Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Évek óta tulajdonosa vagyok egy ilyen erősítőnek! De sajnos egy olyan probléma jött Elő hogy a jobb oldala nem szól.szét szedtem de semmit nem láttam bekapcsoltam és az elöl erősítő lapján ujal hozzá értem egy ellenálláshoz és lám csodát megszolalt. Ezzel módszerrel már többször "megjavitottam "!! Nincs valakinek ötlete mi lehet a megoldás a jelenségre?? előre is köszönöm!
Kedves gaborka86! Valószinüleg kontakthibásak lehetnek a forrasztások, amik a végfok két tranziszora (és a kimenet) vannak nem gyári ellenállások hanem elenálláshuzalból vannak tekerve. Nekem is volt ilyen, ki kell venni és gondosan megtisztitani, majd visszaforrasztani. Vagy: a LOMEX nél lehet kapni mindenféle kisohmos ellenállást, meg kell mérni vagy rajzon megnézni hámny ohmos az a huzaldarab, és vásárolni helyette kb 5 W os huzalellenállást, ez fehér porcelánban van benne. valami 0,33 vagy 0,47 ohm lehet ha jól emlékszem. Üdv. lacusska (rajzom sajnos nincsen kéznél, azért nem irk konkrét értéket. az erősitő gyártásakor nem igen lehetett beszerezni gyári kész kisohmos ellenállásokat)
helló. Segitséget szeretnék kérni az erősitővel kapcsolatban . nekem a jobb oldali kimenet recseg nem mindig van amikor abba hagyja egy időre és aztán vissza jön de ez úgy recseg hogy a hangszórót is rázza elég rendesen és igy nem tudom használni csak bal oldalt, nem tudom hogy mi baja lehet ha tudnátok segiteni az jó lenne. válaszotokat előre is köszönöm
Szia! Próbáld meg,hogy meg cseréled a két végfok modult,és ha a másik oldali modulnál is meg van a hibajelenség,akkor az előfoknál,vagy a feszültség erősítőnél keresd a hibát.
értem köszönöm a segitséget meg_próbálom hát ha jó lessz!
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2014
helló valaki nem tudna nekem valami videót vagy képet küldeni hogy hogyan kell szét szedni az erősitőt teljesen az előlapot meg a paneleket .köszönöm
és valaki azt is megtudná nekem mondani hogy amikor szól a zene akkor miért kapcsol be a védelem (PROTECTION) ?? DE csak bekapcsol aztán rögtön ki és megy tovább
Reloopnak - (nem is láttam , hogy van ilyen téma ) Na szóval, kimeneti egyenfesz terén csak a védelemre tudok hagyatkozni, szerintem nincs egyen a kimeneten, de ez csak feltételezés, nem mértem meg. Ezt utólag majd megmérem. A 0.47 ellenállás huzalból készült........őőő....vagyis hajszáritó fütőszálból. LCM3 müszerrel mértem meg, ami egy 0.1ohmos 1%-os caddock ellenállással kalibráltam, igy szerintem pontos, illetve a két huzal egyforma hosszúságú.
A másik csatorna panelját méricskéltem, hogy összehasonlitsam, ott a két mérőponton teljesen azonos, azaz 1.1v-1.1v mérhető. A "rossz" csatornánál ez el van billenve. Mértem a végtranyók bázisát a földhöz képest, és ott is különbség tapasztalható. Mértem a diódákon eső feszültségeket, azok is különbözőek. Poti tekerésre jól reagál. A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2014
Ide csatolom a rajzot, hogy egyszerübb legyen : Bővebben: Link Érdekesség képen leirom mik voltak tönkremenve. Szóval a végéről visszafelé. A két végtranyó, az emitter ellenállások, VR34-35-ök, VR37-38, az egyik meghajtó tranyó : BD139, a trimmernél lévő VR22, és a hozzá tartozó VT17-es tranzisztor. Érdekes egyébként, ilyen mértékben visszanyúló leégést még nem láttam. Általába végfok, max meghajtás.
Szerk : Kiszaladtam, megmértem a kimeneti egyent. A jó csatornán 0,012 a "rossz" csatornán 0,185v-ot mérek. Rajz szerint ez normális. A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2014
Az R19 1,8k ellenállás finomításával ki tudod hozni 0V közelébe. Egy 2k2 timmert tennék be ideiglenesen, majd azt visszamérve fix ellenállás(ok)ra cserélném. A beállítás alatt ne legyen rajta hangszóró.
A tranzisztorok bétájának és a munkaponti áramhoz tartozó bázis-emitter feszültségének szórása miatt alakult ki ez a helyzet.
Kigúvad a szemem, de nem találom az R19-et, biztos jól láttad?
Egész pontosan tranyók cseréjével lenne érdemes próbálkozni VT17-es BC182?
Ok, ezt megcsinálom. Köszönöm. Egyébként mely tranyók szórására gondoltál pontosan? Van itthon borzasztó sok tranyóm, tudok válogatni, mérni, nem gond.
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2014
A BC212 differenciál erősítő legyen párban (óvatosan T6, T14-nek hívnám őket), a többit az R9-re lehet bízni. Ha jó a hangja, akkor kihúzod ellenállással nullára a kimeneti DC-t és készen is vagy.
Ahha!! Meglesz a baj! Most nézem, hogy a VR9-nél amit mondasz, ott egy mérési pont, 26,9v. Ezt emlékszem, hogy mértem is, de nem ennyi volt, ha jól emlékszem több, de lehet hogy kevesebb, ez akkor máshogy nyitja a VT19-es tranzisztort, igy létrejöhet az 1.1v-1.3v asszimertia, és ezzel együtt egy kis kimeneti DC, ami meg is van........ Be kell tegyek egy potmétert oda!!
