Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos távirányítós kapunyitó
 
Témaindító: wital, idő: Ápr 13, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   12 / 136
(#) Seby válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 26, 2014 /
 
Nagyon köszönom a választ! Beállítottam a munkaidőt, és így tökéletesen működik, csak nem tudom memóriába tenni! Ez is haladás, viszont csak a következő áramszünetig lesz jó! Egyébként hol kell zsírozni, mert eddig egy évben vagy háromszor bekentem olajjal a hidraulikát, ha látom, hogy már szárazon fut, akkor olaj! Milyen zsír kellene hozzá? Valami speciális, vagy esetleg jó hozzá tavatta, vagy még van itthon STIHL hajtókar zsírom, amit a fűkaszához használok! Üdv.
(#) Mr_Tiba hozzászólása Nov 27, 2014 /
 
Sziasztok!
Van egy ditec CROSS 3E úszó kapu nyitóm. Kb 10 éve fel van szerelve, de mostanában azt kezdte el csinálni, (nem mindig, de gyakran) hogy nem bírja kinyitni a kaput, csak megmozdítja, és visszaugrik zárt állapotba.
Szegény várandós feleségemnek ki kell nyitnia a kuplungját, hogy reggel ki tudjon állni
Nem tudjátok, hogy hol tudnék ezen a nyitó motoron, állítani nagyobb vonóerőt?
vagy valami más ötlet?
Kerestem hozzá bekötési leírást, de nem találok, csak általános használati utasítást.
Az áramtalanítást próbáltam, nem segített.
köszi a válaszokat!
(#) mraulajos válasza Seby hozzászólására (») Nov 27, 2014 /
 
Hali!
Végig kell léptetni a B gombbal az összes funkciót, és a leg végén, mikor kiírja hogy SU jelzést, akkor nyomd meg a C gombot, és be kell jönni a két kattanásnak.
(#) Seby válasza mraulajos hozzászólására (») Nov 27, 2014 /
 
Üdv! Nagyon szépen köszönöm a hasznos választ, hát erre magamtól biztosan nem jöttem volna rá soha! Sajos, de a használatijában nem írják le ilyen részletesen! Valóban van olyan írva C=SU de hogy ez mit jelent? Nem vagyok egy műszaki zseni, de azért mindenhez hozzá fogok, kisebb-nagyobb sikerrel. Már most nem szedem szét, mert jelenleg szépen működik, de amint áramszünet lesz megpróbálom ementeni! Remélem egy jó darabig nem lesz áramkimaradás! Egyébként több embertől hallottam már, amint áramszünet van elmegy a vezérlés! Remélem nekem ilyen problémám nem lesz, mert az ementett értékeket megtartotta áramszünet esetén! Még egyszer nagyon köszönöm a választ, Ha sikerült beállítani, akkor jelzek! Üdv.
(#) zsoltee0001 válasza Mr_Tiba hozzászólására (») Nov 27, 2014 /
 
Neked is azt tudom mondani, hogy a motor kenését kellene leellenőrizni ill a kondenzátorok állapotát.
Ha a zárlatos hajszárító levágja a 8 Amperest, akkor nem az a megoldás, hogy teszek helyette egy 10-eset.
Üdv
(#) zsoltee0001 válasza Seby hozzászólására (») Nov 27, 2014 /
 
Ha csak a menetes részt kened (ami közvetlen kapcsolatba van a kapu-szárnyal, az lehet, hogy kevés, nem akarlak így távolról rávenni, hogy szedd szét mindenesetre az azért elgondolkodtató, hogy eddig jó volt, nem?
Üdv
(#) Seby válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 27, 2014 /
 
Köszönöm a hasznos tanácsot! Ha több időm lesz, akkor rászánom magam, és elvégzem mindenhol a kenést a motornál! Biztosan rá fog férni, mert még nem volt szétszedve soha! Üdv!
(#) zsoltee0001 hozzászólása Nov 27, 2014 /
 
