Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   61 / 182
(#) adamka0523 válasza laacika hozzászólására (») Jan 22, 2015 /
 
Kicsit informálódtam ezzel kapcsolatba, de mindenki lebeszélt eddig róla. Miha reléből ki kellene kísérletezni melyik lenne jó, meg ahogy informálódtam ezek a relék elég hamar beégnek, esetleg beragadnak és kinyírják a segédtekercset amire annyira nem lenne szükségem. Egy olyan időkapcsoló kéne ami feszültséget ad x másodpercig majd elenged, én ilyenben jobban bízok mint egy ilyen indítórelében. Van két másik villanymotorom is, mindegyik IMI gyártmány, egyik 750 másik talán 500 körüli, mindegyik indítórelé miatt égett le.
(#) yulo5310 válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 22, 2015 /
 
Arról beszélek,abban is reléérintkező van,és időrelének hívják! A relé nem azért égett be,mert rossz,hanem azért mert alulméretezték,vagy egy laza vezeték is felpacsálja az ampert.
(#) laacika válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 22, 2015 /
 
Rendben,nekem eddig nem volt vele gondom.Van egy másik is ami nem Miha.Egy kis esztergán volt nekem egy 1100w os motorom,azon is Miha volt,napi 20-30 bekapcsolást biztos kapott de azzal sem volt bajom.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
(#) adamka0523 válasza yulo5310 hozzászólására (») Jan 22, 2015 /
 
Minden a méretezésen múlik, igen de nekem nincs ehhez megfelelő eszközöm sem, motorról is annyit tudok, hogy kb 2,1-2,2 kw tehát még ez az adatom se pontos, találomra meg nem szeretnék venni ilyen reléket. Időzíthetőt még esetleg, de azoknak ahogy néztem szintén elég jó ára van.
Addig is marad a állítható biztonsági szelep + folyamatosan megy a motor.
(#) yulo5310 válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 22, 2015 /
 
Azt nem úgy kell!,az időrelét(időkapcsolót) sorba kötöd az indító kondival,és belövöd azt az időt,amíg rendesen felpörög a motor! Na de akkor meg ott marad a csillag/delta átkapcsolás,oda meg két mágneskapcsoló kell. De van már automata csillag/delta indító relé is,oda semmi nem kell csak rákötni a motorra,és a nyomáskapcsolóra!
(#) adamka0523 válasza yulo5310 hozzászólására (») Jan 23, 2015 / 1
 
Egyfázisú motornál szerintem nem nagyon kell csillag-delta átkapcsoló nekem
(#) user1914 hozzászólása Jan 23, 2015 /
 
Szevasztok!
Ha már építitek ezeket a szép kompresszorokat, szeretnék néhány tanácsot adni azoknak akik még most kezdik, és azoknak akik a következőt fogják maguknak készíteni.
Javaslat, a kompresszort, és amotort ékszíly nélkül rakjátok össze. A motor tengely és a kompresszor tengely legyen egy magasságban, hardi tárcsával összekötve. A hardi tárcsára egyből fel kell rakni egy ventilátort is, és ez a forgás alkalmával egyből húzza a levegőt a motorról, és tolja a kompresszorra. Az egész beburkolható felülről a tartály hosszanti tengelye mentén.
Jó építgetést.
Üdv. Mátyás
(#) adamka0523 válasza user1914 hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Lényegében hasonló módon mint ha egy gyári megoldás lenne, csak ott mondjuk egy öntvény az egész és a motor ventillátorának levegője rá van vezetve magára a kompresszora is így kettő az egyben lesz az egyetlen hűtőlapát. Nem mondasz hülyeséget. mondjuk én akkor is szíjasra csináltam volna, mert a motort máshol is használom, így meg ugyan az a szíjtárcsa jó mint a két helyre is.
(#) kormika válasza user1914 hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Tény, hogy egyszerűbb a felépítése, de mondjuk az én esetemben a T-200 kompresszort elindítani direktben.... Sokkal nagyobb motor kellene rá, mint a mostani, hogy elegendő indítónyomatéka legyen, sőt azt is megkockáztatom, hogy 5-6 bár környékén is legalább dupla akkora motor kellene, mint ami most van rajta, hogy el tudja direktben hajtani. Egyszer kíváncsiságból leállítottam a kompresszort 5,5bárnál, akkor nem fújt le a lefújószelep, és a kompresszor nyomás alatt volt, háát nem tudtam az ékszíjtárcsánál fogva kézzel átfordítani, annyira fogta a nyomás, szóval a 1,5kW-os motor, ami most van rajta, és ékszíjjal vígan tekeri még 6-6,5bárnál is, az direkthajtásnál max 2-3 bárig bírná szerintem... Nézd meg a gyári kompresszorokat amik direktben hajtanak, egy nevetséges méretű szinte játék kompresszorhoz is 1,5-2kW-os motorokat tesznek rá, nekem az ifa kompresszort egy 500W-os motor hajtja, 1:4-hez lassítóáttétellel, és még így is kb négyszer gyorsabban termel, mint a gyári direkthajtásos kompresszorok.Összehasonlítottuk haver Güde kompresszorával, az én ifám az 50 literes tartályt hamarabb felnyomta 6 bárra, mint az övé a 25litert 8 bárra, és nem mellékesen az enyém halkabb is...
(#) yulo5310 válasza adamka0523 hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Ahhoz nem hát! Azt hittem 3 fázisú,mert annyit problémáztok a vezérlésén! Akkor pofonegyszerű.
(#) Chipmunk1960 válasza kormika hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Ez így tökéletesnek tűnik!
(#) kormika válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Ha nem is tökéletes de két év alatt egy csepp olaj nem jött ki ezzel a megoldással .
(#) laacika válasza user1914 hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Jó dolog amit irsz,én minden képp direkt hajtásosra szerettem volna,több előnye is van,de sajna olyan motort sikerült vennem jó áron ami 2900-et pörög igy muszály vagyok én is ékszijasra csinálni.Sikerült vennem egy olyan ékszijtárcsát ami ventilátorként szolgál igy a hengerek levegőhűtése megoldott.
(#) laacika hozzászólása Jan 23, 2015 /
 
Vannak ezek a fűtésnél használatos keringető szivattyúk,arra gondoltam hogy ez jó lenne keringetni a vizet a hengerfejbe és a fűtőradiátorba.Mit szóltok hozzá?
(#) yulo5310 válasza laacika hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Már az előbb írtam erről!
(#) laacika válasza yulo5310 hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Bocsi,már látom,az tuti körbe fogja forgatni a vizet.
(#) laacika hozzászólása Jan 23, 2015 /
 
A radiátorra meg max kell egy ventilátor ami lefujja róla a meleget.A szivattyút és a ventit is egy hőkapcsolóra kellene kötnöm mert 2-3 perces rövid üzem esetén minek menjen a szivattyú is és a venti is.Erre egy autómata mosógép hőfokszabályzója alkalmas is lenne szerintem.
(#) erbe válasza laacika hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Mosógép vagy vasaló hőszabályzója kikapcsol. Neked fűtésvezérlő termosztát kell. Abból is az, ami a keringetőszivattyút indítja, ha elég meleg a víz. Csőtermosztátnak is írják.Csőtermosztát
(#) laacika válasza erbe hozzászólására (») Jan 23, 2015 /
 
Igazad van,kicsit elsiklottam a dolgok felett,azok bizonyos hőfoknál kikapcsolnak,nekem meg bizonyos hőfoknál bekapcsolni kell.
(#) laacika hozzászólása Jan 24, 2015 /
 
Nézzétek csak a termelő csövet a képen,na ilyen cső lenne jó,de nem hiszem hogy ilyet valahol is lehet kapni.
(#) Chipmunk1960 válasza laacika hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Rézcsövet meghajtod, s húzol rá 1000db alátétet
(#) laacika válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Nehogy azt hidd nem gondoltam rá,persze réz alátétet néztem,de az ára lehangolt kissé! Rézlemez is borzasztó áron van!
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2015
(#) Chipmunk1960 válasza laacika hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Hozzáteszem, még csak képen láttam, de az alunak is jó a hővezető képesége. Akkor már egyszerűbb lenne megcsinli vízhűtésesre, csak egy konzervdobon kell keresztülvinni a csövet, amiben a víz kering, pld ZIL.
(#) zsoltee0001 válasza laacika hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Szerintem az ilyet nagyon nehéz otthoni körülmények között megcsinálni, egyenként felforrasztgatni, a végén már akkora hőelvonása lenne...
Panelba lakok és a kád alatt van a fűtőradiátor, ami egy u alakba meghajlított nagy átmérőjű cső, erre vannak az alu karikák fölpréselve, a múltkor néztem, hogy miért fűt ilyen gyengén és alátom, hogy az alu karikák nem passzentosak, vagyis a hőközlés gyenge.
Magyarul bemegy a meleg víz és kijön ugyanolyan melegen Majd még gondolkozom hátha létezik valami spec ragasztó erre is
(#) yulo5310 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Veszel alumínium boát(a karácsonyfákra rakják),és rátekered a csőre,na annak van hőleadó képessége! DDDDD!
(#) Chipmunk1960 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Valószínű, hogy nem egyforma a hőtágulása, és azért lötyögősödött meg. Öntsd ki betonnal, s kád alatti "padló" fűtésed lesz!
(#) zsoltee0001 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Egyre jobb ötleteket kapok... Ezt csak példának hoztam föl, hővezetőpasztán kívül létezik valami sziloplaszt kinyomós méretbe?
(#) user1914 válasza laacika hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Szevasztok!
A 3000 fordulatú motort valóban csökkenteni kell, de az 1500 fordulatunak a hardi tárcsája mondjuk egy (fékdob) (robi röpsúlyos része) lenne, és máris képes lehet indulni a motor bármikor, mert nem lenne rajra terhelés induláskor. Ha már pörög rendesen akkor úgyis tapad teljes mértékben.
Üdv. Mátyás
(#) laacika válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Nem hülyeség,28-as rézcsövet lezárni és azon keresztül menne a 15-ös termelőcső és vizet keringetni abba is.
(#) laacika válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jan 24, 2015 /
 
Hát nem egyszerű de ha lenne rézlemezem (elég drága) akkor megcsinálnám,kivágnék 5x5cm es négyzeteket majd egyszerre átfúrnék vagy 40 db-ot, majd két tárcsa között karikára szedném esztergán,ha kész az összes lemezkén a furatot át kellene peremesiteni,tehát mondjuk a lyuk 13mm es rajta és a 15mm es csőre hogy felmenjen egy csappal (15mm-es) át ütögetni,igy lenne egy kis pereme/felülete ahol átadja a cső a korongoknak a hőt,ha lenne lemezem tuti neki fognék.
Következő: »»   61 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem