szervó végpontokat maximumra állítottam, és leteszteltem. Kicsit játszottam vele, mert először a kormány mozgatására indultak együtt a szervók, de hamar kitaláltam, hogy a vevőn kell felcserélni a csatlakozókat.
Amit tapasztaltam: A pisztolytáv ravaszát hátra húzva, vagy előre tolva egyik vagy másik irányba indulnak el a szervók ugyanabba az irányba. Ez eddig tetszik. Végül is, ha szabályzó lesz rajta, akkor együtt ad majd előre, vagy hátra áramot a motoroknak. Viszont ha a kormányt fordítom egyik vagy másik irányba, akkor nem az történik, hogy csak az egyik szervó visszamozdul annyira, amennyire kormányozok, hanem ilyenkor ugyan annyit pluszban rámozdul még a másik szervó is. Elvileg már teljes gázt adtam, és akkor is pluszba rátesz, a másik meg visszavesz. A gázkar középállásában ugye a szervók középen maradnak. Ilyenkor ha kormányozok, akkor a szervók ellenkező irányba mozdulnak egymáshoz képest. Ha így működik, akkor gázadás nélkül elvileg jobbra vagy balra helyben fog megfordulni a tank. Ez a része is tetszik, csak nem tudom a menet közbeni kormányzásnál hogy fog alakulni ez a dolog? Másnál ez hogy működik vajon?

Köszönöm!
(#) Massawa válasza Honda130 hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Kb. ezt vártam. A V mixer ugyanis elsödlegesen repülögépekre van, ahol igy kell müködnie. Nem tudom, hogy a szabályzok, hogy fognak erre viselkedni, ugyanis a motoroknál egy kicsit bonyolultabb a folyamat, hiszen nem csak fordulni kell ( mint a repülö) hanem elöre hátra menni is kell. Nem vagyok biztos, hogy a V mixer ezt tudni fogja. Ezt ki kell puhatolni.
(#) Honda130 válasza Massawa hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Végül is, amit leírtam, mindkét irányba így működik, tehát működik. Engem egyedül az foglalkoztat, hogy a távon a szervókat max kitérésre állítom, mégis mintha visszafogna magának egy kis tartalékot a mixer arra, hogy kormányzáskor majd az egyiket vissza tudja húzni, a másikra pedig tudjon még tenni. Alapvetően nem probléma ez a megoldás, mert így elmondhatjuk, hogy a tank sebessége így elvileg nem lassul kormányzáskor sem. Viszont, picit bánt, hogy a max sebessége így nem maximum, ha egyenesen haladok vele. Sosem volt még motor szabályzóm, ezért nem tudom, hogy hogy működik a gázadás? Ha lehet a jelszintet állítani, hogy mondjuk a távirányító maximum gázadása előtt már forogjon fullon a motor, akkor ezt a dolgot akár észre sem kell hogy vegyem teljes gáznál, mert hiába vesz vissza a mixer, ha a jelszint még így is hozza a maximális kivezérlést a motorra. De ha nem lehet efféle érzékenységet állítani sehol, akkor a teljes gáz, nem teljes gáz. Gyorsabb és erősebb motor kell, ha ez túl zavaró.
(#) Massawa válasza Honda130 hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Azt probáld még ki, hogy mindkét szervot egyformán is tudod-e mozgatni ( mert ez fontos lesz az elöre hátra menethez). A maximumot meg nyilván igy nem fogod tudni beállitani, mert itt kell tartalék ahhoz, hogy max. sebességen is tudj térni, azaz a külsö motorra még ráadni valamit, a belsöböl meg elvenni.
A szabályzokkal meg lehet, hogy alacsony sebességnél lesz gondod. Az én cuccaim irányváltáshoz kb. 1 sec holtidöt igényelnek. Ez neked akkor lesz probléma, ha egy helyben akarsz fordulni, azaz a belsö motornak irányt kell váltania.
A motor sebességével ne legyen gondod, ott általában mindig van sok tartalék.
