Fórum témák
» Több friss téma |
Valaki meg tudná nekem mondani hogy hogyan kell el készíteni egy 180uH-s légmagos tekercset, ha van 0.4 mm kereszmetcetű CuZ-m, 110 mm-es átmérőjü PVC-m és a menetszámot azt meg nem tudom. Kezdő vagyok.
Talán segít: Bővebben: Link.
Miért teszed fel ugyanazt a kérdést "100szor" más más topicban ?
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2014
A 110 mm-es PVC az sok. Kéztörlős vagy folpackos papírhenger (nem alufóliás, hanem a vastagabb) teljesen jó. Azt mérd meg és azzal számolj.
A tekercs hosszabb legyen, mint nagyátmérőjű.
Mert 20 menetet írt ki és nekem kevésnek tűnik!! Az egyik topicban néztem és azt írták hogy CD lemez átmérőnyi, 0.5 mm és 32 menet a 180 uH.
Akkor jobban jársz 1 LC mérővel mert különben csak sötétben tapogatsz .
Mert ha csak a tekercselési hosszúságot "l" változtatod(menetemelkedés , menetek közti távolság) akkor is jelentősen változik az L. A számolóval könnyen játszhatsz az értékkel. Ha a 0.4 mm CuZ átmérőt is hozzá veszed és menet menet mellé tekered akkor sokkal kisebb "l" jön ki. Akkor megint más az L értéked. A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2014
Az induktivitás értéke a tekercs mechanikai méreteitől függ. Az a gond, hogy a hossz, és az átmérő viszonyától is. Ezért nehéz kiszámolni. Minden számolás (számoló progi) csak kb. értékeket ad, de az így kapott érték a gyakorlatban jól használható. Ahogy Kera_Will mondja, játszani kell a számolással. Elég sok tapasztalat után, már elég jól ki fogod tudni számolni.
Ezzel nem értek egyet! Elméleti fejtegetés nélkül: Ha megnézel régi detektoros rádiókat akkor láthatod, hogy az átmérő sokszor nagyobb a tekercselés hosszánál. A "karcsú" tekercsek közel sem adnak jobb működést. Nem véletlen, hogy a nagy átmérőjű, kis menetszámú, keretszerűen készített tekercsekkel sokszor antenna nélkül is megszólalnak a detektorosok.