Értem. Akkor ha jól veszem ki, nem nagy probléma az a kis eltérés. Ebben az esetben kihuzom nullára. Köszönöm a segedelmet mesterem.
A -26,9V csak az aktuális negatív táp ismeretében értelmezhető, VT19 0,6V-os bázis-emitter feszültségét jelzi.
Szívesen kitérek a működés részleteire is, de annyira azért nem izgalmas. Tedd be a potit
Te valamit tudsz! ...... ... Megcsináltam, 1k8 helyett 920 ohm lett a jó érték, most 0.185 helyett 0,012v a kimeneti DC és a differencia is tökéletesen kiegyenesedett, most 1.1v és -1.1v ra be tudtam lőni. Köszönöm a tanácsot.
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2014
Igy utólag örülök, hogy a felújitás mellett döntöttem. Mert ugye hiányzott a táp trafó, és a végpanel is rommá volt égve, eredetileg bontásra vettem meg, épp épitek egy quadot, mondom jó lesz a borda, poti, kivez jelző, stb....de aztán forgattam, nézegettem és nem volt szivem elbontani, inkább tekertem trafót, megjavitottam a végét, lefújtam a fedlapot. Mégiscsak egy csepp a régi szép időkből. Nemsoká meghallgatom a preludiumokon, szerintem nem lesz rossz hangja. A mühely dobozaimon nagyon szépen szólt. Nekem tetszik.
Szia! A kimeneti brumm is megszűnt? Okosodás miatt kérdezem.
Amúgy gratula hozzá! Nekem is van egy ilyenem bár nem nagyon használom.
Eh, már tudom mit felejtettem el tegnap......de most eszembe juttattad.
Sziasztok egy 7386s-t próbálok javítani!
A végpanelen égésnyomok látszanak. Hogy tudnám kideríteni ,h mi okozta a hibát? Ha esetleg kicserélem a tönkrement alkatrészeket nem lenne jó ,ha újból elszállna a cucc az első bekapcsolásnál. A végfoktranyókat kilehet mérni valahogy multiméterrel ,hogy jók e?(nemvagyok szerelő ,de megpróbálkoznék vele) Segítséget köszönök! A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2014
Szia! A meghibásodás előzményéről lehet valamit tudni?
Azokat a tranzisztorokat melyek bármely két lába között zárlat van (szakadásvizsgáló sípol, vagy ohm mérő csak pár ohm-ot mutat), távolítsd el. A hozzájuk kapcsolódónál is érdemes vizsgálódni mondjuk így. A kapcsolási rajz mutatja a passzív alkatrészek értékét.
Szia. Elsönek túlhajtás gyanujàval kezdtem a szerelésbe ,kimértem az ellenállásokat tranzisztorokat diodákat és amit hibásnak mértem kicseréltem!
c48,C29,C24,C04,C44 kondikat akkor csak szemrevételezés(égésnyomok) alapján cseréltem R37,R38,R39,R40,R47,R21,R22 T26,T27,T17,T33,T36 D28 (ezeket kicseréltem) rádugtam a végmodult az alaplapra ,de a védelem nem oldott ki. Csak ha lehuztam az alaplaprol a modult. Nézegettem ,észrevettem h (talán) összeérnek a T16 tranzisztor keresztbetett lábai ,csak figyelmetlenségből bd140 helyett bd139et raktam be a helyére inditáskor pukkant egyet elégett pár cucc megint. :/ Most ott tartok h cseréltem: R37,R38,R39,R40,R47,R31,R34,R35,R21,R22,R12,R13,R15 C23 T26,T27,T33,,T17-ot! T16/T36-ost még nemkaptamés a két végtranzisztorbol is csak az egyiket sikerült beszereznem a BD911es még nincs kicserélve A mérési segédleted alapján megvizsgálom a kondikat meg a diódákat is csak a diódákkal az a gond h nemtudom h jó e bele amit vettem mert a gyáriakra N125 van Írva abból egyet bevittem az üzletbe h olyat adjanak és amit adtak arra PH48 van írva igy bizonytalan vagyok ez ügyben :/
Hú de előre szaladtál, próbáljuk kicsit analitikusabb módon!
Az esetleges durva rövidzár okozta károk megelőzése érdekében az erősítő hálózati kábelének egyik ágát szakítsd meg egy 230V 60W-os izzóval. Ez megejthető a trafó előtti hálózati biztosíték helyén is. A végtranzisztorokat kösd le, nélkülük is egyensúlyi állapotba kell kerülni az erősítőnek, ami azt jelenti, hogy a kimenetén (R39, R40 közös pontja) 250mV-nál kisebb egyenfeszültség mérhető. Ha itt netán valamelyik tápfeszültség jelenik meg testhez képest, akkor visszakeressük mi okozhatja. Néhány egyenfeszültségmérésből remélhetően behatárolható.
Rendben követni fogom az utasításaidat ,mert kapkodásból már 2szer ráfáztam... Még az a kérdésem h C24 és C29 kondik helyére (56pF 160V) helyett 65pF-os 250V-ost raktam mert ezt tudtam beszerezni ez okozhat e problémát?
Valamint a P03-ról hogy állapíthatom meg ,hogy jó e vagy tönkrement?
A kondenzátorok eltérése nem fog gondot okozni.
A potenciométert ellenállásmérővel tesztelheted, a csúszka és a szabadon álló láb között 0-470 ohm legyen az elforgatás tartományában. Ha a pálya valamely pontján végtelen ellenállást mutat, akkor is cserélni kell. |
Bejelentkezés
Hirdetés |