Sziasztok
Most belefutottam egy proteco q60 ra vezérlésbe Bővebben: Link
Amihez van egy rádio vevő panel, amit 3 vezeték köt össze a vezérléssel.
Ez a panel gondolom egy sima RF kártya semmi ész, hogy tudnám kiszűrni, hogy a távir rossz, vagy ez a kártya, a többi része oké.
Üdv
(#) zsoltee0001 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 28, 2014 /
 
RF modul volt a hunyó.
Mellékeltem a képét, csak érdekességképp, mennyi múlik egy kis beázáson, nem látható, a sorkapocs alatti oxidáció.
A forrszem és B vezetősáv között szakadás volt
(#) Joe_001 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Nov 29, 2014 /
 
Üdv!
Lehet lemaradtam az elejéről, de ha feloldod a kaput, kézzel (2 újjal könnyedén nyithatónak kell lennie, ha már még mindig ez a probléma, akkor a motoron levő kondit nézném cserélném névértékre 10 év napon állás után talán. Ha ezek voltak a rosszak az időzítések beállnak, ha nem a vez is abban a dobozban aszalódott tehát folyt.: lehetséges kondi csere stb.
Azért én az elsőkkel kezdeném, mivel egy nem ipari kaput 2 kétujjal lökdöshetőre kell csinálni (könnyen nyithatóra motor nélkül).
Remélem ha ezt megnézed, szerelőnek elmondva ő is tudni fogja hogy elektromos v mechanikus a probléma.
Joe
(#) Joe_001 válasza Joe_001 hozzászólására (») Nov 29, 2014 /
 
Bocs Zsoltee elondta...
(#) Mr_Tiba válasza Joe_001 hozzászólására (») Nov 29, 2014 /
 
Nem ismer valaki egy jó szerelőt, aki megnézné nem horror áron? Szentendre környéke (szentendrei sziget, Szigetmonostor pontosabban)
(#) uniman válasza Mr_Tiba hozzászólására (») Nov 29, 2014 /
 
Hello!
Ha minden igaz, a neten ennyit írnak a kapunyitóról: Motor: 24 V DC Áramfelvétel: 1,2 A...ez bizony eléggé gyenge. Talán ma már több erőt igényel a kapu nyitása...esetleg a vezérlőben a puffer elektrolit kondenzátort újra kéne cserélni...
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2014
(#) zsoltee0001 válasza Mr_Tiba hozzászólására (») Nov 30, 2014 /
 
Nem te kérdezted egy másik topicba ugyanezt a kapunyitót?
A motor fordulatszám jeladója szokott szórakozni, opto jeladós, bemásznak bogarak és egyéb, de van, hogy csak a végállás kapcsolósra alakítás a megoldás.
Üdv
(#) Mr_Tiba válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Dec 1, 2014 /
 
Nem én voltam, én itt kérdeztem először. Megnéztem a kondikat, de egyik sem púpos.
Így is ki kéne cserélni? (melyiket?) Így van bekötve (lásd képek)...esetleg itt lehet valami hiba?
4 db dip kapcsoló van, mind off állásban...ez így jó?
kép1
kép2
kép3
(#) zsoltee0001 válasza Mr_Tiba hozzászólására (») Dec 1, 2014 /
 
1x csináltam ilyet, úgy, hogy már megjárta egy szerelőnél előttem, vezérlést cseréltek, de nem lett jó.
A véleményem az, hogy ennek elég jól meg van csinálva a vezérlése.
Mint írtam a végállás-kapcsolósra alakítás oldotta meg a dolgot, szerintem nálad is azt kéne, mert a fordulatszám jeladója egy bizonytalansági tényező, mázli, hogy ki lehet iktatni.
Üdv
(#) Mr_Tiba válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Dec 3, 2014 /
 
És azt hogy kell csinálni?
(#) zsoltee0001 válasza Mr_Tiba hozzászólására (») Dec 4, 2014 /
 
Le kell tiltani az encodert, a leírásba megtalálod melyik kapcsoló.
A potméter fölött van egy 3 pólusú csatlakozó arra megy rá a két végállás kapcsoló (NC) a többi már csak barkácsolás, ütközők felrakása a fogaslécre stb.
(#) Mr_Tiba válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Dec 7, 2014 /
 
Köszi Zsolt, ezt kéne megpróbálnom.
Abban tudsz segíteni, hogy hogyan tiltsam le az encodert?
A 3 pólusú csati megvan, de a bekötését sem tudom hogyan csináljam
ezen a képen látszik, a 4 db kapcsoló, gondolom itt kell letiltani valahogy.
Kép
(#) zsoltee0001 válasza Mr_Tiba hozzászólására (») Dec 9, 2014 /
 
Leírást nem sikerült letöltened?
(#) Mr_Tiba válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Dec 9, 2014 /
 
de igen, csak nem találom hol lehetne kikapcsolni. Tudsz segíteni?
(#) zsoltee0001 válasza Mr_Tiba hozzászólására (») Dec 9, 2014 /
 
Akkor töltsd már fel, mert most meg én nem találom.
(#) Mr_Tiba válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Dec 9, 2014 /
 
Na most az van, hogy az enyém, nem olyan mint a leírásban, szóval a vezérlésen nem találok olyan kapcsolókat, amit a leírás ír, sőt az a 3 pólusú kapcsoló sem biztos hogy a végállás kapcsolók pólusai, hanem valami AUX a rajz alapján.
Itt a leírás, a képeket meg feljebb belinkeltem az én vezérlésemről.
ditec
Vagy ez a link: http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=242595
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2014
(#) uniman válasza Mr_Tiba hozzászólására (») Dec 9, 2014 /
 
Hello Tiba!
Ez a leírás jobban hasonlít a vezérlésedre.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2014
(#) zsoltee0001 válasza Mr_Tiba hozzászólására (») Dec 10, 2014 /
 
A DIP2-vel kell beállítani és a 0-11, 0-12 NC a végállások bemenete, nyilván mindenre én se emlékszek pontosan, van már pár hónapja, hogy ezt csináltam, ha jól emlékszem van visszajelző ledje is a végálláskapcsolóknak, ami segítség, könnyen ki tudod próbálni.
Üdv
(#) uniman válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Dec 10, 2014 /
 
Hello!
A 2-es DIP kapcsolóval talán inkább a működési irányt lehet kiválasztani...
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2014
(#) zsoltee0001 válasza uniman hozzászólására (») Dec 10, 2014 /
 
Nem ez a leírás alapján csináltam, gőzöm nincs melyik az 5-ből, ki kell próbálgatni, azt tudom, hogy kb fél percig nem agyaltam rajta anno (3 hónapja és kb 28 vezérlés javítás óta)
(#) Mr_Tiba válasza uniman hozzászólására (») Dec 10, 2014 /
 
Uniman! Jobban hasonlít, de amit linkeltél, annak 5 kapcsolója van, nekem meg csak 4. Viszont amit másodszorra linkeltél képet, na enyém ugyanolyan ha minden igaz...azt honnan szedted?
Meg nekem el van vágva a NIO résznél amit mutat.
Bocs hogy ennyit szenvedek vele, de nem szeretném elbaszarintani

kozeli.PNG
    
(#) Mr_Tiba hozzászólása Dec 10, 2014 /
 
Közben arra rájöttem, hogy az a NIO úgy jó hogy el van vágva
(#) uniman válasza Mr_Tiba hozzászólására (») Dec 10, 2014 /
 
Hello Tiba!
Mellékelem a leírását...ebben én nem látom a lehetőségét az enkóder kiiktatásának.
A legelső "EL31R" leírásban a "B" dipkapcsolósorban az 5-kel ki lehet iktatni, de az egy másik vezérlő.
Talán inkább a fordulatszám jeladójának a rendbetételét kéne megcélozni... Erről még nem láttunk képeket, talán nem lehetetlen feladat.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2014
Következő: »»   12 / 136
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem