Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Átkötötted csillagba a kapocslécen? Figure1: csillag kapcsolás.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2014
Csak három kivezetés jön a tekercsektől, a tekrcsen belül vanak összekötve szerintem. 220 ról meg megy simán.
Lehet, hogy valaki egykor áttekertette 230 V-ra. Az adattáblát nem szokták lecserélni.
Üdv.
Lenne egy a képen látható motorom. Be lehetne kötni úgy hogy ne keljen indításkor kapcsolgatni a kondit mert kompresszorhoz szeretném használni nyomáskapcsolóval? Egyáltalán jól van bekötve a motor? Ehhez a motorhoz kellene üzemi kondi is vagy csak indító? Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link
Szia!
Ehhez a motorhoz nem kell üzemi kondenzátor, mert kifejezetten indítókondenzátoros üzemmódhoz van tervezve. Használj indítórelét, aminek a bekötését láthatod a kapocsléc fedelének belső oldalán. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2014
A motor jól van így bekötve ahogy van?
Indul, megy? Ha igen, akkor jól. Vesd össze a bekötési rajzzal és ha minden stimmel, akkor jól van bekötve.
Például egy ilyen: Bővebben: Link.
Sziasztok!
Remélem jó helyre írok, haverommal szeretnénk 230V-ra bekötni ezt a motort. Motor Adatok motorról Ezt a kondit kaptuk hozzá Próbálkoztunk már vele, ha pirosat és a fehéret kötöttük 230-ra, akkor azt értük el, hogy búg, kis kézi lökéssel el is indul és forog. A kondenzátort is rá kötöttük, aminek elméletileg működnie kell, mert mikor levettük, ki tudtuk sütni. De mikor rajta volt, akkor is csak kézi indítással indult. Amit mi szeretnénk elérni, az az, hogy bekapcsolásnál magától elinduljon, ne kelljen már kézzel oda nyúlkálni ha lehet. Kevés lenne a kondi hozzá? Még amire gondolni tudok az az, hogy be kellene kötni a fekete szálat is (én arra azt gondoltam hogy csak egy test, de nem szedtük szét hogy pontosan meg nézzük melyik kábel hova megy) Köszönöm előre is a válaszokat.
Azért van három szál, mert értelemszerűen a kondenzátort az egyik szál és valamelyik betáp-szál közé kell kötni.Három kivezetés a kondenzátorral.
Üdv
Van egy 3 kw- os 3 fázisú IAEAME villanymotorom, az szeretném bekötni .Hővédőrelét és a mágneskapcsolót hogy tudnám rákötni úgy hogy ha fáziskimaradás van akkor lekapcsoljon a mágneskapcsoló ? Mert ha az egy fázist mondjuk L1 et rákötöm az elektromágnesére akkor az L2 L3 fázis marad ki nem reteszek ki a mágneskapcsoló, gondolom nem tesz jó a villanymotornak . Előre is köszönöm a segítséget
Szia!
A legegyszerűbb és legbiztosabb megoldás az, ha beépítesz egy fáziskimaradás ellen védő relét. Téma.
Támogatom kadarist ötletét, pofon egyszerű és még a fázissorrendet is figyeli.
Végül megoldódott, valóban kell a 3. vezeték is.
Másik motor és másik kondenzátor kellett, mert amit először próbáltunk, nem akart indulni, feltételeztük hogy le van sülve az indító rendszere. Új cuccokkal remekül működik, köszönöm kadarist!
Sziasztok!
Előre elnézést kérek, teljesen laikus vagyok a témában. Szóval van nekem egy szivattyúm, ami bekapcsolásra csak búg, de nem indul el. Amikor szétszedtem láttam, hogy a kondiból az egyik vezeték nincs sehova bekötve. Lehetséges hogy ez kicsúszott és az a probléma? Ha igen akkor hova kössem be? Van egy bekötési rajz mellette, számomra azonban az abszolút értelmezhetetlen, nem értek hozzá... Köszi képek: Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link
Hello! Balról a harmadikba kösd be (a másik barna mellé). De ha rossz helyre érinted sem lenne gond, maximum akkor sem indul el. A kondival vigyázz, mert fel lehet töltve és így feszültség mentes állapotban is megcsaphat. Ha biztosra akarsz menni, süsd ki a kondit. De esetleg nagyot fog szikrázni, ha azt pld. nem egy izzón keresztül teszed. (Rá kell a két lábára kötni pld. egy próbalámpát.)
És működik!
Köszönöm szépen a segítséget!
Sziasztok! Egy egylovas gyári 220 as hajtóműves motorral kapcsolatban kérném a segítségeteket. Ahogy a képen is látszik gyárilag van benne egy 40 mikrós üzemi kondi, és egy 200 mikrós indító kondi. Három fehér vezeték és három fekete vastagabb van. A kérdésem az lenne hogy tudnám bekötéssel megfordítani a forgásirányát?
A mostani bekötés úgy néz ki hogy kettő fekete vezeték kapja a 0-t meg a fázist, és egy fekete vezeték csatlakozik az üzemi kondi egyik lábára. Két fehér vezeték megy az üzemi kondi két lábára, a harmadik fehér vezeték meg kapja az indítókondit ami sorosan van kötve az üzemi kondi negyedik lábával. Segítségetek előre is köszönöm!!!
Egyszerű vonalas rajzon könnyebb eligazodni. Az indító kondit (egyik végét) másik főfázis bemenőhöz kell kötni. A rajz megtalálható a téma rajzai közt.
Köszönöm! Tehát akkor az 1-est meg a 3-ast cseréljem fel!?
Melyik szám, mit jelent, honnan jön, hova megy? Amúgy igen. A lényeg, hogy másik főfázis tekercsvégre kerüljön.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2014
A számozott vezetékek a tekercs kivezetések. Elég bonyolult motor, még ezen a hat kivezetésen kívül is van két szál ami jön a tekercsből de azok közösítve vannak. Amit még észrevettem hogy amikor gyorsan ki be kapcsolgattam a motort, a tekercs végénél szikrázott és durrant mintha az indító kondit kisütötte volna lehet hogy ott még lesz valami hiba. Köszönöm az infót holnap kipróbálom.
Sajnos nem jártam sikerrel. Első próbálkozásra a 2es 3as t cseréltem, továbra is balra forgott a motor, a második nekifutásra az 1 es 3 as t cseréltem itt meg levágta a biztosítékot. Próbáltam a többi vezetékek felcserélésével is de vagy balra forgott vagy csak búgott. Hogy tudnám megállípítani melyik a főfázis pontosan???
Az üzemi kondit is ugyanúgy váltani kell, mint az indítót (hogy ő is abba az irányba 'nyomja' mint az indító). A két kondenzátor párhuzamosan kapcsolódik, de az indító csak az indítást végzi (akkor nagyobb 'erő' kell). A téma rajzai közt megtalálod.
A rajzzal az a problémám, hogy 220 voltos motorra olyanokat találok amik 3 kivezetésesek, vagy ha 6 kivezetés van akkor deltába kötve mindjárt 3 lesz. Ez sima ügy ilyen bekötést sokat csináltam. Na de ennél a motornál alapból 6 kivezetés van, és ilyen rajzot nem találtam, de azért még keresem.
Leg egyszerűbb megoldás!!!
Fordítsd meg a motor álló részét és meg változik a forgás iránya.
Szia! Próbáld meg a 4 és a 6 kivezetéseit felcserélni és úgy megpróbálni.
FIGYELEM! Ez a megoldás csak abban az esetben használható, ha a rotor teljesen középen helyezkedik el. Amennyiben nem, akkor az állórész vasa nem lesz elvágólag a forgórész vasával. Következmény: Erővonal metszések számának csökkenése -> megnövekvő áramfelvétel -> csökkenő teljesítmény...
Azért jön ki 6 szál a motorodból, mert valószínűleg úgynevezett beépített belső centrifugál kapcsolóval rendelkezik. Ez kapcsolja az indítókondenzátort a segédfázis áramkörére, majd ahogy a motor gyorsulni kezd, a centrifugális erőhatás nő, centrifugális kapcsoló szétkapcsol -> leválasztja a START kondit a segédfázis tekercséről. Ahhoz, hogy forgásirányt változtass, vagy a főfázis vagy a segédfázis tekercsek végeit kell felcserélned. Hogy melyik a főfázis és melyik a segédfázis ellenállásméréssel eldöntheted (Az esetek 90%-ban).
A főfázis vastag keresztmetszetű és kis menetszámú. A segédfázis vékony keresztmetszetű és nagy menetszámú. Magyarán ilyen esetben a segédfázis ellenállása nagyobb. Az ellenállásokra vonatkozó leírás, az esetek túlnyomó többségében használható. (Nem tartoznak ide a spec kétirányba forgó 1 fázisú motorok, ahol a fő -és segédfázis azonos, illetve az olyan spec. 1 fázisú motorok ahol a FF ellenállása nagyobb.) |
Bejelentkezés
Hirdetés |