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2014
(#) Honda130 válasza Massawa hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Természetesen tudom szépen együtt mozdítani. Ha a pisztolytáv ravaszát meghúzom, akkor mindkettő ugyanabba az irányba mozdul ki, ha nyomom, akkor ellenkezőleg mozdulnak ki szintén együtt. A kormánykerék mozdításakor a mindenkori épp aktuális álláson balanszolnak egymás között. Ha van tartalék és ezt úgy kell érteni, hogy a pisztoly ravaszának nem kell a teljes kitérése a max sebességhez, hanem kevesebb, akkor szerintem lesz teljes sebesség, csak maximum gázadásnál nem balansolni fog kormányzásra, hanem elvesz a belső lánc fordulatából. Nem? ...Vagyis... Hoppá! Lehet hogy egy darabig nem is fog egyáltalán kormányozni? Az egyikre nem tud már tenni, mert rég felette van, a másikból meg nem tud elvenni, mert többet kéne hogy elkezdjen lassulni?
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2014
(#) Massawa válasza Honda130 hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Nem a V mixer mindig hidba megy, azaz az egyikböl mindig elvesz valamit a másikhoz meg hozzáad - hogy az eredö mozgás nulla legyen. Azt nem tudja, hogy csak az egyikböl vesz el ( ezért nem tudsz maximumot elérni)
(#) Honda130 válasza Massawa hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Ezt én úgy értettem, hogy amennyiben a V-mixerből kiérkező jelszint elég nagy ahhoz, hogy a szabályozó már akár kisebbre is max fordulatot csinál a motorra, akkor teljesen mindegy lehet, hogy a mixer rátesz a kivezérlésre, ha már amúgy is maximumon forog a motor. Vagy hülyeség? ezért tartottam elképzelhetőnek, hogy csak a másikból vesz el(sikerrel)
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2014
(#) Massawa válasza Honda130 hozzászólására (») Nov 12, 2014 /
 
Sajnos nem igy mennek a dolgok.
A V mixer "hozott" anyagbol dolgozik, azaz csak a sebesség kimenetek ( szervo kitérés) jelét tudja felosztani 2 kimenet között, azaz van mondjuk 2x10=20 értéknyi jeled, ezt lehet felosztani ugy, hogy az egyik kimeneten 9 lesz a másikon meg 11, ( vagy pl. 8/12 stb.). A baj ott lesz, ahol a sebességed mondjuk mindössze 2x2=4, és egy nagy kanyar jön ahova mondjuk -1/5 kormány kell. Ilyenkor elöfordul, hogy a motorszabályzo nem tud -1 sebességre váltani, lehet, hogy leáll.
(#) sk8angel hozzászólása Nov 13, 2014 /
 
A -1 sebesség az a hátramenet, az pedig egész hasznos egy ilyen éles fordulásnál, föleg tanknál. Honda130, amire szerintem először gondoltál hogy ugy fog működni, az a differencial aileron. A szabályzók a beégetett max és min között dolgoznak, ha pedig H-hidasról beszélünk akkor a két max után is még szokott tartomány lenni, 1 vagy 2 ms hosszig. Onnan már a legtöbb szervó nem tud hová mozogni a mehanikai akadály miatt. Alaphelyzetbe állítva a távok gyári alapértékei általában 1,25ms -1,75ms közép értelemszerüen 1,5ms. 150%ot túllövéssel dolgoznak a egyszerübb bóti mixerek , tehát koppanástól koppanásig 1-2ms. Szeritnem 25%os túllövés után áll failsafe-be a szabályzó. Ha a csatornákra raksz -10%os vagy 15%os rate-et akkor max ennyit minuszolsz a végszebességekből. Ha könnyen kezelhető a rate kapcsolód akkor akár menet közben is tudod állítani, ha egy kanyargósabb valamibe akarsz menni. Ha meg egyenesen, akkor a rate visszacsattint és uccuneki.
[/off]Féleértés ne essék, nem kötözködni akarok:
Mindenképp vesézzük ki azokat a dolgokat amik kérdést vetnek fel, mert az ördög a részletekben van.....de azért az ördög s@ggszörének a pigment-tartalmát nem kellene feszegetni.[off]
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2014
(#) Honda130 válasza sk8angel hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Sziasztok!
Ajaj! Picit ezeket a ms-okat nem értem. Mili sekundum? De minek a mértékegysége ez?
Közben gondolkodtam, és arra jutottam, hogy egyáltalán nem törvényszerű, hogy ez a szabályozási mód nekem észrevehető lassulást fog eredményezni. Úgyis motort cserélek majd és az is lehet hogy az áttételeket is át kell építenem. Előtte mindenképp rejtély hogy mekkora lesz a végsebessége a tanknak. Ha visszatérek az eredeti problémámhoz, akkor végülis nem a maximális sebesség volt a legnagyobb gondom, hanem a gép indulása. Én szépen, lassan fokozatmentesen szeretnék indulni. Tehát, az első lépést szerintem megoldottnak is vehetnénk. Össze tudtuk kötni a két oldali motor vezérlését és elvileg irányítható is a tank. Rá kellene térnünk a motorok kérdésére.
Ugyebár arról volt szó, hogy vennem kell két hátramenetes szabályzót a két meglévő motoromhoz. Bemérve és megvizsgálva a motorjaimat, arra jutottam, hogy elég elhasznált állapotúak lehetnek, mivel a kivezetésein mért ellenállások rettenetesen változóak. 2,6 Ohm-8 Ohm-ig mérhető az ellenállás ahogy forgatom a forgórészt. Ráadásul labortápról meghajtva nagyon csúnya hangja is van mindkét motornak. Ez egy nagyon régi modell, valószínű hogy sokat szenvedhetett amíg hozzám nem került. A kihajtásnál is el volt szabadulva egy kis tengely és félrekoptak miatta az érintett fogaskerekek. Ez is oka, hogy nem sajnálok jobban belenyúlni az áttételeibe. Akár alapvetően is újragondolom az egész hajtást. Ennyit a mese részéről.
Tehát, itt a kérdés, hogy mi legyen a motorokkal? Ha veszek normális kefés motort, akkor minél több köröst kellene szerintem vennem, hogy ezzel a paraméterrel jöjjön az alacsony fordulatszám is. A sok körös motorok nem olcsók, mert kis sziklamászó szörnyetegekbe használják, ahol alacsony fordulat mellé nagy erő kell. 8-9000 forint/db. Ehhez jön még a szabályozó, kb.5-6000 forint/db. Annak ellenére, hogy ez egy hobby és azt szoktam mondani, hogy legalább a hobbytól ne sajnálja az ember a ráfordított összeget, próbálnám leszorítani a költségeket.
Kérdésem a következő? A kefés motorokhoz tartozó szabályzókat is ugyanúgy lehet programozni? Ha igen, akkor ahhoz is kell program kártya? Ha igen, akkor kefés szabályozóhoz való programozó kártya kell hozzá? Mert olyat sehol nem találtam.
Brushless motorral nem működne ugyanúgy ez a kis tank? Úgyis könnyebben készítenék nagyobb áttételt. Gyakorlatilag szinte bármilyen kis teljesítményű Brushless motor elvinné a nagy áttétel miatt. Kérdés, hogy alkalmas-e a lassú elindulásra?
Olyan sok kérdésem van még, de az is durva lesz ha ezekre tisztességgel válaszoltok.
Köszi!
(#) berobbantam válasza Honda130 hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Szia
Olvasgatom amit írogatsz?)Hát bütykölni szeretsz az tény.Én mindenképp kefe nélküli(brusslesh) motort vennék.Ha másért nem az élettartama miatt.Ehez kell két szabi ami tudja a hátramenetet is.A kefés szabályzók lényegesebben drágábbak szerintem mint a kefe nélkülihez való.A motorra is lehet van egy költséghatékony tippem.Azt írtad az áttétel miatt szinte bármilyen pici motor jó lenne.Ez azért nem így van teljesen.Amit én láttam legkisebbet kefe nélküliben eddig az kb 5 mili átmérőjű és 12 mili hosszúDe nem iz ez a lényeg.CD meghalytóbol bontott motort át szoktak alakítani brussleshnek.Kell pár mágnes hozzá amit kicsit körülményes beszerezni,de fillérekbe kerül.Meg kell némi tekercselő anyag de tényleg minimális.Ha felkeltette az érdeklődésed olvasgass picit a témában. Link
(#) Massawa válasza sk8angel hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Nem ez a probléma, hanem az, hogy egyes motorszabályzok nem ugy mükdnek mint a szervok, azaz nem tudnak folyamatosan átmenni az elöre irányból az ellenkezö irányba. ( ez azért van mert autoknál 40-80A-nál ez veszélyes lehet. Igy (akárcsak az én szabályzom) a 0 átmenetnél megállnak és csak 1 sec multán fogadják a parancsit az ellenkezö irányra. Ez meg egy lánctalpasnál nem jo - ezért keresni fog kelleni, hogy melyik tud folyamatos átmenetet.
(#) sk8angel válasza Honda130 hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Ms a szervó kimenetek impulzus ideje, bocsánat csak nekem igy könnyebb magyarázni. Az impulzus hosszakból könnyű már 100%ban gondolkodni. Motorok ? szerintem 540-es méterben találhatsz olcsóbbat, nem muszály egyből crawlerekhez valót nézni. Spec-címkés dolgok mindig drágábbak, mint az ugyanolyan natur motorok. Bl motorral is ugyanúgy működne, ott is az alacsok KV-s sok körös és 9nál magasabb pólusszámú motor kellene, azzal is lassan indulna mert a szabályzó erre való.
Szabályzók: Nem 100%ig biztos hogy lehet programozni mindegyiket, de ha igen kártya nélkül is megy. A motor csipogását kell hallgatni az vezet végig a menüpontokon. Elméletileg ha programozható, kapsz egy cetlit is mellé, ami leírja, hogy mit és hogyan kell.
Mégegyszer elnézést kérek, ha valakit megsértettem az elöbbi posttal, bocsánat.
(#) sk8angel válasza Massawa hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Igazad van. Ez gond lehet. Tudod mit Honda130? Keress motort és és átalakítom az egyik H-hidas tervem ugy ahogy neked kényelmes lesz. Az viszont tuti, hogy átmenet nélkül vált irányt. Ha azon múlik, készre csinálom, SZÜ-ben megbeszélhetjük a részleteket.
(#) Honda130 válasza berobbantam hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Köszönöm az ötleteidet! Természetesen felkeltette az érdeklődésem. Minden olyan dolog felkelti az érdeklődésem, amit saját kezűleg kell létrehozni. Kérdés, hogy mennyire alkalmas a CD meghajtó mocija? de ha nem ide, máshova kipróbálom esküszöm!
(#) Honda130 válasza Massawa hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Megkérdezhetem, hogy miért nem jó, ha késedelemmel vált hátramenetbe a szabályozó? Ez már többször felmerült ebben a beszélgetésben. Mit veszíthetek ezzel a késedelemmel?
(#) Honda130 válasza sk8angel hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Van a szabályzókon valami gomb és azt kell nyomogatni? Ne haragudj! Nem láttam még egyetlen szabályzót sem.
(#) Honda130 válasza sk8angel hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Ez a H hidas terv a szabálytást is magába foglalja, vagy azt külön kell beszerezni?
(#) sk8angel válasza Honda130 hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Nem a távirányítón a gázkarral kell állítani. Keresek egy bl hez való leirást és idelinkelem. Mindennel együtt van a szabályzó. Fettel pic-el, komplettan.
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2014
(#) Massawa válasza Honda130 hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Az fog történni, hogy vagy megakad a kormány vagy egyébb balhé lesz. Elméletben ilyenkor egy másodpercig ugy kell tartanod a kormányt, hogy a belsö motor 0 -n álljon és csak utánna fog majd hátrafelé forogni. Inkább fogadd el a kolléga ajánlatát az biztosanb megoldás.
(#) Honda130 válasza sk8angel hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Ja? Szóval a távirányító segítségével kell állítani?
(#) Honda130 válasza Massawa hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Oké. Már elkezdődtek az egyeztetéseink.
(#) Honda130 válasza berobbantam hozzászólására (») Nov 13, 2014 /
 
Nagyon jó a link. Köszi! Kár hogy a képek már nem láthatóak.
Következő: »»   39 / 48
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem