Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Rádió építés a kezdetektől a világvevőig
Lapozás: OK   77 / 276
(#) satlokk válasza madzagos hozzászólására (») Dec 13, 2014 /

Csak így tovább!
(#) Martin99 hozzászólása Dec 14, 2014 /

Valaki meg tudná nekem mondani hogy hogyan kell el készíteni egy 180uH-s légmagos tekercset, ha van 0.4 mm kereszmetcetű CuZ-m, 110 mm-es átmérőjü PVC-m és a menetszámot azt meg nem tudom. Kezdő vagyok.
(#) kadarist válasza Martin99 hozzászólására (») Dec 14, 2014 /

Talán segít: Bővebben: Link.
(#) Kera_Will válasza Martin99 hozzászólására (») Dec 14, 2014 / 1

Miért teszed fel ugyanazt a kérdést "100szor" más más topicban ?
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2014
(#) _BiG_ válasza Martin99 hozzászólására (») Dec 14, 2014 /

A 110 mm-es PVC az sok. Kéztörlős vagy folpackos papírhenger (nem alufóliás, hanem a vastagabb) teljesen jó. Azt mérd meg és azzal számolj.
A tekercs hosszabb legyen, mint nagyátmérőjű.
(#) Martin99 válasza Kera_Will hozzászólására (») Dec 14, 2014 /

Mert 20 menetet írt ki és nekem kevésnek tűnik!! Az egyik topicban néztem és azt írták hogy CD lemez átmérőnyi, 0.5 mm és 32 menet a 180 uH.
(#) Kera_Will válasza Martin99 hozzászólására (») Dec 14, 2014 /

Akkor jobban jársz 1 LC mérővel mert különben csak sötétben tapogatsz .
Mert ha csak a tekercselési hosszúságot "l" változtatod(menetemelkedés , menetek közti távolság) akkor is jelentősen változik az L.
A számolóval könnyen játszhatsz az értékkel.
Ha a 0.4 mm CuZ átmérőt is hozzá veszed és menet menet mellé tekered akkor sokkal kisebb "l" jön ki. Akkor megint más az L értéked.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2014
(#) pucuka válasza Martin99 hozzászólására (») Dec 14, 2014 /