Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » JLT-02 analóg forrasztóállomás
Nagyon köszönöm! Ezt végigmérni, hogy közben meg is értsem amit csinálok, közben a hiányzó alapokat elsajátítani, mert másként nehéz lenne megérteni, nos, ez nekem nem kevés idő lesz. Viszont ha nem írod le ezeket, valószínűleg sosem látnám át. A napokban, ahogy időm engedi foglalkozom vele, és referálok az eredményről!
Ez több mint elég pontosságnak. Legalábbis azon a területen amire én használok egy pákát. Ha működött volna a multiméterem hőeleme, talán én sem veszek egy plusz fűtőbetétet, bár jól fog az még jönni egyszer.
Az első javaslatod alapján kiderült, hogy a 8V hibádzik. Ezt egy 78L08 csere orvosolta. Innentől visszaállt a kiindulási probléma szintjére. A leírásodat ettől függetlenül végigkövettem, mert segített közelebb kerülni az áramkör megértéséhez. Minden stimmelt, ahogy megírtad.
Tovább kerestem, hogy miért nem mutatja a beállított hőfokot. Ennek során találtam a következő furcsaságot. Ha megnyomom a gombot a panel elején, túl azon, hogy kikapcsol a fűtés, a nyomógombon leesik a feszültség 7,9 V-ról 1 V-ra és a 78L08 pár másodperc alatt forró lesz. Az első gondolatom a zárlat volt. Újra végignéztem a panelt. Amit szabad szemmel kicsit is kétségesnek talaláltam elvágtam és átkötöttem, függetlenül attól, hogy korábban már multiméterrel végigcsipogtattam és nem találtam zárlatot, illetve az átvezetések működtek. Egyesével végignéztem a pozíciórajz alapján az alkatrészeket, nem kötöttem-e be fordítva valamit. Mivel ez sem hozott eredményt, elkezdtem az IC-ket egyesével kicserélni. Egyenlőre a 7805 és a BT137 úszta csak meg. A 7805 egyértelműen működik, a BT137-hez meg nem jutottam el, mert a tesztelgetés során a 78L08 megint tönkrement. Az alkatrészcserékhez azért folyamodtam, mert "véget ért a tudományom" és persze nagyon szerettem volna, ha kiderül, hogy nem én voltam a béna, hanem alkatrészhiba okozta a gondot. Most még abban bízom, hogy Neked a leírt jelenségből kiderül mi okozhat ilyet. Próbáltam az alkatrészek adatlapjaiból és némi utána olvasásból megfelelő következtetéseket levonni, de ahogy gondoltam is, a triakok, diakok, és egyéb, még összetettebb alkatrészek késségszintű ismerete nem egy este alatt kerül az ember fejébe . Nem is tudom, hol kellene folytatni ha nem a BT137 a rossz. Rémlik, hogy kondi is lehet zárlatos. Érdemes azokat is átnézni? Kiforrasztás nélkül lehet ellenőrizni?
Szia.
Szerintem folytasd ott, hogy felraksz egy képet a nyák mindkét oldaláról!
Szia!
Köszönöm a felvetést és a segítő szándékot! Ráébresztett, hogy ez a nyák jelen állapotában (eredendően is gyengén sikerült és azóta agyon lett foltozgatva) már nyilvánosan nem felvállalható. Ez esetben viszont okosabb, ha nem gyakorlatozok vele tovább. Holnap szabadnapos leszek és újragyártom. Ha az sem lesz jó, azt felrakom, mielőtt még összekókányolnám . Mentségemre szóljon, hogy ez volt talán a második vagy harmadik nyák amit csináltam és most sem vagyok túl még a nyolcadikon.
Őszintén szólva, így nem lehet egy áramkört megjavítani-hibát keresni, maximum kedved szegni.
"elkezdtem az IC-ket egyesével kicserélni" Mivel tudtad, hogy a nyomógomb megnyomásakor zárlat van, maximum csak kiszedni lett volna érdemes az IC-t. A nyomógombbal párhuzamosan kötni egy ellenállást (pld. 470ohm-ot) és úgy mérni merre folyik el az áram. Egy ellenállás képes korlátozniaz áramot, így nem mehetett volna tönkre semmi. Látható, hogy a gomb felől a D4 nyitóirányban van, a többi dióda zárva kel legyen. Tehát szépen lehetett volna feszültséget mérni előtte-utána. Nagyobb áram mindig vagy zárlat felé, vagy félvezetőkön keresztül tud folyni. Ha a C15 nem zárlatos, az R23 nem 0,47ohm, akkor csak a diódák, vagy az analóg kapcsoló 6-7 lába felé tud lefolyni áram. De azt tudni kell, hogy az esetek 99,9%-ában nem az alkatrészek rosszak, ha nem követtek előzőleg el ellenük valami fatális dolgot. HA a tápban valami zárlat van, akkor célszerű már a bemenetén korlátozni az áramot. Pld az F1 bizti helyére bekötöttél volna egy 12V/5W-os izzót, még ma is életbe lennének a stabik.. Így van, minden építésnek, hibakeresésének a tudás az alapja. És az egyszerű vas logika. Vagy is nem foglalkozunk a BT137-el addig, míg a jel nem jut el hozzá. Ha az autó nem megy, akkor sem a kerekek leszerelésével kezded a javítást, pedig ugye az a hiba, hogy nem forog.. A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2014
Ez nekem egyenlőre "megoldandó feladat", ami engem mindig motivál. Ha csak ránéznék és tudnám mi a baj, már régen nem motiválna. Így nekem nem fogja kedvemet szegni. Csak Neked ne vegye kedvedet a bénázásom, mert nagyon jól, érthetően magyarázol és ez nagyon megkönnyíti a dolgomat!
Engedd meg, hogy kicsit magyarázzam a bizonyítványom! Idézet: a tudástól még nagyon messze állok. Ezeket a dolgokat én csak sejtem, mint kutya az esőt. „Mivel tudtad, hogy a nyomógomb megnyomásakor zárlat van” Köszönöm a tanácsokat! Cserélem a 78L08-at, a biztosítékot próbalámpámra, és mérek...
Ez nekem egyenlőre "megoldandó feladat", ami engem mindig motivál. Ha csak ránéznék és tudnám mi a baj, már régen nem motiválna. Így nekem nem fogja kedvemet szegni. Csak Neked ne vegye kedvedet a bénázásom, mert nagyon jól, érthetően magyarázol és ez nagyon megkönnyíti a dolgomat!
Engedd meg, hogy kicsit magyarázzam a bizonyítványom! Idézet: a tudástól még nagyon messze állok. Ezeket a dolgokat én csak sejtem, mint kutya az esőt. Lesz azért ebből még tudás, ha szerény is „Mivel tudtad, hogy a nyomógomb megnyomásakor zárlat van” Köszönöm a tanácsokat! Dolgozom tovább rajta. Még akkor is, ha utána újra megcsinálom a nyákot. Most már csak azért is... A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2014
Jelentem kész . Sajnos, a hibát megtalálnom nem sikerült, de elkészítettem újra, és a jól sikerült nyák jutalma a működő forrasztóállomás. A nyákkészítési technikámon még lehet finomítani, de szerintem egy kezdőtől nem rossz. Mindenkinek köszönöm a segítséget! Kivált proli007-nek a végtelen türelmet és Mircsofnak a tettleges segítséget, mert, hogy a kedvemért módosította a nyáktervet úgy, hogy kezdő számára is kivitelezhető legyen, nem utolsó sorban pedig kiegészítette proli007 által fentebb tanácsolt kondival.
Igazából feltettem volna a nyáktervet is ide, mert másnak is jól jöhet, de járatlan vagyok a fórumozásban és nem tudom nem lépek-e valakinek a tyúkszemére. Ha kapok némi bíztatást, felrakom.
Sziasztok. Elkészült az én állomásom is. Itt (is) megosztom, és ennek az az oka, hogy sokan vannak itt, akik így vagy úgy, de segítettek az építés kapcsán. Ezúton is köszönöm mindenkinek!
További képek itt:Bővebben: Link
Igazán jóképű lett, gratula!
Sziasztok
Megadta magát a JLT-02 forrasztó állomásom pákája. SOS-ben kellene vásárolnom egy pákát vagy fűtőbetétet esetleg kompatibilis pákát, amivel megegyeznek a pákahegyek is. Milyen állomások pákája vagy fűtőbetét kompatibilis vele? Válaszokat előre is nagyon köszönöm.
Szerintem ez egy-az egyben ugyanaz:
Bővebben: Link De bármelyik páka jó, amelyik 24V-os és K fűtőbetét van hozzá. Ha a csatlakozóját kicseréled, vagy csinálsz egy fordítót, akkor ezt javaslom: Bővebben: Link Kisebb, könnyebb olcsóbb a hegy hozzá, stb, stb A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2014
Amit másodiknak linkeltél, az biztosan nem jó a JLT-02 hegyekhez!
A Solomonból is van vagy 3 féle, és mindnek más a hossza és a vastagsága. A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2014
Igen tudom, csak alternatívaként javasoltam
A hirdetésben szereplő ötlet se jó minden esetben. Nekem van mindkét fajta páka, de a JLT-ben hőelem, a Hakko klónban pedig termisztor van. Nem nagy különbség, de a vezérlőnél a bemeneti illesztést mindenképpen módosítani kell....
Az nem Hakko.. az egy AOYUE 909 pákája, K hőelemmel.. Én is azt a pákát használom, ehhez
Bocsi ! A kép alapján teljesen Hakkonak néztem..... Egyébként ezúton is gratula, nagyon szépen dolgozol !
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2014
Köszönöm, semmi gond. Igyekeztem. Elég nagy a hasonlóság, és nehéz "belelátni" Szinte mind egyforma kívülről
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2014
Szia!
Te is ezt a pákát használod? Néhány hónapja én is vettem egyet, de még mindig nincs kész a forrasztó állomásom, így még nem tudtam kipróbálni. Mik a tapasztalatok róla?
Nagyon jó, könnyű, kicsi, egy garnitúra hegy 2500 ft. hozzá. 20 V-os trafóval használom az állomást (a stabilabb hőtartás miatt) és így is 1-1,5 perc alatt eléri a 250-270 fokot. Talán egy gyengéje van, kicsit merev a szilikon kábel. Összességében kiváló ár/érték arány.
Akkor megnyugodtam . Vettem hozzá egy garnitúra hegyet is. Talán az ünnepek alatt el is tudom indítani. Ebben is K tipusú hőelem van, igaz? Az eladó sem megerősíteni,sem megcáfolni nem tudta.
Ha ugyanaz a típus akkor igen. Korábban írtam hogy ezek a "klónok" látszatra teljesen egyformák. de ha megméred, könnyen kiderül. Szabad tudni, hol vetted?
Szerkesztve: Valamiért átsiklottam a linken.. Ha ugyanattól vetted, akkor az szinte biztosan K hőelemes! A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2014
Köszönöm mindenkinek a segítséget a JLT-02 páka beszerezhetőségével kapcsolatban.
Sajnos nem tudtam 1-2 napon belül beszerezni, de kölcsönkaptam egy Gordak 952-A forrasztóállomást, hogy a félbe maradt munkám be tudjam időre fejezni. A JLT-02 pákát megrendeltem.
Sziasztok.Meg tudnátok nekem írni,hogy vzoole forrasztóállomásában melyik alkatrész mire szolgál?Forrasztóállomás
előre is köszönöm!
Az IC3A az egy erősítő, IC3C az egy komparátor, a MOC és a Triak együtt egy teljesítmény-kapcsoló, a 7808 pedig egy táp IC.
A thermoelem jele nagyon pici, ezért fel kell erősíteni, a komparátor összehasonlítja ezt az erősített jelet a potméteren beállított értékkel, a teljesítmény-kapcsoló pedig ez alapján kapcsolgatja a fűtést.
Köszönöm.
És még annyit hogy ugye a ahol a két egymás melleti sorkapocs van oda kössem a tuchel kivezetéseket...egyikbe a termoelemet a másikba pedig a fűtőszálat?
Igen. Nézd meg a beültetési rajzot, oda van írva minden.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |